'Overheid eist 362 miljoen van Leicester-bazen: mogelijk sportieve gevolgen'

'Overheid eist 362 miljoen van Leicester-bazen: mogelijk sportieve gevolgen'

maandag 13 november 2017 om 12:20

De eigenaren van Leicester City hebben zich in de nesten gewerkt. Maandag blijkt dat ze voor een duizelingwekkend bedrag zijn aangeklaagd door de Thaise overheid.

Dat meldt persbureau Reuters. De Thaise overheid eist 14 miljard baht, omgerekend 362 miljoen euro van King Power International, dat een meerderheidsaandeel heeft in Leicester. De rechtbank in Bangkok heeft de zaak inmiddels geaccepteerd, waardoor het procederen kan beginnen.

De Thaise overheid eist 362 miljoen van King Power, omdat het consortium in 2006 een franchise zou hebben opgezet die geen belasting betaalde. De zaak dient waarschijnlijk in februari.

King Power is sinds enkele jaren de baas bij Leicester City, dat onder leiding van eigenaar Vichai Srivaddhanaprabha en zijn familie de vruchten heeft geplukt van de overname. In 2016 kroonden The Foxes tegen alle verwachtingen in tot kampioen van Engeland. Er wordt rekening mee gehouden dat ook Leicester financieel wordt geraakt door de aanklacht.

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +10921
maandag 13 november 2017 om 12:26
Vichai Srivaddhanaprabha, altijd nog makkelijker dan Uvuvwevwevwe Onyetenyevwe...
Vind ik leuk
Bdog +3331
maandag 13 november 2017 om 12:33
Haal jij zelf even je gebit uit de soep?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:58
Want, Pim de Wit trekt volle zalen.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
maandag 13 november 2017 om 13:15
Ben altijd groot voorstander van de artiestennamen die de Thai er op na houden.
Besteman zou best wel eens gewoon als Pea door het dagelijkse leven kunnen gaan.
Vind ik leuk
Djambo +3541
maandag 13 november 2017 om 13:30
Wie van het UWV?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:07
Spell your name please.

*zucht* Uvuvwevwevwe Onyetenyevwe. That´s my name
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:27
Nou dan kan Leicester ook worden overgenomen door de een of andere sjeik uit het Midden Oosten....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 12:28
Maakt niks uit, ze zijn kampioen geworden!
Niet eens met een duur team, gewoon goed gescout en een klasse trainer.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
maandag 13 november 2017 om 12:40
En het nodige geluk, laten we eerlijk wezen;)
Vind ik leuk
Korm +21601
maandag 13 november 2017 om 13:05
een beetje Feyenoord 2017 ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
maandag 13 november 2017 om 13:29
ssssttt:p
Vind ik leuk
wijze man +1290