Boëtius aangepakt na optreden tegen Ajax: 'Dat was schrijnend om te zien'

Boëtius aangepakt na optreden tegen Ajax: 'Dat was schrijnend om te zien'

maandag 23 oktober 2017 om 17:24

Jean-Paul Boëtius speelde een Klassieker om snel te vergeten. Tegen Ajax (1-4) lukte niets bij de 23-jarige vleugelaanvaller van Feyenoord, concludeert ook Mario Been.

"Ik vind het een jongen met enorm veel talent, met enorm veel creativiteit. Maar daar heb ik in deze wedstrijd niets van teruggezien. Eerste balaannames, geen idee waar hij aan begint…", somt Been op bij FOX Sports. "Dit was niet Boëtius en dat was schrijnend om te zien. Dit is een speler die normaal gesproken het verschil kan maken. Hij was niet in goeden doen."

Ook de andere buitenspeler, Steven Berghuis, komt er niet genadig vanaf. "We halen Boëtius eruit, maar we hadden ook Berghuis aan kunnen halen. Die is ook niet of nauwelijks aan de bal geweest. Dat zijn wel de gevaarlijke mensen van Feyenoord, die het verschil moeten maken voorin."

Plaats een reactie

Sil95 +4200
maandag 23 oktober 2017 om 17:32
Ik snap die hype rondom Boetius niet zo. Vind het maar een beperkte buitenspeler die af en toe leuke dingen laat zien in wedstrijden tegen de mindere goden. Het is ook niet voor niets dat hij zowel bij Basel als Genk niet echt kon imponeren. Was ook al in zijn laatste Feyenoord seizoen niet groots. Zat toen geregeld op de bank. Nee ik heb niet echt een hoge pet van hem op.
Vind ik leuk
Nuance +2557
maandag 23 oktober 2017 om 17:52
Het overgrote deel van de Feyenoorders zagen het ook niet zitten. Maar de eerste paar wedstrijden deed hij het goed. Maar hij lijkt weer terug bij af. Topvoetbal kun je alleen spelen als je mentaal ijzersterk bent. Boetius lijkt dat niet te zijn.
Vind ik leuk
Sil95 +4200
maandag 23 oktober 2017 om 18:09
Ja hij begon inderdaad best redelijk aan dit seizoen maar in de wedstrijden die er toedoen geeft hij niet thuis. Het zal ook zeker met (topsport)mentaliteit te maken hebben. Maar is het ook geen kwestie van kwaliteit?
Vind ik leuk
Nuance +2557
maandag 23 oktober 2017 om 18:40
Zou kunnen. Als hij lekker in zn vel zit, kan hij wel wat. Maar nu is het matig.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:15
Tsja je kunt die fragmenten ook anders belichten met als kop: "Boëtius in de steek gelaten door ploeggenoten."

In een van de clips staat hij op een eiland, probeert met een actie zichzelf vrij te spelen, maar wordt omsingeld door 5 Ajaxieden zonder dat er 1 ploeggenoot in staat is zich vrij te lopen. Waar was Toornstra bijvoorbeeld? Vilhena?

Bij die voorzet maakt hij een prima actie, wacht hij zo lang mogelijk op aansluiting, maar er komt niemand in de 16...

Van Berghuis zie je over het algemeen helemaal niets meer na 1 al 2 leuke acties in de eerste helft.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:34
23 jaar, mislukt in het buitenland en een misplaatste arrogantie. In mindere mate geldt dat ook voor Berghuis maar die zie ik er wel weer bovenop komen itt JPB
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:42
Boëtius en Vilhena waren in blinde paniek leek wel. De hele week opgefokt door hun omgeving, denk ik.
Vind ik leuk
14forever +6829
maandag 23 oktober 2017 om 17:45
Boetius is in een neerwaardse spiraal. Eigenlijk geen verassing, al twijfelde ik nog wel toen hij aangetrokken werd.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:14
Dat hebben buitenspelers altijd. Dat is alles of niks. Bij Boetius en Berghuis komt t wel weer goed. Hij heeft drie wedstrijden spits gestaan. Dat was niet goed voor zijn zelfvertrouwen, lijkt wel.
Eerst maar eens aan een vast elftal bouwen dit seizoen.
Voorlopig stond er nog elke wedstrijd een ander team.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:37
Nou Robben doet het meestal wel aardig toch...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:53
Haha. Ja idd. En Neymar ook. Uitzonderingen bevestigen de regel meestal ... meestal. Niet altijd.
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
maandag 23 oktober 2017 om 18:06
"Dit was niet Boëtius en dat was schrijnend om te zien. Dit is een speler die normaal gesproken het verschil kan maken. Hij was niet in goeden doen."

Been dit is Boëtius wel. Waarom denk je dat hij niet slaat bij Basel en in België. Deze jongen is te licht en geen versterking voor dit Feyenoord. Ze hadden hem nooit moeten halen. Straks een voorhoede met Larsson, Jorgensen en Berghuis.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:19
Larsson en Berghuis presteren ook wel eens minder. En Neymar had geen tijd. Jammer.
In een seizoen kan een trainer wel 4 buitenspelers gebruiken.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 18:20]
Vind ik leuk
Jordanees +9173
maandag 23 oktober 2017 om 18:20
Ik zei het al vele keren dat ik niet begrijp dat Feyenoord hem haalde, voor de linkerkant. In België deed hij het weer goed, op zijn plek de rechterkant. Dus hoezo hem voor links halen als hij het al heeft laten zien dat dat niet zijn plek is.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:25
De twee backs zaten bij de beste spelers van ajax.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:27
Boetius is zo'n speler die in heel het seizoen 5x erg speelt. 10x goed en de rest matig tot zeer matig. Dat weet je bij zo'n speler.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:32
De directe tegenstander van Veltman speelt een dramatische wedstrijd en ik hoor niemand over Veltman praten. In mijn ogen heeft hij Boetius goed uit de wedstrijd gehouden en daar mag dan ook eens lof over worden gegeven. Goed gedaan knul!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:00
Daar was niet veel voor nodig.
Vind ik leuk
RedNas +2246
maandag 23 oktober 2017 om 19:07
Het is niet stoer om Veltman credits te geven ondanks dat hij dit seizoen vrijwel alle wedstrijden bij de betere Ajacieden hoort.
En niet onbelangrijk, als Veltman een slechte dag heeft scoort hij normaliter nog steeds een 6. Gewoon een goede verdediger met een hoge ondergrens (die zoals iedere speler ook wel eens een blunder heeft gemaakt)
Vind ik leuk
Lubje +587
maandag 23 oktober 2017 om 18:42
Ach Boetius en Berghuis zijn aardige spelers, maar ook echt niet meer. Als ze tegen Willem II of VVV spelen lukt het nog wel. Maar als het er echt om gaat komen ze tekort.
Vind ik leuk
Bals +100
maandag 23 oktober 2017 om 18:45
Uithuilen, doorselecteren, opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +3599
maandag 23 oktober 2017 om 18:47
Ik snap niet waarom Boetius nooit diep gaat, hij wil de bal altijd in de voeten.
Vind ik leuk
Aspers +88
maandag 23 oktober 2017 om 18:48
Een speler die bij Feyenoord het niet waarmaakte, daarna bij 2 middelmatige buitenlandse clubs in Zwitserland en Belgie het niet waar heeft gemaakt, en dan verwachten dat hij bij Feyenoord wel weer iets gaat klaarmaken?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:03
Basel is zeker niet minder dan Feyenoord. Maar je hebt zeker een punt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 00:25
Boëtius loopt nog verdwaasd rond in Amsterdam, Veltman was hem vergeten uit zijn zak te halen.
Vind ik leuk
Voebtal +287
dinsdag 24 oktober 2017 om 05:46
Haha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boëtius aangepakt na optreden tegen Ajax: 'Dat was schrijnend om te zien'