Ajax bezorgt gehavend Feyenoord pijnlijke middag; hoofdrollen Neres en Dolberg

Ajax bezorgt gehavend Feyenoord pijnlijke middag; hoofdrollen Neres en Dolberg

zondag 22 oktober 2017 om 16:21

Ajax heeft zondagmiddag een gevoelige tik uitgedeeld aan Feyenoord. In De Kuip gingen de Amsterdammers met een 4-1 zege aan de haal. Invaller Kasper Dolberg tekende in de slotfase voor twee treffers. David Neres was goed voor drie assists. 

Al weken werd er toegeleefd naar de altijd beladen Klassieker, maar de 22 hoofdrolspelers stelden tijdens de eerste helft van de kraker in Rotterdam-Zuid vooral teleur. Er ging ontzettend veel mis aan beide kanten. Zowel Feyenoord als Ajax slaagde er amper in om de bal in de ploeg te houden. Scheidsrechter Danny Makkelie deelde diverse gele kaarten uit. Onder meer Klaas-Jan Huntelaar en Kasper Dolberg gingen op de bon. 

Na de pauze barstte het spektakel écht los. In de 50e minuut brak de zwak spelende Huntelaar het duel open. Na een fout van Sofyan Amrabat gaf David Neres de bal aan de routinier en Huntelaar schoot knap binnen langs Brad Jones.

Vijf minuten later ging de bal op de stip aan de andere kant van het veld. Ridgeciano Haps werd gevloerd en Makkelie kende een strafschop toe. Nicolai Jörgensen schoot véél te slap in en dus kon Ajax-goalie André Onana keren. De doelman was een paar minuten later alsnog kansloos.

Feyenoord ging daarna hartstochtelijk op zoek naar de voorsprong. Tonny Vilhena schoot op de paal en was daarmee dichtbij de 1-2. Ook Ajax kreeg echter goede kansen via onder meer Amin Younes. Uiteindelijk maakten twee Ajax-invallers het verschil. Eerst tikte Dolberg van dichtbij binnen en in de 89e minuut was het Siem de Jong die voor de beslissing zorgde. Beide keren was Neres wederom de aangever. Dolberg maakte vrijwel direct na de 1-3 ook nog zijn tweede van de middag. Met een fraai stiftje passeerde hij Jones. 

Door de eclatante overwinning in Rotterdam-Zuid verkleint Ajax het gat naar PSV naar vijf punten. De Eredivisie-koploper won eerder op de dag met 3-0 van Heracles Almelo. Voor regerend kampioen Feyenoord wordt het haast onmogelijk om de landstitel te prolongeren. 

Plaats een reactie

United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Kijk zo win je een wedstrijd!! Lekker Ajax!! Proost jongens!!
Vind ik leuk
Aal +15132
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Diks centraal..... bedankt GIO!!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
En wie had jij er neer willen zetten dan jorgensen?
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:30
El Ahmadi of Amrabat?
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Geertruida, wederom tactisch falen van Gio. Is niet voor het eerst dit seizoen. Jullie hebben terecht gewonnen. Gefeliciteerd maatje!
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Had ook nog gekund. Helaas Woudo volgende keer beter ;-)
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 16:39
Tja, Gio heeft nu natuurlijk krediet door het kampioenschap van vorig jaar maar ik vind hem tactisch dramatisch dit seizoen om eerlijk te zijn. Het is misschien keihard maar ik zou zeggen Gio eruit en Koeman proberen terug te halen die zit toch op z'n eind in Liverpool. Al met al een dramatische wedstrijd om te kijken en ik wil alvast mensen uit Eindhoven feliciteren met hun aanstaande titel want Ajax was nou ook niet om over naar huis te schrijven. Zal denk ik 1 PSV 2 Ajax en wij weer als eeuwige 3e, we zijn weer terug bij af.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:51
Het vorige seizoen verbloemd wel een beetje het tactische vermogen van Gio. Maar hij heeft zeker krediet opgebouwd. Die maakt het seizoen wel af. Koeman zou een goede optie kunnen zijn. Ik denk dat Gio ook te licht is voor de top. Verder heb ik veel respect voor hem. Lijkt me echt een top gast.

Ajax was verre van goed maar toch wel de bovenliggende partij. Gaat wel een spannende strijd worden met PSV denk ik.
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 16:55
Ja dat bedoel ik dus! Ik heb super veel respect voor Gio en het lijkt me een hele prettige man maar ik denk dat je op dit moment beter een wat hardere trainer kan hebben.

Tuurlijk moet je hem dit seizoen nog af laten maken want we worden waarschijnlijk gewoon 3e maar ik zou toch echt aan een wisseling van de wacht gaan denken als ik het de laatste wedstrijden zo zie..

En ik zeg momenteel PSV omdat ze het beste spelen, En al 1x het bekende "Kampioensgelukje" gehad hebben door van Feyenoord te winnen waar ze ondanks een rode kaart zeker niet de betere ploeg waren! Maar meestal word de club die zulke gelukjes heeft kampioen, zo zijn wij vorig seizoen ook kampioen geworden ;)

Nogmaals geniet van je overwinning maat!
Vind ik leuk
RebelVox +3380
zondag 22 oktober 2017 om 17:10
Psv gaat het niet halen, er vallen nu al spelers uit en hun bank is te smal om dat op te vangen, let maar op komende weken gaan ze punten morsen.

Feijenoord heeft last van Europese wedstrijden, precies hetzelfde waar Ajax vorig jaar last van had. Die doen dit jaar niet meer mee om het kampioenschap

Neres wordt een fenomeen!
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 17:14
Neres speelde idd heel goed! Vorig seizoen werd er ook over Feyenoord gezegd dat de bank te smal was maar uiteindelijk hebben ze het ook gered.. Ik denk echt dat PSV kampioen word dit seizoen. Ze hebben al 2x(Ik zei eerder 1x maar als ik erover nadenk zijn het er 2) "kampioensgelukjes" gehad. Winnen tegen Feyenoord waar ze absoluut niet beter waren en winnen van AZ dankzij 2 blunders van Bizot anders had AZ die partij waarschijnlijk gewonnen. Ik zie veel bij hun ploeg wat Feyenoord vorig seizoen had. Vandaar mijn gedachtegang :)
Vind ik leuk
RebelVox +3380
zondag 22 oktober 2017 om 17:18
De bank van Feijenoord had vorig jaar meer kwaliteit dan de bank van Psv nu, daarnaast had Feijenoord Kuijt, die samen met El Ahmadi heel belangrijk was.

Psv heeft veel routine weg zien gaan, nee die doen het nu nog even leuk maar storten straks volledig in, daarnaast is Cocu ook geen wereld trainer.
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 17:22
Maar Gio is ook geen wereldtrainer haha, maar we zullen het zien! Feyenoord mist Kuyt denk ik heel erg. Onze bank was zwak op kuyt na hoor vorig seizoen.. Tapia, Vejinovic, Gustaffson en Nelom... Echt niet beter dan er nu bij PSV op de bank zit hahaha.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:52
Uit Eindhoven ben ik blij dat je mijn als supporter van Ajax alvast de titel gunt :D
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:54
Hij is voor Feyenoord ;p
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 16:55
Uit Rotterdam ben ik niet zo blij dat je mij een Ajax supporter noemt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:35
heb je PSV dan gezien. was ook zeer slecht. heracels was de 2de helft gewoon beter en gevaarlijker dan PSV

PSV durft thuis gewoon tegen Heracles ( met alle respect), gewoon met 10 man te staan verdedigen

stonden regelmatig met alle mensen op hun eigenhelft 30 meter voor hun eigen doel.

Vind ik leuk
Sil95 +4235
zondag 22 oktober 2017 om 16:43
Respect jongen dat je als 1 van de weinige Feyenoord fans wel sportief kunt zijn. Het zou normaal moeten zijn , echter is dat niet zo.


Waar was Nieuwkoop eigenlijk? Die vond ik dinsdag nog heel aardig spelen tegen die Oekraïense ploeg.
Vind ik leuk
Woudo +7528
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
De winnende partij hoort gefeliciteerd te worden naar mijn mening. Jullie hebben terecht gewonnen dus vind ik het niet meer dan normaal :)

Nieuwkoop had ik ook liever in de basis gezien.. maar ik had ook liever Geertruida zien starten als cv dan Diks. Maar buiten dit alles was de wedstrijd natuurlijk niet om aan te zien.

Ik word nu al belaagd op een ander topic omdat ik graag Koeman terug zie komen omdat ik Gio tactisch heel erg zwak vind dit seizoen haha.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Was idd ook een optie haha
Vind ik leuk
2cents +35111
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Fouten festival eerste klas, maar dan is het heerlijk als je wint in De Kuip.

Vooral de wissel Kramer voor Diks was geweldig in Ajax’ voordeel.

Neres was een koopje.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Ja het niveau was dramatisch slecht soms maar wel erg veel doorzettingsvermogen van beide. Ja na die wissel pakte het geweldig uit. Lekker dat Dolberg zijn vertrouwen terug wint met 2 doelpunten. Huntelaar die scoort en Neres is de grote man van de assists. Wat een snelheid heeft die jongen. Speelde een aardige pot.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:47
En Feyenoord speelde bagger. Gefeliciteerd. Feyenoord bakte er niks van vandaag. Morgen kan alles weer anders zijn. Maar voorlopig eerst Swift maar eens zien te verslaan. Haha.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:53
Sportief Wim, bedankt! Ja het was van beide partijen niet best hoor. Maar gelukkig gaan de 3 punten mee naar Amsterdam. Succes tegen Swift!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:05
Een aardige pot vind ik een understatement, Neres heeft zijn waarde nu al een aantal weken bewezen, niet alleen met assists. Het lijkt erop alsof Nettomars met zijn oog voor koopjes zijn waarde weer eens heeft bewezen..
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 17:07
Ja het lijkt toch een schot in de roos te zijn van Overmars. Ben erg blij dat hij zo belangrijk is. Nu te hopen dat er vanaf de linkerkant ook een speler komt met hetzelfde rendement.
Vind ik leuk
Gerro +3292
zondag 22 oktober 2017 om 16:27
idd een foutenfestival en Ajax was de minst slechtste vandaag zullen we maar zeggen en dan is het idd erg lekker dat je met 1-4 wint met dank aan Neres en Dolberg die hopelijk nu weer spits nummer 1 is.

Vind ik leuk
2cents +35111
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
De spanning die op de wedstrijd zat was enorm. Dat zag je heel erg terug.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Des te mooier om hem te winnen in zo'n volle Kuip! Wat waren ze ineens stil :D
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:46
Net als in de Arena. Ook in de Kuip theaterpubliek. Dat wil de directie.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Zonde voor Feyenoord. Want het kan er wel lekker kolken als het moet.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:11
Eindstand had ook 3-1 kunnen zijn voor Feyenoord, maar gelukkig werd het 1-4 voor Ajax.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 17:14
Ja het ging na de penalty de verkeerde kant op. Gelukkig dat het eindelijk 1-4 wordt!
Vind ik leuk
Gerro +3292
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Zeker veel spanning bij beide teams en vond Huntelaar buiten zijn goal wat een cadeautje was van Feyenoord en niet goed spelen en zeer tegen rood aan zitten de gehele wedstrijd.We mogen blij zijn dat ie niet werd weggestuurd zodat Dolberg het kon afmaken maar Neres was de beste man op het veld daar gaan ze nog veel plezier aan beleven.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Mooi dat die jongen helemaal loskomt.
Vind ik leuk
PredatorA +5469
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Wat een afgang in de Kuip..
Goede wedstrijd van Neres, heel belangrijk!
Mooie dag op m’n 30e verjaardag! :D
Vind ik leuk
Gozert +2392
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Proficiat, maak er een mooie dag van!
Vind ik leuk
PredatorA +5469
zondag 22 oktober 2017 om 17:20
Dankjewel Gozert, 2cents, United FC, Wattenstaafje, Sil95 en Degraaf!
Vind ik leuk
2cents +35111
zondag 22 oktober 2017 om 16:27
Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Behoorlijk! En wat waren ze ineens stil. Haha mooi man!

Van harte gefeliciteerd een mooie overwinning op je verjaardag. Geniet van de dag.
Vind ik leuk
Gerro +3292
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
Heb de kuip zelden zo stil gezien meestal maken ze bij een achterstand toch altijd veel sfeer.daar maar was helemaal over.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:38
Extra mooi :D
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Van harte man
Vind ik leuk
Sil95 +4235
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Van harte gefeliciteerd jongen! Wat een prachtig verjaardagscadeau !
Vind ik leuk
Degraaf +8983
zondag 22 oktober 2017 om 16:39
Gefeliciteerd met jouw verjaardag PredatorA.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Wat een ongelofelijke kut pot was dit man, klassieker onwaardig. Dat we hem met 1-4 winnen is zeer geflatteerd, maar wel dankzij een ontketende Neres, wat is die jongen lekker bezig.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:26
Ja het veldspel was echt dramatisch van beide kanten. Nog nooit zoveel ballen ingeleverd zien worden. Maar des te lekkerder is dat je deze wedstrijd zo wint.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Slecht spelen en winnen is ook een kwaliteit, maar het moet echt beter wil je kans maken op de titel.

Dat Feyenoord zo in elkaar stort dit seizoen had ik niet verwacht, die CL lijkt meer een steen om de nek dan iets waar ze beter van worden.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Ja gelukkig win je hem maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het moet veel en veel beter.

Nee ik eerlijk gezegd ook niet. Ze hebben nu natuurlijk ook wel een beetje pech met blessures. Maar de afgang in de CL blijft er toch een beetje inzitten.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17470
zondag 22 oktober 2017 om 16:34
Daarom is PSV momenteel de best spelende ploeg.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Klap maar in je handjes.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:24
De best presterende ploeg..... Het kijkt allemaal fantastisch die 3-0 maar heel lang was het maar 1-0 en was Heracles sterker...
En die belachelijke penal helpt natuurlijk voor het doelsaldo...
Vind ik leuk
Farmer +6037
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Goed verwoord. 3 punten, ook niet meer worden aan vuil maken, was een dráák van een wedstrijd. T is ergens een wónder, dat hier 5 goals gevallen zijn....

Neres!, ja, dat was dan een van de weinige positieve dingen.

Feyenoord speelde érg naief in de slotfase. Ok, 'ze moeten wat' maar dat je zó naar voren holt, en achterin de deuren zó openzet... Ja logisch duikt een jonge en gretige Neres daar in, helemaal met een 'stoïcijns spelende Dolberg' naast hem.

Dát had Feyenoord vt voren, op een briefje kunnen schrijven...en ze tuimen dr met open ogen in..

Verdiende overwinning, dat wel, maar, idd; tikje geflatteerd.. Dit was een 'waardeloze 0-1-met een schalbe of onterechte penalty' waard...
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Feyenoord stort dit seizoen helemaal in en zakt volledig door de ondergrens. Ja, ze hadden en hebben wat belangrijke blessures, maar dat mag geen reden zijn voor dit beschamende niveau.

Die CL lijkt eerder een steen om de nek dan dat het ze beter maakt. Sinds die oorwassing tegen City is het team volledig van slag .
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:49
De verdediging slaat nergens op. Dat is helaas de pech van dit moment.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:53
Klopt, maar aanvallend brengt Feyenoord toch ook gewoon te weinig? Ik heb Boetius en Berghuis totaal niet gezien en op het middenveld konden ze de strijd ook niet winnen.

Ajax was ook matig, maar Feyenoord is gewoon zwaar door de ondergrens gezakt.
Vind ik leuk
Farmer +6037
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Dáár stond Dirkie Kuyt vorig seizoen als een losgelaten pitbull, op álles te jagen: Niemand heeft díe taak overgenomen.
Er is geen 1 persoonlijkheid die opstaat en op mentaliteit, zn ploeg er door sleept.

Botthegin ligt er ook al een tijd uit, en dat is wel de ervaren man bij Feyenoord, achterin.,, Wat er dan overblijft, is van een vergelijkbaar niveau wat er bv bij 'mijn' Groningen staat.. Nou..

Ik zou zeggen: Vraag 'onze dikke Padt' maar even hóe safe en secure hij zich voelt onder ons latje :P
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:52
Haha lol
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:51
De aanval begint bij de verdediging. De aanval kreeg niks dus.
Vind ik leuk
Farmer +6037
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Met het afzwaaien van Kuyt,is er een groot gat binnen de Feyenoord-selectie. Tel daar bij op, de blessure van de 'ervaren' Botteghin, ja, dát is de ruggegraat van vorig jaar. Haps en Diks zijn samen nog niet eens de hélft van de verdediger die Eric Botteghin is. Net als dat de hele Feyenoord-voorhoede, niet in de schaduw van Kuyt past.

De súperzware CL loting(City is dé gedoodverfde favoriet voor CL Winst; dé grote angstgegner voor Real/Barca/Bayern/Juve op het moment.) is een extra molensteen nu, het zijn vooral wedstrijd waarin men hoopt neit tegen een vernedering aan te lopen, en dat zorgt voor onrust in de koppies.

Dan valt de hele 'fundering' weg, en stort het als een kaartenhuis ineen.

Wat dat betreft zou het het beste zijn voor Feyenoord als ze nog nét met een mooie overwinning, als 4e's de CL uitgaan, en zich nog met een redelijk gevoel op de competitie kunnen richten.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Heb ik wat gemist dan vandaag?
Vind ik leuk
masterpsv +5345
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Gefeliciteerd maat!
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
Thanks!
Vind ik leuk
Utca030 +2202
zondag 22 oktober 2017 om 16:54
Gefeliciteerd gozer. Mijn cluppie had vandaag een offday
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 17:00
Bedankt! Helaas voor Utrecht. De volgende keer beter maat!
Vind ik leuk
Utca030 +2202
zondag 22 oktober 2017 om 17:03
Komt goed maat
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:27
Gefeliciteerd maat!
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
Bedankt Goos!
Vind ik leuk
Garrie +2039
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Zonder goed te spelen zeer verdiend gewonnen! Hé kiprich, had ik weer gelijk hè kneusje!
Vind ik leuk
Obl93 +662
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Gefeliciteerd, wedstrijd over het algemeen niet best. Maar ajax terechte winnaar.
Vind ik leuk
Vaag +2058
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Alle Ajax fans gefeliciteerd, geniet ervan.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 17:03
Sportief! :-)
Vind ik leuk
defons +1240
zondag 22 oktober 2017 om 16:34
En dik en dik verdiend neem aan dat de mondjes vanuit rotterdam nu wel even stil zijn
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 17:05
Zoals het hoort!!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:07
Welke mondjes. Ik heb niemand zien roepen dat we ajax wel ff zouden oprollen hoor. Vanaf jullie kant daarentegen...
Vind ik leuk
Degraaf +8983
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Gefeliciteerd maat, proost.
Vind ik leuk
5697956 +1537
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Dit was een soort van kampioenswedstrijd. Een wedstrijd waaruit duidelijk is gebleken dat 010 weer een jaar of 18 zal moeten wachten.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:00]
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 22 oktober 2017 om 17:16
3 prijzen in afgelopen 2 jaar, ajax voorlopig laatste 3 jaar helemaal niets. Zelfs europees een lachertje met Rosenborg die ze uitschakelt......
Gefeliciteerd overigens met deze verdiende overwinning. Al had 2-3 een meer terechte uitslag geweest. Feyenoord heeft te veel zwakke schakels, zeker met al die blessures en spelers zonder vertrouwen....Jorgensen, penalty missen bij de 0-1 en een 100% kans bij de 1-1...
Vind ik leuk
hantayo +778
zondag 22 oktober 2017 om 20:38
Maak me ongerust over Frenkie de Jong. Waar is ie? ???????
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 20:40
Zat volgens mij gewoon op de bank. Had hem wel verwacht.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:36
En like nummer 100 voor jou! Gefeliciteerd met de terechte overwinning van vanmiddag!
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 21:40
Bedankt, jij ook nog gefeliciteerd met de overwinning!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:39
Gefeliciteerd United met de terechte overwinning van jouw clubje vanmiddag.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 13:54
Zo verlies je cijfermatig een wedstrijd. Alsof Ajax werelds heeft gespeeld. Ze zijn dodelijk efficiënt, maar het heeft niks met voetballen te maken. Ik hoop zo dat zij ook 10 blessures krijgen van belangrijke spelers. Eens kijken hoe ze dan presteren? Wij hebben Ajax gewoon laten winnen om hun een plezier te doen. Ontwikkelingshulp geven heet dat. Feyenoord komt hier sterker uit. Ajax moet nog maar zien kampioen te worden. Wij zijn het al. Lekker puh. Forza PSV.
Vind ik leuk
United FC +12783
maandag 23 oktober 2017 om 14:05
Het was van beide kanten slecht. Ajax speelde net iets beter en maakte de kansen wel af. Ik heb ook nergens gezegd dat het een wereldpartij was. Ik zie het liefst ook het sterkste elftal op het veld. Maar gister was ik blij dat het wel 1-4 is geworden. Zo win je wel een wedstrijd. Hoe maakt dan niet uit.
Vind ik leuk
huge +450
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:00
Na het verwerken nog van harte gefeliciteerd maat!
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:11
Haha thanks maat!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Zo sta je heel lang droog en wordt je door half Nederland afgezeken en zo scoor je 2 keer in de klassieker: DOLBERG is de naam!
Vind ik leuk
Vowtar +1141
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Dolberg heeft geen Feyenoord-verdediger van dichtbij gezien. Zo kan iedereen het wel.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Je doet net alsof hij een geweldige pot heeft gespeeld en helemaal terug is, dat is natuurlijk onzin, want hij stond er niet voor niets naast, hij raakte geen pepernoot.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
Dat deed Huntelaar tot vandaag ook niet, bekijk de statistieken van Huntelaar de laatste weken en je ziet dat Huntelaar de meeste kansen heeft gemist.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Maar hij combineert wel leuk met Neres.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
Huntelaar is heel belangrijk voor het team en heeft gewoon prima statistieken dit seizoen, 4 goals en 3 assists in 7 wedstrijden.

Dolberg scoorde niet alleen niet, hij bracht ook niet het spel waar het team beter van werd, dus Huntelaar in de basis is nog steeds logisch.

Wel is het goed dat DOlberg nu 2x scoort en weer een beetje van de oude vorm laat zien, laat hem maar knokken en Klaas uit de basis spelen, maar daar moet hij nog wel meer voor laten zien.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:42
Misschien speelt het mee dat Ajax met 1-4 heeft gewonnen, maar ik denk dat we het helemaal eens zijn :p
Vind ik leuk
Farmer +6037
zondag 22 oktober 2017 om 17:00
Huntelaar heeft de ervaring: die weet dat het niet altijd technisch en mooi hoeft, soms moet je die k*tbal dr gewoon in rammen, 9/10x gaat ie mis, maar die ene keer, pik je wél die lucky goal mee, die vaak ook nog eens beslissend is. Dolberg is jonger, en speelt meer voor de etalage, wat dat betreft, en zou 'die simpelheid' nog beter onder de knie moeten krijgen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
Maar hij laat wel zien dat hij nog wat kan. De uitspraken als 'die is in de winter geen 5 miljoen meer waard' werden een beetje irritant :p
Die eerste goal was ook niet slecht gedaan toch?
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Hij bezweek onder de druk, omdat de verwachtingen bij Ajax altijd hoog zijn. Als je dan door gaat zo'n speler onder die druk te laten spelen dan gaat het heel hard en het is helemaal niet gek gezegd dat hij dan nog maar 5 miljoen waard is.

We hebben dat namelijk al met meerdere spelers gedaan en dus wordt het heel kwalijk dat ze dat niet inzien.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Heb dat gelul ook niet zo begrepen. Staat even droog en kan er opeens niets meer van. Zo zie je maar weer...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:30
Zelfde met Neres, die werd ook al afgeschreven en die komt ook steeds beter in zijn spel!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Neres is een baas! De enen na de andre assist.
Vind ik leuk
United FC +12783
zondag 22 oktober 2017 om 17:11
Je ziet ook een paar keer dat Neres gewoon een tandje extra geeft wat doorslaggevend is en tot een goal leidt. Wat een snelheid heeft die man.
Vind ik leuk
Farmer +6037
maandag 23 oktober 2017 om 17:16
Precies dát is wat er zo chronisch aan schort bij onze verwende sh*tgeneratie op het moment: Die 'standaard 9-tot-5'mentaliteit, en níet bereid zijn een stap meer te doen dan je tegenstander.

"Als ik 100% geef, moet het goedkomen volgens het boekje'.. oid.. wáárdeloos...

Je ziet het bij Oranje: Alleen spelers als Robben zijn nog bereid zo ver te gaan, de rest 'werkt gewoon zijn standaard-schema af', drukt zn smartfoondoppen weer in zn oren, en zondert zich weer af, ipv dat ze VOL met hun vak bezig zijn....

En dan noem je Neres hier; dié doet dat wel, die is met zijn eigen ontwikkeling bezig, en weet waar zn sterke punten liggen. Als hij zo doorgaat, heeft Ajax, aan het einde van dit seizoen ,weer een grote zak geld uit Engeland of Italië er bij, voor deze Neres.
Vind ik leuk
Utca030 +2202
zondag 22 oktober 2017 om 16:57
Uiteindelijk staat die daarvoor.anders had die ook achter de kassa bij Albert.hein kunnen werken.
Vind ik leuk
Gozert +2392
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Genoten van deze wedstrijd. Het spel was niet goed, maar als je dan die koppies op de tribune ziet dan maakt dat alles weer goed. ;)
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:45
Ja dat vond jij mooier dan dat je eigen club won toch?
Vind ik leuk
Gozert +2392
zondag 22 oktober 2017 om 16:49
Nee, ik plaag maar een beetje. Als het maar bij plagen blijft toch? Geen reden om elkaar de hersens in te slaan, anders krijgen we nooit meer uitsuppporters bij elkaar op bezoek.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:31
Mooie reactie. Geniet ervan vandaag. Wij hebben een geweldig jaar achter de rug en achja het zou Feyenoord dan niet zijn om het jaar daarop alles te verneuken
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:52
Het een is het gevolg van het ander, dus ja dat is mooi.
Vind ik leuk
Hyena +19675
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Een belabberd niveau, maar een uitstekende overwinning! Genoten van Neres, die knuppel aan de andere kant nooit meer opstellen.

Joeeeeeee!
Vind ik leuk
Padason +323
maandag 23 oktober 2017 om 00:34
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Noudyo. +9852
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Kwalitatief is Feyenoord in mijn opzicht gewoon minder dan Ajax.

Saaie eerste helft, leuke tweede. Neres deed het vandaag overigens echt top. Geweldige speler voor de Eredivisie. Had ik echt niet gedacht aan het begin van het seizoen. En Dolberg pikt zijn doelpuntjes ook weer mee.
Vind ik leuk
Sigma +1631
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
YEEEESSSSSSS
Vind ik leuk
masterpsv +5345
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Gefeliciteerd Ajacieden.

Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Wat een kut pot, maar toch een aantal lichtpuntjes:

- Neres is gewoon aan het vlammen, als enige op het veld, 3 assists erbij terwijl zijn rendement an goals en assists al zo goed was. Fijn dat hij zo stoicijns is en niet onder de indruk is van zijn transfersom.

- Klaas weer een goal, hij staat echt niet voor niets in de basis, hij is voor het team gewoon heel belangrijk.

- Dolberg inmiddels 2 goals, hij komt terug en dan mag hij laten zien dat hij beter is dan Klaas, niet alleen individueel, maar ook voor het team, want dat laatste heeft hij nog nooit laten zien en dat eerste al een tijd niet meer, dus goed dat er nu weer een teken van leven is.

- Siem scoort en is ook op de weg terug, ik zie in hem toch een betere en belangrijkere versie van Schone, misschien met Donny op 6 en Siem naast Ziyech.

- Voor Keizer vind ik het leuk dat hij nu wat van de druk van zich af ziet vallen, hij is toch niet voor alle onrust verantwoordelijk maar draagt wel de druk die er door ontstaan is. Dus goed voor hem dat we nu 1-4 winnen, gun ik hem wel.

Verder een nogal gezapige sfeer in de Kuip, deze wedstrijd had niets met een klassieker te maken en de score is ongelofelijk geflatteerd.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Keizer is maar voor 1 onrust verantwoordelijk, en het 'loopt' linksbuiten.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
Nou hij heeft tactisch ook al zo zijn foutjes gemaakt, Younes kan er niet zomaar uit, want de 3 andere buitenspelers zijn niet in staat 90 minuten vol er tegen aan te gaan!
Vind ik leuk
Farmer +6037
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Keizer zn 'tactische beslissing' om Dolberg als verse kracht te wisselen voor Huntelaar, was éigenlijk doodsimpel. Dat "gio" zijn mannen daar niet op liet anticiperen, vind ik erger; van Bronckhorst mag toch gezien worden als een meer ervaren trainer dan Keizer?

Met een jonge spits in de 2e helft, was het vrij 'voor de hand liggend' dat Ajax wat opportunistischer ging spelen, Feyenoord ging er gewoon in mee, ipv dat ze iets omzetten tov Dolberg/Neres.

K zeg het niet gauw, maar vBronckhorst heeft tactisch gefaald tov de Dolberg wissel: dát is zijn taak dan!
T is nu ook niet zo dat Keizer een tactisch hoogstandje flikte daarmee :)
Vind ik leuk
BassieN +7693
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Tijd voor Koeman als trainer, dit doet pijn.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:08
Houd toch op alsjeblieft, die waan van de dag mentaliteit moet er echt uit in Nederland, hoe kan je de trainer die je (samen met Kuyt) vorig jaar het kampioenschap bezorgde nou zo makkelijk afschrijven...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:38
Idd totale onzin. Vorig jaar met naar mijn mening niet het beste materiaal toch kampioen geworden, en dan nu weer gaan zeiken. Ophouwen hoor.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Heerlijk!!! Legioen ook lekker op tijd thuis. Sneu om eerder weg te gaan......
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Heerlijk!
Vind ik leuk
Gerro +3292
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Hoop dat Keizer de wedstrijd ook heeft gezien. Volgende week gewoon Dolberg opstellen duss
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 16:23]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Wöber en Viergever centraal, de Ligt banken, zelfde Younes.
Vind ik leuk
Gerro +3292
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
zet veltman daar ook maar gelijk bij.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Meer dan terechte uitslag in een aanvankelijke baggerpot. Neres geld in goud waard. Younes optyfen
Vind ik leuk
Vowtar +1141
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Wat een ontzettende zaadpot zeg. Die verdienen allebei niet kampioen te worden. Neres was de enige die nog een voldoende verdient. Hij mag overigens wel meteen een 8 krijgen, hij stond lekker te spelen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
neres meest productieve speler in de ED en dolberg maakt er ook gewoon 2.

feyenoord zwak en het publiek was misschien nog wel zieliger.

kortom crisis in rotterdam
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:42
http://imgr.rgcdn.nl/7ffbc73d371e44ac8f334201ff4a474d/opener/Coolsingel-kleurt-rood.jpg

Zolang je dit nooit gaat meemaken, heel gauw je mondje dicht jonge
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:23
Welke supporters gaan nooit eerder weg?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Wat een afstraffing! Ajax was gewoon de betere.
Vind ik leuk
Steb +62
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Afstraffing? Rot op man, Ajax heeft geluk dat Huntelaar niet met rood er af wordt gestuurd
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
Buiten 20 minuten hebben we niks laten zien.
Vind ik leuk
Steb +62
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Buiten dat beide ploegen belabberd waren heeft Makkelie Ajax in de wedstrijd gehouden. Huntelaar trekt 2 keer een speler neer zonder dat de bal in de buurt is, daar hoor je de 1e keer al geel voor de krijgen, laat staan de 2e keer
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Ajax was ook niet denderend, Dolberg scoorde dit keer eindelijk eens weer 2 goals, verder geen hoogstaande wedstrijd geweest, eentje om snel te vergeten, klassieker onwaardig!!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:47
Dat is ook zo, en Ajax was de minst slechte.
We hebben gewoon terecht verloren, niks aan te doen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Oei, tikkeltje gefrustreerd?
Gewoon terecht verloren, jongen.
Vind ik leuk
Bayern FC +1229
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Eerste helf was niet om aan te zien. 2de helf was het spannender.
Bij 1-2 nam Gio wel een risico door een verdediger te wisselen voor een aanvaller...Kramer nog wel.

Neres vond ik dan ook een van de uitblinkers
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
zondag 22 oktober 2017 om 16:24
Houdoe seizoen.
Wat een slechte wedstrijd van beide kanten zeg...
Nou ajax ga maar jagen op psv ;).
Geen 1 van de twee verdienden te winnen.
Goed het zal wel.
Vind ik leuk
Sil95 +4235
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Natuurlijk was het niet hoogstaand van beide kanten. Maar vind wel dat Ajax over 90 minuten meer aanspraak maakte op een overwinning dan Feyenoord.
Vind ik leuk
Sigma +1631
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Niet meer twijfelen Keizer...Neres is je man op rechts....en Kluivert op links....Younes echt niet meer opstellen......
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Wat liepen er veel mensen weg aan het einde
Vind ik leuk
Sil95 +4235
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Met 5 minuten was de hele Kuip leeg :D

Ach ja , als wij in de ArenA ook op zo'n manier verslagen zouden worden , zou het stadion ook zo leeg zijn.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Haha ja, ik snap het ook wel maar volgens feyenoorders lopen Ajacieden altijd weg. Nogal hypocriet dus als je het zelf ook dunnetjes over doet.
Vind ik leuk
Sil95 +4235
zondag 22 oktober 2017 om 16:39
Daar kan ik je enkel gelijk in geven. Wat dat betreft zijn ze niets beter dan wij.
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 22 oktober 2017 om 17:43
verschil is dat het pas bij 1-3 gebeurt. Hoe vaak staat ajax met 1-3 achter in de arena?
Daar fluiten ze al of lopen ze al weg als ze 'maar' met 1-0 of 2-1 voor staan....dat is het verschil.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:04
Het ding is, dat zeiden de mannetjes zoals jullie ook na Feyenoord Nac, dat jullie stadion zo vol zit aan het begin als de kuip na 90 minuten met een kansloze nederlaag aan de broek. De enige wedstrijden dat ajax het stadion weet te vullen is de klassieker, psv en europees thats it. Verder wel terecht verloren hoor. Feyenoord maakt met deze 11 geen kans op de titel. Maar we komen er wel weer aan.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:43
Ook de Kuip krijgt theaterpubliek. Dat wil de directie.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
Zonde inderdaad, jullie hebben genoeg fanatiekelingen maar net als bij ons zit het stadion nu grotendeels gevuld met dagjesmensen. De echte supporters worden grotendeels weggejaagd.
Vind ik leuk
frank1971 +2004
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Netjes Ajax, lekkere overwinning.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Heerlijke overwinning op Feyenoord, verdiend gewonnen.

Neres speelde overigens een prima pot!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Een slechte wedstrijd maar toch een mooie wedstrijd.
Nu op naar engels voetbal tottham vs liverpool.
Fijne zondag.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:42
En Max.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Ik begin echt fan te worden van Neres... Wat een rendement! Echt geweldig. Dolberg twee doelpuntjes meegepikt. Wöber erg sterk gespeeld! Het was misschien niet de beste wedstrijd van Ajax, maar ik ben hier echt ontzettend blij mee. Mijn weekend kan niet meer stuk!
Vind ik leuk
Mo +7986
zondag 22 oktober 2017 om 16:27
Wöber speelde een waanzinnige eerste helft
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Ik heb bijna nog nooit een mooie Klassieker gezien. Maar wat maakt het uit? Drie punten mee naar Amsterdam!
Vind ik leuk
feyeniels +16781
zondag 22 oktober 2017 om 16:25
Klote dit. Maar als je slechts 15 minuten redelijk voetbal laat zien verdien je het niet om een resultaat te halen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:26
Feyenoord supporters trouw publiek? Liepen massaal weg na de 3-1, wat een lachertje.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:26
Neres man van de match aan de kant van Ajax. Dit is het niveau wat ik graag zie van dat ventje maar het gaat erom dat ie dat elke wedstrijd laat zien. Is natuurlijk moeilijk maar hij moet er wel naar toe werken.
Vind ik leuk
Mo +7986
zondag 22 oktober 2017 om 16:26
Jajajajajaja heerlijk man. Zag er bij vlagen niet uit maar als je 4-1 in de Kuip wint dan maakt dat geen reet uit! Proost Ajacieden, we gaan een heerlijke maandag tegemoet! ;-)
Vind ik leuk
Filip_FCU +6502
zondag 22 oktober 2017 om 16:27
Neres was een flop aankoop toch?
Vind ik leuk
poklane +2906
zondag 22 oktober 2017 om 16:27
Het is een regelrechte schande, maar wel zoals verwacht. Voor de zoveelste keer dit seizoen zakt het hele team zwaar door de ondergrens heen, en dan kan je maar 1 conclusie trekken: het ligt aan de coach. Gio moet gewoon weg, stevige handdruk geven en bedanken voor de bewezen dienste en weg er mee.
En je moet nu ook realistisch zijn: op de KNVB beker na is je seizoen voorbij, en ook dat is gewoon 90% de schuld van Gio.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 16:28]
Vind ik leuk
chicken +6154
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
En wie gaat het beter doen dan gio?? Wat kan hij eraan doen dat het elftal niet gewend is aan 2 wedstrijden per week...leuk hè, CL spelen...goed voor je geld, al het andere lijdt eronder.
Vind ik leuk
poklane +2906
zondag 22 oktober 2017 om 16:38
Vorig seizoen ook gewoon 2x per week gespeeld, en toen ook nog is op donderdag waardoor je toen maar 2 dagen rust had, nu had je er 4. CL is geen excuus, en het is overduidelijk dat Gio het team niet aan de praat krijgt.
Vind ik leuk
chicken +6154
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Toen werd er gewonnen...goed voor de flow...nu staan ze midweeks net niet voor lul....das toch anders voor je vertrouwen..en 4 geblesseerde cv s zijn ook nieuw geloof ik..
Vind ik leuk
Splintair +1017
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Man man man. Vorig jaar is hij een kampioenenmaker. Ben je zo kortzichtig?
Vind ik leuk
poklane +2906
zondag 22 oktober 2017 om 17:05
Vilhena, El Ahmadi, Toornstra en Jorgensen die het hele seizoen een topvorm waren + Kuyt die een wereldpot speelt tegen Heracles hebben ons kampioen gemaakt.
Vind ik leuk
Hyena +19675
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
Toch vraag ik mij af hoe Gio het vandaag beter aan had kunnen pakken. Wie had jij laten spelen?
Vind ik leuk
chicken +6154
zondag 22 oktober 2017 om 17:25
3 mans verdediging aan moeten treden met Ahmadi er vlak voor
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Gefeliciteerd Ajacieden!!! Wat een pleuris pot btw...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:28
Terechte overwinning.Draak van een wedstrijd. De minst slechte heeft gewonnen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
"De reus ontwaakt".

Dik verdiende overwinning in de Kuip.
Schoppartij over en weer.
1-4 winnen tegen 12 man (publiek)
2-4 gele kaarten zegt ook genoeg.

3 punten lekker !
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 16:29]
Vind ik leuk
Dicky +5762
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
12 man publiek? Er zaten er wat meer hoor. Je hoorde ze alleen niet. Verder is de overwinning terecht op basis van de eerste helft. Al is de uitslag wel wat overdreven.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:29
De ligt moet het gaan worden in oranje...vraag is alleen in welke eeuw....
en dan die amrabat..... nooit maar dan ook nooit meer in verband brengen met het nederlands elftal.

dit was werkelijk verschrikkelijk slecht voetbal.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Lekker bezig Stratum.
psv-Feyenoord vergeten, waar jullie de 2e helft echt niets te vertellen hadden.

De 1-4 probeer je te verbloemen. De schrikt begint erin te sluipen!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
geen idee of de schrik er in rotterdam in sluipt
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Hij heeft in al die jaren op vp nooit 1 positief woord over Ajax kunnen schrijven. Is gewoon een kinderachtige persoon die ik echt op voetbal gebied gewoon niet serieus kan nemen, ook in de wedstrijd topic alleen maar zaniken om te zaniken...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Volgende week is alles weer anders.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:44
zou zo maar kunnen , in nederland weet je het nooit.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:30
Drie conclusies: 1.Ajax wint terecht 2. Ziyech faalt zoals gebruikelijk in grote wedstrijden 3. PSV wordt fluitend kampioen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:44
Zo slecht vond ik Ziyech nog niet. Hij had een aantal mooie steekballetjes en ook in de duels vond ik hem wel aardig. Falen deed hij in mijn ogen zeker niet.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Feyenoord moet zich schamen na zoveel keren gezegd op de media dat ze even makkelijk van Ajax zou winnen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Wat moeten ze dan zeggen? We gaan 1-4 verliezen? Dat zou wel orgineel zijn.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Auuuu
Vind ik leuk
Padason +323
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Ik dacht dat Feyenoorders altijd zeiden dat de mensen tot het laatste fluitsignaal in de kuip blijven. Maar ik zag toch heel groot op tv dat mensen al aan het aftaaien waren. En zag vervolgens legen plekken in de Kuip. Uitleg??

Ohja voordat jullie de smoes europees voetbal gebruiken, dat is lariekoek. Vorig jaar speelde ajax alle mogelijke wedstrijden in Europa en mocht ajax dat niet gebruiken voor de slechte prestaties in de competitie, dus nu zelf ook niet gebruiken. Daarnaast kijkt u even naar NBA daar spelen ze 82 wedstrijden inhet regulier seizoen daarna nog playoffs met best of 7 series dus per ronde nog eens mogelijke 7 wedstrijden. Zo stonden Caveliers in de finale na 108 wedstrijden in dat ja. Ze spelen daar 3 soms 4x per week plus training dus voetballers niet aanstellen
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Ajacieden heerlijk helder 3 punten!
Het was slordig de eindpass was niet goed vaak, maar we waren de bovenliggende partij en verdiende deze overwinning! Blij met Neres! Zeer goed rendement! Blij met aankoop Wober!

Feyenoorders een sportieve groet uit Amsterdam, de Klassieker blijft iets moois!

Qua inzet, passie en strijd was dit een echte Klassieker! Sommige zeiden in de wedstrijd topic dat dit niet DE wedstrijd in Nederland was, en niet de mooiste omdat het spel nu niet goed is? Ja sorry maar hoe dom wil je het hebben De Klassieker op één wedstrijd teniet doen als een normale wedstrikd? dan heb je ook geen historisch besef.
Ajacieden en Feyenoorders top hoe sportief ze in de wedstrijd topic met elkaar om gingen, jammer dat dan 2 Psvers om de minuut een negatief bericht moet plaatsen, de ene scheld spelers uit, de ander vind De Klassieker een gedrocht enz enz.... Echt zo jammer in de Psv topic vroeg ik ook gewoon, hoe vergaat de wedstrijd, en dan krijg je meteen terug zeg ik niet wij zijn geen verraders? Tja... Als dat niveau nou niet op vp was, dan was het nog een verdomde leuke voetbal site meer sfeer en niveau, maar op deze manier.......
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:34
hahahahaha wat een wereldkampioen jankaap ben je toch ook
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 16:47
Nee jij jankt al jaren over Ajax, vandaag ook weer totaal door de mand gevallen jij, je bent een Ajax troll geef het een keer toe!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
zou dat je gelukkig maken dan?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 16:51
Zeg gewoon eerlijk tegen iedereen wat jouw intenties zijn, in plaats van iedereen opstoken met lul verhalen over mij.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:52
is dat een "ja"?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 17:22
Je durft het niet toe te geven hé, en Vamos jouw vriendje dat is jouw niveau qua personen op vp, wees er maar blij mee.

Omdat ik train, maak jij er van dat ik sportschoolhouder ben, en vooral dat tegen iedereen zeggen. Je bent een leugenaar, een narcist, een kinderachtige troll
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:23
ja dat weten we wel maar is dat nou een" ja"?
zo moeilijk zijn die 2 letters toch niet?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 17:26
Ik vroeg het als eerst, dat ontwijk jij je nu dus ik ga hier in op jouw onzin! Kortom je durft het niet toe te geven, maar het is wel de waarheid.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:27
jank gewoon nog ff door joh wat kan jou het bommen...
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 17:30
Je bent een troll, waarom zeg jij tegen iedereen dat ik sportschoolhouder ben?
Dit laat precies zien wat voor nietszeggend bestaan jij hebt, als je daar je tijd aan besteed
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:37
zoals ik gisteren al zei en wat iedereen ook weet : het zijn louter verhalen uit blufkes grote avonturen boek.

Zakenman ,professioneel pokeraar die zelfs op het strand van miami nog een stopcontact vind,sportschoolhouder die na de el finale voor de lol nog een dag langer in zweden op zijn hotelkamer de hele dag op vp blijft reageren , bett expert , familiemens en je hele huis vol met vrienden maar tegelijkertijd 24/7 op vp de anti stratum jankerd uithangen...... etc etc etc

Het is door de jaren heen allemaal door jou zelf hier naar voren gebracht.

Iedereen weet het iedereen ziet het.
Zelfs supporters van je eigen club zijn je nagenoeg allemaal meer dan zat.

En daar laat ik het weer bij voor vandaag : houdoe en bedankt maar weer.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 17:46
Jij bent net een enge stalker!

Prof pokeraar nooit gezegd alleen dat ik wat toernooien speel, waar ik Maarten van vp in die tijd ook vaak ben tegenkomen ik train sinds jongs afaan maar sportschoolhouder???
Dat maakt jij er weer van!
Stopcontact??maak jij er weer van omdat ik op het strand gebruik maakte van m'n mobiel, nou dat kan echt niet hoor?
En ik was idd in Zweden gaat jou verder niks aan hoe lang ik ergens blijf, zullen we ff via facebook praten? Dan zie je op m'n profiel de foto van de EL finale met mij erop, vakantie foto's van Miami ook zien? Kan hoor. En ja ik doe idd zaken, zo verdien ik m'n geld erg hé, ja voor jou ondenkbaar natuurlijk een alcoholist die heel de dag niks doet!

Ik kan je het allemaal bewijzen via Facebook, maar dat wil jij niet zien jij wilt liever onzin over mij verkondigen echt een engnek jij! Een alcoholist die zo met mij bezig is

En ik 24/7 op vp hahaha dus niet jij daarin tegen echt wel!
En idd ik ben een fam mens ik zal nooit naar het buitenland gaan weg van m'n kids, en ja idd ik heb vrienden, voor jou is dat ook iets heel geks aangezien je eenzaam je leven verslijt....
[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
Farmer +6037
maandag 23 oktober 2017 om 17:23
Jij neemt het vééls te serieus op Bluf, En stratum lacht zich het apezuur, omdat jij élke keer vol hapt op zijn prikjes.

Houdt dingen een beetje in perspectief, en je zult een stuk meer plezier hebben.

mbt Stratum: Ja, i kkan je moeilijk ongelijk geven kerel. Als hij elke keer zó opzichtig in je 'instinkers' tuimt, dan is het ook té lastig om vanuit déze anoniemiteit, jezelf níet zó kostelijk te vermaken.

@Bluf: Ja, ik snap je punt, maar nogmaals: Toom je een beetje in dan, en neem alles niet zo persoonlijk op. Ik geef eerlijk toe dat ik soms smádelijk zit te lachen hier om hóe Stratum jou weer op de kast jaagt met.... ja wat eigenlijk?

En k ben niet de enige. k durft zelfs nog wel te beweren dat een aanzienlijk deel van Stratumseind's like,s puur van dát soort 'waarderingen' zijn.

Tel ff tot 10, realiseer je dat dit níet op de openbare weg, recht voor je huis gebeurt, maar juist het tegenovergestelde: een compleet anoniem voetbalforum. Mensen kunnen hier doen en zeggen wat ze zijn. Ben jij 'gymleraar'.. Ja, kan, je kan ook advocaat, of vuilnisman zijn.. Hoe dénkt men dat te bewijzen? Niet??? Nee idd :D

ANONIEM Forum!!

Houdt het ook in dát perspectief kerel :) Je hebt jezelf hiermee zo.
Vind ik leuk
North +1952
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Het feyenoordpubliek is gewoon erg kut. Ze zingen nooit, alleen maar anti-semitisch bléren en ze lopen in de 75ste minuut al naar huis.
Kansloos.

Terechte overwinning van Ajax. Ongeacht wat Mario Been weer op z'n Rotterdams loopt te miepen met z'n wat-als analyses.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:31
Slecht voetbal. Heerlijke wedstrijd. Even iets anders... nu kunnen de Feyenoorders toch niet meer zeggen dat de supporters bij Ajax altijd voor het einde weg gaan?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Heerlijk voor de Ajax!! En nog fijner dat feyenoord verloren heeft wat heb ik een hekel aan die club !! En Amrabat in oranje? Alsjeblieft wat een matige speler ! En dan heb je ook nog berghuis als die net zo goed kon ballen als de grote waffel die hij heeft was ie beter dan messi de droeftoeter
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
terechte overwinning, wel weer geflatteerde uitslag.
Feyenoord slechts 15 minuten beter dan ajax maar Jorgensen vergeet de 2-1 binnen te schieten nadat hij ook al een penalty had gemist bij 0-1.
Te veel zwakke schakels bij dit Feyenoord om dit seizoen serieus mee te doen om de titel. Het gemis van Botteghin, vd Heijde, v Beek en Nieuwkoop is te veel voor dit Feyenoord. Haps en st Juste speelden aardig, Amrabat te lichtzinnig, te veel gevaarlijk balverlies. Diks is zeer matig. Vilhena hoort niet in de NL eredivisie. Te traag, geen techniek, geen inzicht, geen kopkracht, hij mist eigenlijk alles om profvoetballer te zijn. Ajax heeft gewoon meer kwaliteit, Neres is een prima voetballer, Ziyech idem, zij maakten het verschil vandaag duidelijk. Dolberg weer in het zadel geholpen, al met al een mooie dag voor ajax en een nieuw dieptepunt voor feyenoord. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, Gio krijgt deze ploeg voetballend niet op de rit. Er zijn mindere clubs die het ajax dit seizoen moeilijker hebben gemaakt dan feyenoord vandaag......
Vind ik leuk
Rtbos79 +153
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Gezien de laatste wedstrijden lijkt het erop dat Feyenoord last heeft van kuipvrees
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Niet aan te gluren
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
Een beetje geflatteerd maar al met al een terechte overwinnig.
Ziyech en Neres hebben een hele goede wedstrijd gespeeld vandaag, en met name Neres heeft voor het verschil gezorgd.
Altijd lekker om met zulke cijfers van Feyenoord te winnen in de Kuip.
Nu door en de druk opvoeren op PSV.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:32
haha nu is Neres een wereld aankoop.... het kan verkeren... geef hem lekker de tijd hier in Nederland...
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Oh jee hosanna komt weer op Ivm Neres. Speelt leuk, maar kom op heel Feyenoord is uit vorm en de verdediging geblesseerd. Daarbij staat Haps ook te schutteren.
Hij doet het leuk, maar is tot nu toe zijn transfersom nog niet waard.
Als hij dit vast kan houden tot de winterstop dan Kun je spreken van dat hij het goed oppakt. Maar ik moet het nog zien.

Verrassende uitslag als je ziet dat het met rust 0-0 is. En Jorgensen die een pingel mist, dat is wel heel zuur.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Traditionele reactie dat de overwinning voorkomt uit gebreken bij een ander.... Ajax heeft Younes en speelt verder ook bagger. Neres zijn rendement ligt gewoon hoog, dat wordt niet omhoog gepraat.
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
zondag 22 oktober 2017 om 17:22
Ja sinds 2 wedstrijden. En in deze wedstrijd blijkt dat Haps te bestrijden is door over zijn rechter been te voetballen.
Feyenoord is ook verzwakt of wil je zeggen van niet. Maar nu maken zij dat ook eens mee. Zwaar programma en blessures dit heeft ze afgelopen seizoen kampioenschap opgeleverd.
Ajax profiteerde er van. Benieuwd naar de volgende topper Ajax-PSV. Hooelijk daar beter voetbal.
Vind ik leuk
Mari +1776
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Het positieve van het niet toelaten van toeschouwers bij uitwedstrijden, zoals vandaag, is dat alleen feijenoorders zo'n verschrikkelijk slechte eerste helft mochten zien.
Het toerje was ook voor dezelfde groep: een pakslaag in eigen huis.
El mahadi vond dat Feijenoord 3- 1 voor had moeten staan.
Nog zo' n grapjas als Berghuis
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:33
Experience meets youth.
Vind ik leuk
poklane +2906
zondag 22 oktober 2017 om 16:34
PSV fans hebben eerder dit seizoen al lopen roepen dat Cocu ontslagen moet worden, Ajax fans hebben lopen roepen dat Keizer ontslagen worden maar Gio is Cocu+Keizer in het kwadraat. Vooral tactisch echt waardeloos.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Wat wil je dan? Met zulke verdedigers.
Vind ik leuk
poklane +2906
zondag 22 oktober 2017 om 16:39
Een coach die Diks niet centraal zet en het middenveld aan de praat krijgt zou al fantastisch zijn.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:35
Ajax fans hebben niet geroepen dat keizer ontslagen moet worden. Dat waren nepsupporters die pretenderen ajax supporters te zijn. Echte ajaxsupporters gaan niet na 5 wedstrijden al lopen zeiken dat de trainer moet worden ontslagen gebaseerd op bullshit argumenten
Vind ik leuk
Degraaf +8983
zondag 22 oktober 2017 om 16:34
Heerlijke overwinning, gefeliciteerd Ajacieden!
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
zondag 22 oktober 2017 om 16:34
12 miljoen voor Neres: koopje!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
Nou nou ... was je zo tevreden? Dat is snel.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Toch drie assists :D
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Geeft wel heel nadrukkelijke de zwakke punten van Feyenoord weer.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:35
Vreselijk niveau, wel een zeer verdiende overwinning denk ik
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
Met zo'n verdediging kun je ook geen aanval opzetten. Diks en Amrabat een 2. Jørgensen een 3. Vilhena een 4. Boetius een 3. Afijn ... er blijft weinig over.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:36
waar je verwacht dat fnoord er vanaf minuut 1 in vliegt was de eerste helft dramatisch. laatste goal van Dolberg en het gemak waarmee hij het doet pure klasse
Vind ik leuk
Degraaf +8983
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Neres MOYM, die legde de zwakheden(verdedigend zwak) van Haps even bloot. Veel Ajacieden riepen dit al maanden, nu laat hij het zelf zien.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 22 oktober 2017 om 16:37
Kijk die Keizer, er is echt iets van zijn schouders gevallen, hij staat zowaar lachend voor de camera. Gun het hem wel hoor, maar je ziet gewoon dat hij het zwaar heeft en nu even wat rust ervaart door dit resultaat.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:38
Als ze Neres verkopen ga ik persoonlijk naar dat kantoortje van ze. Wat een geweldenaar.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:38
Niet snel vergeten deze wedstrijd. Eens goed analyseren wat en waar het fout gaat. Mentaliteit zwaar ondermaats, kwaliteit hier en daar belabberd en verschillende poppetjes staan op de verkeerde plek.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Mentaliteit vond ik juist goed, alleen heel slordig vooral de eindpass, inzet was er wel, en Ajax heeft de individuele kwaliteiten ook alleen was het gewoon erg slordig.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:03
Deels waar. Younes had de 1-3 moeten maken en ook Dolberg liet een enorme kans op de 1-3 liggen. Overigens na weer een geweldige actie van Neres.
Vind ik leuk
Mo +7986
zondag 22 oktober 2017 om 16:39
Die laatste zin slaat dan weer helemaal nergens op
Vind ik leuk
Sniper1 +945
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Lekkerrrrrr
Vind ik leuk
aimdam +339
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Wat heeeeeeerlijk dit!!!
En wat stroomde het stadion leeg daar bij de 1-3.
Zo jammer dat die mensen de 1-4 nu niet gezien hebben!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:40
Ajax gefeliciteerd. Waardeloze wedstrijd gezien. 1-4 wel geflatteerd, maar hij staat. Wat een heerlijke voetballer is die Neres zeg en hoe waardeloos is die Younes. Van onze kant was alleen Haps in staat overeind te blijven. Dat meer maar foute passes te kijken als naar goed voetbal. Jammer, maar gewoon weer opstaan en proberen derde te worden en eventueel de beker nog.
Maar goed, blijf trots op mijn club ondanks dit waardeloze resultaat.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Ja het niveau was niet best, maar ik heb wel genoten van de vechtlust van ajax. Ik geef het je maar te doen winnen in de kuip waar zo'n beetje iedereen je een ongeneeslijke ziekte toewenst. lekker de 3 punten binnen heerlijk !!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:51
Juist daarom gun ik Ajax de overwinning. Het schofterig gedrag van het Fey. legioen dat na afloop de eigen spelers toezong met 'Ga je eens schamen. Ook het publiek moet zich diep schamen door zich zo uit te laten.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:57
Zo'n beetje iedereen. Toe maar. Zijn zat fatsoenlijke supporters hoor.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:57
Zo'n beetje iedereen. Toe maar. Zijn zat fatsoenlijke supporters hoor.
Vind ik leuk
DrDeef +295
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Hopelijk opent dit eindelijk de ogen van Gio en worden er eens mensen geslachtofferd
Vilenha, boetius, Toornstra, Jones en die Diks ook joh manmanman. Alleen dan haal je hier nog iets positiefs uit. Uitslag was geflatteerd maar zwaar terecht. Graag in de winter Ayoub, een fatsoenlijke rechtsback en een spits Martin.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:41
Mijn weekend kan niet meer stuk en duurt wat langer, maandag heerlijk de kranten na lezen over die fijne tweede helft!!!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:43
Feyenoord slecht gespeeld, maar feit is wel dat:

Vermeer
Tapia
van Beek
Botteghin
Nieuwkoop
van der Heijden

er niet bij waren.
Als de groep van Feyenoord weer compleet is, dan komt Feyenoord weer terug.

[Reactie gewijzigd op zondag 22 oktober 2017 om 16:46]
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:49
Droom jij lekker verder. Ik dacht dat Fey. juist zo goed had ingekocht en werden de aankopen de hemel ingeprezen. Neen, het legioen geloofde wel in een overwinning want Jorgenson deed toch mee ?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:05
Soms zit het mee, en soms zit het tegen. Dat is voetbal.
Noch PSV, Ajax en Feyenoord hebben goed ingekocht, allen zijn achteruit gegaan. Dat zag je vandaag ook namelijk, het niveau is nog nooit zo slecht geweest in de Eredivisie.
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 22 oktober 2017 om 17:29
vorig seizoen terecht kampioen, met bijna dezelfde spelersgroep...
Net zoals jullie Dolberg begonnen af te zeiken omdat hij een periode niet scoorde, hij er nu wel ineens weer 2 scoort. Zo heeft Jorgensen het ook nog niet zoals vorig seizoen, is ook net terug van een maand blessure....Boetius is een stuk minder dan Elia, Kuyt is weg, Toornstra uit vorm, Vilhena kan er gewoon helemaal niets van....straks gewoon Amrabat opVilhena zijn plaats en Nieuwkoop RB, dan zal het in de competitie alweer beter gaan. Al zal Gio Vilhena nooit passeren helaas.
Maar op papier nog genoeg kwaliteit als iedereen fit is om normaal om het kampioenschap mee te doen, zeker weten.
Als Viergever, Veldman, de Ligt, Veldman, en Huntelaar al vanaf de start geblesseerd hadden geweest, dan had het er nu in adam ook anders uit gezien.
Vind ik leuk
AFFA +982
zondag 22 oktober 2017 om 16:46
Lekker man,trouwens wat ging dat super publiek 90 minuten lang tekeer oh oh niet normaal...pfff
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:11
Het publiek in de Eredivisie is gewoon overal waardeloos.
Geen sfeer en erbarmelijk slecht voetbal, dat is waar je naar zit te kijken.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:47
Hoppa

Op basis van de hele pot verdiend maar wat was het slecht zeg
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
Alweer voor de gek geworden of werd de grootspraak van Fey. spelers afgestraft ? Ik hoorde en las niets anders dan dat Fey. Ajax zou opjagen net als tegen Shaktar. Als pas na 40 minuten Fey. voor het eerst voor Onana verschijnt denk ik dat Ahmadi en Berghuis misschien een te grote mond hadden.Ajax speelde Fey. helemaal zoek en heeft weer eens laten zien dat ondanks geen steun het eigen publiek het uitstekend doet.Ondanks de helpende hand van Makkelie speelde Ajax met Fey.en valt niets af te dingen op de uitslag. Ajax van harte gefeliciteerd met de uitstekende wedstrijd. Berghuis, Ahamdi, Boetius, Jorgenson, Ambarat totaal onzichtbaar. En Haps...ha ha ha deed hij wel mee dan ?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:48
Bruggink en De Wolf zijn gekleed alsof ze naar een begravenis geweest zijn. Voor Johnny voelt het waarschijnlijk ook zo.
Vind ik leuk
5by5 +483
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Toch grappig dat Ajax alleen kan winnen met de hulp van de scheidsrechter, Huntelaar had in de eerste helft al zijn tweede gele kaart moet krijgen.
Vind ik leuk
5by5 +483
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Toch grappig dat Ajax alleen kan winnen met de hulp van de scheidsrechter, Huntelaar had in de eerste helft al zijn tweede gele kaart moet krijgen.
Vind ik leuk
5by5 +483
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Toch grappig dat Ajax alleen kan winnen met de hulp van de scheidsrechter, Huntelaar had in de eerste helft al zijn tweede gele kaart moet krijgen.
Vind ik leuk
5by5 +483
zondag 22 oktober 2017 om 16:56
Toch grappig dat Ajax alleen kan winnen met de hulp van de scheidsrechter, Huntelaar had in de eerste helft al zijn tweede gele kaart moet krijgen.
Vind ik leuk
Padason +323
zondag 22 oktober 2017 om 17:03
Een punt maar wat deed Diks met zijn hand bij het gezicht van Huntelaar is dat niet uitlokken?

Makkelellie heeft behoorlijk goed gefloten, en ja ajax kwam goed weg met huntelaar maar ook feyenoord kwam paar keer goed weg. Vooral boetius komt goed weg met de smerige tackle op veltman en van den beek
Vind ik leuk
Stranger +1597
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Ajacieden proficiat
Vind ik leuk
wolfie +416
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Slechte wedstrijd maar wel strijd. Neres wordt steeds beter maar maakt ook nog fouten maar door hem te laten staan krijgt die steeds meer vertrouwen. Scheidsrechter ging mee in de slechte wedstrijd, had Huntelaar een tweede gele kaart moeten geven. Al met al was Ajax de betere en had iets meer kwaliteit en daarom de verdiende winnaar.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Toch ff n mokumslaggie
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 22 oktober 2017 om 16:58
Gefeliciteerd Ajacieden. Jullie waren beduidend minder slecht vandaag. Met her en der een uitschieter in het spelbeeld en een wellicht geflatteerde eindstand hebbik bovenal een enorme zaadpot gezien. Meer kan ik er niet van maken.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:01
Eens!
Vind ik leuk
Padason +323
zondag 22 oktober 2017 om 17:00
Was een geweldige pot, ben het ook eens met Jordanees. Hier op VP zijn Ajacieden en Feyenoorders respectvol met elkaar om gegaan en idd waren de PSVers weer aan het trollen, het was thuis tegen Heracles maar en ja Ajax verloor maar wil PSV daar nog wel op het kunstgras zien voetballen. Speelde tegen Willem 2 al beoorlijk slecht maar na vanmiddag zijn de psvers met de ballen in de lucht wordt tijd dat ze weer eens op de muil gaan. Dan lekker met de ballen aan de grond blijven
Vind ik leuk
Truth +2749
zondag 22 oktober 2017 om 17:05
Die jörgensen wat een sukkel ...
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:05
Heerlijk dit! Vechtlust is er in ieder geval!
Vind ik leuk
Padason +323
zondag 22 oktober 2017 om 17:09
Ronald de Boer lult ook als een viswijf, hij vond de overtreding van Huntelaar 2e geel en dat de scheids wel geel had gegeven als huntelaar nog geen geel had. Dus vond meneer de Boer dat de scheids met 2 maten meet.

Newsflash, alle scheids meten met 2 maten. Ooit een speler een 2e gele kaart zien krijgen voor tijdrekken? Uit een doelman een kaart zien krijgen omdat hij de bal langer dan 8 sec vast houd waardoor het officeel opzettelijk hands is? Elke wedstrijd maar weer houden keepers ballen langer dan 8 sec vast. Maar wordt nooit gefloten voor de 8 sec.

Daarnaast hoevaak zie je dat scheidsrechters overtredingen fluiten bij de middelijn maar in de 16 voor dezelfde overtreding niet? Of begin van de wedstrijd geen geel maar voor het zelfde vergrijp in de 40e minuut wel geel.Waarom wordt het merendeel als beide spelers shirtjes trekken verdediging het voordeel krijgen.

Scheidsrechters zijn mensen zolang mensen dit doen zullen ze altijd met verschillende maten meten en nooit met 1. Mensen hebben gevoelens en voorkeuren ook waarneer ze objectief moeten zijn.

Laat het dan door computers doen dan zal het 1 maat zijn.
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 22 oktober 2017 om 17:49
wel een verschilletje. Huntelaar houdt gewoon even vast, zoals Berghuis bij psv deed en er af moest ivm 2xgeel, weet je nog?
Daarna doet hij weer die elleboog in Diks zijn gezicht, scheids heeft hem dus 2 x gespaard. Had heel anders kunnen lopen dus. Jorgensen mist ook nog een pingel en daarna nog een 100% kans. Het had anders kunnen lopen, maar nu was ajax over 90 minuten de terechte winnaar. peelden met meer overtuiging en zelfvertrouwen,
feyenoorders waren zeer angstig en onzeker waardoor zo ongelooflijk veel balverlies en 2 doelpunten tot gevolg.....
Vind ik leuk
PSVKRK +373
zondag 22 oktober 2017 om 17:10
Wat een waardeloze klassieker, Ajax iets scherper in afstraffen van fouten, maar het wordt de Jong en Dolberg ook niet echt moeilijk gemaakt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:12
Al die voetbalverstand die Neres met de grond gelijk hebben gemaakt, waar zijn ze nu? Nederlandse voetbalwereld is lariekoek.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:28
Fantastisch dat Ajax zo dik gewonnen heeft. Maar wat heb ik me weer geergerd aan de manier waarop dat Feijenoord doelpunt tot stand kwam. Bijna ontploft. Op dit soort stomme tegengoals lijkt Ajax patent te hebben.
Was totaal niet nodig, dat geklooi daar tussen Onana en die rechter hoek.
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 22 oktober 2017 om 17:53
feyenoord geeft de bal ook zomaar weg waardoor ajax 2 x kan scoren, missen daarnaast nog een pingel en nog een 100% kans bij 1-1. Stuntelaar had er in de 1e helft al met 2 x geel af gemoeten, enz enz. Had dus ook anders kunnen lopen vandaag, score valt geflatteerd hoog uit in ajax voordeel. Voetballend was ajax wel beter dan het angstige feyenoord dat slechts een kwartiertje de bovenliggende partij was en daarin op voorsprong had kunnen komen.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:37
Kluivert - Dolberg - Neres

Volgende wedstrijd ?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:54
Goed verwoord Farmer
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 17:54
Goed verwoord Farmer
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:05
Een slechte wedtrijd die je heel snel moet vergeten maar die 1-4 voor Ajax gaan wel de boeken in.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:05
Een slechte wedtrijd die je heel snel moet vergeten maar die 1-4 voor Ajax gaan wel de boeken in.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:44
Heerlijk om Feyenoord in de eigen Kuip met grote cijfers te verslaan. Maar lange tijd zag het er niet naar uit. Vanaf het begin had ik wel steeds het idee dat Ajax beter was en het een kwestie van tijd was voordat Ajax de voorsprong zou pakken, maar Ajax was niet in staat om echt door te drukken. Doodzonde, want de mogelijkheden lagen er. Er waren harde overtredingen en/of domme overtredingen. Huntelaar, Vilhena, Boëtius hadden allen kans om eraf gestuurd te worden.
Qua niveau mocht het geen naam hebben. Zelden zo'n gedrocht van een Klassieker gezien. Ik kijk al lange tijd voetbal, maar de vertoning van vandaag kan écht niét. De eerste helft, ik moest gewoon bijna huilen om te beseffen dat wat ik zag ook écht gebeurde. De tweede helft was iets minder slecht. Ajax had met Neres de absolute uitblinker. Deze man, of het nu in een kolkende Arena of en kolkende De Kuip is, het maakt voor hem niente uit. De ene na de andere waanzinnige versnelling en de touches aan de bal zijn te oogverblindend voor woorden. Wellicht overdrijf ik ietsjespietsje. Tweede helft begon slecht, Feyenoord kwam wat meer in de wedstrijd en Ajax ( leek het wel ) kon er weinig tegenover richten. Toch had ik nooit het gevoel dat Ajax hier kon verliezen. Daarvoor was Feyenoord toch te slecht, het ontbrak simpelweg aan kwaliteit bij de Rotterdammers.
Onana en De Ligt, niet heel slim bij het weggeven van de strafschop. De pingel werd trouwens fantastisch tegen gehouden. Vervolgens De Ligt die samen met Onana een grote fout maakte. Na de 1-1 trok Ajax de wedstrijd naar de hand. Ajax speelde met Feyenoord. 1-8 had het ook zomaar kunnen worden.Hopelijk is het nu wel gedaan met Younes in de basis. Wat een schandelijk slechte voetballer. Nah ja, misschien niet slecht maar hij wil véél te veel. Speel simpel en ga een keertje diep. Het diepgaan moet nu alleen van Neres komen. Kan gewoon niet. Neres denkt véél meer in teambelang. Altijd kijkend om zich heen, wie er het beste aangespeeld kan worden en ook verder denken om een pass terug te krijgen. Younes denkt alleen om zijn eigen wedstrijd. De rest, zo lijkt het, kan hem aan zijn reet roesten. Kluivert viel trouwens bedroevend voor hem in. Tsja, Geef Cerny maar weer eens de kans. Linksbuiten is een serieus probleem bij Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax bezorgt gehavend Feyenoord pijnlijke middag; hoofdrollen Neres en Dolberg