Ik blijf schoppen tegen de drie grote clubs die ons bestelen en laten doodvallen

    "Ik blijf schoppen tegen de drie grote clubs die ons bestelen en laten doodvallen"

    zaterdag 4 november 2017 om 19:24

    Pieter de Waard staat al jaren bekend als één van de meest flamboyante voorzitters uit de Jupiler League. Als preses van cultclub Telstar doet hij regelmatig opvallende uitspraken. De Waard steekt niet onder stoelen of banken dat hij de verdeling van het geld in het Nederlandse profvoetbal onbehoorlijk vindt. Dat blijkt ook weer in een interview met Volkskrant Magazine. 

    "Ik zie mezelf als een romanticus. De kleine jongen in mij gelooft in eerlijkheid en oprechtheid. Goed voor elkaar zorgen. Ook in de voetballerij. Je kunt tachtigduizend keer je snoet stoten, maar ik blijf schoppen tegen de drie grote clubs die ons bestelen en laten doodvallen", aldus De Waard. 

    "Die alle miljoenen in Nederland opstrijken en ons een schijntje geven. Je moet het omdraaien en ons de miljoenen geven. Want hoe meer tegenstand wij geven, hoe beter ze worden. Maar ja, ikke ikke ikke."

    "Ja, zeggen ze dan: daar heb je 'm weer, de hofnar van de voetballerij, met zijn aparte kleding en uitgesproken meningen. Moeten we hem serieus nemen? Mijn burleske woordgebruik, en hoe ik beweeg in mijn niet-middle-of-the-road-kleding zorgen ervoor dat ik moeilijk in een hokje te plaatsen ben. Dus word ik malle eppie genoemd, een circusdirecteur", vervolgt hij.

    "Maar ze vergeten dat ik een introvert weldenkend mens ben, op het filosofische af. Een noeste arbeider, al jaren. De groeten dus, met je zure zooitje."

    Plaats een reactie

    Bengelino +11223
    zaterdag 4 november 2017 om 19:28
    Telstar pakt in 2020 de titel als het zo doorgaat
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1916
    zaterdag 4 november 2017 om 19:48
    Tja, als je nou echt nergens door opvalt ga je maar onzin uitkramen over communistische systemen waar al 50 jaar van bewezen is dat ze het omgekeerde opleveren als waar naar gestreefd wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 5 november 2017 om 11:36
    Maar met deze reactie heeft hij gewoon gelijk!
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1916
    zondag 5 november 2017 om 12:19
    Niet dus, als je de tv rechten per club zou verkopen zouden de tv rechten van Telstar 0,0 opleveren. Dus meneertje Telstar zou de top drie op z’n knieën moeten bedanken voor de solidariteit die de top drie toont.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 19:30
    Hahaha. Mooi figuur!
    Vind ik leuk
    Marco S +4260
    zaterdag 4 november 2017 om 19:30
    Schoppen troef?
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 19:30
    gingen er maar elke wedstrijd 50000 mensen naar telstar, dan had je nog recht van spreken.
    Vind ik leuk
    VVVke +2053
    zaterdag 4 november 2017 om 19:44
    Hij heeft gewoon gelijk.
    Overigens is het absurd dat een beursgenoteerd bedrijf al dat geld steelt bij de voetbalclubs.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    zaterdag 4 november 2017 om 19:32
    Een iets gunstigere verdeling voor de kleinere clubs ben ik niet op tegen.
    Europees kunnen Nederlandse clubs niet mee en worden ze kansloos uitgeschakeld, dan kun je maar beter zorgen dat hetgeen waar je wel zelf grip op hebt, de eigen competities zo intersessant mogelijk zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 19:32
    wat is dit voor een pipo ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 19:37
    Pieter de Waard moet lekker de politiek in gaan en dan bij een Partij als de SP of Groen Link...die zijn ook zo dol op graaien en uitdelen aan bevolkingen die het niet toekomen.

    By the way wat brengt Telstar de laatste 10/15 jaar in de lade aan inkomsten, transfers en of media aandacht...gisteren 2756 toeschouwers???? parel voor het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    HanV +3996
    zaterdag 4 november 2017 om 19:53
    Dan kun je veel beter bij de VVD, de PvdA of het CDA gaan, partijen als de SP en GL zijn juist de evenknieën van de Telstars e.d.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +314
    zaterdag 4 november 2017 om 20:59
    Dat Telstar zo weinig inbrengt, zoals je het noemt, komt onder andere door dat ze zo weinig geld krijgen. Daardoor kunnen ze minder goede spelers kopen of opleiden waardoor ze vaker verliezen en dus minder Interessant zijn voor toeschouwers en media. Vandaar zijn punt. Geef ons meer geld dan kunnen we onszelf sterker maken en dan stijgen de toeschouwer aantallen en de media aandacht. Daardoor zullen ze automatisch ook meer in het laatje brengen.

    De man heeft een goed punt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 21:27
    Een goede scouting kost geen hoofdprijs! Maar daar in de regio komt en wilt geen dooie hond naar Telstar..ze willen allemaal naar Ajax en Az wat ook niet meer dan normaal is.

    Daarbij wat zou ik als sponsor te zoeken hebben bij Telstar als ik mijn kan verbinden aan Ajax en Az die wel uitstraling hebben en zorgen voor aandacht en toeschouwers ipv wekelijks 2500 dooie zielen op een arme dooie betonnen zitting
    Vind ik leuk
    013Tilburg +314
    zaterdag 4 november 2017 om 21:30
    Die situatie zou dus veranderen met structureel meer geld.

    AZ en ajax trekken meer publiek omdat ze inderdaad een grotere vijver hebben om goede voetballers uit halen, maar vooral omdat ze meer geld hebben en dus meer winnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 21:36
    Totaal veranderd er dan niets!

    Hier heb je Vitesse, Nec en de Graafschap en waar wilt en gaat de jeugd en talenten heen? Vitesse.

    Clubs als Graafschap en Nec hebben talenten en jeugd niets te bieden...zelfde voor een Telstar ...hebben ook niets te bieden behalve bungelen aan de strop in de jupiler.

    Laat die clown eerst maar eens zorgen dat er grote sponsoren komen en gaan investeren en dat ze zelf de broek kunnen ophouden
    Vind ik leuk
    013Tilburg +314
    zaterdag 4 november 2017 om 21:41
    Zucht. Je snapt het niet. Iedere club kan een talent iets bieden. Ook als er meerdere clubs kort op elkaar zitten. Geld speelt daarin een belangrijke rol. Natuurlijk doet de naam van een club ook iets, maar dat alleen zorgt er echt niet voor dat alle het talent maar 1 kant op gaat.

    Vind ik leuk
    MiloZandt +1592
    zaterdag 4 november 2017 om 19:44
    Circusdirecteur? Ja dat klopt wel!
    Vind ik leuk
    de bok +17
    zaterdag 4 november 2017 om 19:54
    kansloos
    Vind ik leuk
    Farmer +11577
    zaterdag 4 november 2017 om 19:59
    Toch heeft hij wel een goed punt. De grote clubs moeten het écht niet hebben van die paar ton meer uit de TV pot, waar het voor de JL clubs júist een enorme opsteker is.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2158
    zaterdag 4 november 2017 om 20:01
    Van mij mogen ze het verdelen, maar dan wel in de Eredivisie. Waarom zou je geld uitgeven aan de Juplier League. Dat is om te janken zo slecht. Misschien kan mama hem een nieuw sprookje voorlezen vanavond.
    Vind ik leuk
    zondag 5 november 2017 om 11:41
    Omdat uit de jupiler league de talenten doorstromen naar de eredivisie? Jupiler league is een soort jeugdopleiding en dat mag best beter beloond worden.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2158
    zondag 5 november 2017 om 12:35
    Ze worden al voldoende beloond voor wat ze laten zien. Dat beetje meer geld zal het hem echt niet doen. Er moet geïnvesteerd worden in de Eredivisie, zodat de kunstgrasvelden verdwijnen.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1454
    zaterdag 4 november 2017 om 20:13
    Linkse rakker die niets weet van wat er speelt alleen maar groter mond heeft verder niets. Al onze Nederlandse profclubs bestaan alleen maar door de grote 3 clubs aangevuld met 2 a 3 goede subtoppers !!!!
    Vind ik leuk
    013Tilburg +314
    zaterdag 4 november 2017 om 21:01
    Wrong! Zonder de kleine clubs bestaat er geen NL voetbal. De grote clubs dus ook niet. Jammer dat ze het zo hoog in de bol hebben tegenwoordig dat ze dat niet zien.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1454
    zondag 5 november 2017 om 08:35
    Precies dus ze hebben elkaar nodig !
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +855
    zaterdag 4 november 2017 om 20:13
    Als de clubs met kunstgras met een goed plan komen om dat plastic te verbannen zou ik voorstander zijn om deze clubs hierin te financieren met geld uit de televisie pot. Hier is iedereen bij gebaat.
    Vind ik leuk
    yuuup +9347
    zaterdag 4 november 2017 om 20:15
    Dat dacht ik al toen ik de titel las. Meneer wil geld krijgen. Zonder er iets voor hoeven te doen.
    En dan is schoppen vast de juiste manier om dat te bereiken.
    Tv geld heeft hij gewoon geen recht op, want er kijkt werkelijk geen hond naar Telstar.
    Het enigste wat hij zou kunnen proberen is om wat meer opleidingsvergoeding proberen te beargumenteren. Maar nogmaals, of schoppen dan het juiste medicijn is?
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1126
    zaterdag 4 november 2017 om 20:49
    "Tv geld heeft hij gewoon geen recht op, want er kijkt werkelijk geen hond naar Telstar. "

    Dat is dus juist het punt.

    Met een eerlijke verdeling van gelden kunnen clubs als Telstar beter worden, een echt grasveld neerzetten, en meer tegenstand geven zodat er weer meer publiek komt en op tv gaat kijken, wat weer leidt tot meer TV gelden.

    Omdat nu al het geld naar de topclubs gaat blijft de competitie saai en zwak, want de clubs daaronder kunnen zich niet ontwikkelen.

    Een eerlijke verdeling van TV gelden is de reden waarom de Premier League zo goed en populair is geworden, terwijl het in de jaren '90 ook daar allemaal ruk was; alle clubs hebben er van kunnen profiteren waardoor de competitie uiteindelijk sterker en interessanter is geworden.
    Vind ik leuk
    yuuup +9347
    zondag 5 november 2017 om 22:40
    Welkom in de echte wereld. Je krijgt pas betaald als je iets presteert. Niet andersom.

    Tenzij je bedelaar bent.
    [Reactie gewijzigd op zondag 5 november 2017 om 22:41]
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 20:38
    Een hartenstelende excentriekeling. Exactly my cup of tea.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 4 november 2017 om 20:39]
    Vind ik leuk
    yuuup +9347
    zondag 5 november 2017 om 01:32
    Als je van deze excentriekeling thee zet en het over je borststreek giet zal het inderdaad een verwarmend effect hebben.
    Maar zo kun je werkelijk met alles je hart verwarmen.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1126
    zaterdag 4 november 2017 om 20:42
    Hij heeft gewoon gelijk. Betere verdeling van gelden leidt tot sterkere competities, meer tegenstand, dat leidt tot meer bezoekers en betere spelers. Dat leidt weer tot meer bezoekers en meer tv-gelden en meer transferinkomsten als de betere spelers weer verkocht worden.

    De logica klopt en is ook al bewezen in landen als Engeland. Het is nodig om nog een beetje aan te kunnen haken bij de betere competities en andere competities zoals Belgie, Denemarke, Zwitserland, Ukraine etc. voor te blijven.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1026
    zaterdag 4 november 2017 om 20:57
    Net of filosofisch overkomen iets positiefs is?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9018
    zaterdag 4 november 2017 om 21:32
    De man is wel origineel, maar van je "buren" verwachten dat ze jouw kas gaan spekken.......dat willen vele Nederlanders wel.
    "De wereld van ikke" is de wereld van ( professioneel voetbal ) business, of je accepteert dat en je presteert of je houdt er niet van en wordt ambtenaar, bijvoorbeeld.
    Dat wel willen werken en een salaris opstrijken jaar na jaar in de professionele voetballerij maar datzelfde systeem verketteren is hypocriet
    van de Waard.
    Vind ik leuk
    Jorg Vde +84
    zaterdag 4 november 2017 om 22:14
    morgen naar de Efteling....veel plezier
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1296
    zaterdag 4 november 2017 om 23:06
    Ik ben werkloos. Ik wil dat iedereen die modaal of meer verdient, de helft af staat aan mij. Ik heb al dat geld nodig. Daar worden zij beter van.

    Droom lekker verder, luster.
    Vind ik leuk
    zaterdag 4 november 2017 om 23:13
    Ja kijk het is gewoon zo dat de clubs buiten de traditionele top- 3 minder geld krijgen. Maar dat is ook gewoon logisch. Ajax Feyenoord en PSV trekken gewoon veel meer bekijkers ( bedoel ik de mensen voor de televisie ). En daarom is het ook logisch dat die clubs meer tv-gelden krijgen.Ik snap die voorzitter wel maar dat is nu eenmaal hoe het werkt en hij is juist één van de mannen binnen Telstar als bedrijf die iets moeten bedenken om extra geld te verdienen buiten die tv-gelden om. Het is dan ook niet chique om maar beetje vuil te spuien in de media over dat het allemaal maar niet eerlijk is. Eigenlijk is dat best dom voor een introvert weldenkend mens.
    Vind ik leuk
    zondag 5 november 2017 om 01:00
    jankert
    Vind ik leuk
    zondag 5 november 2017 om 07:15
    Hij heeft gewoon gelijk! De competitie moet spannender worden. Meer weerstand en met meer geld krijg je betere teams.
    Vind ik leuk
    maandag 6 november 2017 om 16:08
    Het blijft een merkwaardig persoon, deze voorzitter van Wereldclub Telstar!
    Niet gehinderd door enige kennis en met droge ogen ziet hij de verloedering van ons Vaderlandse voetbal aan zich voorbij trekken. Het is me toch wat! Al die rijke inhalige clubs! Foei Ajax, PSV en Feyenoord! Foei, dat jullie veel investeren, foei dat jullie een jeugdopleiding hebben! Foei dat jullie weldegelijk kunnen voetballen en wij....wij nauwelijks!
    Deze kleurrijke persoon vergeet gemakshalve, dat DANKZIJ deze clubs hij uit de "ruif" mag mee-eten!! Dat zijn mening nog ueberhaupt wordt gepubliceerd, dat een gezond persoon nog aandacht aan deze heer schenkt! En deze "heer" noemt de rest het "zure zootje?" en zichzelf een filosoof? Een klein verwend persoontje die zijn zin niet krijgt!.....tot het "zielige"af! Ga lekker uitrusten van je "noeste "arbeid"!

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik blijf schoppen tegen de drie grote clubs die ons bestelen en laten doodvallen"