PSG breekt Champions League-record bij vernedering, Blind is United-schlemiel

PSG breekt Champions League-record bij vernedering, Blind is United-schlemiel

woensdag 22 november 2017 om 22:37

Paris Saint-Germain en Bayern München hebben woensdagavond hun heerschappij onderstreept in groep B van de Champions League. Respectievelijk Celtic (7-1) en Anderlecht (1-2) werden verslagen. In Zwitserland ging Manchester United verrassend onderuit.

Groep B
Paris Saint-Germain maakte woensdagavond de meeste indruk van alle Champions League-teams. Binnen twee minuten kwam de Franse grootmacht op achterstand door een doelpunt van Celtic-spits Moussa Dembéle, maar het antwoord was indrukwekkend. Nog voor rust maakte PSG vier doelpunten.

De doelpunten kwamen van de voet van achtereenvolgens Neymar, nog een keer Neymar, Edinson Cavani en Kylian Mbappé. Na rust nam PSG gas terug, maar vielen er nog wel drie goals. Marco Verratti, weer Cavani en Dani Alves scoorden. Met 24 doelpunten is PSG de meest scorende ploeg aller tijden in de Champions League-groepsfase.

Het sterrenensemble uit Parijs heeft nog één wedstrijd te gaan om het doelpuntenrecord aan te scherpen. Over twee weken is Bayern München de tegenstander in de laatste groepswedstrijd van dit seizoen. De Duitsers wonnen woensdagavond van Anderlecht door goals van Robert Lewandowski en Corentin Tolisso. Sofiane Hanni was trefzeker voor Anderlecht, maar dat mocht niet baten. Arjen Robben viel kort na rust geblesseerd uit.

Groep A
In groep A ging Manchester United verrassend onderuit bij FC Basel. De ploeg van manager José Mourinho hielp een aantal goede kansen om zeep en kreeg in de blessuretijd de deksel op de neus. Michael Lang bezorgde Basel de drie punten, nadat hij uit de rug van Daley Blind kwam. Daardoor is United nog niet zeker van overwintering in de Champions League. Basel volgt op drie punten, net als CSKA Moskou, dat eerder op de woensdagavond te sterk was voor het puntloze Benfica (2-0).

Plaats een reactie

woensdag 22 november 2017 om 22:43
Wat kan blind hier aan doen???
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 22 november 2017 om 22:57
Echt lekker verdedigd is het natuurlijk niet...
Vind ik leuk
Vlietje +189
woensdag 22 november 2017 om 23:12
Niet om het een of ander... ik ben normaal gesproken fan van blind maar hier loopt hij toch gewoon te slapen...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:26
Ik ben totaal geen fan van blind maar valt hier toch allemaal wel mee.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:29
Dat er diverse 100% kansen om zeep worden geholpen, doet er dan niet meer toe zeker...
Vind ik leuk
Vlietje +189
woensdag 22 november 2017 om 23:39
Dat is toch niet waar mijn opmerking over gaat... tuurlijk hadden ze moeten scoren... het gaat nu alleen om de tegen goal... ik ben nog steeds van mening dat hij niet goed staat... kan gebeuren... niets meer niets minder
Vind ik leuk
Truth +2777
donderdag 23 november 2017 om 10:32
Ontzetten met zijn rechtervoet bv ?
Vind ik leuk
Jens1999 +4605
woensdag 22 november 2017 om 22:43
Verrassend zeg.... het heeft dan wel een kleine 400 miljoen gekost... maar je hebt dan ieder geval wel een record gebroken met de meeste goals in de Champions League-groepsfase... toch wat voor 400 miljoen.....
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 22:48]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:58
City is het nog niet gelukt in al die jaren. Toch goed beleid bij PSG.
Vind ik leuk
Jens1999 +4605
woensdag 22 november 2017 om 23:01
Goed beleid om dat te halen in de poule...?..... eerst maar eens zien of ze de CL weten te winnen....
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:05
Nogmaal, City is al 10 jaar bezig.
Vind ik leuk
Jens1999 +4605
woensdag 22 november 2017 om 23:17
City is bezig met het beleid om een record te maken in de Champions League-groepsfase....? Nogmaals je kan pas over ''goed'' beleid praten wanneer je ook ECHT die Cup in de wacht weet te slepen.... wanneer PSG het weer niet wint... volgend jaar gaan ze dan vast weer een miljoen of 300 uitgeven...idd een heel goed beleid.....
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:22
Ze doen het iig beter dan dat de tijd die City nodig had. En PSG is in korte tijd veel verder dus goed beleid! PSG is aardig op weg en maakt heel veel kan om de CL te winnen.

City is al 10 jaar bezig aan het project.
Vind ik leuk
Gavv +619
donderdag 23 november 2017 om 07:43
City moet er natuurlijk wel de zware PL bijnemen. Op halve kracht spelen zoals PSG in de Ligue 1 om meer te kunnen focussen op CL matchen gaat niet in Engeland. Natuurlijk niet de enigste reden dat City tot nog toe niet veel heeft laten zien Europees, maar toch een belangrijke naar mijn mening.
Vind ik leuk
Truth +2777
donderdag 23 november 2017 om 10:34
En toch zal geen van beide de cl winnen dat denk ik...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:13
Wie denk jij dan?

Ik geef PSG wel een hele grote kans, finale denk ik.
Vind ik leuk
Truth +2777
donderdag 23 november 2017 om 13:34
Psg maakt op mij geen indruk , enorm arrogante ploeg ...Barca , real lijken mij toch nog altijd iets beter
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:58
Nee ik zie PSG als kanshebber. Spelen ook mooi voetbal en vind ze niet arrogant. Maar ja ieder zijn mening, respect voor.
Vind ik leuk
Truth +2777
donderdag 23 november 2017 om 15:22
Tuurlijk ;-)
Ze zijn zeker kanshebber dat ontken ik niet maar mijn gevoel zegt net zoals bij city ....net weeral niet
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:41
Vind ze wel wat verder dan City, maar goed geeft niks ;)
Vind ik leuk
darmianto +7887
donderdag 23 november 2017 om 00:03
Ben het hier wel een beetje met je eens, oke, ze geven achterlijk veel geld uit en hoewel ze dat eerder deden en faalden zijn ze nu wel echt goed terwijl City idd jaren geleden al aan het smijten was met geld jaar in jaar uit en destijds in de groepsfase 2x vernederd werd door Ajax..

Als Ajax op dit moment tegen PSG zou spelen dan wint PSG gewoon 4 a 5-0
Vind ik leuk
yuuup +5750
donderdag 23 november 2017 om 05:08
En het record zelf is meteen waardeloos geworden.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:45
United is altijd door kunnen niet meer door Basel ingehaald worden, onderling duel gaat voor doelsaldo.
3-0 thuis 0-1 uit.
Vind ik leuk
Mo +8851
woensdag 22 november 2017 om 22:47
Dan staat er Blind is United-schlemiel en vervolgens lees je dat een speler die uit zijn rug wegliep de goal maakte. Bij VP doen ze wel heel erg hun best om Nederlandse spelers in hun verhaal te betrekken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 22:48]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:48
Triest zeg. Iets met olie en vuur.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:47
Hoezo blind de schlemiel?
Vind ik leuk
Mo +8851
woensdag 22 november 2017 om 22:48
Gaat nergens over inderdaad
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 00:47
Schlemiel:
1) Arme kerel 2) Lang mager mens 3) Loser 4) Mafkees 5) Ongeluksvogel 6) Onhandig lang mens 7) Onnozele hals 8) Pechvogel 9) Slampamper 10) Slappeling 11) Slemiel 12) Sloeber 13) Stakker 14) Sukkel 15) Sul 16) Sullig persoon 17) Watje

In dit geval lijkt mij nummer 1, 5, 7 en 8 toepasbaar.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 07:43
En nu met onderbouwing?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:59
Jij vraagt hoezo schlemiel.
Hangt er van af hoe je schlemiel definieert.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:21
Wat Dacht je van 1,4,7,8,10,11,15,16 en 17
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:51
Hoeveel heeft dat record gekost?
Vind ik leuk
power +754
woensdag 22 november 2017 om 22:59
ik vind dat niet gek met meer dan 700 miljoen ploeg record breken
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:02
Die Michael Lang kan Blindelings intikken.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 23:19
Blind is geen back. Dat zei Martin Jol al toen hij hem had bij Ajax. Hij vond Blind een middenvelder. Hij mist snelheid en dat is voor een back wel heel belangrijk.
Vind ik leuk
MojoRisin +1628
woensdag 22 november 2017 om 23:24
Wat is dat Celtic ook slecht zeg, mijn god..
Vind ik leuk
North +2225
woensdag 22 november 2017 om 23:46
Wat een slecht stuk weer van VP.. Alles voor de clicks.. Triest zeg.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 05:28
Bizar dat in de CL zoveel kwaliteitsverschil zit.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 07:17
Zeer slecht verdedigd Blindje je weet dat de bal daar gaat komen.
Vind ik leuk
Ryan82 +492
donderdag 23 november 2017 om 07:30
Blind is zeker niet hoofdschuldige, maar wellicht kijkt hij teveel naar de bal ( wat veel Eredivisie verdedigers doen zoals Tapia tegen Man City) en dan zijn ze te laat om de bal in de baan van de pass te onderscheppen. Wanneer je verdediger wegloopt ben je te laat om iets te doen. Maar ik vind in dit geval ver gezocht.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:00
Hij is gewoon erg traag en dan kan dit gebeuren. Blind is een middenvelder, geen back.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSG breekt Champions League-record bij vernedering, Blind is United-schlemiel