Nasleep van Ziyech-soap: 'Vond het niet kunnen hoe Van Basten zich gedroeg'

    Nasleep van Ziyech-soap: 'Vond het niet kunnen hoe Van Basten zich gedroeg'

    zondag 19 november 2017 om 20:08

    Dries Boussatta gaat binnenkort een bloemetje sturen naar Marco van Basten. De voormalig aanvaller van onder meer AZ en het Nederlands elftal nam zich onlangs voor om Van Basten te bedanken wanneer Marokko zich zou plaatsen voor het WK. 

    Toen Van Basten nog assistent-bondscoach was, had hij openlijk kritiek op Hakim Ziyech (foto). Hij snapte niet dat de toenmalig spelmaker van FC Twente voor de nationale ploeg van Marokko koos. "Omdat Ziyech als grote speler voor Marokko heeft gekozen, is er een deur open gegaan. Heel veel jongens zullen volgen", zei Boussatta zondag bij De Tafel van Kees op FOX Sports. 

    "Heb jij het adres van Van Basten? Ik wil hem namelijk nog een bloemetje sturen", zei hij vervolgens tegen presentator Kees Jansma. "Ik vond het niet kunnen hoe hij zich destijds in de perszaal gedroeg. Marokko, dat is toch niks. Marokko zal nooit een WK halen... Tja."

    Plaats een reactie

    zondag 19 november 2017 om 20:13
    Dikke karma Marco
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:15
    Die van Basten heeft na zijn voetbal carrière ook echt, niks zinnig gezegd of iets goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Sytz +3309
    zondag 19 november 2017 om 20:20
    Die wedstrijden tegen Italie en Frankrijk waren anders fantastisch. Daarna was het weer slecht maar hij heeft dus toch iets goed gedaan.
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:56
    Oké maar was dat het dienste van van Basten.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4123
    zondag 19 november 2017 om 21:09
    Ik vind dat we ons niet geplaatst hebben ook niet de schult van Blind, mijn God wanneer er eens iets goeds gebeurd is het weer niet de trainer die de verdienste krijgt
    Vind ik leuk
    davidben +5118
    zondag 19 november 2017 om 20:20
    Ping ping pingeling
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9769
    maandag 20 november 2017 om 02:42
    En staat daar als ex prof niet alleen in............
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 19 november 2017 om 20:16
    Goh... ze hebben het WK gehaald.... zal voorlopig ook wel voor het laatst zijn.
    Vind ik leuk
    davidben +5118
    zondag 19 november 2017 om 20:17
    Glazen bol?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 19 november 2017 om 20:25
    Heb ik van Dick Advocaat geleend....
    Vind ik leuk
    Galacticos +1789
    zondag 19 november 2017 om 20:44
    Nederland niet en de komende jaren moet nog blijke of dat gaat lukken dusja. Heeft niks verloren en alleen maar een wk mee mogen maken is al geweldig lijkt me.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21706
    maandag 20 november 2017 om 08:52
    Ik denk dat Marokko een uitstekende team heeft wat de komende jaren het Afrikaans voetbal zal gaan domineren.
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:16
    Marokko zal nooit het WK halen is het tegendeel van bewezen, maar het blijft natuurlijk nog steeds niks.
    Vind ik leuk
    davidben +5118
    zondag 19 november 2017 om 20:18
    Die Chinezen man
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3598
    zondag 19 november 2017 om 20:19
    Open deuren intrappen Dries! Lekker makkelijk om nu het grootste woord te hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 november 2017 om 21:01]
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2981
    zondag 19 november 2017 om 20:21
    Dries...
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:24
    Wat Van Basten deed was niet slim. Het blijft een leuze van de spelers, daar kun je het mee eens zijn of niet.. Wat Boussata nu doet ook niet.

    Als Marokko een resultaat haalt op het Wk en zich hierna nogmaals 2 a 3 keer plaatst dan kunnen ze pas echt spreken van een ommekeer.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5195
    zondag 19 november 2017 om 20:32
    Resultaat halen op het WK...right :)
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:25
    Och een bloemetje wat leuk, van Basten zal nu wel niet meer kunnen slapen van deze payback.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166711
    zondag 19 november 2017 om 20:26
    Die Marokkanen beginnen toch geen spatjes te krijgen he?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 19 november 2017 om 20:34
    En dat wil jij een noviteit noemen?!
    Vind ik leuk
    stratumseind +166711
    zondag 19 november 2017 om 20:35
    hahahaha nee niet echt inderdaad
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9485
    zondag 19 november 2017 om 20:33
    Ben maar blij dat die ziech niet bij oranje zit . Loser met flutmentaliteit . Labyad won met 1-2
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13830
    zondag 19 november 2017 om 20:43
    ziech ?
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:34
    Marokko op het wk is hetzelfde als Feyenoord in de champions leage! Leuk voor de jongens maar niks te halen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zondag 19 november 2017 om 20:35
    Of welke andere Nederlandse club dan ook.... wel sportief blijven he!
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 20:42
    heb jij gelijk in.. Feyenoord is mijn cluppie dus het is ook een beetje zelfspot!
    Vind ik leuk
    davidben +5118
    zondag 19 november 2017 om 20:48
    Loting moet nog plaatsvinden. Die vergelijking gaat denk ik niet op. Bij Marokko lopen toch een aantal creatieve ballers. Met Benatia hebben ze een topverdediger. Ben ook wel gecharmeerd van Boufal van Southampton.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26346
    zondag 19 november 2017 om 20:41
    Nu weten we het wel.. pff..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2304
    zondag 19 november 2017 om 20:52
    Huilebalk.. Een grote jongen zou iets van laat maar lullen zeggen.. Maar goed de zielepiet is weer in het land dus nu mag het..
    Vind ik leuk
    pos +8790
    zondag 19 november 2017 om 20:55
    Van Basten gaf vooral ook aan het vreemd te vinden dat Ziyech met zijn hart voor Marokko had gekozen tenzij Nederland iets eerder was geweest. En daar had hij volkomen gelijk in.
    Vind ik leuk
    Kuip +7508
    zondag 19 november 2017 om 21:13
    Wat een overdreven gedoe om die Marokkanen. Ik vind het prima dat die jongens allemaal voor Marokko kiezen. Ondanks dat Oranje even wat minder is, is er geen enkele Marokkaan die voor Oranje een versterking is. Bovendien hebben ze waarschijnlijk geen gevoel bij Nederland. We hebben laatst tijdens een oefenwedstrijd tussen Marokko en Nederland gezien hoe matig dat elftal is. Dus laat lekker gaan allemaal. Nederlandser en Surinamers gaan prima samen, dat heeft met de geschiedenis en geloof te maken. De geloofs-en culturele verschillen tussen Nederlanders en Marokkanen en Turken zijn op dit moment gewoon nog te groot. We moeten over die Marokkaanse voetballers niet zo'n heisa maken. Als ze zelf voor Oranje willen spelen moeten ze zich zelf maar aanmelden. Je moet nooit op de knieën gaan voor die gasten. Van Basten had en heeft groot gelijk. Een bloemetje is zeker op z'n plaats.
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 21:19
    Niks aan gelogen.
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 21:58
    Saillant detail; Dries heeft zelf interlands voor Nederland gespeeld dus waarom een bloemetje sturen ouwe profiteur!
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 23:47
    Hoe kan je nou zeggen dat geen enkele Marokkaan een versterking zou zijn voor Oranje? Ik weet niet of je hebt lopen slapen laatste wedstrijden, maar het middenveld van Oranje stelt niks voor. Strootman speelt dramatisch, Wijnaldum haalt zijn niveau ook niet en Sneijder kan niet alles spelen. Met iemand als Ziyech op het middenveld, zou je 100% ermee vooruit gaan.
    Vind ik leuk
    Kuip +7508
    maandag 20 november 2017 om 07:14
    Welnee, Ziyech speelt in de Nederlandse eredivisie hè. Zwaar overschatte speler, komt te kort voor het buitenland. Geloof me, Met Ziyech in Oranje hadden we het WK ook niet gehaald.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 12:28
    Je speelt met spelers van de eredivisie. Van ginkel, propper enzovoort.

    Natuurlijk kan ziyech oranje niet naar het wk dragen:p Maar het is wel een speler die je liever erbij had
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21706
    maandag 20 november 2017 om 13:57
    Wat een onzin zeg. Ziyech is een verademing op het middenveld. Zie ons middenveld wat geen creativiteit heeft en met Ziyech erbij had je dat wel gehad
    Dus een kulargument wat je aangeeft als reden!
    Vind ik leuk
    MOTM +506
    zondag 19 november 2017 om 22:16
    Boussatta. Laat het toch rusten. Bewijs je op het veld. Dat is al moeilijk genoeg.
    Vind ik leuk
    zondag 19 november 2017 om 23:29
    boussata heeft gelijk
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21706
    maandag 20 november 2017 om 13:59
    Natuurlijk heeft ie gelijk.
    Karma is a bitch-;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws