'Ik ga ervan dromen. Uiteraard heb ik een dansje gedaan in De Kuip!'

'Ik ga ervan dromen. Uiteraard heb ik een dansje gedaan in De Kuip!'

zondag 22 oktober 2017 om 18:14

André Onana speelt het liefst iedere wedstrijd van Ajax in De Kuip. De vijandige sfeer in Rotterdam-Zuid doet de Ajax-doelman alleen maar goed.

"We zouden wat mij betreft elke week in de Kuip mogen spelen", lacht Onana in gesprek met AT5. "De sfeer, de druk. Ik hou daar wel van. Bang voor de vijandige sfeer was ik niet. Ik denk niet aan de supporters achter me en concentreer me op m'n werk."

Ajax won geflatteerd met 1-4 van Feyenoord, maar na de 1-2 van Kasper Dolberg rekende Onana zich al rijk. "Na de 1-2 wist ik eigenlijk al dat het voorbij was, toen begon ik m'n jongens te feliciteren", aldus de Kameroener, die niet van plan is om mee te feesten in Amsterdam. "Ik ga de wedstrijd terugkijken en er van dromen denk ik. Uiteraard heb ik wel een dansje gedaan in het stadion!"

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Leedz +3314
zondag 22 oktober 2017 om 18:15
Waar is Aad de Mos nu trouwens?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:29
Hagenees De Mos komt de gehele week nog voorbij, waarom en hoe het allemaal anders liep dan zijn voorspelde 1-1.
Vind ik leuk
BassieN +7693
zondag 22 oktober 2017 om 18:17
Mooi stadion he André!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:18
Uiteraard. Veel meer sfeer en veel betere mat.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 22 oktober 2017 om 18:22
Gelukkig hebben we nu al een hele tijd een goede grasmat, maar die van jullie is altijd top. Heeft ook met de ligging van het stadion te maken. Daar hadden ze bij de bouw van de JC Arena niet echt aan gedacht;)

En een vijandige sfeer is altijd fijn, dan wil je toch meer je best doen, geeft meer motivatie, althans dat moet de bedoeling zijn en fijn dat Onana dat zo ervaart, zegt wel wat over zijn mentaliteit.
Vind ik leuk
Sil95 +4256
zondag 22 oktober 2017 om 18:25
Ik durf te wedden dat de sfeer in de Kuip echt niet zo veel beter is dan in de ArenA. Het Feyenoord publiek wordt zo nu en dan ook erg opgehemeld.
Vind ik leuk
MOELE +243
zondag 22 oktober 2017 om 18:26
Ga lekker schreeuwen met megafoons kansloos publiek.. het galmt als het dak dicht daarom klinkt het beter..
Vind ik leuk
Sil95 +4256
zondag 22 oktober 2017 om 18:29
Waarom zo'n gefrustreerde reactie? Ik stel alleen maar vast dat het Legioen zo nu en dan wel wordt opgehemeld. Daarmee zeg ik niet dat er geen sfeer is in de Kuip. Nog altijd het meest sfeervolle stadion van Nederland. Maar ik vind Ajax ( met name de laatste jaren) niet veel onderdoen. De ArenA is ook een onneembare vesting aan het worden.
Vind ik leuk
MOELE +243
zondag 22 oktober 2017 om 18:30
De arena voor een concert van de toppers heb je gelijk in.
Vind ik leuk
Sil95 +4256
zondag 22 oktober 2017 om 18:33
Ik vrees dat er momenteel geen mogelijkheid is om een normaal gesprek te voeren.

Nu snap ik dat wel na zo'n mokerslag maar erg volwassen is het niet.
Vind ik leuk
Nuance +2628
zondag 22 oktober 2017 om 20:46
Ja joh in de Arena is he5 precies hetzelfde, totdat het tegen zit. Dream on.
Vind ik leuk
Johan.l +3960
zondag 22 oktober 2017 om 18:26
Idd bedankt voor de geweldige mat,
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 19:03
Vind persoonlijk de mat van Rutjes beter
Vind ik leuk
Hyena +19680
zondag 22 oktober 2017 om 18:30
Normaal gesproken wel, maar vandaag was ook de sfeer in de Kuip echt heel erg matig. Er werden amper liederen gezongen, er werd vooral heel veel geschreeuwd na arbitrale beslissingen en het liep leeg voor het eindsignaal.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:33
Ik vergelijking met welk ander stadion? Het was vreselijk vandaag, wat een kluiten kwamen er uit die mat, gewoon een kwestie van niet diep genoeg zaaien, prutsers die “grasmeesters” daar
Vind ik leuk
Nuance +2628
zondag 22 oktober 2017 om 20:47
Haha, wat ben jij een koe?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:48
Ajax was ook wel blij met die mat.
Vind ik leuk
darmianto +7226
zondag 22 oktober 2017 om 19:13
Sfeer als in Feyenoord supps die na de gemiste penalty elkaar de hersens in gingen slaan?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:18
Geflatteerd? Haha.
Vind ik leuk
MOELE +243
zondag 22 oktober 2017 om 18:26
Tuurlijk was Ajax goed dan?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:31
wel beter dan Feyenoord!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
MOELE +243
zondag 22 oktober 2017 om 18:31
Morgen gewoon weer naar school jongen??????
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:33
Ja in de avond naar de Sportschool travestiet!
Vind ik leuk
MOELE +243
zondag 22 oktober 2017 om 18:36
Die zitten toch altijd in de bootjes in de grachten van Amsterdam gay parade.. anabole junk
Vind ik leuk
Kwikwek +2412
zondag 22 oktober 2017 om 18:42
4-1 DIK EN DIK VERDIEND AFCA XXX
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 18:21
Mooie vent die Onana. Had zn Afrikaanse moves weleens willen zien :P
Vind ik leuk
Zippy +2753
zondag 22 oktober 2017 om 18:45
Nu moet ik Kief bij treden: wat een oerslechte wedstrijd zeg, zei hij onder Tottenham-Liverpool.
Inderdaad Wim, men heeft geprobeerd het wereldrecord slechtste wedstrijd te spelen en het is die 22 spelers echt gelukt.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 19:24
"dansje gedaan in de Kuip", wie anders dan Onana :D
Vind ik leuk
Sniper1 +948
zondag 22 oktober 2017 om 20:35
Leek weer beetje op de Onana van vorig seizoen.... :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik ga ervan dromen. Uiteraard heb ik een dansje gedaan in De Kuip!'