'Van Bronckhorst kiest niet voor Diks of Geertruida: andere Van Beek-vervanger'

    'Van Bronckhorst kiest niet voor Diks of Geertruida: andere Van Beek-vervanger'

    Gepubliceerd: zaterdag 21 oktober 2017 om 07:05za 21-10-2017 om 07:05

    Sofyan Amrabat gaat de geblesseerde Sven van Beek vervangen in het hart van de Feyenoord-defensie. Althans, dat verwacht het Algemeen Dagblad.

    Van Beek is geblesseerd geraakt aan de heup en bezorgt trainer Giovanni van Bronckhorst daarmee een groot probleem. Jan-Arie van der Heijden, Eric Botteghin en Renato Tapia zijn namelijk ook afwezig, waardoor alleen centrale verdediger Jerry St. Juste beschikbaar is.

    Van Bronckhorst gaf vrijdag op de persconferentie te kennen dat Kevin Diks en de zeventienjarige Lutsharel Geertruida beiden opties zijn voor de plek rechts centraal in de defensie. Maar volgens het Algemeen Dagblad gaat Amrabat de plek van Van Beek in het centrum innemen. Daardoor kan Bart Nieuwkoop als rechtsback spelen en komt er weer een plekje vrij voor Jens Toornstra op het middenveld.

    Poll

    Is dit de beste oplossing voor Van Bronckhorst?

    (1672 stemmen)

    Plaats een reactie

    Extightass +1604
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:35
    Snap niet dat die niet elke thuiswedstrijd met toornstra begint
    Vind ik leuk
    Splintair +2002
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:43
    Goalgarantie idd;)
    Vind ik leuk
    Strijp +14036
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:02
    Ik weet niet of het sarcasme is, maar vanuit mijn opzicht is toornstra een van de betere.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:08
    Op dit moment helaas niet. Maar als hij in vorm is absoluut wel.
    Vind ik leuk
    Strijp +14036
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:09
    Hij zal niet makkelijk scoren, maar belangrijk voor het team is hij zeker wel
    Vind ik leuk
    Splintair +2002
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:19
    Het was oprecht. Toornstra vorig seizoen alleen maar in eigen huis gescoord.
    Zn medespelers noemde hem niet voor niet "Rens" in de uitwedstrijden:))
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:18
    Diks gewoon terug sturen aub.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10223
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:54
    Ik hoop deze winterstop nog
    Vind ik leuk
    Zjor +408
    zaterdag 21 oktober 2017 om 13:41
    Wat dacht je van vandaag na het avondeten? Gewoon wegwezen joh, drukt alleen op de begroting
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10223
    zaterdag 21 oktober 2017 om 17:59
    Hahahahaha ! Vandaag na het avond eten nog hahaha! Zou zomaar kunnen :0)
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +938
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:58
    Ik zou het logischer vinden om zowel die geertruda als amrabat op te stellen in de verdediging oftewel een 5-2-3 opstelling waarbij je de verdediging extra versterkt aangezien deze nu wel erg verzwakt is door het wegvallen val al die centrale verdedigers. Amrabat is toch ook geen echter verdediger, tevens kun je hierbij Amrabat een rol geven dat hij vaker mag door schuiven naar het middenveld vanuit de verdediging.
    Vind ik leuk
    jeepee +759
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:54
    Onzin. Je speelt nu met je oorspronkelijk daarvoor beoogde vleugelverdedigers. Daarnaast is St. Juste gebleken de beste centrale verdediger van Feyenoord te zijn. Ik denk dat Gio met Amrabat in de verdediging wil variëren tussen 4-3-3- en 3-4-3.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +938
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:44
    Ik geef toch niet aan om met andere vleugelverdedigers te gaan spelen. Ik zou vanuit een 5-2-3 opstelling starten zodat je wat extra defensiekracht hebt achterin aangezien de verdediging nu zeer verzwakt is en je kunt tegen ajax echt niet spelen met drie man achterop dan vraag je om problemen. Als amrabat bij balbezit af en toe doorschuift naar middenveld heb je gewoon 4-3-3 systeem.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3345
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:09
    Wordt een walk over denk ik: 4-0
    Vind ik leuk
    North +2374
    zaterdag 21 oktober 2017 om 13:45
    Euhm... Ajax speelt uit ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:28
    Goed opgemerkt van het AD.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:40
    Maakt niet uit waar je Amrabat neer zet. Speelt altijd met 110% inzet, heeft power en een giga conditie. Daarnaast heeft hij een goed spelinzicht en speelt hij altijd vanuit zijn taak. Alles voor het team.
    Vind ik leuk
    henk59 +118
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:50
    Waarom allemaal van die moeilijke oplossingen. Zet gewoon Nelom linksback en zet Haps naast St. Juste en laat Nieuwkoop staan. Dan kun je de rest van het elftal gewoon in takt laten. Ik snap niet dat Gio dit niet ziet, is toch simpel.
    Vind ik leuk
    Zjor +408
    zaterdag 21 oktober 2017 om 13:37
    Omdat Haps die niet over de flank kan demareren een grap is. Die is hoogstens een LM maar echt geen centrale speler. Dat baseer je op niets.

    Gewoon Amrabat in het centrum en dan drukken, kan hij goed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:09
    Volgende week op doel?
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    zaterdag 21 oktober 2017 om 15:17
    Dan heeft ie alles wel gehad..
    Vind ik leuk
    Shenzen +312
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:16
    Er is er weer 1 ontsnapt!!
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:34
    Je zoon zou maar een Feyenoord shirt willen hebben met de naam Geertruida achterop.
    Vind ik leuk
    Zjor +408
    zaterdag 21 oktober 2017 om 13:40
    Nounou, hou daar maar eens droge ogen bij! Lekker belangrijk joh
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:36
    Absoluut Dolberg opstellen. Goed voor zijn zelfvertrouwen :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws