De Jong: 'Hij moet gewoon normaal doen, want hij is al bijna honderd jaar'

    De Jong: 'Hij moet gewoon normaal doen, want hij is al bijna honderd jaar'

    Gepubliceerd: zaterdag 4 november 2017 om 08:54za 04-11-2017 om 08:54

    De Graafschap-spits Sjoerd Ars was vrijdagavond tegen Jong Ajax niet blij met zijn wissel, maar daar kan Henk de Jong niets mee. De trainer van de Doetinchemmers heeft de 33-jarige aanvaller gewisseld omdat hij al 'bijna honderd jaar is'.

    "Ik heb hem even goed bij z'n oren gepakt, want hij moet gewoon normaal doen", zegt De Jong na afloop in gesprek met FOX Sports. "Hij is bijna honderd jaar. Op een gegeven moment moet hij eraf en normaal doen. Dan komt er een jonge gast in. Maar dat kan hij wel hebben van mij, hoor."

    Ondanks dat Ars relatief oud is, levert hij nog zijn bijdrage aan De Graafschap. De Jong: "Hij doet hartstikke goed z'n best. De sleet zit er ook op, maar hij is nog hartstikke scherp in bepaalde dingen. Jong Ajax ging meer één-op-één spelen. Weet je wat het mooie is? Een minuut na de wissel lag de bal in het netje. Dan kan ik hem even aankijken. Dat is de humor van de sport."

    Plaats een reactie

    zaterdag 4 november 2017 om 09:02
    Fijn als je trainer dat nogmaals uitdraagt in de media.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    zaterdag 4 november 2017 om 09:12
    Wellicht heeft een journalist hem er naar gevraagd?
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 09:19
    en die vroeg hem ook of die speler al bijna 100 is en er al sleet in zit?
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 10:49
    Is toch mooi, trainer met beetje humor en niet van de cliché antwoorden uitbraakt.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3904
    zaterdag 4 november 2017 om 12:31
    Tuurlijk een trainer moet en hoort boven de spelers te staan. zeuren? Heb je pech. Lekker avondje gehad Henk. Gefeliciteerd met het declareren van Ajax B...heerlijk! Nokku knvb met die nep B teams.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3904
    zaterdag 4 november 2017 om 12:31
    declaseren dus.
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    zaterdag 4 november 2017 om 09:41
    Dat Ars nog steeds speelt.. Staat volgens mij al 200 jaar op het veld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 10:33
    Lekker! Dat mediatraining gedoe altijd.. Als bij mij een vriend niet tegen een geintje kan, ligt die ook zo weer uit de groep! Het is uiteindelijk een mannesport.
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zaterdag 4 november 2017 om 10:35
    Lijkt me echt een topvent die De Jong
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    zaterdag 4 november 2017 om 10:38
    100 jaar ? . . wie , . sneijder ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 4 november 2017 om 10:40]
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    zaterdag 4 november 2017 om 12:39
    De Jong praat over Ars, maar eigenlijk praat de Jong altijd over de Jong.

    En das best knap, hij is onze José M. maar dan prettiger.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 13:28
    Sjoerd is heel gedreven. Hij zwoegt er wat af in het veld. Ook verdedigend. Ik prijs zujn mentaliteit. Wil altijd spelen en winnen. Kunnen er velen een voorbeeld aan nemen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws