Wereldgoal Ayoub absoluut hoogtepunt op prima middag voor winnend FC Utrecht

Wereldgoal Ayoub absoluut hoogtepunt op prima middag voor winnend FC Utrecht

zondag 19 november 2017 om 16:22

FC Utrecht heeft zondagmiddag uitstekende zaken gedaan op de Eredivisie-ranglijst. Dankzij een ruime overwinning op Excelsior klimt de formatie van trainer Erik ten Hag naar de vijfde plek, over onder meer Feyenoord heen. Het werd in stadion Galgenwaard 3-1. 

Excelsior presteert dit seizoen uitstekend op vreemde bodem, maar het was nu niet de middag van de Rotterdammers. In Utrecht lukte er bijna niets. De thuisclub speelde overigens ook niet groots. Een vroege goal gaf de FC een steuntje in de rug. Gyrano Kerk pakte de bal af van Jurgen Mattheij en voor collega-spits Cyriel Dessers was het vervolgens een koud kunstje om te scoren. 

Na de pauze liep Utrecht verder uit. Na 56 minuten maakte Yassin Ayoub op fantastische wijze de 2-0. Met links krulde de middenvelder de bal werkelijk fantastisch in de hoek. Doelman Ögmundur Kristinsson was kansloos. Een paar minuten later was het definitief over en sluiten. Utrecht-captain Willem Janssen kopte een corner binnen.  

Onder meer Kerk en vleugelverdediger Giovanni Troupée kregen nog grote kansen om te scoren. Het was uiteindelijk Zakaria El Azzouzi die in de slotminuut de eretreffer maakte namens Excelsior. Utrecht heeft door de zege 20 punten en klimt daarmee over Excelsior, sc Heerenveen, Feyenoord en Vitesse heen. Voor Excelsior betekende het verlies in de Domstad pas de eerste uitnederlaag van het seizoen. 

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +12218
zondag 19 november 2017 om 16:26
Lekker man!
Vind ik leuk
Nuance +3169
zondag 19 november 2017 om 17:41
Heel lekker. Ik zie doelpunten uit alle hoeken standen, zelfs de back van Vitesse scoort. En dan zit ik gisteren in de Kuip te kijken naar, ja naar wat eigenlijk. Profvoetballers die 20 x niet tussen de palen schieten. Gewoon alle ballen hoog over of naast. Ik word er echt helemaal gek van. Deze goal van Ayoub zat er heel mooi in. Hopelijk kijken ze bij ons hoe je ontspannen op de goal schiet.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12218
zondag 19 november 2017 om 18:30
Ja lekker als je een speler hebt die buiten de 16 durft te schieten en dat ook nog eens goed kan.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6992
zondag 19 november 2017 om 16:26
Hoppaa
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:27
In Utreg zingen we zo, Uuuuuuuuuuuhhh.
Vind ik leuk
buddha +5206
zondag 19 november 2017 om 16:30
tja we kunnen niet alles uit blijven winnen, FCU feliiiiiiiii
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
zondag 19 november 2017 om 16:32
Maak er maar een mooi afscheidstoernee van, Ayoub.
Of nog liever (wat niet gaat gebeuren), teken bij.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:40
Zo belangrijk voor Utrecht.. Ik hoop echt dat hij nog wil blijven.. ik gun hem ook wel een mooie nieuwe club. Zit al jaren bij de selectie en nooit negatief
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 18:22
Hij heeft gezegd dat hij niet gratis wil vertrekken. Dus moet hij verlengen. En nu hij mee wil naar het WK verwacht ik ook geen vertrek in Januari.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 16:37
Terug in de top 5! Lekker hoor!
Vind ik leuk
Vak-DD +8110
zondag 19 november 2017 om 16:39
Vond die van Dabo mooier, was meer geplaatst.
Vind ik leuk
defons +1303
zondag 19 november 2017 om 16:57
Je moet niet alleen naar de goal kijken maar ook de voorbereiding hiervan.

Zeker hoe Ayoub op een een zeer mooie manier 3 spelers op het verkeerde been zet doorloopt de bal ontvangt en de rest weet je.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 21:47
Je snapt de grap niet denk ik
Vind ik leuk
Utca030 +2467
zondag 19 november 2017 om 16:55
Mooie overwinning en wat een wereldgoal van ayoub.wat zullen we die missen als die weggaat.
Vind ik leuk
mcmodd +12087
zondag 19 november 2017 om 21:34
We moeten toegeven, het had nog mooiere gekund en misschien wel gemoeten. Toch was het voor veel mensen die ik na afloop sprak een ontzettend leuke wedstrijd om naar te kijken. Dat is wel eens anders geweest.
Het doelpunt van Dessers was mooi omdat het doorzetten van Kerk eraan ten grondslag lag. De test van de wedstrijd zakte Kerk weer door zijn ondergrens, voor mij is hij een twijfelgeval en dankzij wat blessures mag hij meespelen.
Ayoub moet echt bijtekenen of minstens elke wedstrijd laten zien dat hij op het WK hoort, dan heeft FC Utrecht er nog wat aan in deze competitie, precies wat ik van hem verwachtte. “Let op, let maar op, deze wedstrijd laat ik het zien” zei Youpie me gisteren nog. Wel, hij heeft het waargemaakt.
Vind ik leuk
zondag 19 november 2017 om 22:43
Kijk zo zijn wij. Nu hebben we opeens weer een wereld elftal. Omdat we van Ajax en Excelsior winnen...... Volgens mij had Jensen een hele goede dag. Anders had Excelsior paar goaltjes nog gescoord. Maar dat vergeten we maar even voor het gemak. Haha
Vind ik leuk