Supertalent AZ keert terug in selectie: Hij is zijn talent niet kwijtgeraakt

Supertalent AZ keert terug in selectie: "Hij is zijn talent niet kwijtgeraakt"

donderdag 23 november 2017 om 15:36

Myron Boadu staat te boek als één van grootste talenten van Nederland, maar de zestienjarige aanvaller moet nog even wachten op zijn debuut in de Eredivisie. Dat laat John van den Brom weten.

De AZ-trainer haalde Boadu eerder dit jaar bij de hoofdmacht, maar een slepende knieblessure maakt spelen vooralsnog onmogelijk. Afgelopen week trainde Myron Boadu wel weer gedeeltelijk mee met de groep.

"Medisch gezien is Myron weer fit. Nu is het zaak dat hij weer volledig terugkeert bij in de selectie", vertelt Van den Brom op de AZ-website. "Ik hoop dat hij voor het einde van het jaar weer volledig aansluit, maar de dingen die hij nu al laat zien, zien er veelbelovend uit. Hij is zijn talent niet kwijtgeraakt."

AZ neemt het vrijdagavond in eigen huis op tegen FC Twente. "In de bus naar Limburg hebben we Twente gezien tegen sc Heerenveen. We weten dus hoe ze spelen. Het is even afwachten hoe ze reageren op de twee nederlagen op rij en met welke spelers ze dat gaan doen. Maar zoals altijd: ik kijk naar onszelf."

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 15:43
AZ heeft zo veel talentvolle jongens in de selectie, niet normaal. Dat gecombineerd met jongens als Van Overeem, Weghorst en vooral Jahanbaksh maakt AZ een goede kanshebber voor plek 4. En als Feyenoord zo door gaat voor plek 3.
Vind ik leuk
3Bier +2258
donderdag 23 november 2017 om 15:51
Das mooi! Samen met Stengs het grootste talent van AZ volgens mij. Zonde dat beide zolang geblesseerd zijn geraakt. Nu maar laten zien in de Jupiler League hoe goed hij is.
Vind ik leuk
De Hout +741
donderdag 23 november 2017 om 15:51
Fantastisch dat Myron er weer zo goed als bij is. Grootste talent van Nederland naar mijn idee.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:55
Knieblessure is niet niks.. kijken hoe ze terug komen. Kan je wel zoveel talent hebben maar als je lichaam niet meewerkt..
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 15:56]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
donderdag 23 november 2017 om 15:55
Volgens zijn zaakwaarnemer ook! :-)

Die weten nu al zeker dat hij straks jarenlang schittert in het Nederlands elftal!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:00
Nee, dat is De Ligt.
Vind ik leuk
JapAZ +143
donderdag 23 november 2017 om 17:15
Hoe kan je dat zeggen, je hebt Boadu niet vaak genoeg zien spelen om te beoordelen. Daarnaast is hij 16 en een spits, De Ligt is 18 en een CV.
Vind ik leuk
Sytz +1145
donderdag 23 november 2017 om 17:54
Ja je kan ook zeggen, de Ligt heeft het als 18 jarige al verschrikkelijk veel laten zien, terwijl Boadu (omdat hij nog jong is) nog niets in de hoofdmacht heeft laten zien. Daarom ziet hij de Ligt als grootste talent.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 17:54]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:02
Precies dat. Dank je @Sytz
Vind ik leuk
JapAZ +143
vrijdag 24 november 2017 om 13:01
Vind het nog maar matig wat De Ligt heeft laten zien.
In de topwedstrijden is hij regelmatig behoorlijk kwetsbaar
Vind ik leuk
Sanders +1766
donderdag 23 november 2017 om 18:55
de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt de ligt
Vind ik leuk
AlbS +219
donderdag 23 november 2017 om 15:51
Das goed nieuws voor AZ. Nu Stengs nog.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:57
Nog klein jaartje wachten :((
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 15:58]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:00
Is een prima talent.. nu nog hopen dat hij goed terug is gekomen van zijn blessure want dat gaat ook nog wel eens mis
Vind ik leuk
Lozan0 +44
donderdag 23 november 2017 om 16:16
Als psv'er ben ik toch wel vooral benieuwd naar stengs.. Die wedstrijd waar hij geblesseerd raakte tegen psv was hij zeker de beste van het veld.. Hoe gaat het met zijn blessure? Hoop echt van harte dat hij er weer bovenop komt.. En beter wordt.. Als dat hij al was.. En natuurlijk dat deze man ooit voor het Nederlands elftal gaat spelen want als er iemand potentie heeft om het super niveau te halen in het stengs wel.!! En natuurlijk hoop "ik" dat psv hem haalt!?
Vind ik leuk
ttfr +1086
donderdag 23 november 2017 om 16:57
Zeker de beste van het veld? Voor maar liefst 5 minuten lang...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:24
Deze jongen heeft net als Stengs en Til een super mentaliteit.Kom aub gauw terug zodat we nooit meer naar Friday hoeven te kijken.
Vind ik leuk
John M. +3287
donderdag 23 november 2017 om 16:54
Al weer een supertalent. Het komt me voor dat VP iedere jongen die een bal kan raken een supertalent noemt en het erge is, die jongens geloven het nog ook.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:52
Nu zeggen youtube beelden niet alles...maar: https://www.youtube.com/watch?v=VGgDaKmZMFI

Volgens mij was hij hier nog 15....in oranje onder 17 en jong az (in de tweede klasse)
Vind ik leuk
Bossie020 +1801
donderdag 23 november 2017 om 20:40
Hij heeft vorig seizoen (op zijn 15e) 9 duels meegedaan bij Jong AZ waarin hij 7 x scoorde.

Bovendien kon hij overal heen maar hij tekende voor 3 jaar bij AZ. Hij is bewust met zijn carriere bezig.
Vind ik leuk
John M. +3287
donderdag 23 november 2017 om 21:50
Alleen in Nederland zijn ze supertalenten. In het land der blinden enz. enz.
Vind ik leuk
Bossie020 +1801
zaterdag 25 november 2017 om 17:41
Je bent duidelijk geen kenner, Sjonnie.
Vind ik leuk
John M. +3287
zaterdag 25 november 2017 om 17:54
Wat ik zeggen wilde is dat er hier in NL direkt van supertalenten gesproken wordt. Maar men vergelijkt de spelers met andere spelers van dezelfde klasse, dus A-jeugdspeler met A-jeugdspeler. Dan steekt de één wel boven de ander uit. Maar als ze dan in het eerste komen en dan tegenover grote kerels staan gaat het vaak mis. Maar in NL zijn het direkt supertalenten. Je moet er eens op letten hoevaak VP het woord talent en supertalent gebruikt. De Oranje O-xx elftallen breken sinds meerdere jaren internationaal toch ook geen potten en dat met al die zg. supertalenten.
Vind ik leuk
Bossie020 +1801
zaterdag 25 november 2017 om 21:38
Er is nooit een garantie. Gaat een talent leven voor het voetbal of gaat ie hoeren en snoeren.

Ter illustratie 2 gewonnen finales van 5 en 6 jaar geleden. De helft is afgehaakt.

Opstelling Oranje -17 tijdens EK finale 2012
Nederland - Duitsland 5-2
Boy de Jong; Daan Disveld, Terence Kongolo, Karim Rekik, Jetro Willems; Kyle Ebecilio, Tonny Vilhena, Yassine Ayoub; Memphis Depay, Anass Achahbar, Nick de Bondt.

Opstelling Oranje -17 tijdens EK finale 2011
Nederland - Duitsland 1-1, Nederland wint na strafschoppen
Nick Olij; Djavan Anderson, Riecehdly Bazoer, Jorrit Hendrix, Joris Voest; Thom Haye, Nathan Aké, Tonny Vilhena; Jeroen Lumu, Rai Vloet, Queensy Menig.

Toch zijn Boadu en Simons lichtpuntjes voor goede tijden voor Oranje.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:35
Een van de toekomstige topspitsen uit Nederland.

Over 4 jaar staat Nederland er compleet anders voor.

We kunnen dan eindelijk weer de strijd aangaan met een Brazilië, Frankrijk ect.. (winnen is andere koek, aangezien we maar 16milj inwoners hebben)
Vind ik leuk
Bossie020 +1801
zondag 26 november 2017 om 15:54
Die hadden we ook toen we wel van ze wonnen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:16
Laat die jonge gasten eerst maar een paar jaar in de eredivisie spelen
Van Maher werd ook gezegd dat het een topper was
Ik hoop wel dat AZ deze week op corners heeft geoefend, dat was wel nodig na vorige week
Vind ik leuk
JapAZ +143
zondag 26 november 2017 om 12:21
Maher was ook op dat moment een van de beste spelers van de Eredivisie. Wordt nu door Cocu niet goed gebruikt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Supertalent AZ keert terug in selectie: "Hij is zijn talent niet kwijtgeraakt"