Booy vindt na jaren weer werk en keert terug bij zijn oude club

Booy vindt na jaren weer werk en keert terug bij zijn oude club

vrijdag 24 november 2017 om 14:01

Foeke Booy keert terug bij SC Cambuur. De Fries heeft een contract voor tweeënhalfjaar getekend als technisch manager bij de club. In de verbintenis zit nog een optie een extra seizoen.

"Cambuur is de club waar ik ooit ben begonnen als speler en waar ik altijd veel gevoel bij heb gehad", zegt de 55-jaige Booy, die tussen 1980 en 1984 in Leeuwarden voetbalde. "Het is fantastisch om terug te zijn en mijn steentje bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling en groei van deze mooie club, helemaal met het nieuwe stadion op komst."

Booy werkte als coach onder meer voor Sparta, Cercle Brugge, FC Utrecht en Go Ahead Eagles. Go Ahead, waar hij in 2015 vertrok, was zijn laatste trainersklus. "Foeke is iemand met ontzettend veel ervaring in de voetballerij en beschikt over een groot netwerk", zegt algemeen directeur Gerald van den Belt. "Bovendien kent hij de club en de stad als oud-speler en -inwoner als geen ander."

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 14:03
Succes op het zinkende schip Foeke.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:18
Bedankt voor weer een hersenloze reactie
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:36
Gezonde rivaliteit.
16e in de JL is nou niet bepaald hoogstaand.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:49
Achtste plek eredivisie heb je ook niets aan. Heb je ook nergens geen recht op..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 14:49]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:55
Daar heb je gelijk maar ruilen wou je maar al te graag.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:16
Nou ik zit liever in een stadion waar wel sfeer is..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:29
Je mag mijn seizoenskaart wel lenen. Kan jij ook eens een lekker sfeertje bijwonen in combinatie met een mooi potje voetbal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 15:29]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:39
Volgens mij weet jij niet wat sfeer is.. Maar wel vreemd dat je een wedstrijd wilt missen door mij je seizoenkaart te geven. Je mag ook wel een keer mee naar Leeuwarden krijg je van mij oordopjes ivm lawaai overlast
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:40
Is je moeder trots op je ventje?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:47
Bij dkv beginnen ze te janken als t wat minder gaat, moet t bestuur weg, seizoenkaarthouders komen niet meer. Hebben ze afgelopen weekend weer gewonnen, wordt de polonaise weer ingezet en het plaatselijke dweilorkest ingehuurd. Wat een volk
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:41
Theaterpubliek noem je dat. Resultaat maakt niet uit als ze maar een leuke middag hebben.
Vind ik leuk
Dordmund +1541
zondag 26 november 2017 om 11:40
Laat die strontboer heeft niet veel verstand gister ook weer lekker verloren tegen Pec Zwolle.
Het stadion krijgen ze daar ook al niet meer vol.....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:25
Je bent zeker de leukste thuis zeker.. fan van een clubje dat ook weer eens gewonnen heeft..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 14:26]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:44
Hij gaat niet naar DKV!
Vind ik leuk
zwollie +3944
vrijdag 24 november 2017 om 14:56
Kan alleen maar beter gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:57
Dat is een waarheid als een koe.
Vind ik leuk
mcmodd +12087
vrijdag 24 november 2017 om 16:07
Foeke is een prachtvent. Ik heb hem bij FC Utrecht leren kennen als een man die zijn werk niet alleen serieus neemt, maar ook anderen, van de pers bijvoorbeeld en tv, maar ook sponsors. Hij is wat ik noem een ‘inclusief-denker. Iemand die zorgt voor een plan b en zelfs c. Een paar uurtjes met Foeke aan de bar (waar hij nooit teveel drinkt) geven je een redelijk inzicht in de persoon Booy.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:44
Mooie woorden Mac, we kunnen wel positief nieuws gebruiken.
Hij kocht toen ook zeker heel erg sterke spelers.
En bij Sparta deed hij het ook goed, ik dacht toen na Utrecht dat hij klaar voor de top was, maar die kans kwam niet.
Maar ik meen dat er ook wat schulden ontstonden toen hij bij Utrecht zat.
Vind ik leuk
North +2225
vrijdag 24 november 2017 om 18:00
Wat een angst heerst er in hveen toch voor Cambuur.
Vind ik leuk
Dordmund +1541
zondag 26 november 2017 om 09:56
He Henkie je hersens zijn aangetast.
Wat was uitslag gisteren tegen PEC ohhhhhh heerlijk jonge wat heb ik genoten kijk eerst nou jou clubje.
Toeschouwers laten het steeds meer afweten jonge volgend seizoen komen er nog veel minder.
Van wachtlijst van 5000 boeren naar straks een half leeg stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:05
En als je echt bij geen enkele club wordt aangenomen dat kan je altijd nog bij Cambuur terecht.........Ja ook Wilfred Genee straks;)
Vind ik leuk
Bongo +783
vrijdag 24 november 2017 om 14:13
Ik denk dat Genee nog geen eens een hele slechte keus zou zijn.
Is een charismatisch man.
Denk dat je op commercieel vlak met Genee best kan groeien.
Vind ik leuk
North +2225
zaterdag 25 november 2017 om 10:41
En dat zegt een feyenoorder... Hoeveel kneuzen hebben jullie wel niet in het bestuur (gehad) de afgelopen 15 jaar?
Nu weer die knuppel met dat hondenhaar..
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
zaterdag 25 november 2017 om 11:07
hey Henkie..achtelijk dom figuur..hou je met je eigen shit bezig. Ontopic: Foeke maar snel Diekuuzen vervangen want het was gister weer bar en boos. Er zit echt meer in dit team, dat zag je tegen Fortuna met Sipke Hulshoff aan het roer.
Vind ik leuk
Dordmund +1541
zaterdag 25 november 2017 om 14:19
Moet je nagaan wat jullie nu doormaken kerel dat clubje heeft niks te zoeken in Europa en in de eredivisie is het een drama ik kan ook genieten van jou clubje haha.
De TD van jullie heeft ook topspelers gehaald dit seizoen nou nou wat een drama je moet je doodschamen.
Vind ik leuk
remakil +1788
vrijdag 24 november 2017 om 14:25
Nou, dat worden weer een paar "geweldige" transfers voor Cambuur...
Weet nog dat Foeke met 3 Zweden aan kwam bij Utrecht, die hij volgens mij in de schappen van IKEA had gevonden...

Nilsson, Martensson en Gerndt... de eerste kon niks en werd door de 18-jarige Mike van der Hoorn uit de basis gespeeld en daarna zagen we hem enkel op de bank, of als het echt niet anders kon succesloos in het veld. De tweede was op zich goed, maar altijd na 3 wedstrijden geblesseerd en Gerndt was enkel op Youtube goed. Die liet alles van zijn voeten ketsen en soms had hij dan een bevlieging en scoorde hij wel... Tel er de "talenten" Bob Scheepers en Mark Diemers bij op en je weet wat Foeke een groot succes wordt... NOT!
Vind ik leuk
mazu +474
vrijdag 24 november 2017 om 16:51
Volgens mij vergeet jij dat Foeke Bouy de succesvolste trainer is in de historie van Utrecht....2x beker gewonnen als ik me goed herinner. Erg weinig respect voor een Utrecht fan.
Vind ik leuk
remakil +1788
vrijdag 24 november 2017 om 17:43
Volgens mij weet jij het verschil niet tussen een trainer en een technisch manager. Als je dat deel begrijpt, neem je jouw woorden over respect terug...

De trainer Foeke Booy heb ik hoog staan, al vind ik Ten Hag nog beter. Maar een goede trainer, is niet per definitie een goede technisch manager. Daar reken ik hem op af, omdat ik dat deel van zijn carrière bij Utrecht tekeurstellend vond. Was hij als coach gekomen, dan had ik positief geweest..



Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 24 november 2017 om 17:00
Dat waren toch een Zweed en een Italiaan ? Knudde en Fiasco
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 18:39
Moedig van club, welkom Foeke, hoop dat netwerk nog intact is.
Had dit nooit meer verwacht maar ben er wel blij.
Hij is geen makkelijke Foeke, bekkie op goede plekkie.
Maar nu mag hij het zelf doen. Heeft Cambuur wel verteld dat de club graag mensen vermaakt?
Zijn vader zit elke morgen in het stadion in dat groepje wijze mannen, prachtig dat Foeke nu zijn vader met resultaten blij kan maken.
Ik vind een TD nogal een zware post voor jupiler, vraag me af of het een dagtaak is.

Ik dacht dat Cambuur wachtte op Keizer, had ook Grim verwacht maar dit niet, ben nieuwsgierig wat hij gaat doen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 18:50]
Vind ik leuk
Dordmund +1541
vrijdag 24 november 2017 om 18:55
Ik kom vanavond na de wedstrijd met een reactie.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 19:15
Je hebt nu 1414 likes... als dat geen goed voorteken is?
Succes.
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
zaterdag 25 november 2017 om 11:11
wtf! kan me echt geen reet schelen wat een ander van mijn meningen vindt. ik lees het ook niet trouwens. Ik verkondig mijn mening en dat is het. Als er dan weer van de hersenloze boeren moeten reageren..hebben ze alleen hunzelf ermee. En zo doe ik dat altijd hier.
Vind ik leuk
Dordmund +1541
zaterdag 25 november 2017 om 00:09
Je moet zo denken zijn hersens zijn aangetast door gekke koeieziekte.
Vind ik leuk
Dordmund +1541
zaterdag 25 november 2017 om 00:10
Deze boer is zwaar ziek .....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Booy vindt na jaren weer werk en keert terug bij zijn oude club