Utrecht hoopt op contractverlenging: 'Hij is het cement tussen de stenen'

Utrecht hoopt op contractverlenging: 'Hij is het cement tussen de stenen'

vrijdag 20 oktober 2017 om 18:37

FC Utrecht hoopt te verlengen met Rico Strieder. Het contract van de Duitse middenvelder loopt na dit seizoen af. In maart werd ondanks kruisbandletsel nog een optie in zijn verbintenis gelicht.

"Het woord is aan Rico", zegt trainer en tevens technisch manager Erik ten Hag tegen het Algemeen Dagblad. "We zijn constant in gesprek. Hij wilde eerst fit worden, maar dat we hem graag behouden voor de toekomst mag duidelijk zijn. Je ziet het de laatste wedstrijden, met Rico is het cement tussen de stenen terug bij FC Utrecht."

Ten Hag nam Strieder twee jaar geleden mee van het tweede elftal van Bayern München. De middenvelder groeide meteen uit tot een vaste waarde in de Galgenwaard, maar eind 2016 sloeg het noodlot toe. Vorige maand maakte hij zijn rentree voor Utrecht in de thuiswedstrijd tegen Roda JC. Tegen Vitesse en sc Heerenveen stond Strieder voor het eerst weer in de basis.

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 18:45
Neem aan dat het tekenen van een nieuw contract geen probleem zal zijn.. Een fitte Strieder kan goud waard zijn voor FC Utrecht, nog jaren lang zelfs (is pas net 25).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 18:48]
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:49
Geef dit meer kans van slagen dan het behoud van Ayoub, maar ook voor Strieder zullen er wel weer kapers op de kust zijn.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6502
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:44
Als Strieder het zo goed doet als voor z'n blessure kan hij binnen twee jaar bij de mindere Bundesliga teams terecht.
Vind ik leuk
Stack5 +572
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:04
Lang geblesseerd geweest. Ze hebben dus de laatste tijd niet veel van 'm kunnen zien. Ik denk dat het nog wel mee valt met de kapers. + Dat het nog maar de vraag is of die op zn oude niveau terug komt. Dan zal die niet heel lang te behouden zijn
Vind ik leuk
Utca030 +2202
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:58
Hopen dat deze jongen blijft. Goede jongen met een goede instelling. Voorbeeld voor velen. Dus gewoon tekenen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:11
Belangrijke speler voor Utreg hij valt nooit op maar je mist hem pas als hij niet speelt,hoop dat hij voorlopig nog effe bij Utreg speelt

Vind ik leuk
furgist +1452
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:09
Mooie speler
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:38
Hij moet nog wel een paar tandjes bijschakelen om op z’n oude niveau terug te komen. Dan mag je pas weer spreken over “cement tussen de stenen”.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:46
mwa uitvak030 ik vind ondanks dat ie terug is van een lange blessure dat ie het tog wel verdient heeft om er weer te mogen staan. zoals k hierboven las hij valt niet op maar je merkt pas dat je hem mist als hij er niet is daar sluit k me volledig bij aan. het cement tussen de stenen na de 2 nederlagen waar er gebrek was aan mentaliteit en een goeie controleur/stoorzender op het middeveld heeft rico het tog netjes gedaan ondanks dat ie z'n oude niveau nog niet te pakken heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:31
Denk dat PSG of United hem na dit seizoen komt oppikken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Utrecht hoopt op contractverlenging: 'Hij is het cement tussen de stenen'