'Dan zeg ik direct: hé Memphis, nieuwe tatoeage? En hij zo van: 'Ja, mooi hè'

    'Dan zeg ik direct: hé Memphis, nieuwe tatoeage? En hij zo van: 'Ja, mooi hè'

    Gepubliceerd: vrijdag 20 oktober 2017 om 20:17vr 20-10-2017 om 20:17

    Bas Nijhuis had donderdagavond het Europa League-duel tussen Everton en Olympique Lyon onder zijn hoede. De in Enschede geboren arbiter kwam met Davy Klaassen, Kenny Tete en Memphis Depay drie landgenoten tegen op het veld van Goodison Park.

    Nijhuis had tijdens het duel een onderonsje met Memphis. "Ik heb hem ook wel eens eerder gefloten bij PSV en hij heeft inmiddels al wat meer tatoeages", vertelt Nijhuis tijdens het NPO 1-programma Tijd voor Max. "Maar als zo'n jongen nu woest op je af komt stormen, in het heetst van de strijd en hij wil verhaal halen omdat hij geen vrije trap meekrijgt, dan moet je die jongen uit zijn emotie halen. Dan zeg ik direct van: hé Memphis, nieuwe tatoeage? En dan kijkt hij zo van: Ja, mooi hè? En deze moet ik ook nog inkleuren! Dan zijn ze direct uit die emotie."

    Het optreden van Nijhuis viel echter niet bij alle aanwezige Nederlanders in goede aarde. Everton-manager Ronald Koeman liet donderdagavond weten dat het de schuld van Nijhuis was dat de wedstrijd in de slotfase uit de hand liep.

    Plaats een reactie

    Cazzy +1791
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:20
    Hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:22
    Wauw en ik dacht dat ik me slecht kon concentreren. :o
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:23
    Ietwat mediageil wel deze man.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12384
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:27
    Maakt toch niet uit. Hij heeft iig nog iets te melden.
    Mediageil en voetbal gaan ook perfect samen :)
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1953
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:43
    Zou ik ook zijn als ik net een boek uit had gebracht
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:50
    of zou hij gewoon antwoord geven op de vraag die hem gesteld word ?
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:54
    Als hij slechts antwoord zou geven op vragen die hem worden gesteld, zou hij op dit moment niet ook weer in de studio van VI zitten.
    Vind ik leuk
    buddha +9078
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:17
    tja dat programma kijk ik al jaren niet meer . maar ook daar word hij voor uitgenodigd lijkt me. en alles voor de centjes he
    Vind ik leuk
    Degraaf +17966
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:03
    Ietwat? zeg maar rustig veel te veel.
    Vind ik leuk
    Hyena +30623
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:10
    Erg netjes ook weer hoe hij op dit moment openlijk Koeman te kakken zet bij VI. Eventjes stoer vertellen hoe de grote meneer met zijn fluit de toekomstige bondscoach op zijn plek heeft gezet.

    Met z'n ''als ik een kwartier had bijgeteld, hadden jullie ook niet gescoord'' en ''zijn broer vertelde mij later dat ik maar niet op hem moest letten, want hij is nogal gestrest''. Ik vind het alles behalve collegiaal om dit soort onderonsjes zo goedkoop de media in te slingeren. Gadverdamme.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17966
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:27
    Precies, het draait allemaal weer om Basje :-(
    Vind ik leuk
    Stack5 +3088
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:53
    Apart altijd. Als iemand alleen maar media training antwoorden geeft lopen we te zeiken op dat die interviews zo saai en voorspelbaar zijn. Wanneer iemand eens zegt wat ie denkt en wat er werkelijk op het veld gebeurt wordt ie binnen no-time als mediageil bestempeld. (Eerst Rutjes, nu Nijhuis). Het is ook nooit goed...
    Vind ik leuk
    stratumseind +174475
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:24
    Basje speelt iedere avond met zichzelf dat kan niet anders......
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2327
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:27
    Wat zei hij tegen Koeman? "Hee Ronald, binnenkort lekker lang op vakantie?"
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:29
    Wat hij tegen Ronald zei toen die op hem af kwam stormen:
    "Hey Ronald, is je schaamhaar ook mayonaise kleur geel?"
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:37
    Pf dat riepen ze 35 jaar geleden ook tegen mij. Afgewisseld met vuurtoren en roestbak. Zit weinig evolutie in dit type grappen.
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:06
    Meisjes met rooie haren...
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:09
    Dat sprak dan weer in mijn voordeel :D
    Vind ik leuk
    Gozert +2454
    vrijdag 20 oktober 2017 om 20:43
    Oké dan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 03:04
    niet zeiken, gewoon een topscheids
    Vind ik leuk
    scRzorz +664
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:01
    Hele oprechte en straight tot the point scheidsrechter dit, goede dingen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 oktober 2017 om 07:20
    memphis is wel de nieuwe sterspeler van oranje nu robben stopt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws