PSG breekt Champions League-record bij vernedering, Blind is United-schlemiel

    PSG breekt Champions League-record bij vernedering, Blind is United-schlemiel

    woensdag 22 november 2017 om 22:37

    Paris Saint-Germain en Bayern München hebben woensdagavond hun heerschappij onderstreept in groep B van de Champions League. Respectievelijk Celtic (7-1) en Anderlecht (1-2) werden verslagen. In Zwitserland ging Manchester United verrassend onderuit.

    Groep B
    Paris Saint-Germain maakte woensdagavond de meeste indruk van alle Champions League-teams. Binnen twee minuten kwam de Franse grootmacht op achterstand door een doelpunt van Celtic-spits Moussa Dembéle, maar het antwoord was indrukwekkend. Nog voor rust maakte PSG vier doelpunten.

    De doelpunten kwamen van de voet van achtereenvolgens Neymar, nog een keer Neymar, Edinson Cavani en Kylian Mbappé. Na rust nam PSG gas terug, maar vielen er nog wel drie goals. Marco Verratti, weer Cavani en Dani Alves scoorden. Met 24 doelpunten is PSG de meest scorende ploeg aller tijden in de Champions League-groepsfase.

    Het sterrenensemble uit Parijs heeft nog één wedstrijd te gaan om het doelpuntenrecord aan te scherpen. Over twee weken is Bayern München de tegenstander in de laatste groepswedstrijd van dit seizoen. De Duitsers wonnen woensdagavond van Anderlecht door goals van Robert Lewandowski en Corentin Tolisso. Sofiane Hanni was trefzeker voor Anderlecht, maar dat mocht niet baten. Arjen Robben viel kort na rust geblesseerd uit.

    Groep A
    In groep A ging Manchester United verrassend onderuit bij FC Basel. De ploeg van manager José Mourinho hielp een aantal goede kansen om zeep en kreeg in de blessuretijd de deksel op de neus. Michael Lang bezorgde Basel de drie punten, nadat hij uit de rug van Daley Blind kwam. Daardoor is United nog niet zeker van overwintering in de Champions League. Basel volgt op drie punten, net als CSKA Moskou, dat eerder op de woensdagavond te sterk was voor het puntloze Benfica (2-0).

    Plaats een reactie

    woensdag 22 november 2017 om 22:43
    Wat kan blind hier aan doen???
    Vind ik leuk
    Vlietje +299
    woensdag 22 november 2017 om 23:12
    Niet om het een of ander... ik ben normaal gesproken fan van blind maar hier loopt hij toch gewoon te slapen...
    Vind ik leuk
    baboushka +1319
    woensdag 22 november 2017 om 23:26
    Ik ben totaal geen fan van blind maar valt hier toch allemaal wel mee.
    Vind ik leuk
    deir712 +406
    woensdag 22 november 2017 om 23:29
    Dat er diverse 100% kansen om zeep worden geholpen, doet er dan niet meer toe zeker...
    Vind ik leuk
    Vlietje +299
    woensdag 22 november 2017 om 23:39
    Dat is toch niet waar mijn opmerking over gaat... tuurlijk hadden ze moeten scoren... het gaat nu alleen om de tegen goal... ik ben nog steeds van mening dat hij niet goed staat... kan gebeuren... niets meer niets minder
    Vind ik leuk
    Truth +3018
    donderdag 23 november 2017 om 10:32
    Ontzetten met zijn rechtervoet bv ?
    Vind ik leuk
    Reddevil +214
    woensdag 22 november 2017 om 22:45
    United is altijd door kunnen niet meer door Basel ingehaald worden, onderling duel gaat voor doelsaldo.
    3-0 thuis 0-1 uit.
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    woensdag 22 november 2017 om 22:47
    Dan staat er Blind is United-schlemiel en vervolgens lees je dat een speler die uit zijn rug wegliep de goal maakte. Bij VP doen ze wel heel erg hun best om Nederlandse spelers in hun verhaal te betrekken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 22:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 22:48
    Triest zeg. Iets met olie en vuur.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 22:47
    Hoezo blind de schlemiel?
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    woensdag 22 november 2017 om 22:48
    Gaat nergens over inderdaad
    Vind ik leuk
    power +5639
    woensdag 22 november 2017 om 22:59
    ik vind dat niet gek met meer dan 700 miljoen ploeg record breken
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 23:19
    Blind is geen back. Dat zei Martin Jol al toen hij hem had bij Ajax. Hij vond Blind een middenvelder. Hij mist snelheid en dat is voor een back wel heel belangrijk.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    woensdag 22 november 2017 om 23:24
    Wat is dat Celtic ook slecht zeg, mijn god..
    Vind ik leuk
    North +2382
    woensdag 22 november 2017 om 23:46
    Wat een slecht stuk weer van VP.. Alles voor de clicks.. Triest zeg.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5551
    donderdag 23 november 2017 om 05:28
    Bizar dat in de CL zoveel kwaliteitsverschil zit.
    Vind ik leuk
    Valderrama +434
    donderdag 23 november 2017 om 07:17
    Zeer slecht verdedigd Blindje je weet dat de bal daar gaat komen.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +986
    donderdag 23 november 2017 om 07:30
    Blind is zeker niet hoofdschuldige, maar wellicht kijkt hij teveel naar de bal ( wat veel Eredivisie verdedigers doen zoals Tapia tegen Man City) en dan zijn ze te laat om de bal in de baan van de pass te onderscheppen. Wanneer je verdediger wegloopt ben je te laat om iets te doen. Maar ik vind in dit geval ver gezocht.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSG breekt Champions League-record bij vernedering, Blind is United-schlemiel