Van Hooijdonk over discipline van Marokko: 'Gaat bij grote regelmaat fout'

Van Hooijdonk over discipline van Marokko: 'Gaat bij grote regelmaat fout'

maandag 13 november 2017 om 08:27

Pierre van Hooijdonk vraagt zich af of Marokko potten kan breken op het aankomende WK. Voetbaltechnisch valt er volgens de analist op de ploeg weinig aan te merken, maar qua discipline wel.

"Voetbaltechnisch is het altijd heel erg goed, maar in de tactische discipline gaat het bij grote regelmaat op eindtoernooien fout", aldus Van Hooijdonk zondagavond bij Studio VoetbalPi-Air vindt het wel leuk dat het land zich voor het eerst sinds 1998 mag melden op een WK. "Hartstikke leuk. Met name ook voor de jongens die we hier goed kennen en nu op het hoogste podium gaan acteren."

Voormalig NEC-trainer Peter Hyballa is tevreden over de prestaties van het Marokkaanse elftal, dat de kwalificatiereeks afsloot zonder tegendoelpunt. Bondscoach Hervé Renard krijgt een compliment van de Duitser. "Ik zie een trainer, een team. Hij doet het op zijn manier. Misschien is het ook wel goed om een buitenlandse trainer in Afrika te hebben." Algemeen Dagblad-journalist Sjoerd Mossou vult aan. "Ze gaan er voor. Ze hebben ook veel jongens met loopvermogen. Het is niet echt een typisch Afrikaanse ploeg."

Lees meer over:Marokko

Poll

Heeft Van Hooijdonk gelijk?

(181 stemmen)

Plaats een reactie

Mr-MZ +20
maandag 13 november 2017 om 08:32
Discipline is nou net het punt dat deze coach de ploeg heeft bijgebracht. Zijn focus ligt met name op positiespel en een compacte verdediging. Gezien het aantal tegendoelpunten (0), denk ik dat je best mag spreken over een gedisciplineerde ploeg.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:39
Discipline eh hond je hebt net Fenerbahçe gehaald man
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:39
Zie een zelfde kop staan na bezoek Van Hooijdonk aan kapper: Gaat bij grote regelmaat fout! man man man
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:47
Gaat deze man ooit eens iets vertellen wat we nog niet weten.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
maandag 13 november 2017 om 09:00
Gaan we nou als Nederlanders oordelen over discipline bij andere landen...?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:35
Nederlanders hebben nou eenmaal gelijk een oordeel en mening klaar, vaak zonder enige kennis van zaken. Verschrikkelijk! Meer en meer gaat deze samenleving de individualistische kant op.. Haat en afgunst regeren. Zo jammer..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:45
Sta jij toevallig nog in de spits aankomend WK? Dan ga ik zeker kijken! Heb nog een shirt van je van de jaren ‘90 :-D
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:32
Ik kan dat allemaal niet meer belopen mijn vriend.. :)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:37
Het zit in de aard van de Marokkanen, net als de Turken, daarom
staan altijd op de voorgrond, ook bij opsporing verzocht.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:12
die meneer die in thailand is gearresteerd vorige week was echt geen marokkaan/turk...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:42
lees in telegraaf..jacht op de polderpedo's..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:44
Blijft toch wel zonde dat we El Ahmadi en Ziyech niet bij Oranje op het middenveld hebben lopen...
Vind ik leuk
Leedz +3313
maandag 13 november 2017 om 10:19
En wat denkt Pi-Air dat Maroc om de prijzen mee gaat doen?

Die zijn gewoon blij dat zij erbij zijn en hopen op 3 leuke wedstrijden met een schuin oog kijkend naar de 2de plek met veel geluk
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:35
weer die nietsnut van een hooydonk. ga toch knikkeren. Nog nooit zo'n domme analist gezien. werkelijk waar nooit iets zinnigs te melden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:38
PiAir nutteloze half Marokkaan. Marokko zal gegarandeerd een ronde verder komen. Goed ingespeeld team met genoeg techniek. zie ze voor een verassing zorgen. onderschat de leeuwen niet.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:44
Liever een verrassing dan een verassing, Trak.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:46
“Het is niet echt een typisch Afrikaanse ploeg."

Met maar 4 echte Afrikaanse spelers.....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:46
Van Hooijdonk neem je toch niet serieus. Hij heeft nog steeds een brok dat zijn Marokkaanse vader voor dat hij geboren werd vetrok.
Marokko met een beetje gunstig loting kwart finale. Staat een team die voor elkaar gaan en plus kwaliteit.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:44
Brok?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:11
Nu NL het WK gemist heeft gaan ze zitten oordelen over n ander land .
Punt is NL is gewoon niet goed genoeg voor dit WK ,volgende kwalificatie,s beter doen.
Vind ik leuk
mcmodd +11399
maandag 13 november 2017 om 11:22
Je bent als Nederlander gewend om, indien Oranje niet gaat, voor België te gaan als supporter. Dit keer ga ik voor Marokko en niet in het minst vanwege de Nederlanders die in dat team spelen. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen. Onder Herve zou het wel eens heel goed kunnen gaan en dat hoop ik dan maar.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 11:50
Ik denk dat Marokko een gelijkaardige prestatie als Algerije op het vorige WK kan neerzetten. de 1/8e finale moet zeker haalbaar zijn (uiteraard heb je de loting niet in de hand)

Zal een moeilijk te bekampen ploeg worden
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:28
Nou ze hebben interessante matreal in huis. De kans is groot dat ze bij Frankrijk in de poule komen. De eerst stap is om te kijken bij wie je in de poule komt en de 2e stap is zowel de coach als de spellers om er alles aan te doen om de eerste poule te overleven. Denk niet dat de spellers en de coach zin hebben om na 3 wedstrijden koffers te pakken. Heb het vermoeden dat ze kunen verassen.. want costa rica zat op wk 2014 in de poule bij Uruguay Italië en Engeland en won ze ale 3. Costa rica ston met 9 punten in de poule
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hooijdonk over discipline van Marokko: 'Gaat bij grote regelmaat fout'