Spelersrapport: Oranje sluit rampzalig kalenderjaar af met louter voldoendes

Spelersrapport: Oranje sluit rampzalig kalenderjaar af met louter voldoendes

dinsdag 14 november 2017 om 21:50

Het Nederlands elftal heeft een rampzalig kalenderjaar met een overtuigende 3-0 zege in Roemenië afgesloten. VoetbalPrimeur beoordeelt de elf basisspelers van de ploeg van Dick Advocaat.

Jasper Cillessen - 6,5: Net zoals in Schotland kreeg de tweede doelman van Barcelona weinig te doen. Eén keer kwam hij voor rust in actie en dat deed Cillessen prima. Zijn uittrappen waren trouwens opvallend goed.

Joël Veltman - 5,5: Elke keer dat je Veltman als rechtsback ziet denk je: hij voelt zich daar niet thuis. Dat er nergens een beter alternatief te vinden is voor Oranje geeft misschien wel aan hoe het met het Nederlands voetbal gesteld is. Schoot aanvallend tekort tegen de Roemenen.

Matthijs de Ligt - 6,5: Geen vuiltje aan de lucht voor De Ligt. Roemenië wist amper een fatsoenlijke aanval te produceren en de pogingen die het daartoe deed, werden in een vroeg stadium verijdeld door De Ligt of Van Dijk.

Virgil van Dijk - 7: A walk in the park voor 'Virgil', dat opvallend genoeg achterop zijn shirt staat. Wekelijks heeft hij spitsen van topniveau tegenover zich in de Premier League en dus kon hij niet zenuwachtig worden van het Roemeense B-garnituur. Qua uitstraling de nieuwe leider van Oranje.

Nathan Aké - 6: Begon weifelend, maar herstelde zich met een paar prima ballen op Memphis. Zo leidde Aké de grote kans van Pröpper in. Verdedigend was het af en toe echter naïef, zo liet hij zich wel heel eenvoudig uitspelen bij de enige kans van de Roemenen voor rust.

Daley Blind - 6,5: Leed meer balverlies dan we van hem gewend zijn. Evengoed blijft hij op zes een genot voor het oog. Denkt altijd vooruit en vindt vaak ook oplossingen.

Kevin Strootman - 6: Was meer aan de linkerkant van het middenveld geposteerd en werkte daar een vrij anonieme wedstrijd af. Gaf zo nu en dan een prima bal op Memphis.

Davy Pröpper - 6: Van de meest creatieve man op het Oranje-middenveld mag meer verwacht worden dan hij dinsdagavond liet zien. Had moeten scoren en kon in z'n algemeenheid geen stempel drukken.

Steven Berghuis - 7,5: Zat eigenlijk totáál niet in de wedstrijd, was rijp voor een wissel, maar stond toen ineens op met prima voorzetten. De eerste (licht getoucheerd) werd binnengekopt door Memphis, de tweede binnengetikt door Babel. In de slotfase bediende hij ook nog Luuk de Jong. Berghuis stapt met drie assists in het vliegtuig en dat is een indrukwekkende oogst.

Ryan Babel - 7: Hij is zeker niet de spits van de toekomst voor Oranje, maar in deze fase en met alle afmeldingen vult Babel het prima in. Leek voor rust al te scoren, maar werd toen (terecht) teruggefloten voor buitenspel. Na rust pikte hij zijn verdiende goal alsnog mee.

Memphis Depay - 7: Er gaat nog van alles mis, maar Memphis is absoluut op de weg terug. Hij was lang de gevaarlijkste man aan Oranje-zijde en scoorde opnieuw. Als hij nu ook nog de gekke fratsen uit zijn spel haalt, is er enige vorm van houvast voor Oranje.

Invallers:
Wesley Sneijder - Speelde te kort voor een beoordeling
Marco van Ginkel - Speelde te kort voor een beoordeling
Luuk de Jong - Speelde te kort voor een beoordeling
Donny van de Beek - Speelde te kort voor een beoordeling

(Wout Stravers / VoetbalPrimeur)

Lees meer over:Nederland

Poll

Wie vond jij de beste Oranje-man?

(980 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 21:52
2020 EK winnaars!
Vind ik leuk
0260165 +538
dinsdag 14 november 2017 om 21:53
Toen Sneijder er in kwam had je zoveel gehad aan van Aanholt als linksback...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:00
Of Jetro!!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:25
Ik heb zo gehoord dat hij net zo goed is als Roberto Carlos!
Vind ik leuk
0260165 +538
dinsdag 14 november 2017 om 23:42
Klopt, maar die is ook al 44.
Vind ik leuk
hantayo +778
dinsdag 14 november 2017 om 21:53
Absurde scores, pfff.
Vind ik leuk
DEWEE +1698
dinsdag 14 november 2017 om 22:01
Ik vind de aanval hoe die vandaag begon nog het beste. Zo mag die van mij wel even blijven.

Middenveld met Propper aub speelde prima. (Laag cijfers tegenover de rest)
Van Ginkel voor Strootman en dan even niets aan doen.

De backs van Oranje blijft een dingetje....
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:39
Toekomst lijkt me Van Aanholt/Willems en Karsdorp het beste op de vleugels, vooral vanwege de diepgang
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:02
Ik vind het wel grappig dat VP allemaal min scores geeft :P
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:02
Vandaag wel duidelijk geworden, De Ligt hoort gewoon in Oranje
Vind ik leuk
Eendracht +7736
dinsdag 14 november 2017 om 22:09
Inderdaad:
Oranje shirtje aan, sjaaltje om en pruik op en lekker op de tribune gaan staan...

Werkelijk....
Jij vindt deze wedstrijd een graadmeter of iemand wel of niet in Oranje hoort??
Ben je het vriendinnetje van de Ligt?
Vind ik leuk
Noudyo. +9825
dinsdag 14 november 2017 om 22:10
Nee dank je
Vind ik leuk
pos +4718
dinsdag 14 november 2017 om 22:18
Omdat hij een keer geen fout maakt ? Dat is net zulke onzin als dat we gaan zeggen dat hij nooit meer moet worden opgeroepen omdat hij teveel fouten maakt.
Vind ik leuk
Sanders +1643
dinsdag 14 november 2017 om 23:20
Ik voelde deze wel weer aankomen. Luister, de meeste mensen haten hem echt niet, maar als jullie de ligt fanboys van die onzinnige dingen blijven roepen zoals dat hij bij barcelona zal slagen of nu weer dit dan blijf je natuurlijk erom vragen dat mensen hem ook af kraken als er iets niet goed gaat.

Kijk gewoon eens rustig een jaartje of twee naar dat jong en beoordeel hem niet zo snel. En dat bedoel ik in de positieve en de negatieve zin.
Vind ik leuk
JCJWZ +9117
woensdag 15 november 2017 om 05:05
Fanboys? Je bedoeld de media lijkt me...
Vind ik leuk
Sanders +1643
woensdag 15 november 2017 om 10:08
De media schrijft altijd onzin. Het is alleen opvallend dat de “fanboys” het in het geval van de ligt het nog geloven ook
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:24
Verdedigend was hij goed vandaag, foutloos. Maar in de opbouw heeft hij geen idee. Hij kijkt niet goed. Als hij een bal aangespeeld krijgt weet hij nog niet wat zijn opties zijn. Dat vertraagt het spel en leidt vaak tot balverlies.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:06
Propper 6? was imo de beste middenvelder, speelt alles vooruit, oog voor de ruimte en heel erg beweeglijk. De ligt trouwens ook top, alle kritieken daar aan toe, maar deze jongen gaat een hele grote toekomst tegenmoet. na de Vrij en van Dijk de beste optie. Qua potentie beter!
Vind ik leuk
Eendracht +7736
dinsdag 14 november 2017 om 22:11
De Ligt speelde vrij degelijk, maar werd ook absoluut niet getest deze wedstrijd.
Potentie zit er zeker, benieuwd in hoeverre het eruit gaat komen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:13
Als je niet getest wordt, heb je de aanvallers dus compleet in de broekzak.
Vind ik leuk
Eendracht +7736
dinsdag 14 november 2017 om 22:17
Als je tegenstander zo zwak speelt kun je cornervlaggen als verdedigers neerzetten en beweren dat ze de aanvaller op stok hadden..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:19
Wat is zwak spelen? Door je tegenstander volledig overklast worden?
Dat was namelijk nu het geval. Virgil en Matthijs waren ze compleet de baas. Zoals VP terecht opmerkt: zij verdedigen op de juiste momenten prima vooruit. Ze kwamen daarom totaal niet in het spel.
Vind ik leuk
Eendracht +7736
dinsdag 14 november 2017 om 22:22
Snap dat je als Ajacied al snel tevreden bent met dit niveau, ik echter niet.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:23
Ah dus het is toch een Ajax-dingetje voor je. Dan begrijp je reacties hierboven inderdaad beter.

Vind ik leuk
Eendracht +7736
dinsdag 14 november 2017 om 22:29
Is geen Ajax dingetje, maar als jij dat zo wil zien so be it.
Niveau van de tegenstander was te triest voor woorden, vind niet dat je dan conclusies eruit kan trekken.
Anders had je nu ook kunnen zeggen dat Veltman zich als rechtsback wel bewezen heeft, Strootman op de weg terug is en we in Berghuis een waardig vervanger voor Robben hebben gezien..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:34
Jij begint toch over het Ajax-dingetje? Jij maakt het ervan :-)

Veltman als rechtsback bewezen? Die speelde deze pot behoorlijk slecht weer.
En de Ligt bewezen? dat hoor je mij hier niet zeggen. Ik spuug op oefenpotjes. Ik zeg alleen wat ik zag: De Ligt had zijn tegenstander in de broekzak. Wat jou doet concluderen dat de tegenstander slecht was.

De Ligt heeft zich allang en breed bewezen als bizar groot talent en speler die nu al een veel hoger niveau aankan dan de eredivisie. Sterker nog: een betere CV loopt er in de eredivisie nu al niet meer rond.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 22:35]
Vind ik leuk
Eendracht +7736
dinsdag 14 november 2017 om 23:05
Even jouw redenatie volgend:
Gezien het aantal verliespunten van Ajax tot nog toe, kun je wel stellen dat de Ligt enkele malen in de broekzak van enkele eredivisie aanvallers heeft gezeten.
En tsja, misschien heb ik het dan fout, maar denk dat je dan nog lang geen topverdediger bent.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:12
Propper en Strootman erg matig. Tegenvallend van vooral Strootman wederom.
Blind, Depay, Babel en Berghuis (!!!) aardig gevoetbald.
Virgil en Matthijs verdedigden ook erg solide.

Maar bovenal: ik haat oefenwedstrijden. Had nooit moeten kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:14
ik weet niet wie de cijfers geeft, maar keer op keer is het klink klare onzin. Gebaseerd op helemaal niets...
Propper was op het middenveld de man die alles snel doorspeelde, de ruimtes overzag en keer op keer een goede pass gaf. Blind daar en tegen zocht vaak een oplossing dichtbij of erg moeilijk, vertraagd het spel enorm, hoewel hij vandaag eindelijk iets meer risico in zijn spel legde. Cijfer voor de Ligt is erg laag. Oké een zwakke tegenstander, maar keer op keer stapte hij goed in. Cijfer van Veltman is weer veel te hoog. Een speler die niets te zoeken heeft op de rechterflank...
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:27
Wat is Luuk de Jong toch een enorm beperkte speler. Doet pijn aan de ogen.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:43
Hij maakte toch een mooi doelpunt en zo lang heeft hij niet meegespeeld. Om nu te zeggen dat hij slecht was. Dan beoordeel jij hem niet op deze wedstrijd of doel je op zijn 2e kans die hij kreeg. Die missen zelfs de grootste spelers. Of ben je robben vergeten.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:04
Mooi doelpunt? Er kwam een bal tegen zijn knar aan. Verder deed hij helemaal niets goed. En ja, die tweede kans was exemplarisch. Hij heeft gewoon geen controle over zijn benen. De motoriek van een strijkplank. Heb jij niet gekeken?
Vind ik leuk
Henk 1971 +1777
dinsdag 14 november 2017 om 23:06
Ik denk dat jij nog veel beperkter bent......wat een onzin !!!
Vind ik leuk
Obl93 +662
dinsdag 14 november 2017 om 22:39
Het is wel weer duidelijk dat op de rechtsback-positie Veltman totaal niet kan tippen aan Janmaat, Karsdorp of Tete. Buiten dat er aanvallend niets uit komt (wat niet eens zo heel erg is als rechtsback) waren er in de eerste helft zeker een paar defensief aparte momenten en wilde hij en De Ligt voor dezelfde bal gaan. Dit was vorig jaar helaas ook al duidelijk in de Europa league, toen het tempo ietsje omhoog ging, maar voor deze wedstrijd maakte het gelukkig niet zo veel uit. Hopen op een goede ontwikkeling van Troupee!
Vind ik leuk
Koeien +1536
woensdag 15 november 2017 om 08:49
Advocaat heeft duidelijk meegegeven dat de backs vaak over de vleugelaanvallers heen moesten en dat vond ik Ake inderdaad beter doen aan de andere kant. Daarentegen liet Ake gaten vallen en dat deed Veltman weer wat beter.

Ik ben geen fan van Veltman, maar hij toonde wel dat ie het complete spelletje ziet. Wel apart dat ie juist met een teamgenoot zoveel misverstand heeft.
Vind ik leuk
Smash +328
dinsdag 14 november 2017 om 23:12
Duidelijk weer becijferd door Ajax supporters.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:14
Het is bedtijd Calimero.
Vind ik leuk
Smash +328
woensdag 15 november 2017 om 12:07
Ook weer een typerende reactie van een Ajacied
Vind ik leuk
Sanders +1643
dinsdag 14 november 2017 om 23:26
man man veltman krijgt nog zijn zin ook met al dat gejank en dan verprutst hij die kans weer compleet. Viel wel weer te verwachten.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:02
Lekker he al die voldoendes. Heb je lekker veel aan als je achter elkaar een EK en een WK mist.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 01:53
Ik hab vanavond naar het NEDERLANDS Elftal gekeken en niet naar Ajax, PSV of Feyenoord of AS Roma of O Lyon etc.

Man man wat een reacties hierboven, te kinderlijk voor woorden.
Vind ik leuk
Smash +328
woensdag 15 november 2017 om 12:08
Klopt! Ik ook! Daarom moet ik zo lachen om de cijfers. Pröpper een 6. Was één van de betere. Veltman verdiende niet eens een 5. Blind was dramatisch, etc.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 06:58
ORANJE HOLLAND kampioenen!!!! Wat een magistraal team is dit. Om je vingers bij af te likken. Roemenie helemaal zoek gespeeld....3 punten in de pocket. Russia here we come!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spelersrapport: Oranje sluit rampzalig kalenderjaar af met louter voldoendes