'KNVB krijgt concurrentie: Koeman een van vier kandidaten bij Premier League-club'

'KNVB krijgt concurrentie: Koeman een van vier kandidaten bij Premier League-club'

maandag 20 november 2017 om 15:53

De KNVB moet mogelijk haast maken als het Ronald Koeman wil aanstellen als nieuwe bondscoach. De 54-jarige oefenmeester is in beeld bij West Bromwich Albion, dat eerder op de dag manager Tony Pulis op straat zette.

Dat meldt The Sun. Volgens de Engelse boulevardkrant is Koeman een van de vier kandidaten om aan de slag te gaan bij West Brom. Ook Slaven Bilic, Sam Allardyce en Alan Pardew staan op het lijstje van The Baggies. Koeman werd eind oktober ontslagen bij Everton na een dramatische seizoensstart, terwijl Bilic eenzelfde lot onderging bij West Ham United.

Allardyce sloeg onlangs een aanbieding af om Koeman op te volgen bij Everton, maar is nu in beeld bij West Brom. Pardew zou staan te trappelen om weer aan het roer te staan in de Premier League, nadat hij vorig jaar werd ontslagen door Crystal Palace. De naam van de Noord-Ierse bondscoach Michael O'Neill viel ook even, maar hij is geen kandidaat door een gebrek aan ervaring.

Pulis moest maandag zijn biezen pakken wegens teleurstellende resultaten. West Brom ging zaterdag met 0-4 onderuit tegen Chelsea en staat slechts zeventiende.

Plaats een reactie

maandag 20 november 2017 om 15:59
Niks haast maken. Eerst de boel opbouwen, visie opzetten. Dan bondscoach kiezen uit dat wat dan beschikbaar is.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:04
De komende drie jaar maakt het toch geen fluit uit wie er de leiding heeft over het Nederlands Elftal.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6995
maandag 20 november 2017 om 19:41
Na het WK duurt het niet lang meer voor de EK kwalificaties beginnen, 1,5 jaar dus!
Vind ik leuk
Mari +2240
maandag 20 november 2017 om 16:03
KNVB niet opereren met een mes op je keel.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
maandag 20 november 2017 om 18:23
Klopt, gewoon Koeman bondscoach maken en snel.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:54
aub liever niet
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:57
ik ga Mark Rutte bellen die neemt wel een buitelander.
misschien de bondscoach van Syrie?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:03
Makkelijk lijstjes maken. Gewoon een paar werkloze coaches opnoemen en er is weer genoeg commotie.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:03
Das een ander verhaal, koeman past in elke visie, zsm aanstellen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:06
The Sun? Next!
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:33
Als Koeman er met Everton niets van bakte gaat hij er bij Oranje ook niet veel van maken, bij Everton lopen er nog betere spelers rond momenteel
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:38
Je weet toch hopelijk wel dat dat weinig zegt he?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 17:04
Want? Ik vind Koeman niet zo'n bijzondere trainer hoor
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:00
Heb je bij Oranje een bijzondere trainer nodig dan?
Dat zou juist zonde zijn van die trainer, ben je zelf zo bijzonder en dan moet je werken met zo’n dramatisch elftal.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:26
Maar werken met een dramatisch elftal kan ook zomaar heel goed uitpakken voor je carriere. Stel je schopt het ver tijdens een EK of WK.
Zo dramatisch vind ik het overigens niet eens, dramatisch is het beleid wat zich er omheen afspeelt.
Ik bedoel, tot de favorieten zouden we nu zelfs met vGaal echt niet horen natuurlijk maar komop, groepsfase overleven zou er echt nog wel in zitten en zonder Blind hadden we het WK ook gewoon bereikt met aller waarschijnlijkheid (100% zeker zijn kun je natuurlijk niet)
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:39
Dit is het 2e grote toernooi op rij waar we niet bij zijn dus het is gewoon dramatisch.
We kwalificeren ons niet eens, laat staan dat we de groepsfase zouden overleven.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:56
Nogmaals, dramatisch is het beleid er omheen... Kijk dan bv voor het gemak gewoon eens naar de periode onder Advocaat. Behalve de afslachting tegen Frankrijk hebben we geloof ik alles gewonnen (of 7 van de 9 ofzo gewonnen?), zo dramatisch kan het dus helemaal niet zijn, toch? En tegen Frankrijk verliezen is echt geen drama, de manier waarop was dat wel maar dat lag vooral aan de aavallende taktiek van Advocaat. Maar je ziet gewoon dat zodra er een trainer aan het roer is die een beetje weet wat ie doet het ineens wel kan.

En aangezien er nu een nieuwe generatie op moet staan (Robben is al gestopt en Sneijder en vPersie zijn het ook niet meer he) heeft Oranje toch echt wel een bijzondere bondscoach nodig hoor. Het WK is gemist, het komende EK daarentegen... En komop, de toekomst ziet er toch echt niet zo somber uit
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:06
Als je ver komt met een WK daar heb je weinig aan, vraag Bert van Marwijk maar, die kwam uit in het Midden0osten.
Maar als je het slecht doet, dan krijg je alles over je heen.
Nederlandse trainers hebben geen bijzonder goede naam, clubs kiezen meestal een Portugees, of Fransman, Italiaan. Dus als Koeman nu nog iets wil dan zou ik dat pakken. Oranje is leuk als je goed materiaal hebt. Maar win je niks dan denken domoren in dit land altijd dat de trainer schuld heeft.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:37
Een écht goede trainer kan er mischien wat van maken net zoals Van Gaal deed
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:09
Van Gaal had Robben, dan kan je zo spelen, achterin alles dicht en hopen op een lucky. Al vond ik de laffe methode beschamend voor een land dat ooit groot was.
Met Vincent Janssen is dat toch anders.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:21
Promes speelt in Rusland is een soortgelijke " vrije " rol en doet het daar fantastisch... maar ik heb het niet over laf spelen want dat ga je waarschijnlijk met Koeman wel krijgen.. bij Van Gaal ging het steeds lopen toen ze naar 433 terug schakelde en toen was het niet eens zo slecht
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 20:23]
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:45
Klopt het ging lopen als de 433 stond, en wees eerlijk daarmee zijn wel allemaal opgevoed, daarin is de veldbezetting prima. We hebben niet echt loopwonders die in 5-4-1 of zo kunnen renderen.
Ik zie Promes dus nooit spelen... staat hij als diepste man dan? Of om een diepe spits heen. Ik vond Promes tegen Frankrijk ook als 1vd weinigen goed meedoen. Maar misschien heb je gelijk en moet hij even over de drempel heen. Ik heb niet het idee dat hij ook de actieradius heeft van Robben.
Maar liever zou ik zien dat er een trainer komt, zoals ooit Kees Rijvers... die de schoonheid van voetbal weer terugbracht met jonkies... al realiseer ik me dat die er nu niet zijn.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 21:15
Ik snap precies wat je bedoeld! Ik persoonlijk vond dat Bosz dat mooie voetbal weer een beetje terug bracht, zou hem liever als bondscoach hebben dan Koeman.. met deze selectie gaan we toch niets winnen maar laten we dan maar een mooie pot voetbal op de mat leggen
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 22 november 2017 om 16:41
Ik wil zo graag een coach zien die van voetbal houdt en het niet als rekenraam opzet.
Ik weet nu al dat Koeman na de 1e wedstrijd begint te zeuren dat de spelers allemaal fouten maken, ja... hallo dat wist je toch dat het niveau niet bij de top hoort?
Ik zou een coach kiezen die spelers opleidt en beter maakt.
Maar denk jij dat Bosz als hij spelers 3 dagen in huis ter duin heeft genoeg tijd heeft om ze het systeem aan te leren? Bij Vitesse duurde het langer en bij Ajax ook.
Maar ik geloof er wel in, dat een coach spelers vertrouwen kan geven, ze lef kan bijbrengen, Ronald is meer eentje die de zeurmethode volgt.

Maar laat het maar Ronald worden, want door het niet te worden maakt de media het elke andere opvolger heel lastig. Erwin lijkt mij wel een kerel die met jonge spelers kan werken.
Ronald is ook prima maar niet in deze situatie.
Vind ik leuk
Maxx Jw +409
maandag 20 november 2017 om 18:24
Noem ze eens dan die beter zijn...je lult uit je nek.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:58
precies
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:35
ik snap ook niet waarom het allemaal zo lang moet duren Koeman is vrij

en met Koeman kan je normaal gesproken weer de komende jaren vooruit

Koeman kan op een of andere manier toch bepaalde kwaliteiten uit spelers halen of ze toch net wat beter te laten voetballen.

buiten dat we niet zoveel goeie spelers hebben zijn er ook niet zoveel trainers om uit te kiezen als het om kwaliteit gaat.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:13
Bij Feyenoord met Gio en JP ging het goed, bij PSV, Ajax, AZ niet zo.
Waarom zou Koeman de redder zijn? Ik zie meer in een trainer die kan opleiden een prettig mens waar ze alles voor willen doen.

Koeman kan nu beter een club kiezen waar de spelers goed zijn, waar perspectief in zit. Hij is niet zo goed in het kiezen van spelers, dat is bij Everton wel gebleken. Bij Oranje moet je dat wel kunnen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 16:41
Niet dat ik die Tony Pulis zijn inkomsten niet gun, maar die man als trainer moet je toch niet willen? Niet om aan te zien, dat defensieve voetbal.
Vind ik leuk
kees ee +303
maandag 20 november 2017 om 18:49
zou verkwisting van talent zijn, . . van dat van koeman dan. met zo'n ploeg kun je een paar keer stunten, en dan weer ver wegzakken.
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
maandag 20 november 2017 om 18:57
Ondanks dat ik vind dat de KNVB geen 100 dagen op zijn gat moet gaan zitten met het zoeken naar een bondscoach, verwacht ik ook van Koeman nu dat hij niet direct op het bod van WBA toehapt. Enige tijd moet hij de KNVB wel gunnen.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:41
Als ik Koeman was zou ik lekker nergens op in gaan. Even. geld zat. Niet instappen bij een club in paniek. Niet instappen bij een bond in paniek. Rustig aanzien hoe clubs en bonden zich ontwikkelen. Playing hard to get.... Dan word je prijs alleen maar hoger
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 20 november 2017 om 20:15
Nou ik zou ook even rust nemen, meteen weer de hectiek in lijkt mij niet fijn. Bovendien kom je bij een team waar je zelf geen keuze in had.
Beste is een club te kiezen waar, spelers duidelijk onderpresteren.
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
maandag 20 november 2017 om 19:42
Als je voor 3 maanden weer een baan wilt moet je het vooral doen.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
maandag 20 november 2017 om 20:16
Gelukkig, zie dat sneeuwvlokje namelijk niet echt zitten. Krijgen we weer van het zelfde als Dickie met een abonnement op ajax, psv en feijenoord en kans dat figuren als zo'n de jong of een vilhena worden geselecteerd.
Gewoon lekker iemand die geheel open staat zonder bindingen in de eredivisie (een buitenlander zoals Preud'Homme) en spelers kiest die ook daadwerkelijk het best in vorm zijn en dus het meeste recht erop hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 20:19]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:42
Die gaan echt wel voor Pardew
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
maandag 20 november 2017 om 21:31
Eerst een TD; Klinsmann, dan een Trainer ; Tuchel en Ruud erbij voor de humor die bij de meeste Duitsers nu eenmaal ontbreekt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'KNVB krijgt concurrentie: Koeman een van vier kandidaten bij Premier League-club'