'PSV moet plannen gaan smeden: Van Bommel en Van Marwijk in de wachtrij'

'PSV moet plannen gaan smeden: Van Bommel en Van Marwijk in de wachtrij'

dinsdag 14 november 2017 om 07:54

Dat Mark van Bommel het roer overneemt wanneer Phillip Cocu vertrekt bij PSV, is een abc-tje. Dat schrijft het Eindhovens Dagblad dinsdag. De Eindhovenaren moeten binnenkort een plan voor de komende jaren gaan opstellen. 

Het contract van hoofdtrainer Cocu loopt in 2019 af. Na een teleurstellend jaar heeft de trainer van PSV het nu weer op de rit: met een voorsprong van acht punten op achtervolger Ajax zijn de Eindhovenaren momenteel de voornaamste titelkandidaat. Met Van Bommel heeft PSV al een goed alternatief achter de hand voor de komende jaren. De voormalig middenvelder doet momenteel ervaring op als trainer van PSV onder 19. Zo bewandelt hij het pad dat Cocu eerder bewandelde. 

De laatste tijd wordt Van Bommel, die waarschijnlijk Bert van Marwijk mee zal nemen, steeds vaker gelinkt aan een toekomstige baan als hoofdtrainer van PSV. Mocht PSV dit seizoen de huidige vorm weten te behouden en de 24ste landstitel in de wacht slepen, kan Cocu aanbiedingen verwachten, schrijft het ED. Ook is een transfer naar de KNVB een mogelijkheid voor het clubicoon. Als het tot een vertrek komt, is het volgens de krant een abc-tje dat Van Bommel en Van Marwijk het roer overnemen. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Moet PSV voor Van Bommel en Van Marwijk kiezen voor de lange termijn?

(1197 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 08:04
Van Bommel met Van Marwijk als assistent... haha ik zou het andersom doen zodat Marc het daarna kan overnemen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 08:04]
Vind ik leuk
goekie4 +1232
dinsdag 14 november 2017 om 16:46
Wie is Marc?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:04
Zou een prima keuze zijn voor PSV. De ervaring van Van Marwijk en de gretigheid van Van Bommel.
Vind ik leuk
Korm +21601
dinsdag 14 november 2017 om 08:20
dat denk ik ook :)
Vind ik leuk
tannat +631
dinsdag 14 november 2017 om 08:06
Ik zie Cocu nog wel eens naar Barcelona gaan. Heeft veel cudo's daar, lang gevoetbald daar, aanvoerder geweest. Rustige goede professionele persoonlijkheid.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:21
Kan van Marwijk assistent spelen dan? Lijkt me toch vreemd dat hij zich in die rol zal moeten schikken.. Wellicht eerst 1 a 2 jaar van Marwijk met van Bommel als assistent waarna van Bommel het overneemt .
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:34
Zou wel een interessante combi zijn. In ieder geval geen 'grijze' muizen.
Vind ik leuk
goreju +11
dinsdag 14 november 2017 om 08:41
Van Marwijk is toch de schoonvader van v Bommel?
Interessante combi!
Vind ik leuk
goekie4 +1232
dinsdag 14 november 2017 om 16:47
Ze hebben het toch al eerder gedaan bij de Saudi. Alleen omgekeerd, denk ook niet dat Bert er onwelwillend tegenover staat om zijn schoonzoon te helpen.
Vind ik leuk
wijze man +1290
dinsdag 14 november 2017 om 08:57
Ze kennen in ieder geval het begin van het alfabet in Eindhoven...
Vind ik leuk
Bizzy +7769
dinsdag 14 november 2017 om 09:30
Zie de combi Van Bommel met ten Hag of een vd Gaag ook wel zitten.

Van Marwijk moet lekker met pensioen.
Vind ik leuk
mcmodd +11449
dinsdag 14 november 2017 om 10:53
Ik zie Ten Hag toch echt niet assistent van Van Bommel worden, Mitchel van der Gaag trouwens ook niet. Van Bommel is geen hoofdtrainer en we moeten maar afwachten of hij dat in de eredivisie wel aankan. Laat hem dat kunstje dan eerst maar in de Jupiler League flikken, met NEC of Fortuna bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
goekie4 +1232
dinsdag 14 november 2017 om 16:48
Dat is Cocu en de Boer ook niet volgens velen. Toch zijn ze beiden al een aantal keer kampioen geworden.
Vind ik leuk
MeAgain +3665
dinsdag 14 november 2017 om 21:00
Van Bommel is meer trainer dan Cocu. Van Bommel was als speler al meer een leider.
Vind ik leuk
JOJO +1195
dinsdag 14 november 2017 om 20:51
Het Eindhovens Dagblad weet meer.
Ik vermoed dat Cocu is benaderd door de KNVB en dat hij het gaat doen.
Van Marwijk is beschikbaar en neemt het vanaf de winter over in Eindhoven, waarna Bommel in de zomer doorschuift als assistent.

Overigens zou het nog zo kunnen zijn dat Cocu PSV combineert met Oranje en Marwijk erbij komt als back-up, wanneer Cocu voor Oranje aan het werk is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSV moet plannen gaan smeden: Van Bommel en Van Marwijk in de wachtrij'