Victorie voor Heracles Almelo: aanklager seponeert rode kaart van verdediger

Victorie voor Heracles Almelo: aanklager seponeert rode kaart van verdediger

maandag 23 oktober 2017 om 13:58

De rode kaart van Robin Pröpper in de competitiewedstrijd van Heracles Almelo tegen PSV is geseponeerd. Dat meldt de Almelose club maandag.

Pröpper kreeg in de blessuretijd van PSV - Heracles (3-0) een rode kaart voor het neerhalen van de doorgebroken Albert Gudmundsson. Dat was voor scheidsrechter Ed Janssen om een penalty te geven én een rode kaart te trekken voor de Heracles-verdediger.

Onterecht, oordeelt de aanklager betaald voetbal van de KNVB. Dat betekent dat Pröpper niet geschorst wordt en hij dus woensdag beschikbaar is als Heracles in de KNVB Beker aantreedt tegen amateurclub HSV Hoek.

Pröpper pleitte na afloop van PSV - Heracles al voor seponering. "Ten eerste was het buiten de zestien en ten tweede speelt hij de bal volgens mij links voor mij weg. Hij gaat daardoor niet rechtstreeks naar de goal. Het had denk ik ook geel kunnen zijn, als het al een overtreding is. Wat dat betreft was ik verbaasd."

Plaats een reactie

Santi +17498
maandag 23 oktober 2017 om 14:00
Goed nieuws
Vind ik leuk
vos199 +738
maandag 23 oktober 2017 om 14:00
Was ook al een belachelijke beslissing van Dhr Janssen. Die mag weer een weekje thuiszitten lijkt me?
Vind ik leuk
Thobar +2675
maandag 23 oktober 2017 om 14:07
Het had een vrije trap en rood moeten zijn en als het er binnen was geweest penalty en geel maar nooit dubbelop.
Scheids zelf dus ook dubbelop....de fout in dus.
Onterechte penalty niet terug te draaien, dubbelop wel dus wel terecht dat het rood wordt geseponeerd Heracles is genoeg bestraft voor deze overtreding.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:39
dit was toch geen rood man hou toch op hahahaha
Vind ik leuk
Thobar +2675
maandag 23 oktober 2017 om 14:46
Nee maar wel een overtreding en oliedom
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:22
Die Ed Janssen is de slechtste scheidsrechter ooit gekend. Ontsla die koekebakker alstublieft!
Vind ik leuk
Vaag +2058
maandag 23 oktober 2017 om 14:00
Volledig terecht. Scheidsrechter Jansen is echt een aanfluiting. (Een zaalvoetbal scheids.)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:00
Was ook belachelijk gegeven rode kaart.
Vind ik leuk
El Lobo +1170
maandag 23 oktober 2017 om 14:02
En terecht!

Wanneer gaan we in Nederland gebruik maken van VideoRef?
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
maandag 23 oktober 2017 om 14:07
Volgend seizoen!
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 14:04
Doorgebroken speler neerhalen is toch gewoon rood? Ovetreding was buiten de 16, dus penalty was belachelijk, maar doet volgens mij niks af aan de rode kaart.

In Zeist doen ze maar wat.
Vind ik leuk
Thobar +2675
maandag 23 oktober 2017 om 14:23

Fluit je voor een penalty dan mag de scheids geen rood geven (of het moet een doodschop zijn maar dan zijn het twee van elkaar lostaande beslissingen)
Aangezien de penalty is gegeven en niet teruggedraaid kan worden is dit de enig juiste beslissing
Vind ik leuk
Vp128 +468
maandag 23 oktober 2017 om 14:36
Dus omdat de scheids faalt wat betreft het strafschop gebied wordt de kaart geseponeerd?

Het maakt mij niet uit hoor. Wel of geen rood voor propper. Krijg alleen steeds vaker het dat ze in Zeist maar wat doen. Nu wordt de kaart geseponeerd. Andere onterecht juist weer niet.

Het is er een zooitje.
Vind ik leuk
Thobar +2675
maandag 23 oktober 2017 om 15:02
Nee omdat hij dubbelop werd gestraft door de scheids.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:40
het was überhaupt geen rood hoor hou toch op
Vind ik leuk
goekie4 +1232
maandag 23 oktober 2017 om 14:05
Terechte beslissing, wat totaal geen rode kaart. Ik vond het eerlijk gezegd niet eens een overtreding.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:11
Het is niet eens een overtreding en buiten de 16!! Maar de goal blijft wel staan natuurlijk... Stel je nou eens voor dat PSV weer kampioen wordt met 1 goal verschil.....
Vind ik leuk
13 +2390
maandag 23 oktober 2017 om 14:38
Come on, elke club krijgt doelpunten voor/tegen die onterecht of discutabel zijn. Kan er van Ajax zo een paar uit mijn mouw schudden hoor.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:41
nou vertel maar dan
Vind ik leuk
13 +2390
maandag 23 oktober 2017 om 14:50
Paar voorbeelden uit voorgaande seizoenen waarover veel commotie was: de bal die vèr over de achterlijn was in de Kuip, waaruit Ajax scoorde. De tegenspoed van Onana bij FC Groningen. Het Makkeliekje in de Arena tegen FC Utrecht. En zo zijn er elk seizoen heel veel voorbeelden te noemen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:00]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:06
zo hee, 3 voorbeelden uit de afgelopen 4 seizoenen :)
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:06]
Vind ik leuk
13 +2390
maandag 23 oktober 2017 om 15:11
De meest spraakmakende, uit mijn hoofd dan. Het is toch totaal niet moeilijk om er meer te noemen? Maar dan krijg je daar hier weer een ellenlange discussie over, geen behoefte aan.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:27
hoeft ik helemaal niet joh haha.
Maar we moeten niet doen alsof dit alleen bij Ajax gebeurd, gebeurd bij elke club hoor alleen bij de kleinere clubs wordt het niet onder een vergrootglas gelegd :)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:41
Wel van dit seizoen dan graag.....Het is toch een aanfluiting dit...???
Vind ik leuk
13 +2390
maandag 23 oktober 2017 om 14:59
Je zult het met mijn toelichting direct boven jouw reactie moeten doen, want dit seizoen heb ik Ajax niet nauwlettend gevolgd.
Vind ik leuk
Hyena +19680
maandag 23 oktober 2017 om 14:31
En terecht, sloeg helemaal nergens op.
Vind ik leuk
mcmodd +11449
maandag 23 oktober 2017 om 15:14
Ik vraag me af wat de KNVB zal willen doen om de kwaliteit van fluiten omhoog te brengen. Natuurlijk is fluiten moeilijk, maar van mijn werk zegt ook de helft van de mensheid dat het moeilijk is (was, want inmiddels gepensioneerd). En velen hier zullen dat kunnen zeggen. Het is echter geen vrijbrief om slechte kwaliteit te mogen blijven leveren. Soms voel ik er voor om een falende scheidrechter een keer voor de rest van het seizoen een klasse terug te zetten, om hem daarna nog een kans te geven in de eredivisie.
Vind ik leuk
palko +1587
maandag 23 oktober 2017 om 15:47
Terecht besluit van de aanklager betaald voetbal. Gelukkig had de twijfelachtige beslissing van Ed Janssen geen invloed op de dik verdiende overwinning van PSV.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 15:48]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:51
Als het geel was geweest dan is Heracles benadeeld want 11 tegen 11 hadden ze nog minstens gelijk gespeeld, ik ruik matchfixing.
Vind ik leuk
FvE +186
maandag 23 oktober 2017 om 15:55
Wat een rare beslissing! De scheidsrechter van dienst ziet dat er contact is met een doorgebroken speler. Daarop staat maar 1 straf volgens de spelregels en dat is rood. Binnen of buiten de 16 meter is niet relevant.

Dat je over de mate van contact kan discussieren is prima en dat het duidelijk buiten de 16 was en dus geen penalty ook prima.

Maar om als commissie een scheidsrechter zo te overrulen is ronduit vreemd want er was wel degelijk contact.

Dat R de Boer zondag in de nabeschouwing zegt dat het niet had gemoeten omdat het de 88ste minuut was en de stand 2 tegen 0 was is helemaal lachwekkend want dat heeft niets met de spelregels te maken.

Ik heb niets met of tegen Propper trouwens dus of hij wel of niet geschorst wordt boeit mij niets.
Vind ik leuk
Jp02 +109
maandag 23 oktober 2017 om 16:21
Er bestaat een regelement over de triple punishment waarschijnlijk daarom teruggedraaid omdat edje zich niet aan de regels heeft gehouden.
Vind ik leuk
remakil +1652
maandag 23 oktober 2017 om 16:33
Meer dan terecht! Ed Janssen is een zwakke scheids, die doodschoppen af doet met geel en rood trekt voor niets... en dit was dus echt niets...
Vind ik leuk