Van Bronckhorst belooft basisplaats tot winterstop: Zo sta ik er wel in

Van Bronckhorst belooft basisplaats tot winterstop: "Zo sta ik er wel in"

vrijdag 24 november 2017 om 14:14

Brad Jones blijft de nummer één van Feyenoord. Dat stelt Giovanni van Bronckhorst, die vindt dat de doelman goed omgaat met de kritiek op zijn persoon.

"Hij is een prof en is ermee bezig om zichzelf te verbeteren, in samenspraak met keeperstrainer en verdedigers voor hem", aldus Van Bronckhorst volgens RTV Rijnmond. Bij een aantal tegengoals hebben we ook defensief fouten gemaakt, qua discipline en posities op het veld."

De Feyenoord-trainer doet Jones de toezegging dat hij in elk geval tot de winterstop de eerste keus blijft in De Kuip. "Zo sta ik er op dit moment wel in", aldus Gio. In de winterstop wordt de balans opgemaakt en lijkt Kenneth Vermeer aanspraak te maken op een basisplaats.

In het uitduel met FC Groningen (zaterdag) kan Van Bronckhorst beschikken over een nagenoeg fitte spelersgroep. Alleen Jan-Arie van der Heijden en Eric Botteghin ontbreken nog. "Sinds lange tijd stonden er weer eens twintig spelers op het trainingsveld."

Poll

Terecht dat Jones de nummer één blijft?

(529 stemmen)

Plaats een reactie

feyeniels +17878
vrijdag 24 november 2017 om 14:18
Geen beste beslissing als je het mij vraagt. Hoeveel fouten mag je als ervaren keeper maken? Zeker als er met Vermeer een goed alternatief achter de hand is...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
vrijdag 24 november 2017 om 14:21
Giovanni zei laatst iets van: 'Het is niet het juiste moment om te wisselen van keeper'...

Die vond ik zelf nogal krom, want het lijkt mij ook niet het juiste moment zodra hij fantastisch keept om hem vervolgens op de bank te zetten...

Maar ja.. Lastig programma voor de boeg ouwe, ik zou het ook niet weten eigenlijk... Jones verdient natuurlijk veel krediet maar hij gaat er zelf ook niet beter door keepen als je het mij vraagt.

Vind ik leuk
13 +2522
vrijdag 24 november 2017 om 14:29
Enerzijds kun je stellen dat Jones op krediet mag rekenen. Anderzijds zou je datzelfde over Vermeer kunnen zeggen. Heeft in zijn tweede jaar bij Feyenoord beker en zilveren schoen gewonnen en raakte toen geblesseerd. Verdient ook een kans om het weer te laten zien. Laatste oefenwedstrijd van deze voorbereiding keepte hij en toen vond ik hem in elk geval erg goed.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 14:30
Vorig jaar was hij volgens velen de beste keeper in de eredivisie en nu kan ie er opeens geen pepernoot meer van.
Zal allemaal wel maar als je ongeveer iedere pot weer een ander centraal duo voor je neus hebt werkt dat net effe anders dan 30 van de 34 wedstrijden hetzelfde duo voor je.

Moet er niet aan denken hoe het was gegaan met "ik ga weer eens onder een voorzet door" Vermeer in de goal en een centraal duo van Diks/St Juste.

Oh wacht... dat hebben we kunnen zien tegen Swift. 1 hoge bal en hij zat er weer helemaal naast.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
vrijdag 24 november 2017 om 14:40
Hehe, ik krijg het nog steeds aan m'n hart als ik denk aan die momenten met Vermeer bij Ajax...
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 14:44
Vermeer stoorde me nooit want hij was een "upgrade" ten opzichte van Mulder.
Maar als hij nooit meer tussen de palen komt te staan bij Feyenoord kan ik daar heel goed mee door in mijn verdere leven.

Ik snap al die lui ook niet die zo overtuigd zijn dat Vermeer nu beter is dan Jones.
laatste 2x dat ik hem heb gezien, AZ thuis vorig seizoen en Swift dit jaar geven mij nou niet het idee dat het lek in 1 keer boven is als Vermeer in de goal komt.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:45
Je zou maar 30 zijn en al je hele leven dezelfde fout maken, dan gaat er toch iets flink mis?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 14:47
Misschien moet ie zijn ogen eens laten testen omdat ie de dingen verkeerd in schat. Geen idee. Maar het is inderdaad niet best als je al zo lang hetzelfde verkeerd doet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:47
Therapie overwogen! ?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 24 november 2017 om 14:48
Dat vind ik ook krom inderdaad. Hij blijft maar fouten maken, dus een beter moment komt er niet. En natuurlijk verdient hij krediet, maar dat krediet is niet eindeloos. Nu maakt hij gewoon teveel fouten achter elkaar.
Vind ik leuk
henkvlis +1282
vrijdag 24 november 2017 om 14:20
Ik denk dat Vermeer een completere keeper is dan Jones. Jammere is dat Vermeer geblesseerd raakte en dat Jones het toen erg goed deed.

Ik vind wel dat Vermeer nu weer de betere is ten opzichte van Jones en 'gewoon' in de basis zou moeten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:20
Ik ga een foundation oprichten om Jones als 1e doelman weg te krijgen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12274
vrijdag 24 november 2017 om 14:26
Denk dat Vermeer de eerste zou zijn die wat overmaakt ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:41
Alleen vrouwen maken gebruik van foundation. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:46
Hahahaha.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:25
Weer een op zijn zachtst gezegd twijfelachtige beslissing. Tuurlijk verdient Van Bronckhorst krediet na afgelopen seizoen, maar als Feyenoord zijnde zou ik achter de schermen de trainersmarkt verkennen met het oog op komend seizoen. In ieder seizoen waar niet alles goed valt (tuurlijk was vorig seizoen ook zijn verdienste) is hij tot nog toe eigenlijk door de mand gevallen...
Vind ik leuk
rinirat +979
vrijdag 24 november 2017 om 14:40
Ik denk dat Gio het einde niet gaat halen,hij is toch zelf een erg goede voetballer geweest.
Ik snap veel van zijn beslissingen niet,zowel aanvallend als verdedigend.
Maar die keeper....dat is wel een beetje een drama,die had er 7 wedstrijden geleden al uit gemoeten.Hoewel Vermeer nog even geblesseerd was.,Jones pakt geen enkel punt voor je en dat hoort een goede keeper wel te doen. Zo is het helaas,en dan geld er geen excuus voor de wisselingen voor je. Hij is de keeper.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
vrijdag 24 november 2017 om 14:33
Sorry maar met dit soort uitspraken laat gio zien nog veel te moeten leren.kan niet zo zijn dat als je mee wil doen voor de prijzen en je wekelijks blundert je gewoon in de basis staat.
Vind ik leuk
FRFAN +46
vrijdag 24 november 2017 om 14:34
Mooi dan,maakt wekelijks wel een fout en mag gewoon blijven staan. Als bv een Toornstra niet presteert word hij gelijk gewisseld maar Jones mag blijven staan,wat een onkunde zeg.
Vind ik leuk
rinirat +979
vrijdag 24 november 2017 om 14:41
Ben het met je eens,trouwens Toornstra doet het ook alleen goed in een draaiend elftal.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:38
Als ze gewoon de kansen eens gaan benutten, maakt t geen reet uit wie er in de goal staat.
Vind ik leuk
mcmodd +12088
vrijdag 24 november 2017 om 14:39
Beetje vreemd is het wel. Maar misschien vindt Gio Jones op dit moment toch beter? Een keeperswissel in het seizoen is wat je doet als je niet tevreden bent over je keeper. Als je duidelijk de oorzaak kan wijten aan verdedigers dan is zo’n keuze te rechtvaardigen. Maar anderzijds ziet toch iedereen de keepersfouten die Jones zelf maakt? Ik ben altijd een groot voorstander en fan geweest van Vermeer, maar dat heeft meer te maken met uitstraling en persoonlijkheid en daarin ken ik Jones niet goed genoeg.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:40
Echt ongelofelijk... Als een speler meerdere keren verantwoordelijk is voor puntenverlies zet je hem er toch naast voordat je alles verspeeld hebt? Echt onprofessioneel dit.
Vind ik leuk
poklane +3146
vrijdag 24 november 2017 om 14:45
Het seizoen is helaas op de beker na al voorbij voor ons. Met Jones op doel ben ik alleen wel bang dat we tegen Heracles eruit vliegen en eind december in het rechterrijtje staan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:47
Ach, koop Buffon en contracteer Guardiola, met Guardiola kan je mischien 50 kansen creëren in een wedstrijd en als het dan mee zit maak je er 2, maar goed naar wie moet je dan het vingertje wijzen als het fout gaat, die spits die er maar 3 heeft gemaakt in 9 wedstrijden?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 14:49]
Vind ik leuk
poklane +3146
vrijdag 24 november 2017 om 14:57
Diezelfde spits die 0 aanvoer krijgt omdat de buitenspelers liever naar binnen gaan en een middenveld achter zich heeft dat totaal niet functioneert?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:02
Zeker, maar ik doel ook meer op de situatie van een aantal weken geleden, toen Feyenoord nog binnen bereik van PSV stond. Dan hoor ik Van Bronckhorst over dat je een keeper niet snel wisselt en dat ie waarschijnlijk tot in de winterstop er in staat, maar dan denk ik: wat als je dan al uitgeschakeld bent voor het kampioenschap? En nu lijkt dat al het geval.
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
vrijdag 24 november 2017 om 14:56
Nou ik hoop dat Jones dat vertrouwen eens gaat terugbetalen. Eerlijk gezegd had ik hem al gewisseld.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:12
Brad Jones heeft een groot aandeel gehad in ons kampioenschap. Momenteel loopt het even niet. En dat is natuurlijk niet alleen aan Jones te wijten! Ik steun Van Bronckhorst met deze beslissing. Vermeer heeft mij ook nog nooit echt doen overtuigen.
Vind ik leuk
henk59 +115
vrijdag 24 november 2017 om 15:15
.......................................................................
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:21
20 spelers op t trainingsveld t is feest. Afgelopen maandag moest t 2e van Feyenoord, zelfs een competitie wedstrijd laten lopen. Een tekort aan spelers.
Lekker professioneel ook wel weer. Er waren ook spelers voor de diverse nationale elftallen opgeroepen. En die uefa Youthleaque wedstrijd erbij natuurlijk. Maar toch ... FC Balop'tdak nivo.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 15:23]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:42
Advies aan Vermeer. Coaching is goed, maar laat je sjacherijnige teringhumeurige kop nou eens thuis. Hij keept met (ajax)frustratie. Schreeuwend boos. Jones heeft een heerlijke uitstraling, maar coached teweinig.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:47
Dat is niet zo'n verstandige keuze van Gio
Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 24 november 2017 om 16:57
Die Jones heeft 1 seizoen goed gekeept in zijn carrière en dat was vorig seizoen, en verder was het niets.
Vind ik leuk
zomer +565
vrijdag 24 november 2017 om 16:59
Dan hoop ik dat Gio er voor de winterstop nog uit vliegt.
Man man man, hoe kun je dat nu beloven als je eerste keus op dit moment minder in vorm steekt en je een hele goede en popelende keeper achter de hand hebt. Als Jones nu onomstreden was met zijn reddingen etc. nee dat is hij niet, hij schuttert keer op keer. Maar goed een troost hij is niet de enige, de verdediging is op dit moment ook niet heel betrouwbaar.
Ik vind het wel een waardeloze belofte, hij geeft nu wel een heerlijk signaal af aan Vermeer.
Als ik Vermeer was, wou ik na de winterstop gewoon weg.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:48
Slechte trainer ook zo een schijter
Vind ik leuk