'Goede vrienden' pakken de draad weer op na Klassieker: Een knuffel erbij

'Goede vrienden' pakken de draad weer op na Klassieker: "Een knuffel erbij"

vrijdag 20 oktober 2017 om 16:26

Hakim Ziyech en Karim El Ahmadi staan zondag tegenover elkaar in De Kuip. Tijdens de Klassieker zal de vriendschap opzij gezet worden, verzekert Ziyech.

In het dagelijks leven zijn de Ajacied en Feyenoord goede vrienden, maar: "Zondag even niet", zegt Ziyech tegen FOX Sports. "Hoe Karim mij bespeelt? Dat weet ik niet, dat moet je aan hem vragen. Ik weet alleen dat het voor ons beide een pittige middag gaat worden. Er gaan zeker veel mooie duels uitgevochten worden."

Ziyech en El Ahmadi kennen elkaar van de nationale ploeg van Marokko. "Karim kan zeker gemeen zijn, ja. Ik kan ook gemeen zijn. Na de wedstrijd schudden we de hand, een knuffel erbij. Dan zijn we weer hele goede vrienden", aldus Ziyech. Feyenoord - Ajax vangt zondag om 14.30 uur aan in Rotterdam. 

Poll

Wie wint de Klassieker?

(2349 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied02 +2016
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:33
Eerste zin staat moet staan zijn
Vind ik leuk
henk59 +93
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:34
Kijk zo kan het ook.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:36
Weet precies wat Ziyech bedoelt, heb ook genoeg Feyenoord-vrienden waar ik in het dagelijkse leven mee in contact kom.
Alleen tijdens wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax en vooral ook een aantal dagen daarvoor begint het over en weer plagen dat je favoriete club zondag door de aartsrivaal van de mat wordt getikt etc.
Ik vind het alleen maar mooi dat Ziyech en El Ahmadi goed met elkaar kunnen omgaan, tijdens wedstrijden zetten ze dat terecht opzij.
Vind ik leuk
Mari +1777
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:37
Zo hoort het. Ook bij de toeschouwers. Helaas zijn er idioten die er anders over denken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:37
Kijk ernaar uit om ze tegen elkaar te zien strijden!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:38
Hier idem (natuurlijk op een, om het eufemistisch te zeggen, ietwat ander niveau); ik kijk de klassieker altijd samen met mijn twee boezemvrienden die voor Ajax zijn; tijdens de wedstrijd kunnen er beter geen kinderen en vrouwen aanwezig zijn, na de wedstrijd kunnen wij de wedstrijd in alle rust analyseren. Het mooie is, en dit begrijpen veel mensen niet, Ajax en Feyenoord hebben elkaar nodig, versterken elkaar en kunnen niet zonder elkaar. Zonder die twee machtige bolwerken zou het voetbal in Nederland helemaal niets voorstellen.
Vind ik leuk
Stranger +1597
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:15
Als ik voetbal kijk horen vrouwen de 2 B 's in acht te nemen.
Na de wedstrijd ongeacht de uitslag de derde B.;-)
Vind ik leuk
Cookee +4359
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:43
Dat klopt MET Fey en Aja zijn we top in Europa.
Twee clubs die met al dat TV-geld wat ze van de kleine clubs afstelen helemaal niks voorstellen Europees gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:41
Ze stelen helemaal niets. Ze hebben echt wel recht op meer vanwege het aantal fans dat de abonnementjes afsluit.
Vind ik leuk
Cookee +4359
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:26
Nee, ze hebben recht op hetzelfde als alle andere clubs.
Als jij Monopoly gaat spelen wil je dan ook 10x meer geld?
Ik denk dat er dan weinig met je willen spelen.
Vind ik leuk
14forever +6829
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:18
Hoppaaa 3 puntjes zondag.....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:58
Ach als ze bij Turkije spelen zijn het weer matties ! Ben benieuwd wie dit jaar van hun de nummer 2 wordt !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 17:58]
Vind ik leuk
Cookee +4359
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:46
Ugh Marokko dacht ik.
Wie nr.3 wordt?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:29
elke keer verkopen ze deze wedstrijd alsof ie voor de eerste keer word gespeeld..Doe lekker normaal..blaas het niet op..Krijg je een hoop narigheid van.. (supporters raken gespannen)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Goede vrienden' pakken de draad weer op na Klassieker: "Een knuffel erbij"