'Voor Ajax een goede uitslag, maar voor PSV niet. Het had gelijk moeten worden'

'Voor Ajax een goede uitslag, maar voor PSV niet. Het had gelijk moeten worden'

maandag 23 oktober 2017 om 10:37

Dat PSV zondag opnieuw won en de voorsprong op kampioen Feyenoord op zag lopen naar acht punten, zorgt niet voor euforie bij Willy en René van de Kerkhof. De broers zijn kritisch op het spel van de Eindhovenaren.

Dat Heracles Almelo met 3-0 werd verslagen, doet vermoeden dat het een probleemloze middag was voor de ploeg van Phillip Cocu. "PSV was niet in goeden doen", stelt René echter in gesprek met Omroep Brabant. "Zo moet Pereiro bijvoorbeeld gewoon scoren in de eerste minuut." Willy is het eens met zijn broer. "De bal ging rond zonder dat er druk werd gezet. De eerste 20 minuten waren super maar daarna zakte het een beetje terug naar het oude niveau.

PSV zag even later dat Feyenoord in Rotterdam onderuit ging tegen aartsrivaal Ajax (1-4). "Voor Ajax was het een goede uitslag maar voor PSV niet", stelt René. "Een gelijkspel was het beste geweest. Feyenoord staat nu op acht punten afstand van PSV. Dus dat begint veel te worden. Feyenoord zal er hard aan moeten trekken om weer in de top-drie te komen."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Wordt PSV kampioen?

(3044 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 10:49
beetje vroeg om dat te zeggen maar we zijn zeker op de goede weg als we nou ook van ajax winnnen en de wedstrijden daartussen denk ik dat we wel een goede kans gaan maken

Vind ik leuk
NederBelg +1086
maandag 23 oktober 2017 om 10:51
Prima uitslag voor PSV toch als de regerend landskampioen op 8 punten achterstand staat?
Vind ik leuk
jaja_PSV +17395
maandag 23 oktober 2017 om 10:57
Beter als zowel Ajax als Feyenoord op 7 punten hadden gestaan.
Maar ja, wat je hoopt, komt niet altijd uit ;) PSV heeft er ook geen invloed op.
Komend weekend zelf maar winnen...
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
maandag 23 oktober 2017 om 11:19
Ik proef de angst voor Ajax in Eindhoven.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17395
maandag 23 oktober 2017 om 11:43
Ach die arrogante houding zijn we wel gewend.
Maar waarop gebaseerd?
Op het winnen van de slechte klassieker ooit? Naast Feyenoord speelt ook Ajax dramatisch.
Vind ik leuk
Kwikwek +2411
maandag 23 oktober 2017 om 13:02
En niet te vergeten PSV was ook heel zwak.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17395
maandag 23 oktober 2017 om 13:47
Kinderlijke reactie als "ja maar hun ook!"

Lees de kranten eraar op na, ze vonden de klassieker allemaal een drama wedstrijd.
Vind ik leuk
Kwikwek +2411
maandag 23 oktober 2017 om 14:31
Geheel mee eens, was wss ook een drama wedstrijd, maar als supporter was het enige waar ik aan dacht; de 3 punten. Maar PSV heb ik ook gekeken en die bakte er ook vrij weinig van, de eredivisie keldert als een baksteen naar beneden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:13
die wordt na 10 dec nog erger.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:07
Precies ben banger van Feyenoord dan voor ajax. Die doen al jaren niet meer mee en zeker niet met deze selectie en trainer.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:08]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 10:58
Er wordt gedaan of het spel van Eindhoven zo goed is, maar ik geloof er niks van dat dit PSV kampioen wordt! Mocht het wel zo zijn, dan zullen we maar zeggen dat het verdiend is. Maar dan zijn ze wel de kampioen van de armoede
Vind ik leuk
Recycle +1799
maandag 23 oktober 2017 om 11:04
Zoals de laatste 5 jaar iedere landskampioen
Vind ik leuk
jaja_PSV +17395
maandag 23 oktober 2017 om 11:47
Mocht PSV kampioen worden, dan is het kampioen van de armoede?
Aldus Ajax is armoedig? Zijn we het eens!
Ajax is qua spel armoedig wat schandalig is voor een rijke club met 200mio euro op de bank.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 11:49]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:17
200 mil euro BRUTO dus ja belasting is kut. maar idd ajax speelt dramatisch altijd ado 1-0 voor en dan komt ajax weer met die 1-1 in de 90ste min.
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 12:44
Dus als psv kampioen wordt, is het van de armoede.

Lekker makkelijke conclusie zeg.
Vind ik leuk
DrJ +666
maandag 23 oktober 2017 om 15:35
Zelfs als ze met 100 goals eindigen. Dikke armoede :P
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:16
de armoede? lozano en locadia zijn de transfeur prooi
Vind ik leuk
DrJ +666
maandag 23 oktober 2017 om 15:35
Als PSV gewoon zijn wedstrijden blijft winnen en een het eind van de rit heeft PSV 3 wedstrijden verloren en 4 gelijkgespeeld, dan kan je toch niet zeggen dat 't kampioen van de armoede is.
Vind ik leuk
Barbie +813
maandag 23 oktober 2017 om 11:08
Ik denk niet dat PSV na gisteren bang hoeft te zijn van die twee amateurteams uit Amsterdam en Rotterdam.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:14
Die hoeven ook niet bang te zijn omdat ze zelf zo ontzettend prachtig en goed voetballen!
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
maandag 23 oktober 2017 om 11:20
Ik zie PSV uit bij Feijenoord geen punten pakken hoor en zeker niet met 1-4. Dat wordt een drama net als bij Heerenveen uit.
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 12:54
Hoop doet leven laten we maar zeggen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17395
maandag 23 oktober 2017 om 13:51
We zullen nog best wel een wedstrijd verliezen, maar Ajax ook. Overigens 0-1 winnen is voldoende.
Loop je trouwens te pronken met 1-4?; totaal geflatteerd en een drama wedstrijd. Feyenoord verdediging compleet geblesseerd en dan een beetje stoer lopen doen met.slecht voetbal.
Vooralsnog hebben we 5 punten meer dan Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 13:52]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:20
en niet verloren van heracles met 2-1
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:19
nou sry hoor ik weet utrecht uit nog 1-7 en ajax vitesse 0-2 en dan vitesse utrecht 1-1 dus ja
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:10
Oh ja ajax verliest idd structureel van Utrecht
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:26
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:09
Idd , nu snap je waarom ze zo laag staan. Feyenoord heeft natuurlijk wel de pech dat hun centrale duo weg is. Tegen psv waren ze nog wel compleet maar gisteren niet he.
Vind ik leuk
Bals +100
maandag 23 oktober 2017 om 11:21
De Ligt WEER twee keer fataal in de fout. Tegenstand was zo zwak dat het enigszins verbloemde hoe slecht AJAX wel niet speelde. Bedroevend gewoon, kampioenskandidaat onwaardig. Twee lichtpuntjes Neres en Onana.
Vind ik leuk
HansVites +2086
maandag 23 oktober 2017 om 11:27
Eerder hadden ze het hier over de top 2 en Feyenoord, dat is nu dus de Top 2 en Vitesse?
Vind ik leuk
United FC +12783
maandag 23 oktober 2017 om 19:39
Bedacht door je maatje Dicky ;-)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:30
Waldorf and Statler zijn iig kritisch genoeg. Heracles was net als AZ een behoorlijk stuk van de wedstrijd de baas in Eindje.... 3-0 is behoorlijk geflatteerd. Als je na een schouderduw niet eens in de 16 terechtkomt slaat rood en een penal natuurlijk weer helemaal nergens op...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:43
Ajax heeft ook al een moeilijker programma gehad met Vitesse en PEC.
Vind ik leuk
Korm +21578
maandag 23 oktober 2017 om 12:08
Ach wat Ajax doet is niet relevant. Zelf moet je gewoon alles eruit halen wat erin zit!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 12:18
Dus ze gaan niet uit van eigen kracht, maar hopen op puntverlies van de concurrentie?
Klinkt nou niet echt alsof ze erg zelfverzekerd zijn daar in Eindhoven, aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk aangezien ze zelf ook nog niet al te best spel hebben laten zien.
Ik denk dat het tot aan de winterstop rommelig blijft, met nog wel 1 heel belangrijk duel tusse Ajax en PSV, maar het is in mijn ogen gewoon afwachten wie er het beste uit de winterstop komt, diegene gaat er dan waarschijnlijk ook met de titel vandoor. Hopelijk komen Ajax, PSV en Feyenoord alle 3 sterk uit de winterstop en kunnen we een spannende titelrace gaan beleven.
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 12:59
Waar staat dat dan? Het is toch niet gek dat een gelijkspel het beste zou zijn geweest voor psv? Heeft toch niks met zelfverzekerd zijn of niet te maken?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:09
Tuurlijk wel, je staat 5 punten voor dus wat maakt het nou uit wat de resultaten zijn van de andere wedstrijden, Zolang je zelf maar je ding blijft doen is er toch niets aan de hand? Je hebt alles in eigen hand en je staat 5 punten los.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:24
als we verliezen van vitesse ( gaat niet gebeuren ) dan nog maar 2
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 14:28
Los van het eigen puntenaantal is een gelijkspel op dit moment in het seizoen het beste voor psv. Wat mij betreft niks te maken met zelfvertrouwen maargoed, agree to disagree.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:12
Ik was blij met winst voor ajax. Van Feyenoord heb je meer te vrezen na de winter als ze weer compleet zijn. Ajax is toch niks meer na vertrek vele sleutelfiguren. Heb je die de ligt weer zien schutteren net als die Wopper .een Oostenrijker moet skiën
Vind ik leuk
Polleke +719