Advies voor zoon in Klassieker: 'Hij mag zijn hoofd daar niet verliezen'

Advies voor zoon in Klassieker: 'Hij mag zijn hoofd daar niet verliezen'

zaterdag 21 oktober 2017 om 07:00

Patrick Kluivert heeft zijn zoon Justin voorbereid op de Klassieker van Ajax tegen Feyenoord van zondag. Zelf debuteerde de oud-spits in 1994 in een Klassieker en scoorde hij meteen.

Kluivert heeft zoon Justin gewaarschuwd voor een aantal gevaren tegen Feyenoord. "Geen onnodige kaarten pakken, hij mag in de kolkende Kuip zijn hoofd niet verliezen. Hij moet – net zoals ik altijd probeerde – extra motivatie en energie uit de vijandigheid proberen te halen", zegt de oud-voetballer in De Telegraaf.

"Ik heb een goed gevoel bij Justins wedstrijd in De Kuip, omdat hij eenzelfde eigenschap heeft als ik altijd had: hij voelt nauwelijks druk. Hij houdt van voetbal en weet dat hij daar goed in is. Het podium maakt dan niet uit. Of hij op een pleintje staat te pielen of dat er 50.000 Feyenoord-fans zijn. Hij houdt zijn hoofd koel", aldus Kluivert senior.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 07:17
Ik vraag me af of Justin, als hij al speeltijd krijgt, echt zijn hoofd koel houdt als de situatie zich voordoet. Ben bang van niet eigenlijk..
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:33
Zegt kluivert sr vanuit spanje.
Vind ik leuk
Nuance +2568
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:37
Volgens mij is kleine Kluivert meer een heethoofd dan zijn vader. Maar speelt hij of Younes?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:38
Younes (oa volgens t ad)
Vind ik leuk
Nuance +2568
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:40
Ok, das beter voor Feyenoord, denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:44
Als je bijv in de 60e minuut wisselt, breng je met kluivert meer gevaar binnen de lijnen. Dus qua wedstrijdopbouw is het wel een slimme zet. Als je na een uur kluivert eraf haalt voor younes zal feyenoord opgelucht adem halen...
Vind ik leuk
Thobar +2655
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:00
Zit op de bank, kan em gewoon een icepack vatten
Vind ik leuk
Strijp +5695
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:06
Maar wie zegt dat hij speelt?

Btw, nuttige tip van senior over de kaarten, hopen voor hem dat hij zich er wat voor aanhoud, combinatie van; klassieker, stress, volle kuip, makkeli, kluivert (en kramer) is een hoge kans op escalatie..
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:30
Kramer speelt 60 meter verderop. Daar kun je gemakkelijk uit de buurt blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advies voor zoon in Klassieker: 'Hij mag zijn hoofd daar niet verliezen'