Blind geïrriteerd op Oranje-training door Advocaat-zet: Vond hij niet zo leuk

    Blind geïrriteerd op Oranje-training door Advocaat-zet: "Vond hij niet zo leuk"

    Gepubliceerd: dinsdag 14 november 2017 om 10:16di 14-11-2017 om 10:16

    Dick Advocaat zet Oranje op scherp richting zijn laatste duel als bondscoach tegen Roemenië. Maandag had hij op de training zijn pijlen gericht op Daley Blind.

    De speler van Manchester United was tijdens het partijspel opvallend geïrriteerd. Na de training moest assistent-bondscoach Fred Grim met Blind praten. Advocaat verklaart in De Telegraaf dat hij de middenvelder met opzet op scherp wilde zetten.

    "Ik had een mannetje vast op hem gezet en dat vond hij niet zo leuk", lacht Advocaat in de krant. "Hij moet zorgen dat hij op die positie de vrije man wordt. Als hij het goed speelt tegen Roemenië, is hij wel vrij. Daar ging het me om", aldus de bondscoach.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Och jeh +2156
    dinsdag 14 november 2017 om 10:31
    Waarom nog zoveel moeite doen voor een nietszeggend wedstrijdje tegen Roemenie.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7249
    dinsdag 14 november 2017 om 10:32
    echt he. Het boeit helemaal niemand wat
    Vind ik leuk
    Mass +5481
    dinsdag 14 november 2017 om 10:55
    Beetje de KNVB gedachte, Gelukkig is Dick veel professioneler...
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +451
    dinsdag 14 november 2017 om 10:34
    Als dat juist niet gebeurd dan zijn we bij het volgende grote toernooi weer kansloos..:)
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 14 november 2017 om 10:34
    Advocaat is met z’n staat van dienst bezig. En waarom ook niet? Hij zit er nu toch en na hem de zondvloed.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    dinsdag 14 november 2017 om 10:39
    Omdat Advocaat een echte prof is en dat siert hem op die leeftijd.....
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1524
    dinsdag 14 november 2017 om 10:43
    Wat dacht je van als ze geen inzet tonen en alles laten lopen dat heel NL over ze heen valt in het kader van duur betaalde voetballers en ze moeten zich schamen enz...
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    dinsdag 14 november 2017 om 11:15
    Geld
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22678
    dinsdag 14 november 2017 om 14:39
    Omdat Dick er voor zijn eigen ik zit. Wil dolgraag record van 37 winstpartijen verbreken.
    Vind ik leuk
    soksa +1601
    dinsdag 14 november 2017 om 19:41
    Omdat het een hele eer is om voor je land uit te komen misschien? En omdat als je ook maar 1 seconde laat blijken niet 100% te geven je door heel Nederland direct wordt uitgemaakt voor verwend, over het paard getild snotneusje wordt uitgemaakt. Dat wordt eigenlijk al gedaan op het moment dat je niet wint.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    dinsdag 14 november 2017 om 10:33
    Haha, zo ervaren en zich toch laten opnaaien door de sluwe vos.
    Overigens, advocaat vindt Zoet maar een kleuter. Hij deed net alsof hij niet meer wist hoe die jongen ook al weer heette. Vervolgens zei hij dat Zoet een pijntje had of zoiets.
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 14 november 2017 om 10:42
    Er zijn er wel meer met pijntjes die door een coach die wil winnen niet serieus genomen worden.
    Vind ik leuk
    Mari +10214
    dinsdag 14 november 2017 om 10:49
    Klopt, maar Zoet wil graag keepen. Op een vraag van de journalist wie gaat keepen zegt hij Cillessen, vervolgens legt hij uit dat Zoet een pijntje heeft én hij kon (zogenaamd) niet op de naam van de keeper komen. Dat doe je als je zo'n speler een lulletje vindt
    Vind ik leuk
    2cents +57854
    dinsdag 14 november 2017 om 10:55
    Blijkbaar vindt hij dat Zoet dus niet graag genoeg wil keepen en dat hij de pijn had moeten verbijten.

    Advocaat doet dit met een duidelijke bedoeling.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    dinsdag 14 november 2017 om 10:44
    Daley Blind moet eens zijn kindsheid afleggen. Als vanavond tegen Roemenië dit jochie ook aan een tegenstander moet plakken en hij niet vrij komt, zal hij spoedig weer uit de wedstrijd verdwijnen. Het is juist deze speler waarvan Advocaat vindt dat je hem nu wat meer verantwoordelijkheid moet geven. Dat wegduiken voor verantwoordelijkheden zie je zo ongeveer het halve team al doen, laat dan in ieder geval je spelverdeler weten dat hij het goede voorbeeld moet geven. Advocaat doet dit op een zeer verantwoorde en voetbaltechnische manier.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1482
    dinsdag 14 november 2017 om 10:49
    Was Dick dat mannetje zelf of had hij Fred Grim daarvoor ingezet?
    Vind ik leuk
    deltiaan +1284
    dinsdag 14 november 2017 om 10:55
    wat denk dat die blind wie hij is???
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14748
    dinsdag 14 november 2017 om 12:46
    Blind
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    dinsdag 14 november 2017 om 11:38
    Daley Blind moet gewoon blijven jaknikken en zijn uiterste best doen. Daardoor heeft hij het zo ver weten te schoppen. Het is niets meer dan een hard werkertje en dat moet hij niet vergeten want dan heb je helemaal niks meer aan hem. Zelfs niet bij het huidige Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    dinsdag 14 november 2017 om 12:04
    Waarom vond hij dat niet zo leuk dan, lijkt me toch vrij normaal dat je zulke dingen traint ?

    Vind ik leuk
    El Cazador +7518
    dinsdag 14 november 2017 om 12:19
    Ben al sinds het WK USA niet zo'n fan van Dick Advocaat, maar ik had nu precies hetzelfde gedaan om laksheid te voorkomen. Johan Cruijff was er ook meester in om bonje te zoeken om de boel op scherp te krijgen. Ook in potjes om de kat z'n viool
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 12:22
    wat een hoop heisa voor een niets voorstellende wedstrijd.
    Nederland telt niet meer mee momenteel internationaal
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 november 2017 om 12:56
    Hij gaat dat nu pas doen als we zijn uitgeschakeld , en dan nog bij een speler die eigenlijk 1 van de betere spelers is geweest . Over de spelers die niks presteerden hoor je niks. Maar goed we moeten nu pas op scherp staan na de uitschakeling dus.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1485
    dinsdag 14 november 2017 om 13:43
    Ga je een zeer matige linksback op het middenveld neerplempen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws