Van der Vaart: Iedereen ging op de foto, maar ik moest in de kleedkamer blijven

    Van der Vaart: "Iedereen ging op de foto, maar ik moest in de kleedkamer blijven"

    maandag 13 november 2017 om 14:20

    23, dat is sinds jaar en dag het rugnummer van Rafael van der Vaart. De 34-jarige speler van FC Midtjylland had er veel voor over om zijn favoriete getal te bemachtigen.

    "Ik ben bij Ajax gedebuteerd met rugnummer 43. Dat jaar erna kwam ik bij de selectie en was ik eigenlijk de 23ste man, waardoor ik niet op de teamfoto mocht", vertelt Van der Vaart aan Matchwinner Pro van RTL7. "Iedereen ging op de foto, maar ik moest in de kleedkamer blijven. Daarna gingen we pas trainen. Zo heb ik eigenlijk rugnummer 23 gekregen. En op de een of andere manier hoorde dat bij me, vond ik."

    Bij Real Madrid kreeg Van der Vaart ook het shirt met rugnummer 23 in handen, maar daarvoor moest hij Wesley Sneijder er wel 'inluizen'. "Ik kan me herinneren dat Wesley nummer 23 had. Ik dacht: ja, Wesley wil nummer 10 en nummer 10 was vrij. Dus ik zei: Wes, ik ga waarschijnlijk 10 nemen of jij moet 23 willen afstaan. Nou, hij vond 10 zo mooi. De nummer 10 van Madrid... Dus hij zei: Nee, ik doe wel 10 en dan kan jij 23 nemen. Dus ik heb hem er een beetje ingeluisd, haha."

    Plaats een reactie

    maandag 13 november 2017 om 14:22
    Net zoals die bij de snackbar zijn favoriete nummer heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 14:27
    Het zoveelste grapje over de snackbar, wat een geweldige komiek ben jij.

    Wat is jou favoriete nummer, het nummer van de papegaaienlijn?
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 14:30
    het is allemaal zo makkelijk inderdaad. ik denk dat VD Vaart zich dood lacht als hij ziet wat voor een personen die "grappen" maken
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 14:56
    Over zijn carrière valt niet zo veel meer te melden. Dan de focus maar wat verleggen.
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 16:18
    Het is natuurlijk altijd makkelijk om over de snackbar en frikandellen te beginnen wanneer het over Van der Vaart gaat?

    Omdat er over zijn carriere niet veel valt te melden?

    Wat heb jij bereikt in je carriere tot nu toe, behalve dan dat je een simpel Friesje bent?
    Vind ik leuk
    Dexterinho +1299
    maandag 13 november 2017 om 14:23
    Boefje is het
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 14:24
    23 gedeeld door 23 is zijn aantal doelpunten de afgelopen 2 seizoenen
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2662
    maandag 13 november 2017 om 14:38
    Waarschijnlijk, zelfs hoogstwaarschijnlijk, altijd nog 1tje meer dan jij op het hoogste niveau hebt gemaakt. OOIT
    Vind ik leuk
    The Iceman +7790
    maandag 13 november 2017 om 14:49
    Zeer waarschijnlijk inderdaad. Aan de andere kant hebben wij allemaal net zo vaak de Premier League gewonnen als Steven Gerrard. Nog een nutteloos feitje
    Vind ik leuk
    maandag 13 november 2017 om 15:12
    Ga lekker flexen Ronnie
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    maandag 13 november 2017 om 14:27
    Zo rugnummer 23 was binnen. Waarschijnlijk zijn grootste overwinning van het afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7790
    maandag 13 november 2017 om 14:33
    Nooit geweten dat VDV nr 23 per ongeluk heeft gekregen. Ik dacht altijd dat t was vanwege His Airness
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6051
    maandag 13 november 2017 om 18:37
    Over een atleet gesproken... :o
    Vind ik leuk
    The Iceman +7790
    maandag 13 november 2017 om 20:17
    Of niet dan. Die was in mijn beleving eind jaren '90 groter dan welke voetballer dan ook
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3303
    maandag 13 november 2017 om 14:33
    Nou ik zou toch voor nummer 10 gaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +155238
    maandag 13 november 2017 om 14:35
    De belhamel
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89066
    maandag 13 november 2017 om 14:53
    Die ken er toch lekker over meepraten, ff bij Real Madrid gevoetbald.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3827
    maandag 13 november 2017 om 15:43
    Zeurpiet!

    Geef mij 8 ton en ze mogen iedereen fotograferen waar ze maar willen. Ik blijf wel binnen en zeur niet.
    Vind ik leuk
    onbemind +213
    maandag 13 november 2017 om 18:57
    Hij voetbalt alsof hij 43 is, is toch logisch !
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11951
    maandag 13 november 2017 om 19:03
    Goed verhaal, lekker kort, doen we verders niks mee!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Vaart: "Iedereen ging op de foto, maar ik moest in de kleedkamer blijven"