Everton keihard onderuit, Memphis geeft assist bij Lyon, AC Milan plaatst zich

Everton keihard onderuit, Memphis geeft assist bij Lyon, AC Milan plaatst zich

donderdag 23 november 2017 om 22:58

Olympique Lyon heeft zich donderdagavond overtuigend geplaatst voor de volgende ronde van de Europa League. In Frankrijk werd Apollon Limassol met 4-0 verslagen. Memphis Depay leverde een assist af. Ook AC Milan is door, dankzij een ruime zege op Austria Wien. Everton - met Davy Klaassen in de basis - verloor in eigen huis dik van Atalanta Bergamo. 

The Toffees pakten slechts één punt uit hun eerste vier Europese duels en waren voor aanvang van de clash met Atalanta al uitgeschakeld. Op Goodison Park ging het voor de zoveelste keer dit seizoen mis. Bryan Cristante scoorde na twaalf minuten en maakte er een kwartier na rust ook 0-2 van. Tussendoor miste Alejandro Gomez een strafschop namens de Italianen.

De aansluitingstreffer van Sandro Ramirez viel na 71 minuten, maar toen Robin Gosens (oud-speler van Heracles Almelo) vlak voor tijd scoorde, was het definitief gedaan. Andreas Cornelius maakte er zelfs 4-1 en 5-1 van. Klaassen werd na een uur naar de kant gehaald. Bij Atalanta stonden Marten de Roon en Hans Hateboer in de basis. 

In dezelfde groep won Lyon met speels gemak van Apollon Limassol. Het werd 4-0. Mouctar Diakhaby profiteerde na een halfuur van een gigantische blunder van de goalie van de Cyprioten en enkele minuten later scoorde Nabil Fekir op aangeven van Memphis Depay. Mariano Diaz en Myziane Maolida tekenden na de pauze voor de goals. Net als Atalanta is Lyon - waar Kenny Tete de gehele wedstrijd op de bank zat - nu door naar de volgende ronde. 

AC Milan wist dat het een aan overwinning op Austria Wien voldoende had om zich te plaatsen voor de knockout-ronde. In San Siro begon de miljoenenploeg van Vincenzo Montella slecht. Doelman Gianluigi Donnarumma kwam onstuimig uit en enkele seconden later gleed Leonardo Bonucci de bal in eigen doel: 0-1. 

Milan schakelde daarna een tandje bij en won alsnog met ruime cijfers: 5-1. Ricardo Rodriguez, André Silva (tweemaal) en Patrick Cutrone (tweemaal) scoorden. 

Istanbul Basaksehir, met Eljero Elia de hele wedstrijd op de bank, won met 2-1 bij Ludogorets en maakt nog een kansje op de volgende ronde. Het Maccabi Tel Aviv van trainer Jordi Cruijff ging thuis roemloos onderuit tegen Sparta Praag: 0-2. Maccabi is uitgeschakeld. 

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 23:05
Elia wissel? Terug halen!
Vind ik leuk
davidben +2559
donderdag 23 november 2017 om 23:09
Basaksehir speelde met een B-ploeg
Vind ik leuk
Aal +15456
donderdag 23 november 2017 om 23:11
Ideaal die EL. Wil je smak geld verdienen dan gewoon niet op Everton spelen en het is cashen. Toto weer 50 euri verdiend met 15 inzet :-)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12231
donderdag 23 november 2017 om 23:14
Lekker man hehe... Ik moest alleen nog 1 goal van Maccabi :( had ik 33x me inzet..
Vind ik leuk
Aal +15456
donderdag 23 november 2017 om 23:16
Zonde riGGy die had ik je van harte gegund man....
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12231
donderdag 23 november 2017 om 23:22
Hehe thanks man ;-) volgende keer beter...
Vind ik leuk
HJR +4767
donderdag 23 november 2017 om 23:32
Everton was een goede bet vandaag :). Of eigenlijk Atalanta dan. Zelfde als hoge odd voor Villarreal, al was dat niet geheel overtuigend ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:27
Nou en :P
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:05
klaassen speelt dus een blamage wil ik het niet noemen. gaat toch verkocht worden na dit seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:08
Ook alleen maar omdat Everton hoe dan ook al uitgeschakeld was.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:28
maakt niet uit. speelminuten zijn speelminuten.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:34
Ja, na een uurtje gewisseld en zondag in Southampton als het weer ergens om gaat, zal hij geen rol spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 23:36]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:38
wat maakt het uit, zoals ik zei wordt hij waarschijnlijk toch verkocht aankomende zomer of winter.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:45
Waarsch. wordt hij in de winter verhuurd en van daaruit zien ze wel verder, maar vooralsnog is het allemaal erg pover en bij lange na niet voldoende voor het niveau dat ze nastreven.
Vind ik leuk
JDW1988 +1329
vrijdag 24 november 2017 om 00:31
Het is te hopen voor Klaassen dat die lekker ergens bij een Duitse middenmotor aan de slag kan vanaf de winter.
Premier League is gewoon te hoog gegrepen voor hem.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 23:06
Het begint wel triest te worden voor Klaassen. Mag je eindelijk een keer meedoen, wordt je team in eigen stadion volledig afgedroogd. Het is te hopen dat hij zijn carrière ergens anders weer nieuw leven in kan blazen
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:08
Het vertrouwen bij de supporters is ook volgens mij helemaal verdwenen, het stadion zat akelig leeg.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 23 november 2017 om 23:12
Ja, triest om te zien. Everton is best een grote club en het is jammer om ze zover terug te zien glijden. Heeft Koeman met zijn aankoopbeleid echt bagger gedaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
donderdag 23 november 2017 om 23:21
Dus toch maar een andere Oranje coach zoeken die gevoel heeft welke spelers hij zou moeten opstellen....?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:39
Klaassen had eigenlijk de Danny blind van Ajax moeten worden.
Ik denk dat hij als hij als trouwe speler bij Ajax groter had kunnen worden als de weg die hij nu bewandeld.
Maar ik steun hem wel 100% in zijn keuze, als voetballer ben je ook gretig en wil je gaag kijken tot hoever jij het zelf kan schoppen waardoor Everton de perfecte team voor hem was.
Helaas vinden de spelers hun draai niet waardoor het voor hem ook lastig word aangezien de premier league toch wel een paar niveaus hoger ligt dan de eredivisie.
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
vrijdag 24 november 2017 om 00:53
Wordt straks hetzelfde verhaal als de Jong. Ergens anders niet slagen dan maar terug naar Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:08
Klaassen werd gewisseld bij 1-1 daarna ging het een stuk beter gezien de uitslag 1-5.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:08
Stuk beter zonder Koeman. Wat is Klaassen matig trouwens.
Vind ik leuk
R2 +3210
donderdag 23 november 2017 om 23:21
Inderdaad veel beter zonder Koeman. Thuis een 1-5 nederlaag lijden tegen Atalanta, top resultaat!
Vind ik leuk
JDW1988 +1329
vrijdag 24 november 2017 om 00:34
Mag toch hopen dat zijn reactie cynisch is :p
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 08:56
Dat klopt hahaha
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:12
Het Everton van Davy Klaassen. Aldus het opportunistische redactiepetje.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:19
Depay is lekker bezig!
Vind ik leuk
Sil95 +5314
donderdag 23 november 2017 om 23:40
Iedereen uit hier kritiek op Klaassen.. Beetje makkelijk naar mijn mening. Hij is ook echt in zijn eentje verantwoordelijk voor de sportieve malaise van Everton. Want de rest bakt er gelukkig veel van..
Vind ik leuk
JDW1988 +1329
vrijdag 24 november 2017 om 00:34
Dat helpt ook niet mee voor hem nee.
Gewoon naar een Duitse middenmotor ofzo vanaf de winter.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 23:51
Lyon!

blijf vechten.
Vind ik leuk
Kwal +349
vrijdag 24 november 2017 om 00:47
Toen Klaassen eruit ging was het nog 1-1...Daarna ging het een stuk lekkerder :)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 06:54
Everton gaat gewoon lekker verder. Met of zonder Koeman
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Everton keihard onderuit, Memphis geeft assist bij Lyon, AC Milan plaatst zich