Keizer 'een natuurtalent': 'Bij Oranje gooide Huntelaar wel eens olie op het vuur'

Keizer 'een natuurtalent': 'Bij Oranje gooide Huntelaar wel eens olie op het vuur'

zondag 22 oktober 2017 om 07:53

Ron Jans is enthousiast over Ajax-trainer Marcel Keizer. De huidig technisch manager van FC Groningen werkte in 2002 als assistent-trainer bij FC Emmen samen met Keizer, die destijds zijn spelerscarrière beëindigde.

"Ik vind Marcel een natuurtalent als het gaat om de combinatie tussen duidelijk en zakelijk zijn en je gevoel laten spreken", zegt Jans in de Volkskrant. "Ik hoorde vorig jaar al van Peter Bosz dat Keizer een goede trainer was. Bij Jong Ajax werk je voortdurend met wisselende selecties. Je moet teleurgestelde spelers die afvallen bij het eerste elftal laten matchen met jonge talenten. En dat heeft Marcel goed gedaan."

Ook hoe Keizer de situatie tussen Kasper Dolberg en Klaas-Jan Huntelaar handelt, kan op goedkeuring rekenen. "Bij Oranje wilde Huntelaar nog wel eens olie op het vuur gooien als hij niet speelde, bij Ajax hoor ik hem daar niet over", aldus Jans. "Het geeft aan dat Keizer goed met zijn spelers communiceert. Het mooie aan Marcel is dat hij altijd voor de microfoon verschijnt, hij is open en durft iets te zeggen."

Volgens Joël Veltman voelt de trainer goed aan wanneer hij met de staf en de spelers moet sparren. "Zo houdt hij je ook betrokken bij zijn werkwijze", stelt de Ajax-captain. "De trainer van Wolfsburg let erop of zijn spelers hun tanden poetsen, de andere coach hamert op het inspelen op het goede been. Elke trainer legt zijn eigen accenten, we moeten ook niet blijven vergelijken met vorig seizoen."

Plaats een reactie

zondag 22 oktober 2017 om 08:01
Mwah
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 08:02
Matchday!! De slingers hangen al. De feestneus zit al op. PSV gelijk. En Feyenoord wint. Wat een feestdag gaat dit worden zeg.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 08:02]
Vind ik leuk
Johan.l +3960
zondag 22 oktober 2017 om 08:32
Sorry Wim ik vind je een aardig vent, maar nu ga je te ver
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:56
Tering jij bent wel positief zeg. Stel dat PSV gaat winnen ( wat er ook dik in zit). En ajax wint vanmiddag. Dan is het feestje voor jou opeens minder leuk he? En dan staat PEC ook ineens boven jullie
Vind ik leuk
Sytz +1027
zondag 22 oktober 2017 om 10:18
Nooit van het slechtste uitgaan hè! ;)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 11:42
Lekker toch!!
Beter positief zijn dan iedereen uit te schelden, maakt het juist extra leuk voor ons als jou voorspelling klopt xD
Of hem extra blij als jij helaas fout zit (trouwens PSV mag wel verliezen met 1-2 denk alleen dat ze eerder met 2-1 winnen)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:39
Gok eerder op een 3-0 of zelfs 4-0
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 10:23
Ja, Wim op sympathie kan je rekenen bijna het gehele seizoen behalve vandaag en in de return. Ik wens Feijenoord als Ajax fan het beste toe en zeker in de CL, maar vandaag gaat de winst naar Ajax.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 14:05
Ben je nu al dronken?
Vind ik leuk
Maxidi +2729
zondag 22 oktober 2017 om 08:02
Dat bepalen we vanmiddag om 16:20 zelf wel...
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 08:08
Nou daar gaan we dan! Zoals gewoonlijk zal Feyenoord niet veel kans hebben tijdens de klassieker. Wanneer de scheids zich niet al teveel laat meeslepen door dat stelletje hooggeleerden op de tribune, zie ik weinig problemen vandaag..
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 22 oktober 2017 om 08:22
Zeg dan gewoom dat je geen voetbal kijkt.
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 08:32
Zeg dan gewoon, dat ik op je pikkie stond..
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 22 oktober 2017 om 08:43
Oh, het was ironisch?
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 08:57
Helemaal niet zelfs, slechts gebaseerd op feiten..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:01
alleen het stuk over hoogopgeleiden gok ik, de kneus. en meneer kijkt idd geen voetbal. is zeker vergeten dat het afgelopen 4 a 5 edities god op zijn blote knietjes mocht bedanken voor het puntje/de puntjes aangezien ze werden weggetikt. maar nieuwe ronde nieuwe kansen
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 22 oktober 2017 om 09:22
Daarom, weet ik ook weer in welke categorie dit figuur valt.
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 09:39
Naar aanleiding van jouw reactie moet ik idd toegeven dat er toch wat ironie verborgen zat in mijn reactie. Jij behoort idd niet tot de hooggeleerden.. De afgelopen 22 edities hebben jullie slechts 1 keer gewonnen, en de laatste editie was genadeloos. Jullie werden afgeslacht! Maar dat kun je je zeker niet meer herinneren? Met dat selectieve jostie brein van je..
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 22 oktober 2017 om 10:05
Dank voor de bevestiging!
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 10:24
Jij ook!
Vind ik leuk
Stranger +1597
zondag 22 oktober 2017 om 11:00
Hoezo afgeslacht?
Afgeslacht wordt je als het 5 of 6 nul is geen 2-1!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 11:14
oh dat dacht je het over de klassieker in de kuip had...maar blijkbaar was je ironisch over de hoogopgeleiden in de arena? ja daar zijn we vorig jaar weggetikt...maar de 2 jaar daarvoor was t andersom
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 22:58
Gewonnen?
Vind ik leuk
Sytz +1027
zondag 22 oktober 2017 om 10:23
Hmmm, de laatste klassiekers in de Kuip waren we toch echt altijd veel beter. Jullie mochten god bedanken dat jullie niet dr af gingen in de Kuip. Vorig jaar heeft Ajax een kans gehad Feyenoord 5 à 6 megakansen, het jaar ervoor had Feyenoord 4 grote kansen gehad en Ajax 2, datzelfde jaar wonnen we ook nog in de beker thuis, het jaar daarvoor hebben jullie een vrije trap binnengeschoten en voor de rest werden jullie compleet weggespeeld. 3x de lat en 3x voor open goal missen door Feyenoord. Nee, het is niet echt gewoonlijk dat Ajax de betere partij is in de Kuip. Niet verliezen in de Kuip doen ze wel vaak ja.
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 10:28
Ik heb het over klassiekers in het algemeen. En het zou ook wel erg triest zijn wanneer jullie nooit eens de betere partij zijn, maar nu de punten nog op die momenten..
Vind ik leuk
Stranger +1597
zondag 22 oktober 2017 om 11:01
Triest is het als je denigrerend over mensen doet.
Alleen schijn jij dat nog niet te beseffen!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 08:20
Op een goede en meeslepende topper en dat de beste mag winnen!! En PSV fans juich niet zo vroeg en wacht even wat een zwaarder programma jullie gaat brengen want dit gaat nog nergens over!!!
Vind ik leuk
ajax1973 +1401
zondag 22 oktober 2017 om 08:39
met deze vorm van beide zwak spelende teams verwacht ik niet veel goeds te zien en winnen zonder goed spel is ook niet veel waard
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 08:45
2002 is 15 jaar geleden Ron Jans...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:25
Allemaal leuke teksten uit de kleedkamer maar we zullen zien of hij echt het seizoen mag afmaken, verlies je vandaag kan je gewoon 8 punten achterstand hebben.In zo'n wedstrijd kunnen/moeten spelers het beste in zichzelf naar boven halen dus Dolberg,Younes,Schöne en vooral de verdediging,nu moet je laten zien dat Keizer goede keuzes maakt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 09:57
hallo. dit zijn de Feijenoord supporters, als ze verliezen dan hoor je ze niet! Maar als ze winnen dan schreeuwen ze de hele Coolsingel vol. mvg ritje
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 10:32
Wat heefr huntelaar te zeiken dan?
Hij kwam als 2e spits en speelt iedere week basis!
Weinig rede tot janken lijkt me..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 12:01
Gaat dit over dezelfde trainer als een paar weken geleden die volledig uitgekotst werd door iedereen?
Blijft toch een raar wereldje, van hero naar zero en andersom binnen een paar weken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer 'een natuurtalent': 'Bij Oranje gooide Huntelaar wel eens olie op het vuur'