Keuze Gio gekraakt: 'Als hij invalt, kun je als toeschouwer gerust naar huis gaan'

Keuze Gio gekraakt: 'Als hij invalt, kun je als toeschouwer gerust naar huis gaan'

zaterdag 25 november 2017 om 08:37

Giovanni van Bronckhorst hoeft niet weg, maar moet in de tweede seizoenshelft wel examen doen. Dat vindt oud-Feyenoorder Rob Jacobs in gesprek met de NOS.

De 74-jarige oud-voetballer merkt dat Van Bronckhorst nog wel krediet heeft en gunt hem de tijd, maar ergert zich ook aan de coach. Zo viel de uitspraak na het duel met Manchester City dat de wedstrijd van Feyenoord een wereld van verschil was met het eerste duel, helemaal verkeerd bij Jacobs. "Dat moet je als coach niet zeggen. Manchester City was nu al geplaatst", stelt hij. "Het is jammer om als oud-Feyenoorder te zeggen, maar je maakt geen stappen! Je krijgt voetballes en je hebt 0 euro verdiend in de Champions League. Hoe kun je nu tevreden zijn met een 1-0 nederlaag? Feyenoord in de Champions League was een zielige vertoning."

Volgens Jacobs is het probleem van Feyenoord het gebrek aan kwaliteit. "Er zijn jonge talenten ingekocht om de absente spelers te vervangen, maar die vallen niet mee. Sterker, die vallen erg tegen. Daardoor krijg je een team dat erg onzeker is. Jens Toornstra worstelt, Berghuis is wisselvallig, ga zo maar door", aldus Jacobs, die ook niet alle keuzes van Van Bronckhorst begrijpt. "Als Bilal Basaçikoglu invalt, kun je als toeschouwer gerust naar huis gaan. Van zijn 100 invalbeurten is het 99 keer niks. Daar is de trainer ook verantwoordelijk voor. En steeds maar weer terugvallen op Jean-Paul Boëtius die volledig uit vorm is. Het is ook vreemd dat een talent als Emil Hansson geen kans krijgt."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Gaat Van Bronckhorst Feyenoord nog op de rit krijgen?

(1143 stemmen)

Plaats een reactie

Pds010 +383
zaterdag 25 november 2017 om 08:47
Jacobs slaat de spijker op ze kop!
Vind ik leuk
Nuance +3169
zaterdag 25 november 2017 om 08:50
En toch heb ik altijd moeite met kritiek van deze man. Zelf als trainer overal ontslagen en nog nooit wat gewonnen. Zelfde met Mario Been. Ze weten het allemaal zo goed. Achteraf had Gio lekker weg moeten gaan; beker, landskampioen en JC schaal.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:45
Soms weten mensen precies waar het aan ligt, alleen kunnen ze het niet goed overbrengen op de groep. Daarom zijn het geen goeie trainers. Wat hij zegt klopt precies. Geef die talenten eens de kans.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:55
Als je niet zoveel talent hebt rondlopen kun je ze ook geen kans geven!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 11:53
Talenten genoeg maar cruciale fout gemaakt door geen geld vrij te maken voor Jong Feyenoord in een lagere divisie en ipv daarvan een extra net niet speler te kopen
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 13:06
Gio had na het succes weg moeten gaan, maar een groot sportman maakt ook de neergang mee, daar leer je meer van. Philip en Gio lijken geen idee van management te hebben, draaien spelers goed dan de club ook, andersom niet. Ik pleit ervoor er iemand naast te zetten die dat wel kan.
Vraag mij af wat ze bij de KNVB opleiding doen. Waarom kan Dick wel iets omdraaien.

En Bilal en Dijks en Nelom ... jongens ga weg, ga naar een club waar ze blij met jullie zijn, dit gezeik is onmenselijk. Feijenoord moet die jongens een uitweg geven... zelfde geldt voor Youness en Veltman. Die haat van supporters naar eigen spelers is afstotelijk.
Vind ik leuk
Nuance +3169
zaterdag 25 november 2017 om 13:11
Ik zal in de Kuip nooit en te nimmer een eigen speler uitfluiten. Maar het is tenenkrommend als je Nelom ziet verdedigen, of Diks. En zoals Bilal voorzetten geeft, dat is gewoon strafbaar. Dat is zo slecht. Tegen City had Bilal twee voorzetten op Jörgensen kunnen geven. De eerste tegen een tegenstander aan, de tweede de tribune in. Derde klas KNVB, maar dat kon ik beter.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 13:55
Ik kon het ook beter maar ik had zijn snelheid niet. Bij Rene vd Kerkhof die was ook zo snel... daar kwam ook niet alles aan.

Punt is... harde kritiek maakt een speler niet beter. Bilal heeft geen krediet en die andere 2 ook niet... kan je dat die jongens menselijkerwijs aandoen? Wat denk je dat Bilal denkt als hij moet invallen.... ooo nee! Ik MOET weer.
Ik gun die jongens een fijn leven, daarom zeg ik ga WEG en raad ik Feyenoord aan hun te laten gaan.
Kijk naar Vormer die vond men ook niks. Nu speelt hij de bewierrrookte Clasie weg.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 13:56]
Vind ik leuk
Nuance +3169
zaterdag 25 november 2017 om 17:04
Ja eens. Die jongens zitten vast in hun hoofd. Zo jammer.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:19
Gio lijkt mij meer aan het afbouwen naar de uitgang dan vooruitgang op dit moment.
Ik vind het sneu dat hij geen leiderschap mentaliteit heeft deels alles wat hij zegt is zo slap en zo onzeker.
Ik hoop na de winterstop dat hij daar tei in kan keren .
Maar ik schat de kans heel klein dat dat nog gebeurd.
Volgend seizoen is Feyenoord aan een echte uitdaging toe frisse wind in de kuip.
Maar boven alles Veel Respect nog steeds voor gio dat we het kampioenschap nog mee mochten maken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 14:01
Koeman had altijd pittige teksten maar ieder zijn eigen keus.
Als Berghuis gewoon een bal erin tikt of Toornstra dan is Gio weer het heertje. En dan noem jij de reactie van Gio ingetogen en verstandig.
Ben wel benieuwd of dit nog omgedraaid wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:16
Maar koeman hield daad bij woordt had wel zijn vaste manier van spelen.
Vergeet niet dat Koeman Feyenoord weer op de kaart gezet heeft Door 2 keer de 2de plaats te kunnen bereiken.
Van een Feyenoord die gewoon 0,0 op zn rekest had om kwa financiën flink geld uit te kunnen geven aan spelers.
En nu we het wel hebben proficiat nogmaals dat de beker weten te winnen en kampioen zijn geweest.
Maar we blijven nooit deze lijn doortrekken zoals onze concurrenten psv en Ajax.
Die 3 keer A4 keer kampioen titel weten te pakken.
Bij Feyenoord is er altijd wel wat waardoor we wankelen.
En nu we kampioen zijn geweest tuurlijk wil men als supporters zijnde vooruitgang zien .
Maar dat is nu gewoon zwaar teleurstellend.
Daarom ben ik voor een grote verandering.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 27 november 2017 om 14:10
Koeman had 6 internationals en werd met defensief spel, vaak met 5 man achter tweede, het spel was ook niet om vrolijk van te worden.
Vergeet niet dat de blessuregolf immens groot is, dat vangt geen club op. Ajax mazzelde met 3 wissels al tegen Roda.

Je hebt spelers die leuk meedoen en spelers die opstaan als het nodig is, Kuyt stond op.
"Lijn doortrekken"
Nou ook PSV en Ajax zwalken hoor, maar Feijenoord zakt wel iets meer door de ondergrens. En Jorgensen zijn verlies was niet op te vangen.
Gio probeerde toen moderner te spelen met meer voetbal er in maar de spelers pakten dat niet op.

Wat zou de grote verandering moeten zijn?
Vind ik leuk
maandag 27 november 2017 om 20:44
Gio hoeft niet weg maar ik vind dat hij een stap terug mag doen weer als
Assistent trainer.
Weer even schoolbank hij moet leren Waneer hij de juiste beslissingen moet nemen kwa wisselen.
En Waneer niet er mag ook nieuw mensen aan de technische staf gevoegd worden waarde spelers mischien ook beter op afwerken met een bal voor het goal gaan presenteren.
Hij heeft gewoon Hulp nodig.
Toen Dick advocaat kwam ging het team ook beter spelen.
Door een goed ervaren iemand bij aanstellen.
Als Hulp ik zeg niet dat het Dick advocaat moet zijn mare.
Het mooi genoeg geweest soms kunnen zulke veranderingen en nieuwe frisse wind een oplossing zijn .
Voor het team.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:04
Is die Hansson zo'n goede speler dan? Ken hem niet
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:55
Redelijk matig
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:27
Haha ok... apart dat hij juist om hem vraagt dan
Vind ik leuk
Nuance +3169
zaterdag 25 november 2017 om 13:13
Ik vind Hansson in ieder geval meer gedreven en fanatieker dan Boetius en Toornstra op dit moment.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:05
Ik kan mij nog wel herinneren, dat Rob Jacobs trainer was bij Feyenoord. Gelukkig duurde dat maar 1 seizoen. Iedereen bij Feyenoord is chagrijnig. Maar wat doe je eraan? Geen Boetius opstellen maar Hanson. Oh ja, dan wint Feyenoord gelijk alles. Het lek is boven. De zegekar komt eraan. Hanson gaat Feyenoord redden. Nou ... bedankt hoor Rob. Toffe gozert
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 09:06]
Vind ik leuk
rinirat +967
zaterdag 25 november 2017 om 11:26
Ze hebben toch wel meer talenten in de jeugd...
Wat hij zegt is,dat je die een keer een kans mag geven.

Met alle respekt maar als je Kramer brengt in de basis speel je eigenlijk 75 min met 10 man.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:29
In elk team heb je wel spelers die je liever niet mist. Bij Feyenoord zijn dat El Ahmadi en Jørgensen.
Geen enkel team kan 5 a 6 spelers missen. Helemaal niet tijdens een CL periode. Feyenoord miste er zelfs een keer 8. Wat doe je er allemaal aan? Vrij weinig.
Geen enkel team heeft 2 gelijkwaardige teams in zijn selectie. Als City de Bruyne Aguero en Jesus mist, is t ook gelijk een stuk minder.
Bayern raakte in paniek toen Lewandowski een keer geblesseerd was. Barça zonder Messi. Iedereen die dan invalt is een stuk minder. Logisch... anders speelden die spelers wel.
Jones en Vermeer. Botteghin en Jan Arie. Nieuwkoop en Tapia. Haps en Jørgensen. Berghuis geschorst tegen NAC. En Larsson begon met een trainingsachterstand. Best veel spelers.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 14:34]
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 13:11
Gustafson of zo, die naar Roda ging, dat snapte ik niet, die had prima rond Jorgenson kunnen spelen. De huidige grijze hap op het middenveld vind ik niks, waarom lieten ze die jongen gaan? Dat was een moderne midvelder.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:27
hallo Gio misschien moet je maar weer eens te raden gaan bij Dick Advokaat? mvg ritje
Vind ik leuk
Ajax020 +252
zaterdag 25 november 2017 om 09:37
gio is een tactisch onbenul. hele goede speler geweest maar geen tacticus als trainer
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:57
Ja, maar vriendje van Gudde en van Geel he? Nou durven ze hem niet te ontslaan, lekker professioneel helaas!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:07
Als je deze namen allemaal opnoemt blijft er niemand meer over he .
Vind ik leuk
MOELE +249
zaterdag 25 november 2017 om 10:24
Helemaal gelijk!
Vind ik leuk
Kuip +3389
zaterdag 25 november 2017 om 10:39
Van Bronckhorst is, net als Cocu, Keizer etc, een Nederlandse trainer en dat zegt genoeg. Zie artikel van Wijffels in het AD gisteren over de meest trage opbouw van de CL.
Vorig jaar was het kampioenschap vooral te danken aan Dirk Kuyt en het feit dat ze zich alleen op de Eredivisie konden richten.
Als Feyenoord echt stappen wil maken moet een buitenlandse coach komen. Jacobs heeft zeker gelijk in het feit dat de aankopen geen toppers zijn. Maar dat had ik afgelopen zomer al voorspelt. Zo moeilijk is dat niet om Diks/Karsdorp, Haps/Kongolo, Boetius/Elia, Amrabat/Kuyt met elkaar te vergelijken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 13:18
Flauwe reactie, iedereen vond de aankopen van Fey het beste van de tob-3. Kuyt mis je wel als aanjager, maar de anderen daar zijn prima vervangers voor.
Kijk naar de blessures... haal bij Ajax of PSV 5 man weg dan draait het daar ook niet meer soepel. Tel daar de CL bij op en je hebt problemen. Ik vind wel dat Gio te veel nadruk op behoudend spel legt, ik geniet meer van Fraser zijn poging tot voetbal. Al geef ik toe dat die tegenstanders ook iets makkelijker zijn.
De trage opbouw komt omdat niemand risico mag of durft te nemen.
Een goede buitenlandse coach komt niet naar Nederland.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 13:19]
Vind ik leuk
rinirat +967
zaterdag 25 november 2017 om 11:22
Jacobs heeft echt gelijk,een trainer die bij zijn volle verstand begint met Kramer is bij mij al door het ijs gezakt..... die is voor de laatste 10 min geschikt als het gelijk staat en niet geschikt voor de Eredivisie.
En zo zijn er nog wel 3 te noemen die hij er in zet,en van huis uit al erg matig zijn Diks bv en dan nog op een andere plek ook.
Jones laat hij veel te lang staan,ook die haalt geen punt door extra klasse.
Dan ben je tactisch een erg zwakke trainer.
Vorig jaar werd Feyenoord door Kuit Kampioen gemaakt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 11:23]
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:32
mee eens... bilal is momenteel de beste buitenspeler van feyenoord vind ook dat hij veel meer hoort tespelen
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:56
Jacobs kan alleen schreeuwen van hoge daken en natuurlijk ziet iedereen wel dat Feyenoord een structureel sportief probleem heeft maar dat hebben vele clubs alleen bij een godsvermogende clubs valt het niet op oké even terug bij Feyenoord het is niet alleen bilal die slecht doet dat hele zooitje en de coaches voldoen niet aan de eisen van een topclub
.
Vind ik leuk
Cookee +4768
zaterdag 25 november 2017 om 13:22
Ze worden 1x kampioen en meteen eis jij dat ze dat kunstje nog een keer doen, is dat niet onredelijk, gezien alle blessures?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 13:42
Hij is een twijfelaar geworden met verkeerde keuzes, jammer.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 15:09
Laat Jacobs lekker Balopdak 7 gaan trainen. Betweterige niksnut
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keuze Gio gekraakt: 'Als hij invalt, kun je als toeschouwer gerust naar huis gaan'