Fraser en Genee steunen AD-initiatief: Lekker in korte broek demonstreren

    Fraser en Genee steunen AD-initiatief: "Lekker in korte broek demonstreren"

    donderdag 23 november 2017 om 09:59

    Vitesse-trainer Henk Fraser roept met een groot aantal andere BN'ers in het Algemeen Dagblad op tot een Sinterklaasbestand. De coach vindt dat de Zwarte Piet-discussie niet moet worden gevoerd tijdens de feestperiode.

    "Eigenlijk zouden de kinderen hier nog het beste een oplossing voor kunnen vinden, want het zijn hier de volwassenen –pro of anti-piet- die er een rotzooi van maken", stelt Fraser. "Ik denk namelijk dat het de kinderen om het even is hoe Zwarte Piet eruit ziet."

    "Maar het beste is als de politiek een standpunt inneemt. Dan komen er regels waaraan iedereen zich moet houden. Maar we moeten de discussie niet voeren tijdens het Sinterklaasfeest. Zolang je blijkbaar geen oplossing kunt vinden met z'n allen, moet je dat niet uitvechten waar de kinderen bij zijn", aldus Fraser, die net als onder meer oud-schaatser Erben Wennemars, premier Mark Rutte en PVDA-leider Lodewijk Asscher pleit voor het Sinterklaasbestand.

    Ook Wilfred Genee sluit zich aan bij Fraser. "Als dit zo doorgaat is de enige associatie van kinderen met Zwarte Piet de boze mensen die hen omringen in deze periode. Ik begrijp hun punt, maar parkeer die discussie voor hartje zomer. Kunnen ze lekker in korte broek demonstreren."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    donderdag 23 november 2017 om 10:06
    En dat gezeik is alleen maar omdat, Mevrouwtje Simons tegen Zwarte Piet is!
    Nog even en wij mogen helemaal niks meer in Nederland.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 23 november 2017 om 13:38
    Wij mogen alles, mits wij dat op respectvolle manier doen.
    Ik respecteer ook mevrouw Simons haar mening.
    Maar misschien moeten wij eerst onze eigen geschiedenis eens lezen.
    De Duitsers hebben geleerd van hun geschiedenis, dat volk is nu een voorbeeld voor allen. Misschien hebben wij nog wat stappen te zetten.
    Ik bedoel maar, je moet je eerst realiseren wat onze geschiedenis is voor je snapt waarom anderen zoals mevrouw Simons zo boos zijn.

    mijn oplossing is: Geel-blauwe Pieten, de hebzucht van een Hollands kind is groot genoeg om een Piet met die kleur te accepteren als echt. En van de kant daartegenover ook wat water bij de wijn... simpel.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 14:37
    Zij wil onze tradities afnemen,volgende stap word kerstman met een burka (boerka)
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 23 november 2017 om 17:28
    Zij wil het aanzien van Nederland in het buitenland verbeteren.
    Wij kijken raar op dat Saoudi-vrouwen niks mogen.
    De wereld kijkt raar dat wij blanke superioriteit nog steeds op kinderen overbrengen. Zij voorkomt dat wij idioten lijken. :-)

    Kom op mensen beetje water bij de wijn,
    voor de ene partij... het is een bedacht kinderfeest,
    voor de andere partij... blauwe pieten werkt ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 17:42
    Zwarte Piet,en verder moet ze niet zeiken.
    De grensen zijn open,vrij om lekker op te tiefen
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 23 november 2017 om 18:10
    De blanke superieur, het zwarte mallotige knechtje.
    Het herinnert ons aan de boze tijd dat wij het kwaad waren.
    Ik zeg weg ermee... de Sint voortaan Swart en de Piet blank met oorbellen en een tattoo.
    Vind ik leuk
    13 +9051
    donderdag 23 november 2017 om 16:46
    Geel-blauw? Moet het in een Ikea-feest veranderen?
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 23 november 2017 om 18:12
    De hebzucht van het Hollandse kind is zo groot, die maalt nergens om... Zwart, Rood, Geel, Bleu... aanpakken het is Winter.
    Ze komen ook niet door de schoorsteen en ik wil geen ouwe kerel op een paard over mijn zonnepanelen heen... dus waarom wel zo star vasthouden aan blank en zwarte kleur?
    Vind ik leuk
    John M. +4191
    donderdag 23 november 2017 om 17:40
    Ik ben het niet met je eens, Piet moet zwart zijn. Waarom toegeven als het bij ons traditie is? De mensen die in Nederland komen moeten zich aan de gewoonte hier aanpassen en niet omgekeerd.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 23 november 2017 om 18:19
    Traditie ontneemt ons de kans de wereld te laten zien dat we weldenkende mensen zijn die niet meer leven in 1500.
    Vasthouden aan oude waarden is zinloos, wees soepel en stap mee de toekomst in.
    Vind ik leuk
    John M. +4191
    donderdag 23 november 2017 om 19:11
    De wereld lacht ons uit, dat wij ons zo dwingen laten. Er zijn weinig of geen landen die zo door de knieen gaan. Ik ben veel in het buitenland (nu in Zwitserland) en daar hebben de mensen geen begrip, ja zelfs medelijden voor deze slappe houding
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 24 november 2017 om 12:40
    Jij maakt jezelf slachtoffer over een bedacht kinderfeest, alles is opgelost als de pieten blauw zijn.
    Zijn jou voorouders ook als beesten vervoerd, heb jij ook een achternaam gekregen van een slavenhouder?
    In Engeland en Amerika gruwt men van het idee.
    Vind ik leuk
    John M. +4191
    vrijdag 24 november 2017 om 23:13
    De slavenhandel was oorspronkelijk een afrikaans onderonsje.
    Vind ik leuk
    Manolo +2358
    donderdag 23 november 2017 om 10:10
    Yo Henk, concentreer jij je even op de wedstrijd van vanavond, aub.?
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    donderdag 23 november 2017 om 10:14
    Zwarte piet is zwart door de roet van de schoorsteen. dus laten we inderdaad stoppen met het in de slachtoffer rol kruipen die er niet is!
    Vind ik leuk
    Woudo +8021
    donderdag 23 november 2017 om 10:48
    Amen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 23 november 2017 om 18:26
    Wist je dat wij als slavenhandelaars alles bijhielden? Elke slaaf, vrouw, kind man die wij vervoerden dat hielden we bij, die logboeken zijn nu pas gevonden.
    Ik leerde op school dat 33% van de slaven stierven tijdens transport.
    Wij vonden dat niet erg want dan bleven de sterksten over.
    Amsterdam is er rijk mee geworden zie de grachtenpanden.
    In de haven aangekomen, daar werden ze gewassen en goed gevoed omdat ze dan meer geld opbrachten. Ze werden gekeurd als paarden, gebit werd gekeurd en ze werden in de kont gekeken.
    We dachten dat wij de grootste handelaars naar Amerika toe waren.
    Maar in de nieuw gevonden boeken blijkt dat we ook in de oost en op 3 andere plekken verdienden aan slavenhandel.
    Op pagina 1 van elk blues-boek staat... dat Nederlanders mensen verhandelden.
    Als je van Blues houdt kun je dus trots zijn. :-)

    Dit feest toont ons als slechterik. Das prima als je dat wilt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 18:28]
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    vrijdag 24 november 2017 om 09:14
    schei toch uit man, we hebben het over een fucking kinderfeest waar zwarte pieten zwart zijn van de roet van de schoorsteen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 24 november 2017 om 13:06
    Das prima, dan moet je ze zo schminken.
    Maar leg dan kinderen wel even uit wat een schoorsteen is, want die bouwen we al 10 jaar niet meer. En vertel ook wat roet is.

    En pas die liedjes aan:
    Ook al is hij zwart als roet,
    hij meent het best goed.
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    vrijdag 24 november 2017 om 14:04
    *zucht*
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 24 november 2017 om 14:31
    Blijven doorademen Korm. Het is maar een verschil van mening... beetje water bij de wijn. Even inleven dat anderen daaronder lijden... van beide kanten hoor! En dan iets toegeven.
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    vrijdag 24 november 2017 om 15:08
    Hmm het is inderdaad een groot verschil van mening...
    Het is een feest zonder bijbedoelingen of iemand te kwetsen. het is een feest wat al vele jaren bestaat en bedoeld is voor kinderen. ik denk dat wij nederlanders al heel veel tolleren en toegeven. eens is de maat vol denk ik. Als het nou echt discriminerend is dan snap ik dat wel maar dat is in dit geval zeker niet zo. mensen vinden het gewoon fijn om snel in een slachtoffer rol te kruipen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 15:10]
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 24 november 2017 om 15:24
    Dat kinderfeest kan gewoon doorgaan, die ouwe man die naar een rijk land komt om daar kado's uit te delen aan kinderen die alles al hebben das prima.
    Ik denk altijd waarom gaat ie niet naar Afrika?

    Niemand wil graag slachtoffer zijn, dus daarom hebben mensen daar al die jaren nooit iets over gezegd, maar gelukkig kan dat nu wel.
    Zoals jij zegt de roetpiet is prima, bedenk wat anders een piet met rood haar of groen.
    Niemand klimt door een schoorsteen, niemand rijdt op een paard over het dak, waarom moet nu net die zwarte kleur van de knecht wel?
    Vind ik leuk
    Korm +29778
    vrijdag 24 november 2017 om 15:30
    om hier antwoord op te geven kan ik je verwijzen naar:
    http://www.historien.nl/de-strijd-om-zwarte-piet/

    daarin komt echt naar voren dat het helemaal niet racistisch is.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 24 november 2017 om 15:41
    Tsja als het op een website staat dan moet ik dit wel accepteren. Er staat trouwens veel op wat ik je ook al schreef, hulde daarvoor. ;-)

    Of die zwarte man nou bedacht is of niet, dan bedenken wij hem nu anno 2017 als blanke man.
    We hebben de paashaas ook bedacht en Haloween. Op Curacao is de Sint zwart en de piet wit... en de Nederlander die daar woont zei, onze kinderen vonden het prima en hadden feest.

    Als we authentiek willen zijn dan moeten wij Jezus ook een kleur geven met krulhaar en niet afbeelden als een Hollander.

    Het is al mooi dat je discussieert.
    Zou het niet fijn zijn als dit feest ook voor zwarte mensen een fijne periode is? Nou dat kan door beetje aan te passen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 15:46]
    Vind ik leuk
    FSCeara +7882
    donderdag 23 november 2017 om 10:15
    Zodra de bond voor dieren gaat zeiken over de rendieren bij kerst of de ezel in de stal is dat ook naar de kloten.begrijp niet dat een klein groepje mensen een kinderfeest kunnen verkloten.in de zak en op de boot ermee.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 10:23
    Dit gezeik de kop indrukken en voor eens en altijd duidelijk maken dat Zwarte Piet ....Git Zwart blijft met kroeshaar, rode lippen en grote gouden oorringen.

    Waanzin dat een paar klaagnegers en werkschuwe uit de Bijlmer en dadeleters bepalen hoe wij Nederlanders Zwarte Piet vieren.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +435
    donderdag 23 november 2017 om 10:26
    En nu de discussie verplaatsen naar VP? Wat heeft dit artikel met voetbal te maken?
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 10:37
    D(oodeng)66 met de Allochtonen Partij incl SP zullen zo wel komen dat het voetbal veel te wit is, geen diversiteit en nog niet genderneutraal

    Man man man wat is dit land ziek!
    Vind ik leuk
    Zultkop +3207
    donderdag 23 november 2017 om 10:54
    Nou als je eens goed kijkt naar het gemiddelde eredivisie team..of het nederlands elftal... dan zijn er toch een hoop spelers die geen noord europese voorouders hebben....
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 10:58
    Voor D(oodeng)66, Partij van de Allochtonen en SP kan het niet zwart genoeg ;)
    Vind ik leuk
    Zultkop +3207
    donderdag 23 november 2017 om 11:23
    Je lijkt me een aardige Swartkijker.
    Vind ik leuk
    tremere +526
    donderdag 23 november 2017 om 16:59
    Je komt met je eigen veronderstellingen, namelijk dat de voetbalwereld niet divers genoeg is voor D66 en de SP, dan geef je de mening daarover, namelijk dit land is daarom ziek, zonder dat je ook maar met enig bewijs kom. Man man zo kan ik ook wel dingen verzinnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 22:53
    Tremere: Ooit iets gehoord over en van HUMOR? Zo te lezen zit je aardig aan de linkse (verkeerde) kant van de samenleving...als je begint over bewijzen.

    Vind ik leuk
    tremere +526
    vrijdag 24 november 2017 om 08:44
    Ik zie de humor van je opmerking niet, humor heeft ergens een grappige ondertoon, kon ik in jouw originele opmerking niet vinden. Luister ik toch liever naar Daniel Arends en dergelijke.

    Want bewijzen is links? Ach ja rechts is inderdaad meer van de onderbuik dan van de wetenschap. Als feiten en wetenschap een links iets is ja dan ben ik zeker links. Man man ook verkeerde kant opschrijven dan kan ik je al helemaal niet serieus nemen, of het een burgeroorlog is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 08:47]
    Vind ik leuk
    soccer02 +475
    donderdag 23 november 2017 om 10:35
    Next. Mensen weten tegenwoordig echt niet meer wat ze moeten doen met hun leven. Dus gaan ze maar een Kinder feestje verzieken. Met dank aan Simons. Die dit alleen maar doet voor media aandacht en die slungel van de wereld draait door, geeft haar dan ook alle aandacht.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 11:06
    Het is de minderheid die bepaalt in Nederland. Hoeveel woorden hebben we al aan moeten passen omdat het anders als racistisch uitgelegd kan worden. Kijk nu ook weer eens er zijn nog geen 200 betogers geweest tegen de zwarte Piet en dat op 17 miljoen inwoners. dat gaat toch gewoon nergens om nog geen 0,0001%. Daarnaast vraag ik mij af of ze niet protesteren om het protesteren zo van het maakt me niet uit waar het om gaat maar ik ben tegen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16955
    donderdag 23 november 2017 om 11:39
    Misschien wordt het tijd dat we eens teruggrijpen op de functie van tradities. Tradities zijn er om orde en de maatschappelijke stabiliteit te behouden. Op dit moment vervult het Sinterklaasfeest die functie op een aantal plekken in Nederland overduidelijk niet. Moeten we dan om deze traditie te behouden de traditie niet een beetje aanpassen ? Volgens mij is dit niet in beton gegoten. En laten we eerlijk zijn in het buitenland kijkt men met afgrijzen naar black face Pete. Niks mis met een kleine aanpassing.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 12:06
    Nou, bij de HEMA heten paaseieren voortaan voorjaarseieren.
    Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest. De HEMA ziet mij nooit meer.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6999
    donderdag 23 november 2017 om 12:43
    Die anti-Pieten zijn echt niet goed bij hun hoofd hoor, krijg je ervan als mensen te veel tijd om handen hebben (lees werkeloos zijn) en makkelijk te beinvloeden zijn. Altijd maar weer dat eeuwige slachtofferrolletje en janken omdat mensen zijn of haar gezicht zwart smeren en kinderenn blij maken. Ik dacht dat ik een zuur mens was, maar mijn god wat een sneu en naar persoon ben je dan als je te midden van kleine kids je slachtofferrolletje wil etaleren. Ik zeg geldkraan dan ook dichtmaken, alle subsidies voor die enge clubjes stoppen en ze met dwang aan het werk zetten. Jaren lang pappen en nat houden, inschikken en sorry zeggen, dan krijg je dit gezeur van minderheden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
    Vind ik leuk
    Hulsink +293
    donderdag 23 november 2017 om 13:42
    Er moet helemaal niet over gediscussieerd worden.
    Vind ik leuk
    tremere +526
    donderdag 23 november 2017 om 16:53
    Hierboven is duidelijk te zien dat de oproep vooralsnog een averechts effect heeft. Wederzijds respect in een maatschappelijk debat in een democratisch land is hier totaal niet te vinden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 16:53]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fraser en Genee steunen AD-initiatief: "Lekker in korte broek demonstreren"