'Van Bronckhorst kiest niet voor Diks of Geertruida: andere Van Beek-vervanger'

'Van Bronckhorst kiest niet voor Diks of Geertruida: andere Van Beek-vervanger'

zaterdag 21 oktober 2017 om 07:05

Sofyan Amrabat gaat de geblesseerde Sven van Beek vervangen in het hart van de Feyenoord-defensie. Althans, dat verwacht het Algemeen Dagblad.

Van Beek is geblesseerd geraakt aan de heup en bezorgt trainer Giovanni van Bronckhorst daarmee een groot probleem. Jan-Arie van der Heijden, Eric Botteghin en Renato Tapia zijn namelijk ook afwezig, waardoor alleen centrale verdediger Jerry St. Juste beschikbaar is.

Van Bronckhorst gaf vrijdag op de persconferentie te kennen dat Kevin Diks en de zeventienjarige Lutsharel Geertruida beiden opties zijn voor de plek rechts centraal in de defensie. Maar volgens het Algemeen Dagblad gaat Amrabat de plek van Van Beek in het centrum innemen. Daardoor kan Bart Nieuwkoop als rechtsback spelen en komt er weer een plekje vrij voor Jens Toornstra op het middenveld.

Poll

Is dit de beste oplossing voor Van Bronckhorst?

(1672 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 21 oktober 2017 om 07:27
Gewoon omwisselen Amrabat en Nieuwkoop
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:53
Amrabat heeft straks op zn CV staan ik was allround medewerker bij Feyenoord :0)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:01
Volgende week valt hij ook in voor de receptioniste. Ze heeft buikgriep :)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:05
Hahahahaha!!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:12
Ja dat vind ik ook! Nieuwkoop heeft wat meer lengte. Zeker als ze met Huntelaar spelen...
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:35
Snap niet dat die niet elke thuiswedstrijd met toornstra begint
Vind ik leuk
Splintair +1017
zaterdag 21 oktober 2017 om 07:43
Goalgarantie idd;)
Vind ik leuk
Strijp +5681
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:02
Ik weet niet of het sarcasme is, maar vanuit mijn opzicht is toornstra een van de betere.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:08
Op dit moment helaas niet. Maar als hij in vorm is absoluut wel.
Vind ik leuk
Strijp +5681
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:09
Hij zal niet makkelijk scoren, maar belangrijk voor het team is hij zeker wel
Vind ik leuk
Splintair +1017
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:19
Het was oprecht. Toornstra vorig seizoen alleen maar in eigen huis gescoord.
Zn medespelers noemde hem niet voor niet "Rens" in de uitwedstrijden:))
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:18
Diks gewoon terug sturen aub.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:54
Ik hoop deze winterstop nog
Vind ik leuk
Zjor +289
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:41
Wat dacht je van vandaag na het avondeten? Gewoon wegwezen joh, drukt alleen op de begroting
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:59
Hahahahaha ! Vandaag na het avond eten nog hahaha! Zou zomaar kunnen :0)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:45
Klinkt best wel logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 08:58
Ik zou het logischer vinden om zowel die geertruda als amrabat op te stellen in de verdediging oftewel een 5-2-3 opstelling waarbij je de verdediging extra versterkt aangezien deze nu wel erg verzwakt is door het wegvallen val al die centrale verdedigers. Amrabat is toch ook geen echter verdediger, tevens kun je hierbij Amrabat een rol geven dat hij vaker mag door schuiven naar het middenveld vanuit de verdediging.
Vind ik leuk
jeepee +743
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:54
Onzin. Je speelt nu met je oorspronkelijk daarvoor beoogde vleugelverdedigers. Daarnaast is St. Juste gebleken de beste centrale verdediger van Feyenoord te zijn. Ik denk dat Gio met Amrabat in de verdediging wil variëren tussen 4-3-3- en 3-4-3.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:44
Ik geef toch niet aan om met andere vleugelverdedigers te gaan spelen. Ik zou vanuit een 5-2-3 opstelling starten zodat je wat extra defensiekracht hebt achterin aangezien de verdediging nu zeer verzwakt is en je kunt tegen ajax echt niet spelen met drie man achterop dan vraag je om problemen. Als amrabat bij balbezit af en toe doorschuift naar middenveld heb je gewoon 4-3-3 systeem.
Vind ik leuk
fr1963 +1138
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:09
Wordt een walk over denk ik: 4-0
Vind ik leuk
North +1931
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:45
Euhm... Ajax speelt uit ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:27
Zo'n Geertruida kun je misschien opstellen tegen clubs als NAC of PEC Zwolle, maar toch niet tegen Ajax?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:41
maar Diks is helemaal niks !!!!Glenn
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:28
Goed opgemerkt van het AD.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:40
Maakt niet uit waar je Amrabat neer zet. Speelt altijd met 110% inzet, heeft power en een giga conditie. Daarnaast heeft hij een goed spelinzicht en speelt hij altijd vanuit zijn taak. Alles voor het team.
Vind ik leuk
henk59 +91
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:50
Waarom allemaal van die moeilijke oplossingen. Zet gewoon Nelom linksback en zet Haps naast St. Juste en laat Nieuwkoop staan. Dan kun je de rest van het elftal gewoon in takt laten. Ik snap niet dat Gio dit niet ziet, is toch simpel.
Vind ik leuk
Zjor +289
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:37
Omdat Haps die niet over de flank kan demareren een grap is. Die is hoogstens een LM maar echt geen centrale speler. Dat baseer je op niets.

Gewoon Amrabat in het centrum en dan drukken, kan hij goed.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:09
Volgende week op doel?
Vind ik leuk
United FC +12789
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:17
Dan heeft ie alles wel gehad..
Vind ik leuk
Shenzen +141
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:16
Er is er weer 1 ontsnapt!!
Vind ik leuk
HansVites +2047
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:34
Je zoon zou maar een Feyenoord shirt willen hebben met de naam Geertruida achterop.
Vind ik leuk
Zjor +289
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:40
Nounou, hou daar maar eens droge ogen bij! Lekker belangrijk joh
Vind ik leuk
Voebtal +274
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:36
Absoluut Dolberg opstellen. Goed voor zijn zelfvertrouwen :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Van Bronckhorst kiest niet voor Diks of Geertruida: andere Van Beek-vervanger'