Vejinovic ontvangt boete van Feyenoord-fans, middenvelder maakt geld over naar KWF

Vejinovic ontvangt boete van Feyenoord-fans, middenvelder maakt geld over naar KWF

maandag 23 oktober 2017 om 19:12

Vier jonge Feyenoord-supporters zijn veroordeeld tot een boete van 200 euro voor het beledigen en bedreigen van Marko Vejinovic, meldt de NOS. Drie anderen zijn vrijgesproken wegens een gebrek aan bewijs.

De groep (19 tot 22 jaar) ging op 30 januari 2016 naar het huis van Vejinovic toe om hem uit te schelden. De middenvelder, die door Feyenoord verhuurd is aan AZ, werd mede verantwoordelijk gehouden voor de sportieve dip waar Feyenoord op dat moment in zat. Vejinovic werd de huid vol gescholden. "Kom naar buiten, we maken je dood, k*nkerlijer!", werd er gezegd. Ook de vrouw van de Feyenoorder kreeg ervan langs.

Door het incident werden enkele spelers van Feyenoord extra beveiligd. Vejinovic voelde zich samen met zijn vrouw zo onveilig dat ze besloten te verhuizen. Bij de huurtransfer van Feyenoord naar AZ speelde de bedreigingen van de Feyenoord-fans een rol bij Vejinovic. Aanvankelijk eiste Vejinovic een bedrag van 6.000 euro van de Feyenoord-supporters. Die krijgt hij niet. Het bedrag dat Vejinovic wèl krijgt, maakt hij over naar KWF Kankerbestrijding.

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 19:14
Goed dat ze zo aangepakt worden. Gebeurt in mijn ogen veel te weinig.
Maar als je acties zoveel impact hebben op welk mens dan ook, is 200,- een schijntje.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:17
Helemaal mee eens, 200 is een schijntje pak dit soort lui (bij welke club ook) maar een stuk harder aan.Je laat hoe dan ook spelers met rust, zeker thuis!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:27
Ze zijn 19-22. Laat ze lekker vrijwilligers werk doen.
Vind ik leuk
Degraaf +8914
maandag 23 oktober 2017 om 19:35
Wel buiten die boete om.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:36
Met geld raak je inderdaad meer mensen.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:35
Ik heb ook wel eens taakstraf moeten doen vroeger. Dat waren de leukste tijden man en kan je geen taakstraf noemen. Werkt niet!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:39
Een boete wel? De ouders zijn waarschijnlijk de dupe of ze stoppen met hun studie waardoor je in de toekomst nog meer van dit soort probleemmensen krijgt.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:44
Dat weet ik niet, het ligt eraan wat voor gasten het zijn en wat ze doen in hun privé leven. Sommige raak je niet met geld omdat het komt aanwaaien zeg maar. Hun ouders kan je niet pakken want ze zijn meerderjarig en studeren zullen dit soort gastjes niet doen.
Vind ik leuk
Rodapaus +2311
maandag 23 oktober 2017 om 22:18
Waarvoor heb je die gekregen :p
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 23:02
Dat hou ik voor mezelf als je het niet erg vindt ;)
Vind ik leuk
Rodapaus +2311
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:10
Snap ik, iedereen heeft zo zijn jeugdzondes ;)
Vind ik leuk
United FC +12789
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:06
ADO Hooligan ;-)
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:37
Ja waarom denk je anders dat ie het doneert, ben benieuwd of hij dat bij die €6000,- ook had gedaan.
Aan de andere kant, waarom niet?
Die gasten verdienen toch al zat, die 6000 piek liggen ze waarschijnlijk ook niet wakker van.
Vind ik leuk
scRzorz +572
maandag 23 oktober 2017 om 19:14
Goed voor ze maar had liever een hogere boete gezien, zulke nep supporters zorgen ervoor dat je de naam kut club in Nederland krijgt namelijk.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:20
Kom naar buiten, we maken je dood. Wat een mafketels. Groot gelijk dat Vejinovic dit niet over zijn kant laat gaan!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:29
Gelijk naar buiten gaan ...
Vind ik leuk
Nuance +2468
maandag 23 oktober 2017 om 21:02
Normaal gesproken als je een Balkanfamilie bedreigt, heb je echt een probleem. Die jochies hebben mazzel gehad dat Marko niet snel een paar broers, neven en ooms had opgetrommeld want dan was het een slagveld geworden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 21:06
Daar hadden die gasten wel sneller iets van geleerd dan die 200 euro.
Waarschijnlijk waren ze in 2 seconden weggerend.
Vind ik leuk
Nuance +2468
maandag 23 oktober 2017 om 21:11
Ik sta niet in de schoenen van Marko. Maar als hij toen met een end hout op die gasten was afgegaan, had hij heel veel respect afgedwongen. Voor zijn eigen zelfrespect was het beter geweest. Die jongen durfde niet naar buiten, dat liet hij zn vrouw doen. Dat heeft hem geestelijk kapot gemaakt. Die etterbakken moeten veel zwaarder bestrafd worden.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:28
Er lopen veel gekken op deze planeet rond. En helemaal ontwijken kun je ze niet. Iedereen heeft vroeg of laat, wel eens met zulke mensen te maken.

Dan kun je kleinzielig gaan zitten doen of gelijk van je afbijten. Iedereen word wel eens te kakken gezet of bedreigd. In het verkeer dagelijks zo langzamerhand. Afwachten heeft weinig nut. Gelijk er op inhakken, heeft gelijk effect.

Maar nee ... iedereen wil zo graag praten en bemiddelen. En dan krijg je onzin toestanden. Terwijl er meestal een snellere oplossing voorhanden is. Dan ben je er gelijk maar vanaf.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:34
Klotesupporters die het voor anderen verpesten... pleurishonden zijn t zeg
Vind ik leuk
Sytz +1008
maandag 23 oktober 2017 om 19:46
Het zijn geen Feyenoord fans. Zeiden ze zelf ook, geen van allen had seizoenskaart of clubkaart. Stond ook op NOS. Opvallend dat VP dat over het hoofd ziet.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:47]
Vind ik leuk
Bullet +1353
maandag 23 oktober 2017 om 19:53
Kun je dan geen supporter van een club zijn zonder seizoen of clubkaart?????? Je hebt ook mensen die op zondag graag 1,5 uur aan voetbal besteden, en daarvoor en daarna gezellig iets met het gezin gaan doen! Naar het stadion, kost me 6 uur!
Vind ik leuk
Sytz +1008
maandag 23 oktober 2017 om 20:39
Ze zeiden zelf dat ze geen fans zijn. De NOS meldt daarbij dat ze geen seizoenskaart hebben. Ik zeg niet dat mensen zonder seizoenskaart geen fans zijn, de NOS en de mensen zelf melden dat ze geen fans zijn.
Vind ik leuk
Tossa +777
maandag 23 oktober 2017 om 19:51
Het zijn 'helden' die dit soort dingen alleen in een groepje durven. Kom je ze in hun eentje tegen, zullen ze ws poeslief zijn. Bah, stelletje galbakken.
Vind ik leuk
yuuup +5483
maandag 23 oktober 2017 om 19:55
Kunnen ze de directeur weer een week salaris betalen.
Vind ik leuk
Johan.l +3946
maandag 23 oktober 2017 om 19:57
200€ wat een land leven wij, en nu moeten ze de volgende keer denken O kut dit kost me zoveel dit kan ik beter niet doen
Vind ik leuk
tikkietoe +2791
maandag 23 oktober 2017 om 22:32
€ 200 is genoeg boete voor jongeren die zelf geen goed betaalde (voetbal)baan hebben.
Als de veroordeling ook betekend dat ze bekend zijn bij de politie, is het best een goede sanctie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vejinovic ontvangt boete van Feyenoord-fans, middenvelder maakt geld over naar KWF