Jong Ajax lijdt kansloze ruime nederlaag in Jupiler League, Dijks schuttert

Jong Ajax lijdt kansloze ruime nederlaag in Jupiler League, Dijks schuttert

vrijdag 20 oktober 2017 om 22:16

Jong Ajax heeft zichzelf geen goede dienst bewezen door uit bij Go Ahead Eagles kansloos onderuit te gaan. De ploeg van Michael Reiziger verloor met maar liefst 4-1. De jonge Amsterdammers zijn nog wel koploper van de Jupiler League

Go Ahead Eagles - Jong Ajax 4-1
Het begin was goed voor Jong Ajax, met een goal van Dennis Johnsen die door Carel Eiting weg werd gestuurd. Een minuut na de treffer kwam Go Ahead op gelijke hoogte dankzij oud-Ajacied Sam Hendriks. Vanaf dat moment werd de degradant sterker en kwam het zelfs op voorsprong tegen de koploper. Joey Suk profiteerde van een grote individuele fout van Mitchell Dijks, die zijn opwachting mocht maken in de beloftenploeg: 2-1. Nadat Ajax iets beter in de wedstrijd kwam, maakte Go Ahead het verschil groter. Xandro Schenk en Leon de Kogel maakten er 4-1 van. Jong Ajax lijdt de eerste nederlaag van het seizoen, maar blijft koploper.

Fortuna Sittard - FC Eindhoven 2-2
Fortuna kon niet profiteren van de zeldzame nederlaag van Jong Ajax. De nummer twee kwam thuis niet verder dan 2-2 tegen FC Eindhoven. Fortuna kwam in Limburg tot twee keer toe op voorsprong, maar incasseerde toch steeds een tegentreffer. Tien minuten voor tijd stonden de Limburgers met 2-1 voor, maar het Eindhoven van trainer Wilfred van Leeuwen knokte zich voor een tweede keer terug in de wedstrijd. Dankzij het puntenverlies van Fortuna en de winst van NEC, moeten de Limburgers plek twee afstaan aan de Nijmegenaren.

FC Volendam - NEC 0-2
Het geplaagde FC Volendam moet na tien wedstrijden nog steeds wachten op een overwinning. Vrijdagavond ging NEC er met de volle buit vandoor: 0-2. Arnaut Groeneveld en Sven Braken waren in de tweede helft verantwoordelijk voor de productie. Het Volendam van Misha Salden zal uit een ander vaatje moeten tappen, want de ploeg staat na tien wedstrijden onderaan met vier punten.

Jong PSV - RKC Waalwijk 3-2
Jong PSV weet weer wat winnen is. Vrijdagavond boekten de jonge Eindhovenaren een 3-2 overwinning op RKC Waalwijk, dat op plek negentien staat in de Jupiler League. Marcel Ritzmaier schoot de ploeg van Dennis Haar na vier minuten op voorsprong. Even later leek de zege binnen voor PSV omdat Albert Gudmundsson er na elf minuten spelen 2-0 van maakte via de strafschopstip. Roland Bergkamp bracht de spanning terug in de wedstrijd. Nadat RKC via Johan Voskamp gelijk had gemaakt, stond Gudmundsson opnieuw op en tekende hij voor de 3-2. De laatste overwinning van Jong PSV dateerde van 8 september, toen er werd gewonnen van FC Eindhoven.

Overige uitslagen:
FC Dordrecht - De Graafschap 1-1
Helmond Sport - Telstar 1-2
FC Oss - FC Den Bosch 1-1
Jong FC Utrecht - MVV 2-1
Jong AZ - FC Emmen 2-1
Almere City - SC Cambuur 1-1

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 22:18
Daar issie dan! Op de klooooot’n!!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:22
Was weer een ouderwetse kraker bij kowet!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:23
En dat met een miljoenenploeg, haha.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:24
Haha ja. Spelers van het eerste in de ploeg. Laat die Jong-ploegen lekker weer in de Jong-competitie spelen want hier mogen ze nergens om meedoen. Het is dat Go Ahead de eerste is die wint van Jong-Ajax.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:01
Ik vind het ook maar dom, het is voor Ajax, PSV, AZ en het mooiste cluppie op aard heel mooi maar alle clubs met een normaal team in de juup hebben er alleen maar nadelen aan.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 02:31
Daarom. Die kunnen daardoor hun periode titel bij wijze van verliezen als er een Jong elftal met 2/3 eerste elftal-spelers aan komen driet’n. Als dit geen competitie vervalsing is, dan weet ik het niet meer! Dit is nog erger dan wat er bij Twente gebeurde!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:16
Kom kom.. real Madrid verliest ook wel eens heheh
Vind ik leuk
Sideburnn +1436
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:37
Dat had ook de kop moeten zijn boven dit artikel....
Miljoenenploeg blameert zich tegen de Eagles.....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:15
Met de billetjes bloot en de vlakke hand er op!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:19
Knappe overwinning van Jong Utrecht op MVV en die Nick Venema ontpopt zich daar ook wel als een fenomeentje met vanavond ook weer 2 goals voor Jong Utrecht.
Vind ik leuk
Barbie +817
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:47
Ik had MVV hoger ingeschat. Volgens mij wordt NEC met twee vingers in de neus kampioen. Die spelen nu nog matig en toch al op de tweede plek. Als dat straks gaat lopen ...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 02:41
NEC begon uitermate slecht maar zijn zich aan het herpakken. Het NEC van enkele jaren geleden met een record aantal doelpunten (102) toch?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:21
Goede ontwikkelingen voor mijn cluppie. Van de top 7 heeft alleen NEC gewonnen. Directe promotie volledig in eigen hand. Gaat gelukkig de goede kant op. (Afkloppen!)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:21
Ik zal niet snel voor de egels zijn, maar als ze die nepteams een pak slaag geven is dat natuurlijk mooi. Goed spandoek ook, egels chapeau!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:24
En voor de adelaars dan?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:26
Wie?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:27
De eagles
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:28
Oh de egels
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:29
Na groep 5 onacceptabel.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:32
Zij doen niet normaal, dan hoef ik dat ook niet te doen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:44
Ja, een beetje dat gedrag inderdaad.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:53
Ach ik heb net de loftrompet voor dat volk gestoken, dat zal je die tokkies nooit zien doen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:23
Dat Dijks zelfs in de Jupiler League te licht bevonden wordt, kan geen voetbalkijker verrassen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 22:23]
Vind ik leuk
Jordanees +9173
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:25
Het mag in de krant, Jong Ajax kan dus toch verliezen, maar oké rode kaart, en Dijks zijn fout ja dat helpt niet mee. Maar oke, de complimenten aan GAE om te winnen van de koploper, knappe prestatie.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:42
Toch knap dat een team met 30 miljoen aan spelers een keer verliest van een team met een totale begroting van 7.5 miljoen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:52
Dat is voetbal. De begroting van voetbal bepaald niet altijd wie er wint. Zie champions league
Vind ik leuk
Gerro +3304
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:27
Tja nu zit jong Ajax met die Dijks opgescheept dat gaat punten koste.
Vind ik leuk
Kwal +327
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:37
Tja Dijks naar jong Ajax en daar is ie. Verlies
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:42
En lachen om Jong-Ajax. VP zet dan ook even in het artikel dat Jong-Ajax met 10 man speelde.....
Vind ik leuk
Stranger +1597
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:29
Dat is toch de schuld van het team zelf! Toch niet van GAE.
Vind ik leuk
Mo +8003
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:49
Opgedonderd met die Dijks, kan er helemaal niks van
Vind ik leuk
Johan.l +3960
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:50
Ach ook de kampioen verliest wel eens een duel
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:08
Klopt. Maar Jong AZ heeft vandaag gewonnen. En dat is toch echt de enige kampioen die mee doet in de JL.
Vind ik leuk
Lemon +1310
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:52
Dat was toch echt Sidoel?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:03
Dijks is gewoon ongemotiveerd en heeft geen zin meer. Prof of niet...
Maar geef hem geen ongelijk na zo”n behandeling
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:10
Nogmaals : een farce van een competitie en een minachting naar de echt jl clubs.
Belachelijke bedoeling.
Vind ik leuk
Guusman +1974
zaterdag 21 oktober 2017 om 04:00
Jazeker belachelijke *bedoening*.
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
vrijdag 20 oktober 2017 om 23:30
Gudmundsson doet het gewoon, hoor. Die moet echt eens een kans krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:08
dijks . maar marcel keizer haald hem terug mmmmm genoeg gezegt
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052