Blind geïrriteerd op Oranje-training door Advocaat-zet: Vond hij niet zo leuk

Blind geïrriteerd op Oranje-training door Advocaat-zet: "Vond hij niet zo leuk"

dinsdag 14 november 2017 om 10:16

Dick Advocaat zet Oranje op scherp richting zijn laatste duel als bondscoach tegen Roemenië. Maandag had hij op de training zijn pijlen gericht op Daley Blind.

De speler van Manchester United was tijdens het partijspel opvallend geïrriteerd. Na de training moest assistent-bondscoach Fred Grim met Blind praten. Advocaat verklaart in De Telegraaf dat hij de middenvelder met opzet op scherp wilde zetten.

"Ik had een mannetje vast op hem gezet en dat vond hij niet zo leuk", lacht Advocaat in de krant. "Hij moet zorgen dat hij op die positie de vrije man wordt. Als hij het goed speelt tegen Roemenië, is hij wel vrij. Daar ging het me om", aldus de bondscoach.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Och jeh +1085
dinsdag 14 november 2017 om 10:31
Waarom nog zoveel moeite doen voor een nietszeggend wedstrijdje tegen Roemenie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:32
echt he. Het boeit helemaal niemand wat
Vind ik leuk
Mass +1452
dinsdag 14 november 2017 om 10:55
Beetje de KNVB gedachte, Gelukkig is Dick veel professioneler...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:34
Als dat juist niet gebeurd dan zijn we bij het volgende grote toernooi weer kansloos..:)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:15
Gratis tip: ook voor werkwoorden die beginnen met be-, ver- of ge- geldt gewoon de 'stam + t'-regel.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:14
O, wat ben jij knap Glenn en dat jouw opmerking alles met voetbal heeft te maken! Daar heb je goed over nagedacht.
Vind ik leuk
2cents +35111
dinsdag 14 november 2017 om 10:34
Advocaat is met z’n staat van dienst bezig. En waarom ook niet? Hij zit er nu toch en na hem de zondvloed.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
dinsdag 14 november 2017 om 10:39
Omdat Advocaat een echte prof is en dat siert hem op die leeftijd.....
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 14 november 2017 om 11:00
Iemand die niet zo lang geleden wegliep bij oranje vindt jij een prof.?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 11:00]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
dinsdag 14 november 2017 om 11:19
Exact, een beter voorbeeld van een PROF kan je niet krijgen.
Een professional werkt voor GELD, punt uit.
Een amateur doet het puur en alleen uit liefde voor de sport.
Dat blijven veel mensen halsstarrig niet begrijpen en / of zijn jaloers.

De KNVB en Advocaat zijn beide een contract overeengekomen met een duidelijke clausule.
In de clausule was opgemaakt dat Advocaat weg mocht als er een financieel veel aantrekkelijkere aanbieding zou worden gedaan door derden.
( De KNVB is nogal zuinig.....)

Vervolgens komt die aanbieding en Advocaat maakt zeer correct VOLKOMEN VOLGENS DE SCHRIFTELIJKE AFSPRAKEN gebruik van deze mogelijkheid.

Conclusie:
De KNVB had die clausule niet moeten accepteren en gewoon een ander kandidaat moeten benaderen.

Advocaat is een hele goede vakman, een aardige vent en een uitstekende zakenman, dat laatste kan er maar niet in bij velen
en die lieden zullen dus, door hun kortzichtigheid, zelf nooit een cent van betekenis verdienen......
Ik heb respect voor Advocaat.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:11
Nou, vakman....als je naar Frankrijk gaat en je gaat 433 spelen met Sneijder op het middenveld met de fantastische Strootman daarbij en je gaat na die rode kaart zo onnozel wisselen dan kun je hem niet echt een vakman noemen.....doelsaldo ook nog nooit van gehoord...
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 14 november 2017 om 12:21
Beste Paul,
Na het lezen van 1e alinea ben ik gestopt met lezen. Wat mij betreft flauwekul.
Een echte prof gaat voor het resultaat en verdient daar het geld mee. Niks meer en niks minder.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
dinsdag 14 november 2017 om 20:28
Ik begrijp je teleurstelling volkomen, dat hele Oranje elftal ( de spelers met name ! ) frustreert mij ook.
We hebben gewoon een probleem dat een groep spelers die te oud zijn, kennelijk, weliswaar buiten onze grenzen presteren en miljoenen verdienen maar in het Oranje shirt gehezen hopeloos falen, onder welke Coach dan ook............. daarnaast over beschikken we een groep jongeren die (nog ) niet goed genoeg zijn.
Dat is de oorzaak, geen elftal maar los zand.
Een echte prof gaat voor resultaat, zo ook Advocaat gezien zijn staat van dienst in het verleden.
Hij heeft ook een beter resultaat laten zien dan zijn voorgangers, Hiddink en Blind, met dit Oranje
Elke echte prof; Messi, Ronaldo,Mourinho., etc., gaan voor het resultaat, maar winnen niet altijd.....dat doet echter niets af aan hun professionaliteit, dat is een misvatting van je.
De oorzaak ligt bij het spelersmateriaal, daar moeten we aan sleutelen, de Coach is belangrijk maar secundair, Verstappen wint ook geen Grand Prix in een lelijke eend/ 2 CV.
Gelukkig zijn er veranderingen op komst bij de KNVB en laten we dan samen hopen dat een andere coach op termijn de spelers tot zijn beschikking krijgt die er wel voor willen gaan.......
Bedankt voor je bijdrage en een prettige avond.
Vind ik leuk
036 +2462
woensdag 15 november 2017 om 00:32
Ik reageerde alleen op jouw stelling. Meer niet
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 00:33]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3112
woensdag 15 november 2017 om 09:12
Daarom zijn we toch actief hier, prima toch ? nogmaals ik stel je reacties op prijs en Advocaat vertrekt nu, dus laten we hopen op grote veranderingen, want dat is nodig.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:14
Helemaal met jou eens!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:43
Wat dacht je van als ze geen inzet tonen en alles laten lopen dat heel NL over ze heen valt in het kader van duur betaalde voetballers en ze moeten zich schamen enz...
Vind ik leuk
Mari +1776
dinsdag 14 november 2017 om 11:15
Geld
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:39
Omdat Dick er voor zijn eigen ik zit. Wil dolgraag record van 37 winstpartijen verbreken.
Vind ik leuk
soksa +880
dinsdag 14 november 2017 om 19:41
Omdat het een hele eer is om voor je land uit te komen misschien? En omdat als je ook maar 1 seconde laat blijken niet 100% te geven je door heel Nederland direct wordt uitgemaakt voor verwend, over het paard getild snotneusje wordt uitgemaakt. Dat wordt eigenlijk al gedaan op het moment dat je niet wint.
Vind ik leuk
Mari +1776
dinsdag 14 november 2017 om 10:33
Haha, zo ervaren en zich toch laten opnaaien door de sluwe vos.
Overigens, advocaat vindt Zoet maar een kleuter. Hij deed net alsof hij niet meer wist hoe die jongen ook al weer heette. Vervolgens zei hij dat Zoet een pijntje had of zoiets.
Vind ik leuk
2cents +35111
dinsdag 14 november 2017 om 10:42
Er zijn er wel meer met pijntjes die door een coach die wil winnen niet serieus genomen worden.
Vind ik leuk
Mari +1776
dinsdag 14 november 2017 om 10:49
Klopt, maar Zoet wil graag keepen. Op een vraag van de journalist wie gaat keepen zegt hij Cillessen, vervolgens legt hij uit dat Zoet een pijntje heeft én hij kon (zogenaamd) niet op de naam van de keeper komen. Dat doe je als je zo'n speler een lulletje vindt
Vind ik leuk
2cents +35111
dinsdag 14 november 2017 om 10:55
Blijkbaar vindt hij dat Zoet dus niet graag genoeg wil keepen en dat hij de pijn had moeten verbijten.

Advocaat doet dit met een duidelijke bedoeling.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:35
Blind " De Spelverdeler " van Oranje wie had dat gedacht toen hij bij Groningen speelde...
Vind ik leuk
Mad Max +6552
dinsdag 14 november 2017 om 10:43
De vrije man zijn of spelverdeler zijn, dat zijn twee TOTAAL verschillende dingen. Misschien moet je jezelf eens verdiepen in de materie ?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:24
Blind gaat als nummer 6 de opbouw verzorgen en het spel verdelen dus ik denk dat jij je beter kunt gaan verdiepen in het spelletje... het was ook zeker niet negatief bedoeld want hij doet het prima
Vind ik leuk
Mad Max +6552
dinsdag 14 november 2017 om 11:26
Je snapt zelf toch ook wel dat een vrije man geen spelverdeler kan zijn.... Of verwacht jij dat Roemenië zegt: "ow Blind heeft de bal, die laten we met rust."?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 11:57
Als je het artikel leest zie je dat Dick zegt dat hij moet proberen om de vrije man te worden, het is dus de bedoeling dat hij aan de bal gaat komen... daarom zet hij op de training een man op hem zodat hij kan proberen los te komen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 11:57]
Vind ik leuk
JCJWZ +9141
dinsdag 14 november 2017 om 12:44
Hopelijk lezen de Roemenen niet mee want dan zetten ze een mannetje op Blind en laten ze Strootman de vrije man zijn. Dan is het wachten op een foute terugspeelbal en dan gaan we weer de boot in. Het is toch al een zinkend schip, dus wat dat betreft kan Advocaat beter dit schip achter zich verbranden want als het schip zinkt zwemmen de ratten uit en bij de KNVB wordt toch geen schoon schip gemaakt.

Maar genoeg over schepen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 12:45]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:13
Met de Ligt achter in het centrum van de verdediging weten de Roemenen echt wel dat ze toch wel voldoede kansen gaan krijgen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:51
Deze moet je ff uitleggen, want gaat weer meer om te zieken. De Ligt speelt bij Ajax en die hebben de minste goals tegen, dus doet het gewoon super. Benieuwd naar je uitleg VSO
Vind ik leuk
Eendracht +7797
dinsdag 14 november 2017 om 14:03
Met minste aantal doelpunten tegen is er toch geen garantie dat je bovenaan staat of je ergens voor kwalificeert?
De Ligt staat er om te verdedigen en dus doelpunten te voorkomen.
En laat de Ligt nou net degene zijn die al vaker cruciale foutjes heeft gemaakt.
Zo vreemd is die opmerking van Wooping dan toch niet?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:31
Precies zo is het. Echter je hebt er hier rondlopen die denken dat ze er alleen maar mogen "uitdelen" en daarnaast zelf niets kunnen incasseren. Wanneer je hun reactie bestrijdt met feiten dan wordt je direct uitgemaakt voor "Calimero". De kleuterschool is er niets bij!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:06
Kom maar met voorbeelden want ook nu loop je weer dingen te verzinnen VSO
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:15
Bedoel je dit misschien? Bij het debuut van de Ligt tegen Bulgarije ging hij direct 2 maal in de fout: 2 tegendoelpunten door zijn schuld. Uitwedstrijd tegen Marokko: rode kaart de Ligt en uit toegekende vrije trap scoorde Marokko. Geen slecht gemiddelde in de wetenschaps dat v.d. Ligt slechts 2 interlands speelde tot nu toe. M.a.w.: 100% score! Daarnaast schutterde hij tussendoor nog eventjes bij Excelsior tegen Ajax vorig seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:32
En weer teren op zijn fouten voor het Nederlands elftal, vertel hoe deed Hoed het de wedstrijden erna? Fouten festijn vergeten van Bruma samen met van Dijk? Dat is allemaal anders zeker?
Daarnaast bedoelde ik dit niet. Bedoel meer dat je aangeeft dat ik uitdeel maar niet kan incasseren. Nogmaals kom eens met voorbeelden??
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:24
Volgens mij hadden we het hier over Vd Ligt en niet over Hoed, van Dijk of Bruma.
Wanneer je verder kijkt of dit forum dan je neus lang is, kun jezelf ook teruglezen dat er hier een groot aantal mensen, waaronder JCJWZ, rondloopt wat hetzelfde doet richting Feyenoord en PSV. Dus ga hier niet de vermoorde onschuld uithangen en proberen een aantal van je maatjes vrij te pleiten. En by the way, wat bedoel je met VSO?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 17:49]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:09
Wanneer je de minste doelpunten tegen krijgt, ligt het dan aan de verdediging denk je? Ben je echt zo slim? Of kom je voor je maat VSO op?
Daarnaast lees zijn berichten eens vaker zou ik je adviseren. Is alleen maar negatief over alles wat met Ajax te maken heeft.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 16:34]
Vind ik leuk
Eendracht +7797
dinsdag 14 november 2017 om 16:37
Heb je de tegendoelpunten al eens goed bekeken?
Nadat je dat gedaan hebt, laat me dan even weten of je de verdediging van Ajax (dus met name de Ligt) dus daadwerkelijk "goed" vindt.

Jij redeneert:
We hebben de minste tegendoelpunten, dus de verdediging is gewoon goed.
Mijn redenatie:
Het algeheel niveau van verdedigen in de eredivisie is gewoon dramatisch, en het feit dat Ajax het net iets beter doet dan de rest wil nog niet zeggen dat het "goed" is (verre van zelfs).
En als je dan specifiek op de Ligt let, zie je dat hij in het bijzonder niet echt sterk verdedigt.
Simpel zat.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:27
Meer om het zieken? En de reactie daarboven over Strootman is volgens jou niet om het zieken. Reactie op reactie. Daarnaast is het een feit dat v.d Ligt meer dan regelmatig blunders maakt in de verdediging bij het Nederlands Elftal. Of is je dat misschien ontgaan?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:44
Als rechtsback nota bene
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:48
Jij snapt niet heel veel van het spelletje neem ik aanXD
Vind ik leuk
Ajaxia +90
dinsdag 14 november 2017 om 12:38
Toch zijn beste positie en een prima nr. 6 voor een subtopper/middenmotor voor Italie/Spanje.

Het is Blind of Schaars of zelfs Anita :P Dus kies maar.
Vind ik leuk
JCJWZ +9141
dinsdag 14 november 2017 om 12:45
Frenkie of Donnie vdBeek dan maar.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:00
Inderdaad! Voor nu is Blind onze beste 6 en ik hoop dat Frenkie De Jong daar in de toekomst komt te spelen
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 14 november 2017 om 10:44
Daley Blind moet eens zijn kindsheid afleggen. Als vanavond tegen Roemenië dit jochie ook aan een tegenstander moet plakken en hij niet vrij komt, zal hij spoedig weer uit de wedstrijd verdwijnen. Het is juist deze speler waarvan Advocaat vindt dat je hem nu wat meer verantwoordelijkheid moet geven. Dat wegduiken voor verantwoordelijkheden zie je zo ongeveer het halve team al doen, laat dan in ieder geval je spelverdeler weten dat hij het goede voorbeeld moet geven. Advocaat doet dit op een zeer verantwoorde en voetbaltechnische manier.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:49
Was Dick dat mannetje zelf of had hij Fred Grim daarvoor ingezet?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:55
wat denk dat die blind wie hij is???
Vind ik leuk
JCJWZ +9141
dinsdag 14 november 2017 om 12:46
Blind
Vind ik leuk
remakil +1641
dinsdag 14 november 2017 om 10:57
Hij had eerder zo fanatiek moeten zijn, dan was het resultaat tegen Frankrijk wellicht beter geweest en zeker tegen Wit-Rusland...

Dick zit er nu enkel voor zijn CV, zodat hij nog ergens een zak geld op kan halen volgend jaar...
Vind ik leuk
VA1 +143
dinsdag 14 november 2017 om 11:38
Daley Blind moet gewoon blijven jaknikken en zijn uiterste best doen. Daardoor heeft hij het zo ver weten te schoppen. Het is niets meer dan een hard werkertje en dat moet hij niet vergeten want dan heb je helemaal niks meer aan hem. Zelfs niet bij het huidige Nederlands elftal.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:04
Waarom vond hij dat niet zo leuk dan, lijkt me toch vrij normaal dat je zulke dingen traint ?

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:19
Ben al sinds het WK USA niet zo'n fan van Dick Advocaat, maar ik had nu precies hetzelfde gedaan om laksheid te voorkomen. Johan Cruijff was er ook meester in om bonje te zoeken om de boel op scherp te krijgen. Ook in potjes om de kat z'n viool
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:21
De grote tacticus....maar onverhoopt geen rekening houden met doelsaldo tijdens de kwalificatie...
Vind ik leuk
JCJWZ +9141
dinsdag 14 november 2017 om 12:48
De spijker op z'n kop. Dick wilde geen blamage voor zijn eigen trackrecord en gaf dus de voorkeur aan een overwinning ipv nog vol voor de kwalificatie te gaan. Achteraf bleek uit zijn interviews dat dat blijkbaar ook niet zijn doelstelling was. Hij had immers alles gewonnen, alsof dat zoveel was en nota bene tegen B-garnituur, behalve Frankrijk dan. Tja...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:22
wat een hoop heisa voor een niets voorstellende wedstrijd.
Nederland telt niet meer mee momenteel internationaal
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 12:56
Hij gaat dat nu pas doen als we zijn uitgeschakeld , en dan nog bij een speler die eigenlijk 1 van de betere spelers is geweest . Over de spelers die niks presteerden hoor je niks. Maar goed we moeten nu pas op scherp staan na de uitschakeling dus.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 13:43
Ga je een zeer matige linksback op het middenveld neerplempen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Blind geïrriteerd op Oranje-training door Advocaat-zet: "Vond hij niet zo leuk"