Feyenoord gaat echt niet verliezen. Ze gaan gewoon winnen van 020, klaar

"Feyenoord gaat echt niet verliezen. Ze gaan gewoon winnen van 020, klaar"

vrijdag 20 oktober 2017 om 21:36

Dat Rick Karsdorp geen Feyenoorder meer is, betekent niet dat de familie Karsdorp De Klassieker voorbij laat gaan. Vader Fred en broer Kevin leven nog steeds in spanning naar de beladen wedstrijd toe.

"Het spookt iedere dag door je hoofd. Zeker. Ik ga er vanuit dat ze gaan winnen, maar als ze verliezen zet ik mijn telefoon een week uit", zegt Kevin tegen Recht uit Rotterdam. "Je gaat slapen met zenuwen. Een week van tevoren ben je er al mee bezig. Je leeft er naartoe. Op de wedstrijddag ben je extra gespannen, laat je het op me afkomen en hoop je dat ze gaan winnen. We zeggen liever ook geen Ajax, we zeggen liever 020."

Vader Fred beaamt dat. "Dat is wel waar. Rick heeft vanaf zijn tiende bij Feyenoord gespeeld. In de jeugd heeft hij heel veel tegen Ajax gespeeld. Het blijft iets aparts. We zijn in hart en nieren Feyenoorder, dus dan blijft het een gespannen situatie." Kevin denkt dat De Klassieker uiteindelijk een prooi gaat worden voor de Rotterdammers. "Feyenoord gaat echt niet verliezen. Ze gaan gewoon winnen van 020, klaar."

Poll

Wie gaat er winnen?

(594 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 21:39
Wat is dit voor kut interview? Wie is er geïnteresseerd in de mening van de vader en de broer van Karsdorp? En mensen die 020 zeggen kun je sowieso al niet serieus
nemen.
Vind ik leuk
Mo +7986
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:41
Precies Jan!
Vind ik leuk
Nuance +2578
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:43
Ik denk niet dat hij Jan heet
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:44
Jan zijn vader dan, ook goed
Vind ik leuk
Nuance +2578
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:47
Ja senior
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:56
Hahah je was me voor
Vind ik leuk
Old Star +3900
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:45
Ik wou net zeggen, de arme sukkelaar... 020 figuren... dan ben je eigenlijk al uitgelult...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:26
Maar sommige ajaxcieden hebben weer 020 in hun VP naam. Wat moeten we daar dan mee :D
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:58
Gelukkig maar dat ik een Ajacied ben en geen Ajaxcied!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:10
Ajaxcieden? Pfffff, niveau ado
Vind ik leuk
Noudyo. +9853
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:16
Wat heeft ADO met Ajax te maken?
Vind ik leuk
Farmer +6039
zondag 22 oktober 2017 om 00:29
Hmm..
Ado en Ajax.. de meest 'voor-de-hand-liggende' link is nu niet bepaald de meest vredelievende gedachte :P
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:14
Er zijn ook niet Ajacieden die 020 in hun naam hebben staan, goos.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:27
Klopt maar er zijn er ook met, en nu een patstelling :)
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:15
Ik ga op punten door :-)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:18
Haha :D
Vind ik leuk
Filip_FCU +6502
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:48
nul...nul dettig!!! beter dan nul,, nul twintig hè!
Vind ik leuk
Nuance +2578
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:56
Neeej bèter he
Vind ik leuk
buddha +4877
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:10
dettig ?
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
zaterdag 21 oktober 2017 om 18:16
Dat is bijna net zo'n klassieker als die van morgen

#pilinjemikengaan
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:11
Hoezo?
Op werk met collega's of met vrienden en familie praat men toch ook over joden kakkerlakken en boeren?
Waarom zou dat hier ineens zo politiek correct moeten?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:14
Ik weet niet waar jij werkt, wat voor vrienden en familie je hebt maar uhm ik praat nooit over Joden, kakkerlakken of boeren. Ik noem clubs, steden en supporters gewoon bij naam.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:17
Ik noem ze meestal ook bij naam, maar vind het geen schande als men het zegt, tis maar een naampie die fanatici gebruiken.
Vind ik leuk
Morris +14437
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:29
Van het één komt het ander. Opvoeden die handel..

Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:42
In Spanje op een boerderij waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Youri99 +5528
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:14
Ik zeg eigelijk ook nooit Feyenoord, ik zeg altijd Fc de stommerts... dat is misschien wel iets ruiger dan 020 maar zo ben ik
Vind ik leuk
furgist +1452
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:56
Nou, ruigheid word door iedereen weer anders gedefinieerd. Fc de stommerts vind ik nog een symphatiek koosnaampje. Je bedoelt Feijenoord toch?
Vind ik leuk
John M. +3197
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:37
Feyenoord en 020, iets klopt niet in je zin.
Vind ik leuk
Youri99 +5528
zondag 22 oktober 2017 om 00:34
Iets klopt niet aan jouw niveau begrijpend lezen of je kan geen verbanden leggen
Vind ik leuk
John M. +3197
zondag 22 oktober 2017 om 14:40
Jongetje toch, wat sta jij gauw klaar voor een beoordeling.
Ik zeg nog dit: Feyenoord is niet FC de stommerts en Ajax is niet 020. Als je de namen van de clubs niet kan of wil zeggen vind ik dat heel erg kinderachtig. Ik neem aan dat 1999 jouw geboortejaar is en als dat zo is gedraag je dan als iemand van net achtien.
Vind ik leuk
frank1971 +2004
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:44
Je zegt het juist.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:20
Precies dit!! Amen!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:00
Typisch gevalletje 1 keer kampioen in de 18 jaar. Men heeft nu alweer te kleine schoenen in Rotjeknor.
Anders zouden ze er niet naast lopen.
Vind ik leuk
Gerro +3292
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
Als er 1 zou moeten zijn die dat kan begrijpen zou jij het zijn jij bent Jan zijn vader.Lol!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:39
Mogen de beste van die middag winnen!!!
De competitie is trouwens nog lang zat.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:40
Geen woorden maar daden dan weten we na zondag meer van
Vind ik leuk
Mo +7986
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:40
Zo zielig dat sommige de naam Ajax of Feyenoord niet uit willen spreken en daarom maar 020 of 010 gebruiken, triest
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:44
Tja over tien jaar weet niemand meer waar 020 vandaan kwam maar wordt het vast nog steeds gebezigd. Wie heeft er nog een vaste lijn? Er is al genoeg haat en nijd in de wereld. Als je zelfs als Feyenoord speler kengetallen moet gebruiken hoe kunnen er dan ooit weer uitsupporters meegaan zonder de boel te verbouwen.
Vind ik leuk
Nuance +2578
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:49
Kijk hieronder maar....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:52
Tja ok 010 020 en boeren. Of is dat dan toch 040? Zolang het een geuzen 'naam' is vind ik het best zolang we wel normaal tegen elkaar kunnen blijven doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 21:53]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:46
❌❌❌
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:19
3 kruizen? Je bent de zwakste schakel...... tot ziens!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:46
vier op een rij
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:52
Aldus vader Aso Karsdorp
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:58
Pfff!! "We zeggen liever geen ajax maar 020" Dat je dit denkt is nog tot daar aan toe maar dat je dit dan ook nog gewoon in het openbaar zegt en verwacht dat je serieus genomen wordt is al genoeg om opgenomen te worden
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:00
Ik zie altijd veel mensen zeuren op Ajax gerelateerde berichten die eigenlijk nergens op slaan.
Nu is er een bericht over de familie van een ex-Feyenoorder die het hebben over dat ze hun telefoon een week uitzetten als ze verliezen van"020", maar waarom zie ik nu niemand klagen? Is dit nou echt zo interessant?
Vind ik leuk
JDW1988 +1289
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:51
Ik zie juist iedereen klagen op dit artikel hoor ... weet niet wat jij ziet ?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:53
Ik bedoel meer het commentaar richting VP, dat ze altijd van die onzin verhalen over Ajax plaatsen.
Vind ik leuk
JDW1988 +1289
zaterdag 21 oktober 2017 om 22:23
Ohhh zo bedoel je, sorrie.
Ja dan ben ik het inderdaad met je eens.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:01
droom lekker verder uitslag staat al vast en weer een nederlaag voor 010
Vind ik leuk
Johan.l +3956
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:08
Loopt zijn vader nu met een Roma shirt hahaha wat een verrader
Vind ik leuk
JDW1988 +1289
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:49
Waar zie jij zijn vader dan ?
Vind ik leuk
HansVites +2094
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:12
We zeggen liever ook geen Ajax, we zeggen liever 020

Dan ben je wel een heel sneu geval zeg dat zijn nu die mongolen die het liefste hebben dat er maar een paar clubs in de ere divisie spelen en het liefst van het niveau Roda en Excelsior zodat ze niet nerveus worden als ze een keer kunnen verliezen van NAC bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
DuWijk +154
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:19
Jij komt er wel Kevin. Klasse man. Nu gauw de haven in kan je zondag gaan schuimbekken op de tribune.
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:13
Fred en Kevin werken bij Karsdorp Auto’s in Stolwijk, dus jouw stereotype gaat niet op.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:27
De onschuldige kleutersymboliek van een onbeduidend kengetal valt te billijken boven het debiteren van profane onhebbelijkheden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:28
Bla bla bla

Next....
Vind ik leuk
MOTM +465
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:37
Tja. Je kunt wel roepen "020" maar als je van ze verliest dan sta je wel extra voor schut.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:42
heeft ricky de bankzitter ooit gewonnen van Ajax?
Vind ik leuk
13 +2381
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:16
Afgezien van in de jeugd sowieso in de beker.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:50
Vind dat je als Feyenoorder gewoon Ajax moet kunnen zeggen zoals je elke club gewoon benoemd wanneer stopt deze stomme rivaliteit naar elkaar.. ben zelf Feyenoorder maar zat afgelopen jaar bij barca-real met alle supporters door elkaar en idem bij man utd - man city awesome om te zien.. Bring the football back in the stadions met samen de sfeer maken ajb hoop op een goede spannende open pot!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:04
Als het zondag 0-20 word hoor je ze dat nooit meer zeggen ;)
Vind ik leuk
HJR +4394
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:07
Wat een arrogantie ;)!
Vind ik leuk
Voebtal +287
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:17
Wat een ongelofelijk simpel volk zeg.
Vind ik leuk
North +1952
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:41
Stoerrrrr
Familie kutdorp..
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 06:29
Oeehhhhhh 020...
Vind ik leuk
pico323 +3209
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:50
In hart en nieren Feyenoorder, laat me biet lachen. De zak met geld kwam voorbij en hij was weg. Hoezo clubliefde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Feyenoord gaat echt niet verliezen. Ze gaan gewoon winnen van 020, klaar"