Onana snapt er niets van: Tijdens een persconferentie zei hij iets anders

Onana snapt er niets van: "Tijdens een persconferentie zei hij iets anders"

dinsdag 14 november 2017 om 14:10

André Onana snapt niet waarom Hugo Broos, bondscoach van Kameroen, geen beroep op hem doet. Onana denkt dat er een misverstand bestaat over een beschikbaarheid voor de nationale ploeg. Hij heeft nooit gezegd dat hij niet voor De Ontembare Leeuwen wil uitkomen. 

"Ik heb nooit gezegd dat ik niet opgeroepen wil worden voor de nationale ploeg!", aldus de 21-jarige Onana in gesprek met Kameroense media. "Het ligt ingewikkeld, want ik krijg allemaal dingen te horen van mensen rond de nationale ploeg. Ik heb met de bondscoach gesproken, hij zei tegen me dat hij mij niet ging oproepen. Maar later zei hij tijdens een persconferentie weer iets anders."

"Weet je, het is lastig wanneer je iets bespreekt en later hoor je iets anders. Ik heb het nooit gezegd, simpel. Kameroen is mijn land. Ik heb drie jaar lang bij de nationale ploeg gezeten en ik speelde eigenlijk nooit, waarom zou ik er nu over gaan klagen?"

Onana, die in 2015 de overstap maakte van FC Barcelona naar Ajax, heeft twee A-interlands op zijn naam staan. 

Poll

Is Onana de beste keeper van de Eredivisie?

(2631 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 14:15
Hij zei wel dat hij niet als bankzitten voor de Afrika Cup wilden spelen. Misschien daarom.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:26
Hebben ze nog meer goede keepers dan?
Vind ik leuk
Jay5713 +2668
dinsdag 14 november 2017 om 14:29
Ze hebben Kameni (Fenerbache), Assembé (AS Nancy) en Ondoa (Sevilla B). Onana is naar mijn mening de beste keus voor Kameroen met veruit de meeste potentie.
Vind ik leuk
Butsbal +4272
dinsdag 14 november 2017 om 16:22
Die mening zal dan wel door een Ajax brilletje gevormd zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:27
Vind hem een keeper met enorm veel.potentie. Maar het is wel wisselvallig allemaal. Wereldreddingen afgewisseld met verkeerd positioneren waardoor er tegengoals uit voort komen.
Waarschijnlijk de leeftijd.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:29
Ik ben het met hem eens en ben geen ajax fan :)
Vind ik leuk
Thobar +2655
dinsdag 14 november 2017 om 16:03
Kan je zien hoe goed hij zich heeft aangepast hier in Nederland.
Diene Bels lust Onana gelijk alle Ollanders al niet, heeft unne dikke nek.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 14 november 2017 om 14:19
Heel apart weer dit, beetje gebrekkige communicatie.

Moet met een bakkie koffie en een goed gesprek zo uit de wereld zijn lijkt mij.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:27
Kwestie van tijd. Dan kan geen bondscoach meer om hem heen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 14:51
Niks ervan. Niet op roepen, Broos! Laat hem nog maar een paar jaartjes bij Ajax goed keepen. Kunnen we hem dan naturaliseren. Die twee wedstrijdjes die hij gespeeld heeft voor Kameroen krijgen we wel weggescholden ;-)
Vind ik leuk
Butsbal +4272
dinsdag 14 november 2017 om 16:23
Naturaliseer hem nou maar meteen dan, hij speelt bij "A" dus dat is gegarandeerd Oranje !
Vind ik leuk
mcmodd +11399
dinsdag 14 november 2017 om 14:59
Ja, hij nadert de positie als beste keeper in de ED heel erg nauw. Misschien dat hij nog kan groeien in het coachen van zijn achterhoede.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:28
een hele goede optie voor een trainer dat hij de keeper inzicht leert over zijn speelwijze dan kan hij zeker zijn achterhoede kunnen coachen La mi aan het werk de keeper moet de poppetjes op hun plaats kunnen coachen
Vind ik leuk
dikky8 +130
dinsdag 14 november 2017 om 15:05
moet die keeper van kameroen wel heel goed zijn maar ik ken hem niet. die broos is niet goed
Vind ik leuk
poklane +2906
dinsdag 14 november 2017 om 15:07
Waarom zou de bondscoach van Kameroen hem oproepen terwijl hij zelf afbelde voor de Afrika Cup? Onana heeft toen de bondscoach de middelvinger gegeven en nu krijgt hij hem verdiend terug.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 15:08]
Vind ik leuk
Santi +17495
dinsdag 14 november 2017 om 15:16
Nee tuurlijk want je moet je clubcarriere vrijwel de prullenbak in gaan gooien (of het risico hebben) omdat bankzitten in de afrika cup zo belangrijk is
Vind ik leuk
timm0s +286
dinsdag 14 november 2017 om 16:12
Inderdaad, vind het kwalijker dat clubs hier hun jonge spelers vaak niet aan jong oranje willen laten gaan omdat ze in de ED de bank warm moeten houden. Of nog erger, als spelers zelf bedanken terwijl ze gewoon in de basis zouden staan.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:54
Ja Santi, hij heeft toen voor zijn carrière bij Ajax gekozen. Misschien kiest Broos nu daarom niet voor Obama. Zou zomaar kunnen toch?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 10:34
Of kiest hij niet voor Obama, omdat die niet zo goed kan keepen?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:24
Beste keeper van de ED.
Vind ik leuk
Butsbal +4272
dinsdag 14 november 2017 om 16:21
Tja nogallicht, zoveel talent zit er niet bij het Eindhovens Dagblad.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 18:30
Tja, toen ik het schreef wist ik dat dit ging gebeuren... ;)
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 15:33
Ik vind Onana zeker de beste keeper van de Eredivisie.. en nog zo jong, word een topper!
Vind ik leuk
Butsbal +4272
dinsdag 14 november 2017 om 16:20
Och dor gittie wir, megatalent, ongeloofelijk talent, de tweede van der Sar, mega reflexen. Hier mi dien teil
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:31
Klopt... proef ik jaloezie?
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:29
ja ook met tennis ballen laten oefenen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:32]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 19:31
met tennis bal en een lamp laten oefenen in het donker kan hij lachen en wij ook
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 19:34]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 16:11
bondscoach heeft gewoon gelijk
Vind ik leuk
Butsbal +4272
dinsdag 14 november 2017 om 16:19
Ga uit mijn Kamer oen
Vind ik leuk
glenn +805
dinsdag 14 november 2017 om 17:43
dat ze hem maar gerust laten dan kan hij hier de ballen pakken, uitstekende doelman den André.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 17:52
Als Kameroen hem niet wíl, geef hem maar de Nederlandse nationaliteit want Oranje kan nog wel een goede keeper gebruiken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onana snapt er niets van: "Tijdens een persconferentie zei hij iets anders"