Mokerslag voor Riedewald: Crystal Palace degradeert vertrokken Ajacied

Mokerslag voor Riedewald: Crystal Palace degradeert vertrokken Ajacied

maandag 13 november 2017 om 14:01

Jaïro Riedewald verruilde afgelopen zomer Ajax voor Crystal Palace, maar komt vooralsnog bedrogen uit. Maandag speelt hij mee bij de beloften.

Dat blijkt uit de opstelling van de O23-ploeg die Crystal Palace communiceerde via de officiële kanalen. Riedewald staat tussen een hele rits aan onbekende namen. Alleen Pape Souaré, die op de weg terug is na zijn ernstig auto-ongeluk, speelt soms in de hoofdmacht.

Voor Riedewald is het een nieuwe klap. Na het ontslag van Frank de Boer, die zich afgelopen zomer sterk maakte voor zijn komst, komt de oud-Ajacied (21) niet meer in het stuk voor bij Crystal Palace. Manager Roy Hodgson lijkt hem helemaal niet meer nodig te hebben.

Extra pijnlijk: iets meer dan twee jaar geleden was Riedewald nog basisspeler bij het Nederlands elftal. Met Patrick van Aanholt en Timothy Fosu-Mensah spelen er nog twee Nederlanders bij Premier League-hekkensluiter Crystal Palace.

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 14:08
Prima toch om wat ritme op te doen. Het is alweer bijna een maand geleden dat hij speelminuten maakte (in de League Cup) en zaterdag tegen Everton zal hij hoogstwaarschijnlijk ook geen rol spelen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:22
Daarom heet het ook de beloftes. Je komt naar de club doordat ze dingen beloven, maar ze komen hun beloftes nooit na. Dan speel je uiteindelijk in dit team.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 14:24]
Vind ik leuk
Mo +8003
maandag 13 november 2017 om 14:31
Over welke beloftes heb jij het dan precies want speeltijd wordt nergens gegarandeerd
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:13
Het was ook maar een grapje Mo
Vind ik leuk
Adje80 +2650
maandag 13 november 2017 om 14:35
Is meer dankzij het vertrek van de boer denk ik...wel triest dat zo'n talent niet eens meekan bij een Engelse degradatie kandidaat
Vind ik leuk
buddha +4884
maandag 13 november 2017 om 14:42
misschien wel weer te veel opgehemeld ?en is ie helemaal niet zo goed ?
Vind ik leuk
Djambo +3541
maandag 13 november 2017 om 15:42
Inderdaad een waardeloze speler, maar wat maakt het hem uit hij is wel miljonair.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
maandag 13 november 2017 om 17:02
Misschien niet inderdaad maar ik achtte hem wel goed genoeg voor een club als palace...maarja dit is op zich wel goed om de talenten van nu te laten zien dat je beter wat langer kan blijven zoals dus ook bazoer El ghazi en kishna
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:19
Ho ho die Kishna is ernstig geblesseerd dus die rekenen we even niet mee
Vind ik leuk
Adje80 +2650
dinsdag 14 november 2017 om 06:29
Haha nee tot zijn blessure was het net Cristiano ronaldo
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:42
Misschien gewoon te weinig geduld gehad bij Ajax. Bazoer, Kishna, El Ghazy en Riedewald, de jongens met een hoop talent die hun eigen carriere naar de klote helpen omdat ze zichzelf al veel te snel veel te goed vinden en geen geduld hebben.

Eigen schuld.
Vind ik leuk
Mari +1778
maandag 13 november 2017 om 15:54
Of ze zijn niet goed genoeg. Er breekt elk jaar natuurlijk veel door, maar slechts een enkeling bereikt de (sub)top.
Spelers van Ajax zijn altijd gewild
Wat dat betreft doet Overmars het uitstekend
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:00
Dat zullen we nooit weten. Maar als je nog niet eens onbetwitst basisspeler bij Ajax bent getuigt het van weinig zelfkennis als je denkt wel direct basisspeler te zullen zijn in een topcompetitie.
Volgens mij ben je dan gewoon nog niet klaar voor de volgende stap.

Je gaat hier ook niet direct van de basisschool naar de universiteit.

Kijk nu eens naar het toptalent Odegaard. Moest zo nodig direct naar Real en kijk eens waar hij nu balt...
Vind ik leuk
Mari +1778
maandag 13 november 2017 om 15:51
Dat is nu net het probleem. Niet gewend om degradatievoetbal te spelen. Dit heeft F.de Boer ook genekt denk ik
Vind ik leuk
2cents +35265
maandag 13 november 2017 om 14:59
Misschien heeft hij er zelfs zelf om gevraagd...
Vind ik leuk
rpouls +115
maandag 13 november 2017 om 14:09
Zo zie je maar een kwartier Ajax is niet genoeg/////
Vind ik leuk
jari11 +404
maandag 13 november 2017 om 14:10
Haha deze jongens roepen het helaas over zichzelf af, direct vertrekken als je even niet in de basis staat. Dan krijg je dit
Vind ik leuk
wijze man +1290
maandag 13 november 2017 om 14:18
Hij staat nu wel tenminste in de basis...
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 13 november 2017 om 14:31
Haha, wijze woorden, maar of hij hiervoor naar Palace kwam...
Vind ik leuk
wijze man +1290
maandag 13 november 2017 om 14:37
nee dat is voor dat miljoen dat hij meer krijgt voor de zelfde "functie"
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 13 november 2017 om 14:40
Tja, neem dat eens iemand kwalijk...

Voor een miljoen meer zou ik ook deze functie bij Palace willen bekleden ipv bij Jong Ajax...
Vind ik leuk
wijze man +1290
maandag 13 november 2017 om 14:47
Amen!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:58
Ja totdat je contract dadelijk afloopt en dan is er niemand meer die jou wil contracteren met datzelfde salaris. Topclubs zullen ook afhaken vanwege het feit dat je niet gepresteerd hebt in die jaren.
Dus blijven er alleen nog de middelmatige clubs over die jou wel willen hebben, maar dan wel voor een veel minder salaris.
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 13 november 2017 om 18:20
Klopt. Toch vond ik de keuze van Riedewald logisch gezien de omstandigheden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:32
Nou niet echt eigenlijk. Als je bij Ajax al niet in de basis staat, waarom zou je dan bij een Engelse club wel verwachten dat je een vaste basisspeler zou worden?
Daarnaast is ie pas 21 jaar en had ie nog zat de tijd om zich te bewijzen bij Ajax.
Schöne is al 31 en verschillende keren afgeschreven door velen, maar die bleef er wel voor vechten en kwam telkens weer terug in de basis.
Riedewald heeft het gewoon veel te snel opgegeven en vond zichzelf beter dan dat ie is. Voor Tete is het goed uitgepakt, maar voor Riedewald en Bazoer is het even anders gelopen dan dat ze gedacht hadden.
Allebei jongens die na langere tijd een hele grote kan hadden op een vaste basisplaats bij Ajax, maar ze waren niet in staat om ervoor te vechten en vonden zichzelf te goed voor een plek op de bank.
Maarja nu zitten ze alsnog op de bank en is de kans een stuk kleiner dat ze daar überhaupt nog wel in de basis terrecht komen.
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 13 november 2017 om 20:50
Eigenlijk vond ik het best knap dat Ajax nog geld beurde voor Riedewald. Riedewald sloeg op zijn beurt nog even een grote slag, misschien zelf ook in de wetenschap dat hij het bij Ajax hoogstwaarschijnlijk niet zou redden. Dan zou over een jaar Groningen misschien een optie worden. Niks was natuurlijk zeker, maar zijn toekomst in ieder geval erg onzeker. Als hij toch het hem toegedichte talent zou bezitten dan maakte hij een financieel en sportief interessante keuze.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:12
Hoop troep
Vind ik leuk
wijze man +1290
maandag 13 november 2017 om 14:15
Gevalletje.... Winston Bogarde
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:22
Bogarde vertrok wel op een geheel andere manier met een geheel andere statuur in een geheel andere tijd. Op geen enkele wijze te vergelijken.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:17
Wel in de basis in elk geval!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:22
Ongelooflijk he....

Terug naar Ajax!!!!

Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 13 november 2017 om 14:52
Ik vrees dat Bosz het heel aardig zag voor wat betreft Riedewald en dat dit bevestigd is bij Palace...

Hij koos voor de mogelijkheden en het geld. Nu is er geen weg terug. Helaas pindakaas.

Vind ik leuk
DubRtd +14997
maandag 13 november 2017 om 14:22
Kan hij wel zeggen dat ie ooit met Kaikai op het veld heeft gestaan.
Als je snel leest is dat net Kaka
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:32
Mijnheer moet op de bank en vertrekt.........boontje...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 14:33
Jammer joh.... de 1 na de ander verlaat de Eredivisie met 7 minuten ervaring.
Als dan zelfs ervaren Eredivisie spelers als Klaassen het moelijk krijgen in de PL, dan weet je dat het als veel minder ervaren speler helemaal lastig gaat krijgen.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
maandag 13 november 2017 om 14:49
Kan Riedewald ook op linksback spelen ? Wellicht een optie om hem te huren voor de rest van de seizoen. Bij PSV kunnen we nog wel een linksback gebruiken.
Vind ik leuk
Morris +14451
maandag 13 november 2017 om 15:03
Hij kan er spelen. Vorig seizoen bij Ajax speelde hij niet best op deze positie.

Wij hebben dijks in de aanbieding. Interesse?
Vind ik leuk
Bizzy +7769
maandag 13 november 2017 om 15:15
Aan zijn inzet en mentaliteit zal het niet liggen. Overigens moeten we de competitie ook niet al te spannend maken.
Vind ik leuk
Morris +14451
maandag 13 november 2017 om 18:10
Haha
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:01
Hij had ook gewoon bij Ajax moeten blijven en zich richten op de LB-positie..
Maar ja, de trainers van de afgelopen jaren jagen elk jong talent de tent uit..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:12
Koste ajax de uefa cup, kan niet eens fatsoenlijk ingooien
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:11
De nieuwe rijkaard was het toch?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:16
Gewoon weer lekker terug naar Ajax. Goed geprobeerd in de PL, maar helaas niet goed genoeg....
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:20
Weer een zogenaamde topper van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:45
Depay, Bakkali, Labyad... Zo zijn er dus ook genoeg bij PSV.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 15:29
Vond hem als controleur op het middenveld nog wel goed spelen vorig seizoen moet ik zeggen.. wie weet ligt zijn toekomst daar nog bij Palace, als verdediger was hij niet hard genoeg maar het is wel een goede voetballer
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 15:29]
Vind ik leuk
Mari +1778
maandag 13 november 2017 om 15:50
Hij heeft in ieder geval al een mooie transfersom in zijn zak gestoken, dankzij de Boer
Net als Depay toentertijd dankzij Gaal.

Als hij totaal mislukt, wat ik niet hoop voor die jongen, heeft ook nu weer Overmars het zeer goed gedaan.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
maandag 13 november 2017 om 15:51
Klote voor die jongen, maar dat is de enige plek waar hij bij een PL-club thuis hoort, in de beloften. Onbegrijpelijk dat die jongen naar een PL-club is gehaald!
Vind ik leuk
hantayo +779
maandag 13 november 2017 om 17:33
Dom van de Boer ook, je moet eerst wennen daar,als je niet top bent, het is heel intens en fysiek. Die tijd heeft ie niet gekregen. Een Sanchez heeft wel genoeg in huis om meteen te slagen.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
dinsdag 14 november 2017 om 13:48
Ja precies. Dit is een flop die heel Nederland van tevoren al zag aankomen.
Vind ik leuk
Yass +7
maandag 13 november 2017 om 16:00
Niks mis mee idd.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:08
die droomd dat hij een goede voetballer is
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 16:43
Dan ben je een talentvolle verdediger bij Ajax, je sterke punten zijn je voetballend vermogen, je zwakste punt is koppen en dan kies je voor een degradatiekandidaat in de Premier League...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 17:15
Schijtclub
Vind ik leuk
yuuup +5499
maandag 13 november 2017 om 18:10
Goed gezien van Ajax. Een leuke speler voor de breedte bij een subtopper maar zeker geen basismateriaal voor de top van de Eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 18:11
Was door vp tot talent gebombedeert
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:00
Jammer voor ajaxtalent Riedewald, kon best aardig voetballen.
Vind ik leuk
glenn +807
maandag 13 november 2017 om 19:29
alweer een naam bij op het lange lijstje van super talenten die het snel snel even gingen maken in het buitenland....als hij gewoon bij Ajax gebleven was en zijn kans afgewacht had was hij nu een gelukkig man in de plaats van Sanchez
Vind ik leuk
FACT +322