Willem ll verslaat zwak FC Groningen in Euroborg: Faber heeft wat uit te leggen

Willem ll verslaat zwak FC Groningen in Euroborg: Faber heeft wat uit te leggen

vrijdag 20 oktober 2017 om 21:56

Willem ll heeft op bezoek bij FC Groningen de tweede Eredivisie-zege op rij geboekt. De ploeg van Erwin van de Looi deed in de Euroborg zijn oude ploeg pijn: 0-1.

Groningen begon nog redelijk aan de wedstrijd, maar zakte in nadat Ajdin Hrustic met twee keer geel van het veld gestuurd werd. Nadat de Groningers met tien man verder moesten, liet de openingstreffer van Willem ll niet lang op zich wachten. Fernando Lewis was Django Warmerdam te slim af en gaf de bal voor op topschutter Fran Sol, die de bal achter Sergio Padt schoot: 0-1.

Dat Groningen geen beste pot op de mat legde, bleek wel uit het feit dat de stadionspeaker in de rust zei dat het tijd werd voor iets leuks. Hoewel de ploeg van Faber in de tweede helft diverse speldenprikjes uitdeelde, kwam dat leuks er niet. Sterker nog, Willem ll had grote kansen om de wedstrijd in het slot te gooien.

De formatie van Erwin van de Looi liet dat na en verslaat een bij vlagen onthutsend zwak Groningen. De Tilburgers boeken de tweede zege op rij en klimmen uit de degradatiezone. De druk op Faber, dat slechts negen punten heeft weten te behalen, neemt na vrijdag alleen maar toe.

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 21:58
De situatie begint nu wel Ernestig te worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 21:59]
Vind ik leuk
3Bier +1302
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:59
Faber is klaar in Grunn. Dit gaat niet meer werken zo. Ron Jans maar het seizoen af laten maken
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:01
Gewoon dik verdiende overwinning. Had alleen nog wat ruimer moeten zijn.

Zoals ik al eerder zei moet dit zwakke Groningen gewoon oppassen om niet bij de laatste 3 te eindigen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:05
Hoppaaa! Wat een avond, te lang spannend geweest, pech gehad met 2x lat, 1 paal maar goed uitgespeeld! Lekker hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:10
Wanprestatie van de bovenste plank schaam je kapot schaam je kapot schaam je schaam je schaam je kapot gewoon alle supporters kei en keihard in de steek gelaten/genaaid prutsers amateurs ik ben er echt helemaal!! Klaar mee. Elke dag 3 straf trainingen tot aan de beker ontmoeting met Roda JC volgende week (Woensdag?) En een maand aan salaris inleveren (zowel de gehele spelersgroep als de gehele technische staf + de komende 3 uitwedstrijden (Roda uit voor de beker nog niet eens meegerekend dus eigenlijk 4 uit wedstrijden) alle toegangskaarten voor de meereizende aanhang betalen/vergoeden dat zal ze leren die slappe verwijfde overbetaalde groen/witte ballerina's.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:13
Was dit echt zo dramatisch?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:17
Kun je nagaan Tukkerland. Hoe dramatisch ‘wij’ waren tegen Willem II vorige week haha.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:55
Hahaha, ja wat een klote gevoel was dat zeg. Nu moeten wij nog 3 keer thuis winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:57
Yep en dan druk ik me nog heeeeeeeeeeeel mild uit
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:17
Waar blijft het Jong Ajax topic? 4-1 aan de kloten tegen Go Ahead Eagles!! Nu willen de redacteurtjes niet. Slappe hap.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:21
Jezus Groningen zeg, wat een drama daar in het Noorden.
Vind ik leuk
Cantona +809
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:23
we zijn toch te negatief volgens Padt?
Kijken ze hun wedstrijden wel eens terug?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:24
Volgende trainer die eruit vliegt! Mzzzzl Fabertje!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:41
Ik blijf erbij dat die Sol gewoon een leuke speler is voor, met alle respect, het niveau Willem2. Maar wellicht denken Willem2 supporters die meer op hem letten hier anders over?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:44
Ik hoop dat iedereen zo over hem denkt;). Blijft hij gewoon lekker in Tilburg.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:50
Iedereen krijgt alleen maar de samenvatting te zien en dan zie je zijn goede spitsengoals. Echter is zijn basistechniek vrij matig en ik heb nog nooit zo'n trage speler als Sol gezien.

Het is dus voetballend echt geen goede speler, maarja, hij scoort ze op een of andere manier telkens wel weer.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:18
Beetje vergelijkbaar met "Pipo Inzaghi ( niet kunnen voetballen, maar neusje voor de goal)
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:03
Inzaghi kon het alleen wel op een iets hoger en indrukwekkender niveau
Vind ik leuk
TilRik +231
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:57
Vind het zelfs al jammer dat ze overal sympathie voor hem krijgen. Hij moet gewoon lekker bij ons blijven. Al Weert ik zeker dat hij in de subtop ( Utrecht Heerenveen Vitesse) niet zou misstaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 23:57]
Vind ik leuk
Mo +8003
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:25
Heerlijk dit
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:52
He hans ik liet fabertje gewoon zitten hoor mischien dat hij in de Jupiler wel wat klaar maakt ............Astenblieft wat slecht
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:02
Wat moet je er van zeggen,het was weer diep treurig...en we kloten maar verder.Geen enkele hoop op betere tijden...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:36
Faber ga aub weg het was weer eens om niet aan te zien.
En neem nijland ook mee want we hebben nu al 3 jaar een drama elftal en wanbeleid
En maar zeiken dat er geen kip komt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Willem ll verslaat zwak FC Groningen in Euroborg: Faber heeft wat uit te leggen