Van Hanegem kritisch: 'Hij was gretig en zou zijn belofte gaan inlossen, las ik'

Van Hanegem kritisch: 'Hij was gretig en zou zijn belofte gaan inlossen, las ik'

maandag 13 november 2017 om 08:51

Willem van Hanegem vindt niet dat fans van Memphis Depay de polonaise moeten lopen na zijn doelpunt tegen Schotland. De aanvaller van Olympique Lyon kreeg lovende kritieken, maar was volgens De Kromme helemaal niet zo goed. Van Hanegem schrijft dat in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

'Ik heb helemaal niets tegen Memphis Depay, integendeel', aldus Van Hanegem. 'Maar na al die interlands, waarin hij helemaal niets heeft laten zien, maakte hij nu eindelijk een doelpunt na een prima sprint. Vervolgens was iedereen in de zevende hemel, want Memphis had zo enorm zijn best gedaan. Hij was gretig en zou zijn belofte gaan inlossen, las ik. Nou, ik heb de hele wedstrijd gezien, dat was al een prestatie van formaat, maar het was verre van goed. En dat was Memphis ook niet.'

Van Hanegem probeert de vinger op de zere Oranje-plek te leggen. 'Om verder te komen, is het zaak om heel kritisch te blijven. Om de lat niet zo laag te leggen dat opeens iedereen aan de norm voldoet. Schotland tegen Nederland was gewoon vreselijk. Geen tempo, geen zorgvuldigheid, niks. Dat hele optreden leek mij geen compliment waard.'

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 08:53
Als je gretig bent(waarop de lovende woorden gebasseerd zijn). Dan betekend dat nog niet dat je goed speelt...
Vind ik leuk
Sazzz +8601
maandag 13 november 2017 om 09:00
En dan ook nog tegen Schotland
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:00
Het was ruk. Meer kan ik er niet van maken. Echt niet. En ik doe mijn best hoor.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 08:58
Haha. Willem op zijn best.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:03
Gretig zijn .....zo zou elke speler elke wedstrijd moeten beginnen toch?
Vind ik leuk
Jozef +20840
maandag 13 november 2017 om 09:05
Haha Willem... dank je.

Je zegt exact waar het op staat.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:08
Dan mag hij zijn belofte wel snel gaan inlossen, want op af en toe een leuke wedstrijd na heeft hij de laatste jaren na zijn vertrek bij Psv niet veel meer laten zien
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:26
Kromme heeft gelijk, een overbodige en onintressante wedstrijd.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
maandag 13 november 2017 om 09:43
"Om de lat niet zo laag te leggen dat opeens iedereen aan de norm voldoet"

Welkom in de moderne tijd, Willem.
Dat gebeurt al heel lang in het onderwijs en de resultaten zijn "fantastisch"
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 09:50
Helemaal eens met Willem. Buiten zijn doelpunt liet Depay niets zien.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 10:15
Zeker niet altijd met deze brombeer eens. Maar hier slaat die wel de spijker op zijn kop vind ik!
Vind ik leuk
mcmodd +11388
maandag 13 november 2017 om 10:19
Ik kan me nog voorstellen dat je zegt dat je bij zo’n doelpunt kan zien dat hij, vooral bij zijn club, wel in vorm is. Maar goed spelen? Blijkbaar heeft elke speler een goed spelend team om zich heen nodig om zelf ook goed te spelen. Dat is voorlopig bij het Nederlands elftal niet het geval. Ik heb me daar al bij neergelegd en verwacht de eerste vijf jaar zeker niks spectaculairs van ons Oranje. Of het moet van het Oranje-publiek zijn? Nog gekkere mutsjes? Oranje klompen met molentjes op de bovenkant geschilderd? Een muts van een schuimrubberen pilsje? Oorkleppen om het juichende publiek van de tegenstander niet te hoeven horen? Ga zo maar door, spectaculair zat.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
maandag 13 november 2017 om 10:35
Daar moeten we aan wennen willem, vroeger moest je eerst presteren voordat je in aanmerking kwam..
Nu een goede sprint of 1 doelpunt in 8 maanden en je word opgeroepen..
Vind ik leuk