Heitinga: Sommigen zitten me soms echt aan te kijken van 'wie is die vent?'

Heitinga: "Sommigen zitten me soms echt aan te kijken van 'wie is die vent?'"

donderdag 23 november 2017 om 10:58

John Heitinga is trainer van Ajax O19, maar houdt zich namens de club ook bezig met het leven buiten het voetbal. Sinds februari is hij ambassadeur van de Ajax Foundation.

In de aanloop naar de competitiewedstrijd van Ajax tegen Roda JC, die is omgedoopt tot Charity Matchday voor de Ajax Foundation, is Heitinga druk, onder meer met een G-dag en met de VU mc Kinderstad. "Samen voetballen, spelen en lachen. Dan ben ik non-stop in touw met die kids. Intensief, maar enorm dankbaar", vertelt hij op de clubsite.

"Het is echt heel bijzonder om te zien dat pijn en verdriet op die middagen even plaatsmaken voor plezier. Maar inderdaad, het doet veel met me. Sinds ik vader ben, ben ik zachter geworden, gevoeliger. Ik merk ook dat ik heel veel energie haal uit zo'n dag", aldus Heitinga, die zichzelf geen rolmodel vindt. "Ik ben het gezicht naar buiten toe. Voor veel kinderen ben ik trouwens de oude generatie. Sommige kids zitten me soms echt aan te kijken van 'wie is die vent?', haha. Grappig hè."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 11:02
Mooi. Respect john
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 23 november 2017 om 11:02
Pffff..op het niveau van Heitinga is het wellicht grappig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 12:13]
Vind ik leuk
jepo10 +273
donderdag 23 november 2017 om 11:04
Niveau*
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:15
Om over jouw “niveau” maar niet te praten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:30
Nee, want jouw niveau is hoog...
Vind ik leuk
Degraaf +10293
donderdag 23 november 2017 om 11:39
Ach het kind is gewoon gefrustreerd naar alles wat Ajax betreft, je zal maar zo'n triest leven hebben om de hele dag op een voetbalforum alles wat Ajax is te bashen. Ga leuke dingen doen en lach om die gozer, doe ik ook.
Vind ik leuk
Korm +23093
donderdag 23 november 2017 om 12:13
gelukkig zijn niet alle supporters zo hoor ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:39
Jij bent over het algemeen een vrij objectieve supporter ja.
Vind ik leuk
Degraaf +10293
donderdag 23 november 2017 om 12:40
Dat weet ik Korm, met jou kan je nog een normale discussie voeren.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:40
Zeker, ook al is @JajaPSV laatste tijd af en toe inhoudelijk nog wel goed bezig. Hij is nog wel één van de personen die ik serieus neem, in tegenstelling tot @Lucien1978.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 23 november 2017 om 13:31
Respect, krijg je respect voor terug. Thx.

Ps ik vind een beetje plagen vanwege concurrentie strijd als heel normaal tussen Nederlandse clubs.
Zodra NL clubs Europees strijden ben ik voor elke nl club.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 13:33]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:58
Zeker, ben het lang niet altijd met je eens en af en toe zuig je best wel, maar ik vind dat dat moet kunnen. Doe ik zelf ook wel, even de boel op scherp zetten ;-)

Voetbalinhoudelijk merk ik echt dat je er wel verstand van hebt en qua mens lijk je me ook wel oké (ook al is dat lastig te beoordelen achter een laptop). In tegenstelling tot @Lucien1978 ben jij hier (vermoed ik) om je mening te geven, dus dan krijg je respect.

En dat laatste ben ik ook met je eens ja, zo hoort het ook. Zonder PSV en Feyenoord is Ajax kansloos en vice versa.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
donderdag 23 november 2017 om 14:02
Lijkt erop dat we met dezelfde instelling hier posten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 14:02]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:04
Top.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:03
Ik vind plagen "Paul de Leeuw" humor en daar ben ik niet van. Maar ik respecteer mensen die wel zo zijn ook.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:53
welles! Nietes! ....

voor de grap zou iedereen verplicht zijn leeftijd achter zijn username moeten zetten....dan springen je de tranen in de ogen!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:32
Voor de grap... verplicht..

En wat denk? Dat het hier de algemene vergadering bij de VN is?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:10
ik heb geen idee wat je zegt
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:51
Je hebt een te hoge droombeeld van een voetbal wereld... en waarschijnlijk ook een zelfbeeld met zo een naam.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:22
Dude waar heb je het in hemelsnaam over. Ga je nu ook nog dit "forum" "de voetbalwereld" noemen? En natuurlijk ook nog over mijn username beginnen... lees mijn eerste reactie anders nog een x... is zo'n slechtte nog niet als je de reacties leest


Vind ik leuk
Kwikwek +2493
donderdag 23 november 2017 om 15:58
KwikKwek18 !
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:23
nice!
Vind ik leuk
3Bier +2230
donderdag 23 november 2017 om 11:05
Goed bezig John. Blij dat we je nu ook niet meer als analist zien, want dat was echt een drama. Dit doe je wel goed. En wie weet een aardige trainer in de toekomst. Doet het wel redelijk met de A1 van Ajax. Aan de andere kant, bijna iedere trainer van Ajax A1 doet het redelijk. Zegt nog niks over zijn potentie als trainer. Maar please John, nooit meer analist!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:05
Haha. Grappig hè."
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 23 november 2017 om 11:13
Ik ging helemaal stuk.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:08
Mooi toch dat hij zich inzet voor maatschappelijke doeleinden! Chapeau John!
Vind ik leuk
Korm +23093
donderdag 23 november 2017 om 11:25
inderdaad, kan je toch alleen maar respect voor hebben? al zien sommige mensen nog steeds kans om die man af te zeiken... soms heb je ook echt triest volk bij zitten
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:28
John Heitinga was ook als voetballer gewoon al een prima vent, geen rare fratsen, altijd netjes in de omgang met de media, en waarschijnlijk destijds ook al met maatschappelijke projecten bezig. Ik kan er alleen maar respect voor hebben!
Vind ik leuk
Korm +23093
donderdag 23 november 2017 om 11:29
hahaha ik ga hem toch maken
#metoo ;)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:33
Hahaha ik had er gister ook eentje omdat VP in hun vacatures over Hem/Hij spraken waardoor vrouwen worden uitgesloten van sollicitatie ;)

Dat hele #metoo verhaal begint zo uit de klauwen te lopen dat ik er alleen nog maar om kan lachen, het is zijn punt een beetje voorbijgestreefd. Als je nu al iemand verkeerd aankijkt heb je diegene seksueel geïntimideerd, man man man...
Vind ik leuk
Korm +23093
donderdag 23 november 2017 om 11:34
ben ik wel met je eens :)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:37
Natuurlijk voor de mensen die zoiets is overkomen is het hartstikke erg, maar het begint me echt de keel uit te komen. Ik kan geen nieuwssite lezen of er zijn weer vage Amerikaanse acteurs beschuldigd of weer een of andere regisseur van een nietszeggend nederlands progamma. Het klinkt misschien hard maar veel beschuldigingen zijn natuurlijk zonder bewijs om te onderbouwen, in mijn tijd heette dit nog smaad en laster, maar tegenwoordig kan je gewoon iedereen beschuldigen zonder consequenties.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:09
Niet alleen kinderen vragen zich af wie die vent is?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:32
Is dit niet de man die flink voor de gek gehouden werd bij de warme club Ajax??
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 23 november 2017 om 11:37
Respect...

En john,dat denkt heel Nederland vaak over je hoor
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:34
De reactie's boven je gemist?
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 23 november 2017 om 13:53
Wel gelezen.... maar mijn geheugen is zo lek als een mandje
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 23 november 2017 om 12:20
Ik heb die gast nog nooit zien lachen eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 23 november 2017 om 13:45
Ik had dat sinds 2010 nou altijd als hij op het veld liep.

Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:52
Het wordt wel weer wat met Johny
Vind ik leuk
reggie +939
donderdag 23 november 2017 om 15:27
Komt zo uit het wassen beeldenmuseum!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heitinga: "Sommigen zitten me soms echt aan te kijken van 'wie is die vent?'"