Faber kraakt Groningen-spelers: Ik ga liever verder met jeugdspelers

Faber kraakt Groningen-spelers: "Ik ga liever verder met jeugdspelers"

zaterdag 21 oktober 2017 om 00:10

Ernest Faber liet weinig heel van zijn spelers na de 0-1 thuisnederlaag tegen Willem ll. De FC Groningen-trainer geeft aan liever met jeugdspelers te werken dan met de ervaren spelers die niet brengen wat Faber van ze verwacht.

"Er kwamen twee jonge jongens in. De ene maakte zijn debuut, de ander is zeventien. Als je kijkt naar hun gedrag en wat ze geven voor het elftal, is dat wat we graag zien", zegt Faber tegen FOX Sports. "Dat is de basis. Er zaten een paar spelers bij die hun eigen wedstrijd dacht te kunnen gaan spelen. Dat kan gewoon niet. Als je dat wel doet, ga je fouten maken. We gaven de wedstrijd weg."

"Als twee jonge jongens het kunnen, moet de rest het zeker kunnen", zegt Faber. "Zeker de jongens met veel ervaring en wedstrijdgogme. Dan moet je veel slimmer zien. Dat kost alleen maar negatieve energie. Als je je eigen wedstrijdje speelt, kunnen we je niet meer gebruiken." Faber tegen RTV Noord: "Ik ga liever verder met jeugdspelers die vechten, willen werken voor elkaar, die passie toen. Spelers die wél de juiste houding hebben."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 00:16
Verbeek naar Twente en Rutte naar Groningen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:16
Hoewel ik faber een zéér zwakke trainer vind, heeft hij hier wel gelijk. Niemand wil voor elkaar werken en er lijkt ook gewoon totaal geen energie en motivatie meer in te zitten. lekker jeugd erin zetten en de kans gaan geven voor de rest van het seizoen die willen wél voor hun kansen gaan
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 oktober 2017 om 00:17]
Vind ik leuk
stratumseind +101945
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:16
Pak die tas maar vast in fabertje , er is vast wel een baantje op de herdgang
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:19
dat moet je niet eens meer willen stratum. Deze man is door zijn geluk bij Nec dusdanig overschat als trainer dat hij bij zichzelf na moet gaan of dit vak wel wat voor hem is
Vind ik leuk
stratumseind +101945
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:20
er zijn vast nog wel ergens wat lijnen te kalken....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:23
Goedkoop scoren, dat is wat jij kunt, kijk eens goed naar zijn verleden, dan zou jij je, moeten schamen, wat je zegt.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:50
Faber heeft bij FC Eindhoven en NEC top gepresteerd, en nou bij Groningen gaat het niet goed is hij ineens een slechte trainer... Vind Groningen gewoon een matige selectie hebben, met een goede keeper en overschatte mahi als kleine lichtpuntjes
Vind ik leuk
stratumseind +101945
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:49
Ik schaam me nergens voor .
Sterker nog van mij mag fabertje weer terug keren en daaderkelijk weer iets binnen psv gaan doen .
Ernest is en blijft er 1 van ons.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:38
Op basis waarvan vind je hem niet geschikt? Kijk naar het materiaal en als hij bovenkant rechter rijtje haalt heeft hij een topprestatie geleverd. Op Mahi en die andere marokkaanse speler na is er geen creativiteit, passie, kwaliteit en teamgevoel. Niks beter dan FC Twente en Sparta qua materiaal. Dit heeft niks met de trainer te maken.
Vind ik leuk
bits +4215
zaterdag 21 oktober 2017 om 02:22
Het materiaal valt best mee, maar stel je hebt gelijk en ze horen in het rechterrijtje. Dan nog zullen Groningen supporters hem weg willen puur en alleen al vanwege de manier van voetballen en de spelopvatting.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:18
Ik heb wel een handdoek Faber en jij mag hem gooien
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 00:21
Faber is volgende week weg.
Vind ik leuk
Leffe +954
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:20
Een Brabander doet het nooit goed in het Noorden, en andersom ook niet.Je moet de taal, cultuur daar kennen.
Vind ik leuk
Vak-DD +9046
zaterdag 21 oktober 2017 om 05:22
Van der Looi heeft toen aardig wat resultaat gehaald met groningen, en die komt uit Huissen hier.
Vind ik leuk
Voebtal +577
zaterdag 21 oktober 2017 om 01:22
So who cares?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 05:15
Ik kom al jaren bij fc groningen
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 06:59
Ja en het voetbal is al jaren niet meer om aan te zien. Onder Van de Looi was het al bar slecht voetbal.
Vind ik leuk
Cantona +872
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:12
Als je met "kloten" voetbalt en tomeloze inzet toont dan heeft het grootste gedeelte van het publiek er vrede mee wanneer je eens een wedstrijd verliest.
De laatste jaren echter is het voetbal niet om aan te gluren en ook de inzet is beneden alle peil.
Als de beste man de selectie niet kan overtuigen of aan het voetballen krijgt dan wordt het nu toch eens tijd om in de spiegel te kijken en jezelf eens af te vragen of je wel de juiste man bent voor deze baan.
Nou moet ik wel zeggen dat de selectie ook niet bijzonder is en ook daar mannen als Mahi ook geen donder laten zien.
Deze man is bezig met een transfer en dat is volgens mij ook het enige waar hij zich mee bezig houdt, in plaats dat juist zo'n man de kar gaat slepen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:23
Lekker gemakkelijk om altijd een trainer de zwarte piet toe te schuiven. Faber is ook niet mijn favoriet maar als ik sommige spelers in het veld zie lopen dan heb ik het idee dat ze allemaal contactlenzen aan het zoeken zijn. Frustrerend voor de hondstrouwe supporters. Je ziet tegenwoordig meer lege, groene stoeltjes dan de volle. En dat moet een teken zijn lijkt me. Ook het beleid van het bestuur lijkt mee te gaan in de malaise. De groen-witten moeten oppassen want de degradatiestreep komt aardig in zicht...........
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:26
Kan die van de Looy niet naar Groningen? Hij pakt de laatste tijd meer punten dan de fc
Vind ik leuk
pico323 +4292
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:47
Valt wel op dat Faber niet met “gearriveerde” wat moeite heeft. Ik ben trouwens geen fan van Faber maar dit terzijde
Vind ik leuk
Kuip +4039
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:25
Toen ik afgelopen zomer hoorde dat Ron Jans als directeur ? naar Groningen zou gaan had ik voorspelt dat hij voor de kerst de nieuwe trainer zou zijn van Groningen. Dit scenario zou nog veel eerder kunnen plaatsvinden....
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:47
Faber gaat liever verder met jeugd.
Ik denk dat men liever verder gaat zonder Faber.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:38
fcgroningen is al 10 punten achter gelaten volgend jaar weer 2000 seizoen kaarten minder of meer armoe troef 7 vette jaren 7 heel matige jaren
Vind ik leuk
Cookee +6398
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:44
Soms staan er spelers op. Als het slecht gaat dan willen spelers verantwoordelijkheid nemen en doen dan iets buiten hun taak. Pakt het goed uit dan is het hallelujah. Zo niet dan niet. Heel raar dat Faber zijn beste spelers ernaast zet.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:27
Direct het eerste op werkkamp sturen en verder gaan met het aankomend jeugd . go faber
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Faber kraakt Groningen-spelers: "Ik ga liever verder met jeugdspelers"