'KNVB krijgt concurrentie: Koeman een van vier kandidaten bij Premier League-club'

    'KNVB krijgt concurrentie: Koeman een van vier kandidaten bij Premier League-club'

    maandag 20 november 2017 om 15:53

    De KNVB moet mogelijk haast maken als het Ronald Koeman wil aanstellen als nieuwe bondscoach. De 54-jarige oefenmeester is in beeld bij West Bromwich Albion, dat eerder op de dag manager Tony Pulis op straat zette.

    Dat meldt The Sun. Volgens de Engelse boulevardkrant is Koeman een van de vier kandidaten om aan de slag te gaan bij West Brom. Ook Slaven Bilic, Sam Allardyce en Alan Pardew staan op het lijstje van The Baggies. Koeman werd eind oktober ontslagen bij Everton na een dramatische seizoensstart, terwijl Bilic eenzelfde lot onderging bij West Ham United.

    Allardyce sloeg onlangs een aanbieding af om Koeman op te volgen bij Everton, maar is nu in beeld bij West Brom. Pardew zou staan te trappelen om weer aan het roer te staan in de Premier League, nadat hij vorig jaar werd ontslagen door Crystal Palace. De naam van de Noord-Ierse bondscoach Michael O'Neill viel ook even, maar hij is geen kandidaat door een gebrek aan ervaring.

    Pulis moest maandag zijn biezen pakken wegens teleurstellende resultaten. West Brom ging zaterdag met 0-4 onderuit tegen Chelsea en staat slechts zeventiende.

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +39252
    maandag 20 november 2017 om 15:59
    Niks haast maken. Eerst de boel opbouwen, visie opzetten. Dan bondscoach kiezen uit dat wat dan beschikbaar is.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 16:04
    De komende drie jaar maakt het toch geen fluit uit wie er de leiding heeft over het Nederlands Elftal.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    maandag 20 november 2017 om 19:41
    Na het WK duurt het niet lang meer voor de EK kwalificaties beginnen, 1,5 jaar dus!
    Vind ik leuk
    Mari +8653
    maandag 20 november 2017 om 16:03
    KNVB niet opereren met een mes op je keel.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45201
    maandag 20 november 2017 om 18:23
    Klopt, gewoon Koeman bondscoach maken en snel.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 20:54
    aub liever niet
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 20:57
    ik ga Mark Rutte bellen die neemt wel een buitelander.
    misschien de bondscoach van Syrie?
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 16:03
    Makkelijk lijstjes maken. Gewoon een paar werkloze coaches opnoemen en er is weer genoeg commotie.
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 16:03
    Das een ander verhaal, koeman past in elke visie, zsm aanstellen
    Vind ik leuk
    maandag 20 november 2017 om 16:06
    The Sun? Next!
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    maandag 20 november 2017 om 16:35
    ik snap ook niet waarom het allemaal zo lang moet duren Koeman is vrij

    en met Koeman kan je normaal gesproken weer de komende jaren vooruit

    Koeman kan op een of andere manier toch bepaalde kwaliteiten uit spelers halen of ze toch net wat beter te laten voetballen.

    buiten dat we niet zoveel goeie spelers hebben zijn er ook niet zoveel trainers om uit te kiezen als het om kwaliteit gaat.
    Vind ik leuk
    Cookee +10707
    maandag 20 november 2017 om 20:13
    Bij Feyenoord met Gio en JP ging het goed, bij PSV, Ajax, AZ niet zo.
    Waarom zou Koeman de redder zijn? Ik zie meer in een trainer die kan opleiden een prettig mens waar ze alles voor willen doen.

    Koeman kan nu beter een club kiezen waar de spelers goed zijn, waar perspectief in zit. Hij is niet zo goed in het kiezen van spelers, dat is bij Everton wel gebleken. Bij Oranje moet je dat wel kunnen.
    Vind ik leuk
    Springbok +1239
    maandag 20 november 2017 om 16:41
    Niet dat ik die Tony Pulis zijn inkomsten niet gun, maar die man als trainer moet je toch niet willen? Niet om aan te zien, dat defensieve voetbal.
    Vind ik leuk
    kees ee +581
    maandag 20 november 2017 om 18:49
    zou verkwisting van talent zijn, . . van dat van koeman dan. met zo'n ploeg kun je een paar keer stunten, en dan weer ver wegzakken.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5364
    maandag 20 november 2017 om 18:57
    Ondanks dat ik vind dat de KNVB geen 100 dagen op zijn gat moet gaan zitten met het zoeken naar een bondscoach, verwacht ik ook van Koeman nu dat hij niet direct op het bod van WBA toehapt. Enige tijd moet hij de KNVB wel gunnen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31584
    maandag 20 november 2017 om 19:42
    Als je voor 3 maanden weer een baan wilt moet je het vooral doen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    maandag 20 november 2017 om 20:16
    Gelukkig, zie dat sneeuwvlokje namelijk niet echt zitten. Krijgen we weer van het zelfde als Dickie met een abonnement op ajax, psv en feijenoord en kans dat figuren als zo'n de jong of een vilhena worden geselecteerd.
    Gewoon lekker iemand die geheel open staat zonder bindingen in de eredivisie (een buitenlander zoals Preud'Homme) en spelers kiest die ook daadwerkelijk het best in vorm zijn en dus het meeste recht erop hebben.
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 20:19]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    maandag 20 november 2017 om 20:42
    Die gaan echt wel voor Pardew
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9769
    maandag 20 november 2017 om 21:31
    Eerst een TD; Klinsmann, dan een Trainer ; Tuchel en Ruud erbij voor de humor die bij de meeste Duitsers nu eenmaal ontbreekt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws