Zeegelaar krijgt na 6 seconden elleboog bij Premier League-debuut: Heel raar

Zeegelaar krijgt na 6 seconden elleboog bij Premier League-debuut: "Heel raar"

maandag 20 november 2017 om 14:27

West Ham United-spits Andy Carroll is in de competitiewedstrijd bij Watford (2-0) zijn boekje te buiten gegaan. Dat stelt voormalig toparbiter Graham Poll. Slachtoffer was Marvin Zeegelaar.

Zeegelaar maakte zondag zijn Premier League-debuut, maar ging binnen tien seconden al gestrekt. De dader: Carroll, die zijn elleboog in het gezicht van de Nederlandse linksback plantte. "Als je een wedstrijd van West Ham gaat fluiten, springt de naam van Carroll er meteen uit op het wedstrijdformulier", aldus Poll in The Daily Mail.

"Dus als hij omhoog gaat met een gehoekte arm en Zeegelaar op zijn neus raakt, verwacht je dat de scheidsrechter het waarneemt en actie onderneemt. Niks van dat alles, heel raar. Andre Marriner (arbiter bij Watford - West Ham, red.) zag het niet of dacht dat een fair challenge was", vervolgt Poll, die zag dat het na welgeteld zes seconden al raak was. "Misschien was het nog te vroeg in de wedstrijd, maar gezien de daad van Carroll verwacht je echt iets beters van een ervaring scheidsrechter als Marriner."

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 14:35
Kan gebeuren. Carroll voetbalt op een mannelijke manier, veel fysiek, dan gebeurt dan wel eens
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:49
Neemt niet weg dat het rood is. Kan idd gebeuren maar dan horen daar ook gevolgen bij.
Vind ik leuk
Nuance +3169
maandag 20 november 2017 om 17:55
De vraag is; heeft Zegelaar hem nog teruggepakt. Incasseren is niet erg, maar terugbetalen, moet wat mij betreft, altijd. Gewoon ff lekker doorhalen, balletje ertussen, lekker.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:38
Hij leert er ook weinig van, want een maand geleden kreeg hij al eens twee keer geel tegen Burnley binnen 2 minuten voor soortgelijke acties - en is hij ook flink beboet door West Ham voor dit wangedrag - en in een aantal andere wedstrijden kwam hij goed weg.. Stevig spel is prima, maar Carroll heeft al een aanslag of 5 op zijn naam dit seizoen en dan ook nog lang niet alles gespeeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 14:53]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:49
Als hij dat vaker doet dan is het natuurlijk kwalijk. Maar wat meer fysiek contact en minder snel fluiten voor overtredingen mag best vind ik.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 14:52
ben ik ook wel van, maar het probleem is dat je dan "ter interpretatie van de scheids" regels gaat aannemen... en dat komt het kwaliteit niet ten goede denk ik.

Vind ik leuk
GaryGL +135
maandag 20 november 2017 om 15:16
Fysiek contact maak je met de schouders, niet met je elleboog.
Vind ik leuk
3Bier +2226
maandag 20 november 2017 om 14:56
Haha lekker debuut dan!
Welkom in Engeland Zeegelaar!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:08
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen mannelijk spel en zulke acties...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:31
In de PL zie je steeds vaker hoofdwonden.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 16:58
Dat gedoe met ellebogen, snap dat niet, vroeger ging men met armen gestrekt omhoog dan kwam je hoger. Met ellebogen omhoog kom je minder hoog.
Maar ze worden gebruikt als wapen... collegiaal beroep voetballer.
Dat zouden ze in de financiele wereld moeten doen... daar lopen genoeg die ik een blauw oog gun.

Vergeef mijn domheid, waar zouden wij Zegelaar van moeten kennen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zeegelaar krijgt na 6 seconden elleboog bij Premier League-debuut: "Heel raar"