Brenet doorbreekt stilzwijgen: Niet eerste keer en ook niet laatste keer

Brenet doorbreekt stilzwijgen: "Niet eerste keer en ook niet laatste keer"

vrijdag 20 oktober 2017 om 15:52

Joshua Brenet wil het racisme-schandaal na VVV-Venlo - PSV (2-5) achter zich laten. De PSV'er, die vrijdag voor het eerst reageert, is blij met de manier waarop de Venlonaren hebben gehandeld.

"Meer kunnen ze niet doen", zegt Brenet tegen Omroep Brabant. De vleugelverdediger van PSV kreeg op de lange trap van De Koel apengeluiden naar zijn hoofd geslingerd van een stel VVV-supporters. "Wat het met mij doet? Het is niet de eerste keer en ook niet de laatste keer dat er zulke dingen naar mij worden geroepen."

"Ik wil het gewoon achter me laten en verder kijken. Wat moet ik ermee? Racisme is er nou eenmaal. Het gaat niet 1-2-3 weg. Het is er en het blijft. Je kan er van alles tegen doen, maar ik kan er vrij weinig over zeggen. Natuurlijk heb ik veel reacties gehad. Iedereen zegt ook: laat het gaan. Dat heb ik gedaan. Ik kijk gewoon verder."

Plaats een reactie

Leeuw +3008
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:57
Ik ben benieuwd of Joshua Brenet nog aangifte gaat doen. Het gewoon maar laten gaan is juist wat deze groep het beste uitkomt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 16:00]
Vind ik leuk
mcmodd +11399
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:02
Er is door VVV al aangifte gedaan en Brenet kan voor een gehoor opgeroepen worden, indien dat nog nodig wordt geacht door de politie.
Vind ik leuk
Utca030 +2202
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:11
Dit soort hersenloze figuren zal je altijd op voetbalvelden tegenkomen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:31
Saillant is dat je dit soort zaken veel minder bij Tennis of noem maar een andere sport ziet. Misschien toch het type publiek? Of ligt het aan hoe de sport er mee omgaat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 18:21]
Vind ik leuk
R2 +2859
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:25
Er komt bij voetbal veel meer publiek. De kans dat daar idioten, zoals hier het geval is, tussen zitten is gewoon veel groter. Bovendien is voetbal altijd meer een volkssport geweest. Misschien zie je het daarom meer dan bij bijvoorbeeld Tennis, wat toch minder een volkssport is.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:41
Meer publiek is een “drogargument”, je kan dan ook stellen dat er meer mensen aanwezig zijn voor (de) sociale controle.
Nee ik ben het meer eens met jouw 2e argument de volksport. En je weet wat de romeinse dichter over het volk schreef.

Het is jammer maar overduidelijk imo dat met name het tennispubliek zich veel beter gedraagt dan ons publiek (ja ik blijf er een onderdeel van).
Daarbij maak je mij niet wijs dat die liefhebber minder van die sport geniet dan wij van voetbal.

Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:44
focusje op heracles en die randdebielen geen enkele aandacht meer geven.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:29
AL speelt hij nog 100 jaar dan zal hij racisme nog 100 jaar tegenkomen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:56
Kunnen ze de namen niet openbaar maken van die gasten ? Ze staan toch op film
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:39
Ik heb ook vaak op tribune gezeten waar donkere mensen opmerkingen maakte aan blanke spelers. Vreemd dat daar nooit aandacht aan word besteed. Nu lijkt het weer alsof alleen donkere spelers het slachtoffer zijn. Of wat dacht je van blanke spelers in een afrikaanse competitie.. ook daar gebeurd het.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Brenet doorbreekt stilzwijgen: "Niet eerste keer en ook niet laatste keer"