Gerbrands: 'Een van hen is ontslagen op werk, heb ze hier jankend voor me gehad'

    Gerbrands: 'Een van hen is ontslagen op werk, heb ze hier jankend voor me gehad'

    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:48

    Algemeen directeur van PSV Toon Gerbrands reageert in een interview in De Limburger op de racistische uitlatingen jegens Joshua Brenet bij VVV-Venlo. De beleidsman maakt een verwijzing naar de muntjesgooiers in Madrid.

    "Dat moeten we altijd blijven bestrijden natuurlijk", zegt Gerbrands over het incident in Venlo. "Helaas is dat onlosmakelijk verbonden met de voetbalwereld. Nu is het bij VVV, maar wij hadden bijvoorbeeld de muntjesgooiers naar bedelaars in Madrid. De kunst is om open te communiceren. We hebben ze opgespoord en ik heb zelf in het Spaans filmpjes ingesproken met excuusteksten eronder. Dat heeft me nog een compliment opgeleverd van Eberhard van der Laan, die vond dat we het goed aanpakten."

    Gerbrands merkte dat alle nuance verdween in de Madrid-kwestie. "Volledig, het werd een gigantische zaak. Ik heb zes avonden gesproken met de muntjesgooiers. Ik kan je zeggen, de meesten waren zich van geen kwaad bewust. Zij zaten daar in Madrid op het terras en gooiden wat muntjes om de bedelaars tevreden te stellen. Een van hen is ontslagen op zijn werk, een ander moest zich op school melden. Ik heb ze hier jankend voor me gehad."

    "Mensen hebben een oordeel klaar voordat de kwestie onderzocht is", vervolgt de directeur. "En nu moet ik oppassen, want anders ga ik het nuanceren en dat is niet hoe ik het heb aangepakt. Het interessantste was toen we later een persbericht met maatregelen rondstuurden. Daar was totaal geen aandacht voor: de hype was alweer voorbij."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Dekaasbaas +1465
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:52
    Interessant Toon stop maar een paar veren in je reet
    Vind ik leuk
    Adje80 +4660
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:55
    Kan zeggen wat je wil maar hij is wel echt een hele goede directeur
    Vind ik leuk
    masterpsv +13069
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:59
    Vindt je het niet interssant dan lees je het toch niet kaasboer!.

    Vind ik leuk
    Bullet +2410
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:08
    vindt?
    Vind ik leuk
    Johan.l +4278
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:52
    Wat een onzin steek die veren maar ergens anders. Ik ben ajaxied maar op deze man mag de voetbal wereld trots zijn, en ja ook wij ajaxieden!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3676
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:30
    Als iemand zegt dat ie Ajaxied is komt mij dat net zo ongeloofwaardig over als iemand zegt dat ie diehard veinoordsupporter is.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4278
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:38
    Ik was dat al toen jij je stront nog tegen de box spijlen aansmeerde
    Vind ik leuk
    Thobar +3647
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:10
    En in al die jaren er nog niet achter gekomen dat Ajacieden het met een c schrijven.
    Net zo goed dat bv de supporters van Willem 2 of Nec (met de nek-uitspr) van dit gruwen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Johan.l +4278
    zaterdag 21 oktober 2017 om 12:36
    Wijsneus
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1146
    maandag 23 oktober 2017 om 19:04
    Een ajacied weet dat het ajacied is
    Vind ik leuk
    MeAgain +5012
    zaterdag 21 oktober 2017 om 20:46
    Doe niet zo zielig man.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:53
    Zorgen dat ze er voor gestraft worden inderdaad.
    Vind ik leuk
    Strijp +7322
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:54
    Wanneer mensen bewust iets verkeerd doen om zichzelf boven anderen te zetten word dat aangepakt, over n muntje van afstand kun je twijfelen, over een briefje aansteken voor hun gezicht of het roepen van “Brenet, k***** neger” natuurlijk niet, er zijn consequenties voor je daden
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    zaterdag 21 oktober 2017 om 07:56
    Ik nomineer je voor de nobelprijs van de vrede oom Gerbrands. Hoe jij de zaken aanpakt en het vervolgens al masturberend aan de buitenwereld kenbaar maakt........chapeau.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Strijp +7322
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:00
    Ik denk dat Toon een van de betere manegers is die de Eredivisie heeft, in alle situaties blijft hij rust uitstralen. Dit bericht is niet om zichzelf te prijzen maar om de situatie bij VVV
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:04
    Ben het met je eens....doet goed werk.
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:05
    Ja natuurlijk was de hype voorbij Toon... heel Nederland (zélfs VP) was de aandachtsgeilheid en borstklopperij van je helemaal zat... whahahaha
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34806
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:12
    Je moet wat he mijnheer Darm, als je onderneming (ja sorry, Ajax is geen club) geen reet meer voorstelt.
    Laten we hopen dat je onderneming morgen weer punten morst :) laat die ondernemingswinst maar op de bank staan ipv te investeren in je team.
    Ik zal zeker Feyenoord toejuichen, een echte voetbalclub!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:33
    Uiteraard juich je Feyenoord toe, waarschijnlijk net zo hard als dat je je eigen club altijd uitfluit
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34806
    zaterdag 21 oktober 2017 om 13:09
    Als je ziet hoe ik hier op VP voor mijn club sta, denk dan maar niet dat ik ooit mijn club uitfluit.

    Kom je hier zeiken in een PSV discussie, dan krijg je met mij te maken :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:15
    Gerbrands is een prima manager. En dat wil hij graag vaak genoeg. Desnoods zegt hij het over zichzelf. Daar maakt hij geen probleem van..
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 08:50
    Ik denk dat hij probeert duidelijk te maken, dat PSV (is Gerbrands) er wat tegen doet. Anders krijg je weer onzin verhalen. En nu is t duidelijk. Geen gezeur meer hierover. Zoals alles en iedereen graag doet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    zaterdag 21 oktober 2017 om 10:15
    Zeker. Alleen benadrukt hij altijd net iets te graag zijn eigen bijdrage! Maar hij heeft het goed opgelost. Vakman.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4479
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:02
    Die bedelaars in Madrid hebben nog nooit zo'n omzet gedraaid dan toen....
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    zaterdag 21 oktober 2017 om 09:19
    Toon is wel erg druk bezig met wat de buitenwacht wel niet van PSV zou kunnen vinden. Met z'n persbericht. Dat doet afbraak aan de oprechtheid. Die bedelaars interesseren hem niet zoveel gok ik zo. Prima dat de daders zijn opgespoord en gestraft maar dan is het klaar toch? Elke supporter snapt wel dat alle clubs halve zolen als supporters hebben. Ga je als club jezelf verantwoordelijk houden voor het gedrag van alle supporters? Dat is niet te doen Toon. Niet realistisch ook. Dit was gewoon weer een moment waarop je jezelf en je club weer kunt profileren. En niet omdat je zo te doen hebt met die arme bedelaars, want daar heb ik je niet over gehoord Toon.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7678
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:07
    Toon staat bovenaan ! Hij heeft gelijk !
    Vind ik leuk
    stratumseind +134448
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:07
    Toon is unne mooie mens en precies op de goeie plaats.

    Bovendien mag je gerust jezelf af en toe kietelen .
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    zaterdag 21 oktober 2017 om 14:19
    In het openbaar vind ik dat nogal obsceen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gerbrands: 'Een van hen is ontslagen op werk, heb ze hier jankend voor me gehad'