Vitesse definitief uitgeschakeld in Europa ondanks prima gelijkspel bij Lazio

Vitesse definitief uitgeschakeld in Europa ondanks prima gelijkspel bij Lazio

donderdag 23 november 2017 om 20:51

Het Europa League-avontuur van Vitesse zit er definitief op. Omdat OGC Nice donderdagavond met 3-1 won van Zulte-Waregem, is overwintering niet meer mogelijk voor de Arnhemmers. Zelf speelde Vitesse met 1-1 gelijk tegen SS Lazio. 

De Romeinse opponent was voor aanvang van speelronde vijf in Groep K al geplaatst en dus besloot trainer Simone Inzaghi om veel reservespelers en talenten op te stellen tegen Vitesse. De Arnhemse formatie deed het voor rust heel aardig in Stadio Olimpico. Na 13 minuten werd het 0-1. Mason Mount legde een vrije trap breed en Bryan Linssen krulde heerlijk raak, via de onderkant van de lat.

De gelijkmaker viel op slag van rust. Luis Alberto nam een voorzet vanaf rechts in één keer op z'n pantoffel. De bal vloog binnen bij de eerste paal. Vitesse-goalie Remko Pasveer, teruggekeerd van een blessure, zag er niet goed uit bij de treffer. 

Na de pauze werd er niet meer gescoord in Rome. Vitesse moest sowieso winnen om nog kans te maken op de volgende ronde. Omdat Nice in eigen huis won van Zulte-Waregem, was het sowieso einde verhaal voor de formatie van trainer Henk Fraser.

Namens de Fransen scoorde Mario Balotteli binnen een halfuur twee keer. Brian Hamalainen deed in de slotfase nog wat terug via een fenomenale vrije trap, maar snel na die goal werd het alsnog 3-1. Adrien Tameze scoorde. Wesley Sneijder zat overigens 90 minuten op de bank. Door de zege is ook Nice door naar de volgende ronde. 

Plaats een reactie

poklane +3146
donderdag 23 november 2017 om 20:53
Hé, we zijn wel over Liechtenstein heen gegaan vandaag!
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:53]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:53
Niet door Feyenoord toch?
Vind ik leuk
poklane +3146
donderdag 23 november 2017 om 20:55
We hebben 4 bonuspunten omdat we de groepsfase van de CL hebben gehaald. Daardoor zijn we trouwens qua punten voor de ranglijst van Europese clubcompetities de beste Nederlandse club dit seizoen hahahaha.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:58
Gefeliciteerd, eerst de beker, toen het kampioenschap, nou deze eerste plaats er nog overheen. Het houdt niet op bij jullie :p
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:59]
Vind ik leuk
Thobar +2750
donderdag 23 november 2017 om 21:46
Die directe plaatsing had Feyenoord te danken aan de plaats van Nederland op de ranglijst op basis van de resultaten van de periode 2012-2016. Resultaten behaald door vnl Ajax, Psv en Az.
De bijdrage van Feyenoord is al jaren ondermaats en daar komt ook dit jaar geen verandering. Te Eigenlijk te beschamend en een Nederlandse topclub onwaardig om er ook nog grappig over te doen
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 20:57
Meen je niet?
Vind ik leuk
poklane +3146
donderdag 23 november 2017 om 20:59
Wij na vandaag 2.100 punten, Liechtenstein 2.000.
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 21:00
Allemaal aan Vitesse te danken???
Vind ik leuk
poklane +3146
donderdag 23 november 2017 om 21:04
Feyenoord 4 punten, FC Utrecht 3,5 punt, Vitesse 2 punten en Ajax 1 punt. In totaal 10,5 punten, gedeeld door 5 (want we hadden 5 deelnemers dit seizoen) is 2.100 punten.
Vitesse dus na Feyenoord en FC Utrecht de beste Nederlandse club dit seizoen. Mocht Vitesse van Nice winnen gaan jullie nog over FC Utrecht heen en komen jullie gelijk met ons.
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 21:06
Dat moet dan maar gebeuren
Vind ik leuk
Thobar +2750
donderdag 23 november 2017 om 22:23
Wanneer Nederland dit jaar Helmond Sport had ingeschreven als rechtstreeks geplaatste Champions League deelnemer, hadden ze ook 4 punten gehaald.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:05
Willem Alexander gaat een gelukstelegram sturen naar Arnhem.
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 21:07
Tja daar schiet je ook niks mee op.
Stuur dan nog een bekertje,is dan nummertje 2 in 125 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:53
Toch prima resultaat! Tegen Nice nog 1X achter de ploeg en hopen op winst.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:59
Ja precies. Nice is ook klaar, hopen dat ze het een beetje laten varen En jullie er nog een leuk feestje van kunnen maken!
Vind ik leuk
elijah +348
donderdag 23 november 2017 om 20:54
Daaaaaaar gaat de klassering van Nederland... een paar of meer seizoenen zonder directe plaatsing champions league
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:54
Prima resultaat, zat zelfs nog meer in.

En dit komt van een 'klootzak'....
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 20:54
Ach,in ieder geval geen afstraffing.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:54
Jammer zeg, vandaag had er meer in moeten zitten.
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 20:55
1ste 20 min hadden ze het moeten afmaken,maarja toch een puntje
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:56
Waar hebben we dat vaker gehoord?

Na elke EU wedstrijd van een NLse club. Jaja.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:18
Ja dat is vaak waar Wim.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:51
Bijna bij elke wedstrijd van Ajax vorig seizoen gok ik xD
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:55
Ook Vitesse had een grote kans om te winnen. Na een sterk begin, genoeg kansen. Maar na de 1-0 weer vrolijk achter uit lopen. Bangeriken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:57]
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 20:59
Dat krijg je als je een verdediger als trainer hebt Jansen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:00
Meestal wel idd. Haha.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:03
Zo zie je maar ... Dat er personen zijn die defensief denken en aanvallend. Dat is toch een karaktereigenschap van de mens dan.

Ook daar kun je in de opleiding op selecteren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:04]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 23 november 2017 om 21:01
Dat winnen lijkt steeds zo....
Weer zo'n Nederlandse ploeg waarvan je al blij bent dat ze niet een vreselijk pak slaag krijgen in een Europese competitie, dat is zo'n beetje de nieuwe standaard.
Blij zijn met verliezen of een uitschakeling omdat de schade beperkt is gehouden, ik moet er wel aan wennen....
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:07
Eigenlijk kun je maar beter niet meer kijken. Je wordt er zo chagrijnig van.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 23 november 2017 om 21:16
Ja precies, ha ha hier zit nog zo'n chagrijn.....
Ik zeg maar steeds tegen mezelf dat ik dingen moet accepteren
als ik ze niet kan veranderen.....( in het algemeen ook )
Vervolgens blijf ik wel allert om, daar waar/als mogelijk, toch bepaalde zaken een positieve wending te geven.
Weet je wat het is ? Wij zijn verschrikkelijk zeurende ouderen die tot in de grond toe verwend zijn geweest, dat wreekt zich nu, ha ha, ik probeer er niet in te trappen, maar het blijft behelpen.....Vooral niet te veel zeuren "over hoe het was" helpt wel, daar ligt namelijk de oorzaak van de verwennerij....ha ha
De ( voetbal ) jeugd heeft de toekomst omdat ze de mazzel hebben dat ze niet weten ......en zij die niet weten spreken.....
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:57
Als je ouder bent, weet je ook hoe t anders kan. Veel te laat. Maar t leuke is dan wel, dat de jeugd alles nog fris en fruitig bekijkt.
Misschien maar goed ook ... Haha.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 23 november 2017 om 22:13
Een man met het hart op de goede plaats.....
Ja, precies, gun ze dat nou maar.

Ik heb eens tegen een veeeel jonger vriendinnetje gezegd: Ik voel me gewoon een jongere die per ongeluk een oudere is geworden......
Daar klamp ik mij maar aan vast, 'kan er ook niets aan doen, dus accepteren ha ha
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:22
Haha.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:56
1-1 tegen een B-ploeg is wat anders dan een overwinning tegen een A-ploeg als Zenit, maar voor Nederland toch een weer wat punten die in de toekomst weer belangrijk kunnen zijn.

In ieder geval genoten van Vitesse en het publiek die zich fantastisch heeft laten gelden. Een absoluut visitekaartje afgegeven!
Vind ik leuk
Kuip +3389
donderdag 23 november 2017 om 20:57
Prima gelijkspel? Kom op nou. Van een Lazio op 40% moet je gewoon winnen. Vitesse kreeg heel veel ruimte maar de spelers van Vitesse zijn zo beperkt. Voortdurend foute keuzes, ballen weer te hard of te zacht ingespeeld. Die van Bergen, die heeft geen knikker goed geraakt. En zo zijn er nog een paar. Achterin blijven ze vaak ( op zijn Hollands) eindeloos rondspelen tot de bal uiteindelijk weer bij de eigen keeper is. Dit kost zeeen van tijd. Laat die keeper de bal meteen naar voren peren en ga voorin jacht maken op de bal. Wat een drama weer.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:58
Volgend jaar AZ maar weer europa in
Vind ik leuk
Busk +811
donderdag 23 november 2017 om 21:18
Precies, die slepen o.h.a. wat meer uit het vuur, dan hier en daar een gelijkspelletje.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6996
donderdag 23 november 2017 om 21:01
En Utrecht blijft de enige ploeg met een overwinning in Europa in dit seizoen. schande haha.
Vind ik leuk
1892 +7064
donderdag 23 november 2017 om 21:04
Hoho,we hebben nog een kans tegen Nice
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 23 november 2017 om 21:04
Jammer alleen dat ze met 1-7 verliezen van PSV in de ED.....
Vind ik leuk
power +754
donderdag 23 november 2017 om 21:06
Nederlandse voetbal is erg achteruit gelopen, over paar jaar mogen ze ook EU cup en CL spelen
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:14
Was te verwachten natuurlijk... jammer
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 21:50
Vitesse is ook wel echt ruk club ,
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 23 november 2017 om 22:29
Kwam door die keeper die ze van PSV gehaald hebben, elke keeper in de eredivisie had die bal gehad maar die Pasveer duikt er zo overheen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 05:40
Klopt jaa
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:51
Werd tijd.
Niet omdat ik er tegen ben, maar het is nog niet op niveau.
Vitesse is een goeie ploeg op zich, ik zie hun liever in Europa dan AZ in mijn mening.

Ik hoop in ieder geval dat ze (nederlande ploegen) er wat van hebben geleerd als er weer kwalificatierondes worden gespeeld voor de CL/EL.

En ook dat er vriendschappelijke wedstrijden worden gespeeld tegen teams iets boven hun klasse om beter voorbereid het kampioenenbal in te gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:57]
Vind ik leuk
Lubje +607
vrijdag 24 november 2017 om 00:00
Het is echt huilen met de pet op voor het Nederlandse voetbal. Europees maar niet meer meedoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse definitief uitgeschakeld in Europa ondanks prima gelijkspel bij Lazio