Vitesse definitief uitgeschakeld in Europa ondanks prima gelijkspel bij Lazio

    Vitesse definitief uitgeschakeld in Europa ondanks prima gelijkspel bij Lazio

    donderdag 23 november 2017 om 20:51

    Het Europa League-avontuur van Vitesse zit er definitief op. Omdat OGC Nice donderdagavond met 3-1 won van Zulte-Waregem, is overwintering niet meer mogelijk voor de Arnhemmers. Zelf speelde Vitesse met 1-1 gelijk tegen SS Lazio. 

    De Romeinse opponent was voor aanvang van speelronde vijf in Groep K al geplaatst en dus besloot trainer Simone Inzaghi om veel reservespelers en talenten op te stellen tegen Vitesse. De Arnhemse formatie deed het voor rust heel aardig in Stadio Olimpico. Na 13 minuten werd het 0-1. Mason Mount legde een vrije trap breed en Bryan Linssen krulde heerlijk raak, via de onderkant van de lat.

    De gelijkmaker viel op slag van rust. Luis Alberto nam een voorzet vanaf rechts in één keer op z'n pantoffel. De bal vloog binnen bij de eerste paal. Vitesse-goalie Remko Pasveer, teruggekeerd van een blessure, zag er niet goed uit bij de treffer. 

    Na de pauze werd er niet meer gescoord in Rome. Vitesse moest sowieso winnen om nog kans te maken op de volgende ronde. Omdat Nice in eigen huis won van Zulte-Waregem, was het sowieso einde verhaal voor de formatie van trainer Henk Fraser.

    Namens de Fransen scoorde Mario Balotteli binnen een halfuur twee keer. Brian Hamalainen deed in de slotfase nog wat terug via een fenomenale vrije trap, maar snel na die goal werd het alsnog 3-1. Adrien Tameze scoorde. Wesley Sneijder zat overigens 90 minuten op de bank. Door de zege is ook Nice door naar de volgende ronde. 

    Plaats een reactie

    poklane +4267
    donderdag 23 november 2017 om 20:53
    Hé, we zijn wel over Liechtenstein heen gegaan vandaag!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 20:53
    Niet door Feyenoord toch?
    Vind ik leuk
    poklane +4267
    donderdag 23 november 2017 om 20:55
    We hebben 4 bonuspunten omdat we de groepsfase van de CL hebben gehaald. Daardoor zijn we trouwens qua punten voor de ranglijst van Europese clubcompetities de beste Nederlandse club dit seizoen hahahaha.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22781
    donderdag 23 november 2017 om 20:58
    Gefeliciteerd, eerst de beker, toen het kampioenschap, nou deze eerste plaats er nog overheen. Het houdt niet op bij jullie :p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 20:59]
    Vind ik leuk
    Thobar +3627
    donderdag 23 november 2017 om 21:46
    Die directe plaatsing had Feyenoord te danken aan de plaats van Nederland op de ranglijst op basis van de resultaten van de periode 2012-2016. Resultaten behaald door vnl Ajax, Psv en Az.
    De bijdrage van Feyenoord is al jaren ondermaats en daar komt ook dit jaar geen verandering. Te Eigenlijk te beschamend en een Nederlandse topclub onwaardig om er ook nog grappig over te doen
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 20:53
    Toch prima resultaat! Tegen Nice nog 1X achter de ploeg en hopen op winst.
    Vind ik leuk
    robertus +1709
    donderdag 23 november 2017 om 20:59
    Ja precies. Nice is ook klaar, hopen dat ze het een beetje laten varen En jullie er nog een leuk feestje van kunnen maken!
    Vind ik leuk
    elijah +1444
    donderdag 23 november 2017 om 20:54
    Daaaaaaar gaat de klassering van Nederland... een paar of meer seizoenen zonder directe plaatsing champions league
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4755
    donderdag 23 november 2017 om 20:54
    Prima resultaat, zat zelfs nog meer in.

    En dit komt van een 'klootzak'....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81726
    donderdag 23 november 2017 om 20:54
    Jammer zeg, vandaag had er meer in moeten zitten.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 20:56
    1-1 tegen een B-ploeg is wat anders dan een overwinning tegen een A-ploeg als Zenit, maar voor Nederland toch een weer wat punten die in de toekomst weer belangrijk kunnen zijn.

    In ieder geval genoten van Vitesse en het publiek die zich fantastisch heeft laten gelden. Een absoluut visitekaartje afgegeven!
    Vind ik leuk
    Kuip +5804
    donderdag 23 november 2017 om 20:57
    Prima gelijkspel? Kom op nou. Van een Lazio op 40% moet je gewoon winnen. Vitesse kreeg heel veel ruimte maar de spelers van Vitesse zijn zo beperkt. Voortdurend foute keuzes, ballen weer te hard of te zacht ingespeeld. Die van Bergen, die heeft geen knikker goed geraakt. En zo zijn er nog een paar. Achterin blijven ze vaak ( op zijn Hollands) eindeloos rondspelen tot de bal uiteindelijk weer bij de eigen keeper is. Dit kost zeeen van tijd. Laat die keeper de bal meteen naar voren peren en ga voorin jacht maken op de bal. Wat een drama weer.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +850
    donderdag 23 november 2017 om 20:58
    Volgend jaar AZ maar weer europa in
    Vind ik leuk
    Busk +1174
    donderdag 23 november 2017 om 21:18
    Precies, die slepen o.h.a. wat meer uit het vuur, dan hier en daar een gelijkspelletje.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10136
    donderdag 23 november 2017 om 21:01
    En Utrecht blijft de enige ploeg met een overwinning in Europa in dit seizoen. schande haha.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7272
    donderdag 23 november 2017 om 21:04
    Jammer alleen dat ze met 1-7 verliezen van PSV in de ED.....
    Vind ik leuk
    power +4856
    donderdag 23 november 2017 om 21:06
    Nederlandse voetbal is erg achteruit gelopen, over paar jaar mogen ze ook EU cup en CL spelen
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    donderdag 23 november 2017 om 21:50
    Vitesse is ook wel echt ruk club ,
    Vind ik leuk
    HansVites +4412
    donderdag 23 november 2017 om 22:29
    Kwam door die keeper die ze van PSV gehaald hebben, elke keeper in de eredivisie had die bal gehad maar die Pasveer duikt er zo overheen.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    vrijdag 24 november 2017 om 05:40
    Klopt jaa
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 22:51
    Werd tijd.
    Niet omdat ik er tegen ben, maar het is nog niet op niveau.
    Vitesse is een goeie ploeg op zich, ik zie hun liever in Europa dan AZ in mijn mening.

    Ik hoop in ieder geval dat ze (nederlande ploegen) er wat van hebben geleerd als er weer kwalificatierondes worden gespeeld voor de CL/EL.

    En ook dat er vriendschappelijke wedstrijden worden gespeeld tegen teams iets boven hun klasse om beter voorbereid het kampioenenbal in te gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 22:57]
    Vind ik leuk
    Lubje +689
    vrijdag 24 november 2017 om 00:00
    Het is echt huilen met de pet op voor het Nederlandse voetbal. Europees maar niet meer meedoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse definitief uitgeschakeld in Europa ondanks prima gelijkspel bij Lazio