Scorende Ajacied flikt het weer: 'Ik krijg net iets meer berichtjes'

Scorende Ajacied flikt het weer: 'Ik krijg net iets meer berichtjes'

dinsdag 24 oktober 2017 om 07:18

Bij Siem de Jong lijkt er iets extra's naar boven te komen wanneer hij het opneemt tegen Feyenoord. Zondagmiddag was de Ajax-routinier voor de achtste keer in zijn loopbaan trefzeker tegen de aartsrivaal uit Rotterdam. Liefst vier keer scoorde hij al in De Kuip. De Jong (28) vindt het zelf ook opvallend. 

"Ik voel me wel thuis in De Kuip, haha. Ik bewaar goede herinneringen aan de wedstrijden tegen Feyenoord. Ik heb er volgens mij maar een verloren. Als je zelf scoort is het altijd extra leuk. Op mijn telefoon krijg ik dan ook net iets meer berichtjes dan wanneer ik scoor in andere wedstrijden", zei de invaller tegen ELF Voetbal na de 4-1 zege op Feyenoord. 

Zijn rol dit seizoen is duidelijk. "Ik wil zoveel mogelijk minuten maken. Ik ben lichamelijk helemaal in orde, maar wedstrijdfit word je alleen door elke week negentig minuten te spelen. Dat zit er nu nog niet in. Ik probeer mij nu te laten gelden tijdens mijn invalbeurten, zoals vandaag. Ik wil graag de concurrentie aangaan met de jongens die nu op het middenveld spelen."

"Samen met Lasse Schöne en Klaas-Jan Huntelaar behoor ik, al ben ik nog pas 28 jaar, tot de oude garde. Met mijn ervaring kan ik van waarde zijn in deze spelersgroep, het liefst in iedere wedstrijd, maar dat is aan de trainer", aldus De Jong. "Ik hoop mezelf steeds meer te kunnen laten zien."

Plaats een reactie

dinsdag 24 oktober 2017 om 07:24
Goedemorgen internetgekkies. Het is weer tijd voor onze ronde Ajax de hele dag. Geniet en pak een kop koffie! :-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 07:24]
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:43
En terecht, de site moet toch ergens op draaien en schijnbaar werkt dit want iedereen reageert en wil het graag lezen ;-).
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:15
Als een club het nodig heeft om op deze manier bewierookt te worden dan moet er wel iets goed mis zijn met die club want als je je niks verbeeld en je bent niks dan ben je dubbel niks
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:54
Het gaat niet om de club maar om de site wel even de aandacht erbij houden Jos, de club heeft niets te doen met de opmerking van mij of Eleveldski.
Vind ik leuk
Pds010 +333
dinsdag 24 oktober 2017 om 07:57
Ajaxprimeur.nl in plaats van voetbalprimeur.nl
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:55
Waarschijnlijk interessant genoeg om te het lezen en reageren. Je kan ook gewoon naar beneden scrollen.
Ik vind sowieso wel de meeste post op VP wel interessant om te lezen maar of ik het nodig vind om erop te reageren is een tweede.
Vind ik leuk
Johan.l +3956
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:49
Waar hij dan beter mee gevuld zijn, met de beste en mooiste club van Nederland
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:12
Schöne, Viergever, Siempie, Neres ... allemaal kleuters, die er toe bijdragen dat, de wederzijdse haat steeds groter word.

Laten ze een voorbeeld nemen aan Sjakie. En mijlenver boven de supporters gaan staan. Maar nee hoor. De spelers zijn nog erger. Maak nog een pop. Gooi nog een aansteker. En zing nog een liedje.

In Rotterdam is de haat zo groot ... Maar blijkbaar in Amsterdam nog groter. Let eens op jezelf.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:27
Basickoglu met helemaal niets in Amsterdam, terwijl zijn club voor het eerst in 18 jaar de titel wint. Toen feyenoord voor stond tegen Shakhtar gelijk wie niet springt is een jood zingen. In rotterdam zijn ze altijd maar dan ook altijd bezig met Ajax. Al zou feyenoord de CL winnen zou de link met Ajax nog worden gelegd. Het zal wel aan dat tweedestad- en tweedeclubsyndroom
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:28
liggen
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:11
Blijkbaar niet dus. Dat zeg ik toch ...?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 10:11]
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:13
5e club op het ogenblik........
Vind ik leuk
2cents +35152
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:15
Wim, blijkbaar wordt dat heel erg gevoeld door de Ajacieden in De Kuip. Het niet mogen uitspreken daarvan lijkt een beetje op censuur...
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 16:04
de jong hoort erin hij laat ajax weer voetballen .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Scorende Ajacied flikt het weer: 'Ik krijg net iets meer berichtjes'