'Advocaat kiest voor twee Ajacieden tegen Roemenië' en houdt Zoet aan de kant

'Advocaat kiest voor twee Ajacieden tegen Roemenië' en houdt Zoet aan de kant

maandag 13 november 2017 om 19:10

Dick Advocaat heeft een tipje van de sluier opgelicht voor de oefeninterland van het Nederlands elftal tegen Roemenië. De bondscoach voert een aantal wijzigingen door, meldt het ANP.

Zo vervangt Matthijs de Ligt centraal achterin de afwezige Karim Rekik, die ziek is. Ook Timothy Fosu-Mensah speelt niet. De rechtsback moest tegen Schotland (0-1) twintig minuten voor tijd naar de kant met lichte hamstringklachten. Met Joël Veltman staat er daardoor naast De Ligt nog een Ajacied aan de aftrap in Boekarest. Voor Steven Berghuis lonkt eveneens een basisplaats.

Advocaat ging maandag na de training in gesprek met keeperstrainer Frans Hoek en PSV-doelman Jeroen Zoet. "Onze vriend Zoet is een beetje geblesseerd, daarom keept Jasper Cillessen weer", verklaart de keuzeheer, die dus ook geen risico neemt met Fosu-Mensah. "De jongens moeten allemaal weer spelen komend weekeinde, we willen geen risico's nemen."

"Ik wil wel graag winnen, dus ik begin zoveel mogelijk met de formatie waarvan ik zeg: die gaan dat doen", besluit Advocaat, die volgens Voetbal International ook een basisplaats in petto heeft voor Davy Pröpper. Oranje en Roemenië trappen dinsdag om 20.00 uur af.

Vermoedelijke opstelling volgens VI: Cillessen; Veltman, Van Dijk, De Ligt, Aké; Pröpper, Blind, Strootman; Berghuis, Babel, Memphis.

Plaats een reactie

TvdM +444
maandag 13 november 2017 om 19:20
Berghuis en Veltman, moet dat nou?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:27
Vind het wel leuk om Berghuis te zien spelen. En voor Veltman vind ik het ook leuk. Is ook meer een cv dan een rb.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:29
iemand die het snapt. veltman is gewoon een aardige cv maar als rechtsback is het gewoon zielig.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:46
Is een degelijke rb maar is zeker een stuk sterker als cv
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 19:46]
Vind ik leuk
ricsta +454
maandag 13 november 2017 om 19:47
Inderdaad als cv vond ik hem aan het begin zelfs echt ene toptalent. Later stagneerde die ontwikkeling wat en begon hij fouten te maken.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:46
Ja dat stagneerde omdat hij naar de RB positie moest
Vind ik leuk
ricsta +454
maandag 13 november 2017 om 21:49
Ja even daarvoor had hij al wat slippertjes en begonnen ze hem met frank de boer te vergelijken. Tactisch is die ijzersterk in de verdediging. Komt wel wat lengte en snelheid te kort, kan dit op de cv met inzicht compenseren maar op de rb wordt die door iedere linksbuiten met maar een beetje snelheid eruit gelopen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:50
Eens
Vind ik leuk
Edward +151
maandag 13 november 2017 om 21:45
En waar moeten ze berghuis opstellen ?
Vind ik leuk
Kayzer +1377
maandag 13 november 2017 om 23:13
Veltman is een koekenbakker!
Positie maak niks uit.
Vind ik leuk
tannat +631
maandag 13 november 2017 om 20:52
In een oefenpotje kun je lekker experimenteren
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:05
De ligt.....staat gelijk aan..... gegarandeerde nederlaag.... :-/
Vind ik leuk
Johan.l +3960
maandag 13 november 2017 om 21:15
Ja dat vinden ze in Barcelona ook daarom willen ze hem hebben
Vind ik leuk
MeAgain +3665
maandag 13 november 2017 om 22:45
Je moet niet alles geloven wat je leest.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:45
Bergmuis hahahahaha de grootste grap die er rond loopt in dit NL elftal
Vind ik leuk
aimdam +339
dinsdag 14 november 2017 om 00:03
Onzin wat je nu zegt. Hij speelde zijn laatste wedstrijd bij Feijenoord iets minder ja, maar ik vind dat er altijd veel dreiging vanuit deze jongen gaat. Laat ik het zo zeggen, ik hoop altijd dat hij niet meedoet met Feijenoord ;-)
Voor het Nederlands team prima!
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
maandag 13 november 2017 om 21:58
Berghuis verdient het,veltman niet ;)
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:22
mooi die neuzen nog ff een wedstrijdje vol gas in een nietszeggende vriendschappelijke pot tegen Roemenië waar geen mens op zit te wachten, en dan komend weekend weer puntverlies omdat die knulletjes niet 2 wedstrijden in een week kunnen spelen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:30
hallo piet,

ik heb jou hier nog niet eerder gezien. zal wel komen doordat jouw reacties vaak verwijderd worden omdat je zo ongelooflijk objectief kan reageren!

keep it up old sport.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:45
Lekker vis weer.
Vind ik leuk
Guust +3696
maandag 13 november 2017 om 20:05
Ga vissen dan.
Vind ik leuk
tannat +631
maandag 13 november 2017 om 20:53
Lekkere vis wederom, of lekker visweer?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:02
Kneus.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:24
Kan niet wachten tot morgenavond..........
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 19:43
Kratten bier in huis, 3 beamer, vers frituurvet. Dit is echt een wedstrijd waar de hele buurt al maanden naar toe leeft. Stel je voor dat je deze wint! Dan nog een jaar wachten voor je je kan kwalificeren met een compleet ander team en een andere bondscoach. Spannend!
Vind ik leuk
Ale +1191
maandag 13 november 2017 om 19:29
Zoet mag al blij zijn met de bank. Die moet niet zeuren.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:03
Ach het is waar je trots op moet zijn .In dit kneuzen elftal.
En afgaan tegen onderdeurtjes als roemenie.
Dan nog liever op de bank of helemaal niet in dit afvallig team
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 13 november 2017 om 21:28
Op de bank moeten zitten waar een stelletje kneuzen opgesteld worden... zegt dat dan niet alles over die bank?
Vind ik leuk
MeAgain +3665
maandag 13 november 2017 om 22:47
Zegt dan dan ook niet alles als je niet eens word opgeroepen?
Vind ik leuk
Cookee +4387
maandag 13 november 2017 om 19:40
Zoet en Advocaat hebben het bijgelegd... las ik.
Nou mooi niet.
Als je niet Zoet bent dan krijg je de roe.
Want een olifant en een advocaat hebben een goed geheugen.
[Reactie gewijzigd op maandag 13 november 2017 om 19:41]
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:05
Er staat toch dat hij een beetje geblesseerd is?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:14
Waarom zou Zoet anders keepen dan? Toch de tweede keeper bij Advocaat dus zou raar zijn. Maar strootman again..amai amai. Mocht er al iets van tempo te bespeuren zijn dan zal hij deze wederom snel teniet doen.
Vind ik leuk
Cookee +4387
maandag 13 november 2017 om 20:16
Dank voor de verbetering, fout van mij.
Ik dacht dat Zoet niet geblesseerd kon raken.
Excuus ook aan Advocaat, die ik van dit beschuldigde.

Ik voel me net onze Minister-President... zo vaak sorry. :-)
Vind ik leuk
de bok +18
maandag 13 november 2017 om 19:46
pure armoede
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:01
Wat maakt het uit.Deze wedstrijden zijn weer goed om blessures op te lopen.Laat de psv,ers maar mooi op de bank zitten.
De aankomende 10 jaar speelt nederland toch geen toernooi.Dus het nederlands elftal is de aankomede jaren alleen maar voor de kneusjes die er nu ook in staan.Alleen depay en propper die horen der wel in.
Ik zou me nou schamen als ik voor dit afvallig team zou moeten spelen.
En zoet jongen lekker niet in het doel.Psv heeft je nodig.Daar is het belangrijker dan voor dit kneuzen elftal
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:48
Propper? Matige speler !! En al helemaal voor NL elftal het is dat je helaas niks beters hebt
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:02
Zelfs in slechte tijden bij Ajax staan onze spelers nog in Oranje... Zegt iets over de plek van ons aller Ajax in het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:10
Wees er maar trots op. Pfffff
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:45
Is dit nu al weer het 6e, 7e of 8e nieuwe account wat je op deze site aangemaakt hebt? Erg vermoeiend.....
Vind ik leuk
Utca030 +2218
maandag 13 november 2017 om 20:52
Wilde ze slechtste elftal opstellen daarom staan ze erin.
Vind ik leuk
tannat +631
maandag 13 november 2017 om 21:20
Als dat voor jou al die jaren van sportieve droogte compenseert ... fijn voor je
Vind ik leuk
Polly11 +1788
maandag 13 november 2017 om 21:37
Vandaar dat we er weer niet bij zijn
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:03
Wie kijk hier nog naar???? Vanavond veel leukere pot
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:06
Ik ben benieuwd hoe die Zweden ontvangen worden, daar in Italië...
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:10
Ik ook. Gaat een heet potje worden.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:49
Zweden heeft niks te vertellen de eerste helft maarjah tegen een muur van defensie spelen is gewoon lastig
Vind ik leuk
Cappie +5486
maandag 13 november 2017 om 20:10
Wel goed om de ligt deze wedstrijd te laten spelen. Dan kan hij toch met iets minder druk wennen aan het Nederlands elftal. Ik had hem tegen Schotland ook 90 minuten opgesteld. Zou toch wel een beetje de nieuwe verdediging van oranje moeten gaan vormen. Dan zie ik hem liever in zo'n wedstrijd debuteren dan waarin hij nu debuteerde.

Mocht hij dan nu weer te grote fouten maken dan is hij gewoon nog niet geschikt op dit moment.
Vind ik leuk
John040 +257
maandag 13 november 2017 om 20:17
Blind eruit van Ginkel erin, en echt de Light erin met Veldman hoe verzin je het advocaat denk toch beetje Alzheimer.
Vind ik leuk
mirkoff +1896
maandag 13 november 2017 om 21:12
Wat een opstelling weer, bij voorbaat al denk ik niet om aan te zien. Waar is bijv. van Ginkel in zijn opstelling?
Vind ik leuk
Kuip +3152
maandag 13 november 2017 om 21:32
Waarom altijd dat vermaledijde 4-3-3 systeem. Fatsoenlijke spitsen hebben we niet, dus ga met twee spitsen spelen. Babel en Memphis (of Promes). Stel vervolgens Sneijder op i.p.v. Berghuis. Er is anders totaal geen creativiteit op het middenveld. Berghuis is geen International. Verder is de opstelling oké. Normaal gesproken zou die prutser Veltman niet spelen begrijp ik. Helaas zijn Fosu-Mensah en Tete geblesseerd.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:42
Weer Cillesen? zeker omdat hij het zo goed deed vorige week...?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:44
Wat is er nou toch zo goed aan die Veltman
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:05
" onze vriend Zoet". Wat is die Dick toch een enorme dick. Blij dat ie opzout na deze wedstrijd.
Vind ik leuk
kees ee +292
maandag 13 november 2017 om 22:29
te ligt èn veltman samen in de verdediging ?? die durft !!, . . of is dat gewoon . . ?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 00:44
Heel spijtig voor zo'n talent. PSV zoekt nog een linksback, mogelijk is dat een oplossing. Kan bovendien in het centrum en op het middenveld spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 02:13
Het is gewoon treurig we hebben niet beter.Maar in de 90ejaren was het ook zo.
Elk land heeft dat kijk naar Frankrijk en Duitsland. We hebben nu goede wielrenners en dan weer goede voetballers. Zo gaat dat.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 06:31
En Advocaat gaat gewoon op de oude voet verder,neem dan gewoon wat jonge jongens in je team en laat ze lekker ballen en aanvallen.
Maar nee we gaan weer het balletje breed balletje terug verhaal spelen,word weer een saaie en slechte wedstrijd.
Gelukkig is dit zijn laatste wedstrijd als Coach,hopen dat we dan een Coach krijgen die wel durft aanvallen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Advocaat kiest voor twee Ajacieden tegen Roemenië' en houdt Zoet aan de kant