35-jarige Nederlander 'gepiepeld' in titelstrijd: Overal zit een luchtje aan

35-jarige Nederlander 'gepiepeld' in titelstrijd: "Overal zit een luchtje aan"

maandag 13 november 2017 om 20:21

Nick van der Velden maakt knotsgekke dingen mee bij Bali United. De 35-jarige routinier liep de Indonesische landstitel mis, omdat hij vermoedde dat er alles aan werd gedaan om zijn club van het kampioenschap af te houden. Byankara ging er uiteindelijk met de titel vandoor. Saillant detail: Byankara is een club van de Indonesische overheid.

"Er is ongelooflijk veel gebeurd. Het komt erop neer dat we een beetje gepiepeld zijn in de titelstrijd", zegt Van der Velden tegen FC Afkicken. "Het ging gelijk op en wij dachten dat we kampioen konden worden. Op een gegeven moment speelden ze tegen Mitra Kukar, dat is waar Sissoko ook speelt. Twee weken geleden kreeg hij een rode kaart waardoor hij geschorst was. Dat hebben ze echter niet op papier gezet. Ze hebben ook geen brief van de Indonesische bond gezet. Hij heeft gewoon gespeeld."

Van der Velden heeft meer voorbeelden. "Wij wonnen de topper van PSM Makassar met 1-0. De volgende dag hoorden we van de bond dat Byankara tegen Mitra Kukar drie punten kregen in plaats van een. Dat is te gek voor woorden natuurlijk. Dit is een dingetje, maar er zijn wel twintig dingen waarvan ik denk dat het niet klopt."

Van der Velden wordt gevraagd naar meer voorbeelden, maar wil er niet te veel over kwijt. "Overal zit een luchtje aan, maar misschien kan ik niet te veel vertellen. Dan krijg ik straks een draai om m'n oren. Het is gewoon zonde. We spelen wel Asian Champions League. Dat is wel iets groots. Op m'n oude dag had ik het leuk gevonden om kampioen te worden", aldus de oud-speler van onder meer AZ, NEC, FC Groningen en Dundee United.

Plaats een reactie

maandag 13 november 2017 om 20:27
@ Dick Advocaat. Selecteren deze man voor oranje.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:08
@ Feyenoord Seizoen 2017 - 2018. Een 35 jarige die actief voetbalt in een derderangs bananenrepubliek waar je gewoon speelt voor de fun omdat de overheid beslist wie er kampioen wordt.
Dit neigt naar sarcasme.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 21:50
Toch zijn er mensen die het niet in de gaten hebben;)
Vind ik leuk
Djambo +3513
maandag 13 november 2017 om 21:42
Nick kan beter zijn mond houden, anders ligt zijn hoofd straks op het hakblok. In dit soort landen kritiek op het regime hebben is wel het domste wat je kunt doen. Pak je salaris en houdt je mond dicht, anders kan het wel eens slecht met je aflopen.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:28
Ach ja, in Nederland is het niks anders, daar wordt de koploper ook geholpen door de arbitrage...
Vind ik leuk
Quareck +2979
maandag 13 november 2017 om 20:34
Vinden vooral supporters van clubs die al jaren niks winnen..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:36
Vindt iedere objectieve voetbalfan. Schwalbe Bergwijn thuis tegen Twente vergeten? Onterechte hoekschop waar de belangrijke 2-3 uitviel vergeten? En zo kan ik er nog wel meer opnoemen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 06:41
Onterechte hoekschop waar de 1-1 uitviel vergeten? Penalty Luuk de Jong tegen Vitesse niet gegeven. Lul niet zo slap man. Ouwehoer.
Vind ik leuk
Noudyo. +9852
dinsdag 14 november 2017 om 07:15
Ik weet er nog wel eentje. Een onterechte pingel voor Ajax die hun bijna de landstitel bezorgde
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:56
Dit is wel wat anders dan wat er in Nederland gebeurd/ gesuggereerd wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 03:36
True
Vind ik leuk
fdev86 +601
maandag 13 november 2017 om 21:47
Ja door Nijhuis of een andere ....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 01:00
Gelukkig zette de graafschap dat recht op de laatste speeldag : )
Vind ik leuk
ricsta +450
maandag 13 november 2017 om 20:29
Wat had je verwacht van der Velden als er ergens wordt gegokt is het in Azie. Je bent er toch lekker om je oude dag voorziening bij elkaar te spelen en gelijk heb je.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:33
In NL probeerde ze gelijk een hele club op te heffen toen die de tradionele top 3 bedreigde.
Dus wat dat betreft valt Indonesië wel mee.
Vind ik leuk
Quareck +2979
maandag 13 november 2017 om 20:35
Deed die club er niet alles aan om zichzelf op te heffen?
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:37
Door geld te lenen van Doyen?
Vind ik leuk
Quareck +2979
maandag 13 november 2017 om 21:06
Door afspraken over het rechttrekken van het financieel wanbeleid meerdere keren niet na te komen..
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:23
En daarvoor moet een club opgeheven worden?! Laat je toch niet zo makkelijk bespelen door de media.
Vind ik leuk
Quareck +2979
maandag 13 november 2017 om 22:52
Opgeheven niet, maar als je de financiën niet rond krijgt voor de eredivisie, lijkt een haatte eerste divisie me wel een goed idee..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 07:56
Ze hebben de financiën toch gewoon rond?
Vind ik leuk
Quareck +2979
dinsdag 14 november 2017 om 10:22
Je had het toch over een paar jaar geleden?
Vind ik leuk
Sargon +522
maandag 13 november 2017 om 20:46
Toch typisch dat veel Tukkers nog in de ontkenningsfase zitten. Ze mogen de KNVB op blote knieën bedanken dat ze die criminele club niet hebben opgedoekt. Ik ben het met je eens dat daar wel een luchtje aan zit.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:24
Waarvoor moesten ze opgedoekt worden dan?
Vind ik leuk
zwollie +3575
maandag 13 november 2017 om 22:05
Dat heeft Twente zichzelf aangedaan.
Vind ik leuk
Old Star +3900
maandag 13 november 2017 om 20:37
Lekker samenhangend verhaal.... 'Op een gegeven moment speelden ze tegen Mitra Kukar, dat is waar Sissoko ook speelt. Twee weken geleden kreeg hij een rode kaart waardoor hij geschorst was. Dat hebben ze echter niet op papier gezet. Ze hebben ook geen brief van de Indonesische bond gezet. Hij heeft gewoon gespeeld."
Ja ja echt heel logisch... en bij mij is 'gezet' gok ik zo maar gekregen...

Van der Velden heeft meer voorbeelden. "Wij wonnen de topper van PSM Makassar met 1-0. De volgende dag hoorden we van de bond dat Byankara tegen Mitra Kukar drie punten kregen in plaats van een. Dat is te gek voor woorden natuurlijk.
Nog zo 1... alsof wij de uitslag van die wedstrijd kunnen ruiken hiervandaan.

Onderbouw je artikelen eens normaal VP. Dit slaat echt nergens op.

Dit niet eens gewoon knippen en plakken. Dit is heel slecht knippen en plakken!!
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 20:50
Mooi om daar te spelen en zijn collega is zo snel. Ongetwijfeld de allersnelste voetballer die er rondloopt.
Vind ik leuk
maandag 13 november 2017 om 22:21
Bali United nog wel... toppertje
Vind ik leuk
Sazzz +8601
dinsdag 14 november 2017 om 08:19
Dat de FIFA hier niets tegen doet. De overheid mag zich toch niet bemoeien met het voetbal? Lijkt me dan ook niet dat ze een club mogen bezitten
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:23
Je verwacht het niet, he? Corruptie in Indonesie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

35-jarige Nederlander 'gepiepeld' in titelstrijd: "Overal zit een luchtje aan"