'Ze gaan niet naar het WK, maar hebben wel Memphis, Babel, Strootman en Blind'

'Ze gaan niet naar het WK, maar hebben wel Memphis, Babel, Strootman en Blind'

dinsdag 14 november 2017 om 23:24

De Roemeense bondscoach Cosmin Contra is onder de indruk van het Nederlands elftal. In Boekarest won de ploeg van bondscoach Dick Advocaat met 0-3.

"Nederland heeft de afgelopen jaren geen goede resultaten geboekt en gaat niet naar het WK, maar het blijft een verfijnd team", aldus Contra na afloop tegen GSP. "Ze hebben kwalitatief hoogwaardige spelers zoals Memphis Depay, Ryan Babel, Kevin Strootman en Daley Blind, die bij grote clubs spelen en op elk moment het verschil kunnen maken."

Contra bleef in zijn eerste vier wedstrijden als bondscoach van Roemenië ongeslagen, maar had geen antwoord op Oranje. "Ze waren vooral heel effectief: drie kansen, drie doelpunten. Dat was het verschil. Na de snelle goal in de tweede helft kon er een kruis over ons plan. Maar goed, hier zijn vriendschappelijke wedstrijden voor. Ik wil zoveel mogelijk spelers aan het werk zien en beoordelen op wie ik de komende jaren kan vertrouwen."

Plaats een reactie

dinsdag 14 november 2017 om 23:27
Ja, als je het zo zegt hebben we wel echt een goed team.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:42
zeg dat nou niet!

nederland zit in een crisis en er moet heel nodig wat veranderen!

er moet namelijk elk jaar wereldtoppers ij het nederlandse elftal spelen.
Vind ik leuk
Ruud40 +6886
woensdag 15 november 2017 om 08:42
Nou, misschien had hij de wedstrijden in de kwalificatie poule moeten kijken?

Juist door een pipo als Strootman gaan we NIET naar het WK. Je kunt het tegendoelpunt in de eerste wedstrijd tegen Zweden op zijn naam zetten, maar dat was zeker niet zijn enige fatale blunder. Uit tegen Franktrijk haalde hij niet eens het niveau van een pupil van 6 jaar.

En dan Babel? Ja die heeft een fantastische carriere, topclubs in heel Europa willen hem hebben. Alleen wel topclubs in derde en vierde rangs competities

Depay? Wanneer gaat die eens tegen een echte tegenstander wat laten zien?

Blind.. tja. Misschien bij het Ned Elftal wel de beste van deze vier.
Maar dat is wel een gevalletje:
AUW, hebben we echt niet beter?
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 08:44]
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:30
Een verfijnd team in de oefenwedstrijden en een baggerteam in de kwalificatie. Was beter andersom geweest.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
woensdag 15 november 2017 om 07:18
Nee, een bagger team onder Blind en een degelijk team onder Advocaat.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 07:57
Nog een, zwartwit TV-tje?

Of staat dat ding altijd op zwart?
Pff, meertijds was het onder Advocaat zwaar bagger, vergelijkbaar met Bulgarije uit onder Blind. Dat er nog werd gewonnen af en toe was vooral mazzel. Tegen Frankrijk waren we rijp voor de slacht. 4-0 was een lachertje gezien het spelbeeld. 8-0 was logischer....

Begint Nederland te Alzheimeren?
Vind ik leuk
jaja_PSV +17289
woensdag 15 november 2017 om 08:14
Advocaat heeft alles gewonnen behalve tegen Frankrijk.
Blind verloor wedstrijden tegen iedereen en alles.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:27
Scorebordjournalistiek.

Alle nepsupporters hadden gelijk. De Tv werd massaal afgezet als Oranje speelde en achteraf wordt gezegd dat er prima is gepresteerd tegen Luxemburg en co...

De kijkers zagen een buitengewoon slecht, onsamenhangend, oersaai en zwalkend Oranje een aantal Pyrrusoverwingen behalen...

Het was walgelijk slecht, ook onder Dikkie.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:31
Als advocaat er eerder was geweest. Dan konden we aankomende zomer naar het wk. Maarja als..
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:29
Bullshit.

Weer iemand die de uitslag uit de krant haalt en niet gekeken heeft...
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 08:53
Oke? Gelukkig lees ik geen kranten. Dus moet ik het wel gezien hebben.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 09:00
In een glazen bol dan of via teletekst.

Als je gekeken hebt zou je anders praten. Het was afgrijselijk slecht onder Advocaat, vergelijkbaar met Bulgarije uit.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:04
Ik heb alle wedstrijden gezien(wat een beste prestatie is). En het voetbal was zeker niet best. Maar uiteindelijk draait het allemaal om winnen. Wanneer wij op een eindtoernooi alles winnen met lelijk voetbal. Dan staan de straaten hier ook overal vol, en zeikt niemand over dat lelijke voetbal.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 09:07
Met het voetbal van onder Advocaat mag het een wonder heten dat er ook nog eens gewonnen werd tegen C-landen. Over een hele kwalificatiereeks hadden we ons op die manier zeker niet geplaatst. Geluk duurt nooit tien wedstrijden...
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:27
De pech hadden we ervoor. Dus geluk mocht een x.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 09:29
Waar zat de verdienste van Advocaat dus?

In een konijnenpoot?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 09:32
Zoveel kunnen overbrengen dat je geluk afdwingt
Vind ik leuk
cheeks +1623
woensdag 15 november 2017 om 13:00
Nee maar inmiddels wel al 7.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:31
Onvoorstelbaar eigenlijk dat je niet naar het WK gaat als je spelers als Babel en Blind tot je beschikking hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:41
En dan vergeten ze Veltman nog en onze topspits Janssen die niet mee kon doen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 14 november 2017 om 23:41]
Vind ik leuk
JustH +428
dinsdag 14 november 2017 om 23:42
Deed Strootman mee dan???
Vind ik leuk
Mr. O +284
dinsdag 14 november 2017 om 23:52
Volgende keer gewoon strootje trekken. Man, blind loste heel veel op voor m!
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 23:48
Oefenpotjes. Ze hadden er moeten staan als het er toe doet, maar dan geveb ze niet thuis, en het niet kwalificeren voor een groot toernooi is dan een zeer gepaste straf. Stelletje diva' s zijn het met de Depay vooraan.
Vind ik leuk
Koeroe +1004
woensdag 15 november 2017 om 00:48
Depay is anders wel een baas en als ze t ek 2020 halen sta jij vast het hardst te juichen
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:59
Nope...ben geen oranje fan.
Vind ik leuk
yuuup +5483
woensdag 15 november 2017 om 01:20
Waarvan dan? Van zn hond misschien, als het een teefje is.
Nu de druk eraf is kan hij het opeens.
Vind ik leuk
Yass +7
woensdag 15 november 2017 om 00:15
Tijden van blind is het verpest bij oranje, jammer.
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 08:29
Nog een die niet keek naar wedstrijden onder Advocaat....
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 november 2017 om 08:30]
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 17:51
hij speelde op winst als dat moet dan moet dat maar
Vind ik leuk
Jozef +20781
woensdag 15 november 2017 om 21:37
Advocaat zal het niet vaak meegemaakt hebben. Zo vaak zo slecht spelen en nog redelijk wat winnen ook.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:21
NL moet gewoon oefenwedstrijden blijven spelen. Wedstrijden die nergens om gaan. Oefen kwalificatieduels met een oefen wk. Dan wordt NL oefen WK.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 00:27
Daarom gaan we dus niet naar het wk
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
woensdag 15 november 2017 om 06:30
Verfijnd team. Hahahahahaha.
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:10
"Blind kan op elk moment het verschil maken", dat ging over z'n vader neem ik aan?
Vind ik leuk
woensdag 15 november 2017 om 07:28
Blind en Strootman. Zie hier ook een probleem van Nederland. Totaal geen diepgang, verrassingen en scorend vermogen. Altijd dezelfde oplossingen.
Vind ik leuk
HWET +876
woensdag 15 november 2017 om 07:28
Voor mij is vooral 1 ding opgevallen en dat is dat een middenveld zonder wijnaldum beter loopt dan een m8ddenveld met wijnaldum.
Vind ik leuk
Rafael +477
woensdag 15 november 2017 om 09:07
Juist mede dankzij strootman gaan we niet naar het wk
Vind ik leuk