Vejinovic ontvangt boete van Feyenoord-fans, middenvelder maakt geld over naar KWF

    Vejinovic ontvangt boete van Feyenoord-fans, middenvelder maakt geld over naar KWF

    Gepubliceerd: maandag 23 oktober 2017 om 19:12ma 23-10-2017 om 19:12

    Vier jonge Feyenoord-supporters zijn veroordeeld tot een boete van 200 euro voor het beledigen en bedreigen van Marko Vejinovic, meldt de NOS. Drie anderen zijn vrijgesproken wegens een gebrek aan bewijs.

    De groep (19 tot 22 jaar) ging op 30 januari 2016 naar het huis van Vejinovic toe om hem uit te schelden. De middenvelder, die door Feyenoord verhuurd is aan AZ, werd mede verantwoordelijk gehouden voor de sportieve dip waar Feyenoord op dat moment in zat. Vejinovic werd de huid vol gescholden. "Kom naar buiten, we maken je dood, k*nkerlijer!", werd er gezegd. Ook de vrouw van de Feyenoorder kreeg ervan langs.

    Door het incident werden enkele spelers van Feyenoord extra beveiligd. Vejinovic voelde zich samen met zijn vrouw zo onveilig dat ze besloten te verhuizen. Bij de huurtransfer van Feyenoord naar AZ speelde de bedreigingen van de Feyenoord-fans een rol bij Vejinovic. Aanvankelijk eiste Vejinovic een bedrag van 6.000 euro van de Feyenoord-supporters. Die krijgt hij niet. Het bedrag dat Vejinovic wèl krijgt, maakt hij over naar KWF Kankerbestrijding.

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +41670
    maandag 23 oktober 2017 om 19:14
    Goed dat ze zo aangepakt worden. Gebeurt in mijn ogen veel te weinig.
    Maar als je acties zoveel impact hebben op welk mens dan ook, is 200,- een schijntje.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3235
    maandag 23 oktober 2017 om 19:17
    Helemaal mee eens, 200 is een schijntje pak dit soort lui (bij welke club ook) maar een stuk harder aan.Je laat hoe dan ook spelers met rust, zeker thuis!
    Vind ik leuk
    Neutraal +645
    maandag 23 oktober 2017 om 19:27
    Ze zijn 19-22. Laat ze lekker vrijwilligers werk doen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17978
    maandag 23 oktober 2017 om 19:35
    Wel buiten die boete om.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 23 oktober 2017 om 19:36
    Met geld raak je inderdaad meer mensen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 23 oktober 2017 om 19:35
    Ik heb ook wel eens taakstraf moeten doen vroeger. Dat waren de leukste tijden man en kan je geen taakstraf noemen. Werkt niet!
    Vind ik leuk
    Neutraal +645
    maandag 23 oktober 2017 om 19:39
    Een boete wel? De ouders zijn waarschijnlijk de dupe of ze stoppen met hun studie waardoor je in de toekomst nog meer van dit soort probleemmensen krijgt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 23 oktober 2017 om 19:44
    Dat weet ik niet, het ligt eraan wat voor gasten het zijn en wat ze doen in hun privé leven. Sommige raak je niet met geld omdat het komt aanwaaien zeg maar. Hun ouders kan je niet pakken want ze zijn meerderjarig en studeren zullen dit soort gastjes niet doen.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    maandag 23 oktober 2017 om 22:18
    Waarvoor heb je die gekregen :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 23 oktober 2017 om 23:02
    Dat hou ik voor mezelf als je het niet erg vindt ;)
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    dinsdag 24 oktober 2017 om 11:10
    Snap ik, iedereen heeft zo zijn jeugdzondes ;)
    Vind ik leuk
    United FC +10539
    dinsdag 24 oktober 2017 om 13:06
    ADO Hooligan ;-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 23 oktober 2017 om 20:37
    Ja waarom denk je anders dat ie het doneert, ben benieuwd of hij dat bij die €6000,- ook had gedaan.
    Aan de andere kant, waarom niet?
    Die gasten verdienen toch al zat, die 6000 piek liggen ze waarschijnlijk ook niet wakker van.
    Vind ik leuk
    scRzorz +664
    maandag 23 oktober 2017 om 19:14
    Goed voor ze maar had liever een hogere boete gezien, zulke nep supporters zorgen ervoor dat je de naam kut club in Nederland krijgt namelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 23 oktober 2017 om 19:34
    Klotesupporters die het voor anderen verpesten... pleurishonden zijn t zeg
    Vind ik leuk
    Sytz +3550
    maandag 23 oktober 2017 om 19:46
    Het zijn geen Feyenoord fans. Zeiden ze zelf ook, geen van allen had seizoenskaart of clubkaart. Stond ook op NOS. Opvallend dat VP dat over het hoofd ziet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:47]
    Vind ik leuk
    Bullet +3236
    maandag 23 oktober 2017 om 19:53
    Kun je dan geen supporter van een club zijn zonder seizoen of clubkaart?????? Je hebt ook mensen die op zondag graag 1,5 uur aan voetbal besteden, en daarvoor en daarna gezellig iets met het gezin gaan doen! Naar het stadion, kost me 6 uur!
    Vind ik leuk
    Sytz +3550
    maandag 23 oktober 2017 om 20:39
    Ze zeiden zelf dat ze geen fans zijn. De NOS meldt daarbij dat ze geen seizoenskaart hebben. Ik zeg niet dat mensen zonder seizoenskaart geen fans zijn, de NOS en de mensen zelf melden dat ze geen fans zijn.
    Vind ik leuk
    Tossa +2333
    maandag 23 oktober 2017 om 19:51
    Het zijn 'helden' die dit soort dingen alleen in een groepje durven. Kom je ze in hun eentje tegen, zullen ze ws poeslief zijn. Bah, stelletje galbakken.
    Vind ik leuk
    yuuup +9862
    maandag 23 oktober 2017 om 19:55
    Kunnen ze de directeur weer een week salaris betalen.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    maandag 23 oktober 2017 om 19:57
    200€ wat een land leven wij, en nu moeten ze de volgende keer denken O kut dit kost me zoveel dit kan ik beter niet doen
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5495
    maandag 23 oktober 2017 om 22:32
    € 200 is genoeg boete voor jongeren die zelf geen goed betaalde (voetbal)baan hebben.
    Als de veroordeling ook betekend dat ze bekend zijn bij de politie, is het best een goede sanctie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws