Keizer: 'Laatste kans? Dan moeten we eerst verder in de competitie zijn'

    Keizer: 'Laatste kans? Dan moeten we eerst verder in de competitie zijn'

    dinsdag 5 december 2017 om 21:31

    Met een achterstand van tien punten neemt Ajax het zondag op tegen koploper PSV. Marcel Keizer vindt niet dat de Amsterdammers vechten voor hun laatste kans in de titelrace.

    "Feit is dat wij veel punten achter staan, dus we moeten winnen", begint Keizer bij Ajax TV. "Ajax moet altijd winnen, maar het belang van buitenaf zal groter worden gemaakt. Dat geloof ik best. Wij weten wat ons te doen staat. Je kunt het héél groot maken, maar de jongens moeten gewoon top zijn zondag en dan gaan we het zien."

    "De laatste kans? Ook daarover zal iedereen een mening hebben, maar ik vind dat we eerst een heel eind verder moeten zijn in de competitie voordat we daar over praten. We moeten deze wedstrijd wel winnen", vervolgt de Ajax-trainer, die PSV 'degelijk, stabiel en makkelijk scorend' noemt.

    "Ja, dat zit goed in elkaar", aldus Keizer, die hint naar een paar gelukjes van PSV dit seizoen. "Soms zit het mee, soms zit het tegen, maar ik houd me met mijn eigen team bezig. En ik vind niet dat het bij ons echt heeft meegezeten de afgelopen vijf maanden, als ik dat mag zeggen.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Stelling: als PSV zondag wint van Ajax is de titelrace beslist

    (3582 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kerim Hemdi +2580
    dinsdag 5 december 2017 om 21:36
    Hij ziet de bui al hangen........
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1987
    dinsdag 5 december 2017 om 21:36
    smeagol my precious Ajaxxxxxxx. die keizer begint steeds meer op smeagol te lijken!
    Vind ik leuk
    Dezeun +2495
    dinsdag 5 december 2017 om 21:38
    Ik denk van wel maar ajax heeft 2x de selectie van psv op de bank staan dus ze kunnen zich fors versterken al betwijfel ik of ze dat doen
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:19
    Selectie is nu al beter als die van PSV. Maar net zoals de supporters lopen de spelers van Ajax snel langs hun schoenen, hopelijk hebben ze vandaag iets lekkers in die schoenen gehad. Zondag komt de bittere na smaak.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18472
    dinsdag 5 december 2017 om 21:40
    Soms zit het mee soms zit het tegen... bij ons zit het al het hele seizoen tegen... en is maar een schuldige en dat is super kneus Keizer.... die gast is nog gekker als mijn opa die gekozen heeft om voor Feyenoord te zijn... xD
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11014
    dinsdag 5 december 2017 om 22:00
    Als ik wat hierboven sta lees dan begin ik te geloven dat hij denkt dat Ajax in de Belgische competitie speelt en met Kerst alle punten door 2 gedeeld worden en je daarna nog 2x tegen PSV speelt
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18472
    dinsdag 5 december 2017 om 22:05
    Keizer heeft niet alleen zijn haren verloren maar ook zn verstand... ik heb het wel eens gezegd maar dan wordt ik aangevallen.... die Keizer moeten ze met spoed Amsterdam uit trappen.... ver weghouden van Ajax...
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:41
    Helemaal met je eens. Zo hard mogelijk.
    Vind ik leuk
    nummer10 +243
    dinsdag 5 december 2017 om 23:53
    spijkerman je opa ?
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1063
    woensdag 6 december 2017 om 07:30
    Keizer heeft gwn een matige selectie
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 21:41
    Wat een dom geluk van Keizer.Bij verlies is Ajax helemaal kansloos voor de titel.Dus ja,Wel de laatste kans
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 21:41
    *gelul*
    Vind ik leuk
    Toke +1479
    dinsdag 5 december 2017 om 23:15
    Nee hoor, Ajax heeft dan theoretisch nog steeds de kans en ook nog flink wat wedstrijden voor de boeg om het in te halen.
    Het zal alleen wel een heel stuk lastiger worden dan dat het nu al is ;).
    Vind ik leuk
    Gurdeep +161
    dinsdag 5 december 2017 om 21:41
    Straks hoor je het publiek weer: “Keizer you’re out!” zingen. Best sneu eigenlijk, hij doet zijn best. Niemand luistert ook naar hem. De spelers zeggen gewoon: “Marcel wil je gewoon een keer je muil houden?”. Schijnt heel normaal te zijn. Marcel gaat gewoon verder en trekt zich er niks van aan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19441
    dinsdag 5 december 2017 om 21:49
    Het is ook sneu, maar soms is je best doen niet genoeg
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1063
    woensdag 6 december 2017 om 07:31
    Dat is bij Ajax normaal tog , spelers en staff uitfluiten maarja tog wel een warme club
    Vind ik leuk
    Mari +5240
    dinsdag 5 december 2017 om 21:42
    "En ik vind niet dat het bij ons echt heeft meegezeten de afgelopen vijf maanden, als ik dat mag zeggen".
    Hoezo? Het heeft jou meegezeten, want je bent nog steeds niet ontslagen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19441
    dinsdag 5 december 2017 om 21:49
    En je hebt zonder kwalificaties een goede baan gekregen.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9502
    dinsdag 5 december 2017 om 22:36
    Ja in welk opzicht heeft Ajax pech? Of komt zijn geschuif met opstellingen ook door wat Nouri is overkomen?
    Vind ik leuk
    Spiegel +7781
    dinsdag 5 december 2017 om 22:47
    Beetje laag om hier schijtlollig mee te doen.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9502
    woensdag 6 december 2017 om 07:13
    Ik probeer niet eens lollig te doen. Soms lijkt het gewoon alsof Ajax zich daar af en toe nog achter “verschuilt”. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat die jongen is overkomen en het is logisch dat het impact heeft gehad op de groep, maar op een gegeven moment moet je toch door, hoe hard het ook klinkt.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7781
    woensdag 6 december 2017 om 07:44
    Keizer begint er zelf niet eens over..
    Vind ik leuk
    Romario9 +9502
    woensdag 6 december 2017 om 08:56
    Nee hij geeft geen toelichting waarom het niet meezit bij Ajax, dus het is maar gissen waar ie op doelt.

    Volgens mij is hun huidige positie op de ranglijst niet te wijten aan pech, maar meer aan het wisselen van tactiek (4-3-3, 4-4-2, 3-4-3), het wisselen in opstelling (Schone erin/Schone eruit, Huntelaar in de spits/Dolberg in de spits, Kluivert op de bank/Kluivert op rechts/Kluivert op links, enz. enz.). Daarnaast weet hij blijkbaar ook niet het maximale uit zijn spelers te halen (zie Ziyech). Kortom, geen pech maar onkunde van meneer Keizer zelf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:43
    Ga je nou serieus hier Nouri bijhalen? Lage rat! Je bent een schande voor je ouders. Die hebben zo hun best gedaan en kijk wat er van jou terecht is gekomen. En diegene die jou een duimpje geeft is nog dommer.
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    dinsdag 5 december 2017 om 21:43
    Alle kansen zijn voorbij. Ook al winnen ze deze wedstrijd, met Keizer zal Ajax nog genoeg punten laten liggen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    fdev86 +656
    dinsdag 5 december 2017 om 21:45
    Waardeloze coach
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 21:48
    Ja, laatste kans Keizer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 21:52
    Zondag wordt het of een kleine overwinning voor Ajax of een flink pak slaag!

    Aan de ene kant is het natuurlijk erg wanneer Ajax zou verliezen, aan de andere kant wanneer dat het ontslag zou betekenen voor Keizer mag PSV met 0-5 winnen.
    Vind ik leuk
    stollie38 +16811
    dinsdag 5 december 2017 om 22:09
    Wat een slap excuus. Het heeft niet meegezeten de laatste 5 maanden, duh als je met die slappe instelling steeds aan een wedstrijd begint,dan zit het niet mee. Spelers lopen over je heen of zeuren dat ze gewisseld worden of er naast staan en voetballen op 40%. Geef je op voor Holland gots no talent of lever je diploma in voor balletles.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 22:10
    Marcel Keizer hoeft geen enkele vrees te hebben voor zijn positie, ongeacht de uitslag van de Klassieker Ajax vs PSV.
    Vind ik leuk
    Kubo86 +22
    dinsdag 5 december 2017 om 22:23
    marcel nar past beter bij hem!!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    dinsdag 5 december 2017 om 23:03
    Alle commotie ten spijt rond Keizer: Bosz werd ook geen Kampioen met Sanchez, Klaassen, Traore en zonder het Nouri drama.
    Veel mensen wil toch graag dat salarisplafond ? dit krijg je dus; "alle waar zijn geld" , alles boven het plafond vertrekt naar elders of wil niet werken in de plastic gras ED
    Ik zie Ajax geen 4 miljoen neertellen per jaar ( waarde Bosz ) voor een Trainer.
    Vind ik leuk
    HanV +3393
    woensdag 6 december 2017 om 08:28
    Maar wat is dan het verschil met Feyenoord vorig jaar, of PSV dit jaar? Die hebben toch ook een salarisplafond, dat zal vast niet hoger zijn, en wat de ondergrond betreft spelen die niet 17x in de Arena en 1x in de Kuip/PSV-stadion maar net andersom. Betalen die dan wel 4 miljoen voor hun trainers? Het verschil zal toch meer zijn dat hun TD en de coach beter werk aflevert? Of heeft de kampioen elk jaar geluk.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    woensdag 6 december 2017 om 09:49
    Kampioen worden van deze ED is geen prestatie die kwailteit borgt.
    Dat kan je zien aan de ploegen en / of individuele Nederlandse Spelers en Trainers als ze Internationaal moeten presteren.......
    De ED heeft een zeer beperkt bereik en is daarom commercieel niet interessant genoeg, ergo, Ajax moet dus Internationaal prestaties neerzetten om interessant te blijven voor spelers en sponsoren bijvoorbeeld en dan kom je er niet met de middelmaat, tenminste; als je continu wil blijven presteren op sub top EL niveau bijvoorbeeld en dat is wel een doelstelling bij Ajax......
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    nummer10 +243
    dinsdag 5 december 2017 om 23:56
    niemand maar dan niemand neemt dezd clown en de staf serieus... dankzij een spijkerman is bosz weg.. hun trainer waarmee ze iets moois aan het bouwen waren.. en moeten ze nu toch alsnog onderwerken.. bergkamp en sar hebben een top keuze gemaakt
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12517
    woensdag 6 december 2017 om 01:27
    Als Blom neutraal fluit zijn de 3 punten een zekerheidje !
    Vind ik leuk
    hans59 +210
    woensdag 6 december 2017 om 03:51
    ❌❌❌
    Vind ik leuk
    rik1958 +368