Everton keihard onderuit, Memphis geeft assist bij Lyon, AC Milan plaatst zich

    Everton keihard onderuit, Memphis geeft assist bij Lyon, AC Milan plaatst zich

    donderdag 23 november 2017 om 22:58

    Olympique Lyon heeft zich donderdagavond overtuigend geplaatst voor de volgende ronde van de Europa League. In Frankrijk werd Apollon Limassol met 4-0 verslagen. Memphis Depay leverde een assist af. Ook AC Milan is door, dankzij een ruime zege op Austria Wien. Everton - met Davy Klaassen in de basis - verloor in eigen huis dik van Atalanta Bergamo. 

    The Toffees pakten slechts één punt uit hun eerste vier Europese duels en waren voor aanvang van de clash met Atalanta al uitgeschakeld. Op Goodison Park ging het voor de zoveelste keer dit seizoen mis. Bryan Cristante scoorde na twaalf minuten en maakte er een kwartier na rust ook 0-2 van. Tussendoor miste Alejandro Gomez een strafschop namens de Italianen.

    De aansluitingstreffer van Sandro Ramirez viel na 71 minuten, maar toen Robin Gosens (oud-speler van Heracles Almelo) vlak voor tijd scoorde, was het definitief gedaan. Andreas Cornelius maakte er zelfs 4-1 en 5-1 van. Klaassen werd na een uur naar de kant gehaald. Bij Atalanta stonden Marten de Roon en Hans Hateboer in de basis. 

    In dezelfde groep won Lyon met speels gemak van Apollon Limassol. Het werd 4-0. Mouctar Diakhaby profiteerde na een halfuur van een gigantische blunder van de goalie van de Cyprioten en enkele minuten later scoorde Nabil Fekir op aangeven van Memphis Depay. Mariano Diaz en Myziane Maolida tekenden na de pauze voor de goals. Net als Atalanta is Lyon - waar Kenny Tete de gehele wedstrijd op de bank zat - nu door naar de volgende ronde. 

    AC Milan wist dat het een aan overwinning op Austria Wien voldoende had om zich te plaatsen voor de knockout-ronde. In San Siro begon de miljoenenploeg van Vincenzo Montella slecht. Doelman Gianluigi Donnarumma kwam onstuimig uit en enkele seconden later gleed Leonardo Bonucci de bal in eigen doel: 0-1. 

    Milan schakelde daarna een tandje bij en won alsnog met ruime cijfers: 5-1. Ricardo Rodriguez, André Silva (tweemaal) en Patrick Cutrone (tweemaal) scoorden. 

    Istanbul Basaksehir, met Eljero Elia de hele wedstrijd op de bank, won met 2-1 bij Ludogorets en maakt nog een kansje op de volgende ronde. Het Maccabi Tel Aviv van trainer Jordi Cruijff ging thuis roemloos onderuit tegen Sparta Praag: 0-2. Maccabi is uitgeschakeld. 

    Plaats een reactie

    LinkeLoutje +6050
    donderdag 23 november 2017 om 23:05
    Elia wissel? Terug halen!
    Vind ik leuk
    davidben +3589
    donderdag 23 november 2017 om 23:09
    Basaksehir speelde met een B-ploeg
    Vind ik leuk
    Aal +20515
    donderdag 23 november 2017 om 23:11
    Ideaal die EL. Wil je smak geld verdienen dan gewoon niet op Everton spelen en het is cashen. Toto weer 50 euri verdiend met 15 inzet :-)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17229
    donderdag 23 november 2017 om 23:14
    Lekker man hehe... Ik moest alleen nog 1 goal van Maccabi :( had ik 33x me inzet..
    Vind ik leuk
    Aal +20515
    donderdag 23 november 2017 om 23:16
    Zonde riGGy die had ik je van harte gegund man....
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17229
    donderdag 23 november 2017 om 23:22
    Hehe thanks man ;-) volgende keer beter...
    Vind ik leuk
    HJR +6399
    donderdag 23 november 2017 om 23:32
    Everton was een goede bet vandaag :). Of eigenlijk Atalanta dan. Zelfde als hoge odd voor Villarreal, al was dat niet geheel overtuigend ;)
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6050
    donderdag 23 november 2017 om 23:27
    Nou en :P
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 23:05
    klaassen speelt dus een blamage wil ik het niet noemen. gaat toch verkocht worden na dit seizoen.
    Vind ik leuk
    broedkip +1294
    donderdag 23 november 2017 om 23:08
    Klaassen werd gewisseld bij 1-1 daarna ging het een stuk beter gezien de uitslag 1-5.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 23:08
    Stuk beter zonder Koeman. Wat is Klaassen matig trouwens.
    Vind ik leuk
    R2 +4811
    donderdag 23 november 2017 om 23:21
    Inderdaad veel beter zonder Koeman. Thuis een 1-5 nederlaag lijden tegen Atalanta, top resultaat!
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2569
    vrijdag 24 november 2017 om 00:34
    Mag toch hopen dat zijn reactie cynisch is :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 08:56
    Dat klopt hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 23:12
    Het Everton van Davy Klaassen. Aldus het opportunistische redactiepetje.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9399
    donderdag 23 november 2017 om 23:40
    Iedereen uit hier kritiek op Klaassen.. Beetje makkelijk naar mijn mening. Hij is ook echt in zijn eentje verantwoordelijk voor de sportieve malaise van Everton. Want de rest bakt er gelukkig veel van..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2569
    vrijdag 24 november 2017 om 00:34
    Dat helpt ook niet mee voor hem nee.
    Gewoon naar een Duitse middenmotor ofzo vanaf de winter.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 23:51
    Lyon!

    blijf vechten.
    Vind ik leuk
    Kwal +475
    vrijdag 24 november 2017 om 00:47
    Toen Klaassen eruit ging was het nog 1-1...Daarna ging het een stuk lekkerder :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 06:54
    Everton gaat gewoon lekker verder. Met of zonder Koeman
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Everton keihard onderuit, Memphis geeft assist bij Lyon, AC Milan plaatst zich