'Als het gat dertien punten wordt is het in mijn ogen wel klaar voor Ajax'

'Als het gat dertien punten wordt is het in mijn ogen wel klaar voor Ajax'

woensdag 6 december 2017 om 07:08

Kenneth Perez denkt dat de titelstrijd gelopen is als PSV zondag weet te winnen van Ajax. De Eindhovenaren breiden de voorsprong op de rivaal in dat geval uit naar dertien punten.

"Als PSV erin slaagt om te winnen in de Arena, waardoor het gat dertien punten wordt, dan is het in mijn ogen wel klaar voor Ajax. Dat is echt te veel", zegt Perez in De Telegraaf. "Dan zou PSV er van de resterende negentien wedstrijden vijf moeten verliezen en Ajax ze allemaal moeten winnen. Dat zie ik dan allebei niet meer gebeuren."

De Deen is kritisch op de Amsterdammers. "Als je kijkt naar de selecties en naar de financiële mogelijkheden dan vind ik het eigenlijk een hele prestatie dat het gat tien punten is. Zowel van PSV als - in negatieve zin - van Ajax. Wat ik goed vind aan dit PSV, is dat ze met dit materiaal zo volwassen spelen. Ajax is veel frivoler, maar ook veel minder stabiel."

Perez zat in het seizoen 2006/'07 met Ajax in een soortgelijke situatie. PSV gaf destijds een voorsprong van elf punten uit handen, maar werd uiteindelijk toch nog kampioen. "Voor zowel Ajax als PSV geldt dat er elf jaar geleden veel meer kwaliteit en routine in de selectie zat", aldus de analist. "Wij hadden spelers als Sneijder, Huntelaar, maar ook een ervaren kracht als Jaap Stam. En PSV had Gomes, Alex, Simons en Cocu."

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Stelling: als PSV zondag wint van Ajax is de titelrace beslist

(3579 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 07:24
Maar PSV wint niet.....
Alle mazzel van de laatste weken (Twente, PEC en Sparta) valt zondag net de andere kant op. Let maar op.
PSV speelt zondag gewoon geod, maar Ajax gaat er met de buit vandoor.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:31
Denk je? Vrees voor een waardeloze pot waar PSV aan het kortste eind trekt (1-0 oid) maar ik dénk dat PSV niet zonder punten terug naar Eindhoven komt.

Het wordt in ieder geval erg leuk om te zien hoe beide clubs presteren als het er om gaat!

Fijne wedstrijd toegewenst
Vind ik leuk
Korm +23134
woensdag 6 december 2017 om 07:40
Voor Ajax is het een moetje, PSV hoeft niet te komen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:41
Zeker waar, ik denk ook wel dat PSV gaat winnen eigenlijk, maar ik zit er vaak naast als het om toppers gaat haha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:38
Klopt. Ik zag het zwaar in, totdat ik zag dat Blom de arbiter van dienst is. Daardoor heb ik weer hoop!
Vind ik leuk
Korm +23134
woensdag 6 december 2017 om 10:25
hahaha begrijp ik ;)
Vind ik leuk
mason +1201
woensdag 6 december 2017 om 10:59
Blom de dikke ajax fan. Snap nog steeds niet dat ze hem toe laten te fluiten tijdens ajax wedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:04
Doen ze met Ajax-hater Nijhuis toch ook? Dat compenseert.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:33
Dit wordt gewoon een gelijkspel... let maar op...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:47
Uiteraard hoop ik op een zege voor PSV, maar het is wel weer zo dat Ajax meestal opstaat in de toppers.
Maar we gaan het zien....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:01
Je weet ook dat Ajax al 3 jaar niet meer heeft gewonnen in de Arena van PSV? en PSV in zn algemeen vaker daar wint dan Ajax zelf
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 11:25
dat is wat de mensen vergeten..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:36
PSV gaat weer lekker verdedigen en counteren, hetzelfde laffe spel dat ze altijd spelen. en dan Blom als scheids.... ik vrees het ergste voor Ajax dat ook nog eens zonder linksback moet spelen omdat alle 4(!) de kandidaten geblesseerd zijn
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 13:10
penaltysyndroom,

Hoezo als het er om gaat?
Het gaat nergens meer om.

Logisch dat de goegemeente wil dat PSV wint. Het enige vertier wat we van Ajax hebben is Sjaakie iedere maandag, en zeg nu zelf dat manneke is op zijn best als Ajax wat puntjes verspeeld.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:51
Snap je punt, maar denk dat 7 punten achterstand nog te overzien is, daar waar 13 punten wel echt een opgave wordt
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 14:01
penaltysyndroom,
Denken we verschillend
Ik denk namelijk dat het nog voor de winterstop 16 punten zijn
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:44
Ik hoop het van harte ;)

Gefeliciteerd met de goede prestatie's van je clubke btw, Raticate ;)

Moet bij VVV nog altijd denken aan Honda, wat een geweldenaar was dat destijds, vond het een prachtige voetballer
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 15:32
Thanks,
Keisuke was gruwelijk onderschat. Hij had een balbeheersing fenomenaal. We werden in Venlo (ook in de Juup) met dingen verwend die je nergens op de Nederlandse velden zag. Echt jammer dat we hem niet in Nederland konden houden. In Rotterdam zouden ze helemaak gek van hem geworden zijn maar Feijenoord had geen geld. Volgens de beursbengels was er geen enkele Nederlandse speler meer waard als 5 miljoen en PSV had meer met een Maher type. Blijft gewoon jammer was bij onze top 3 een openbaring geworden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:04
Indd! Had hem erg graag bij PSV gezien
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:00
Welke mazzel tegen Sparta en Twente waar je de betere bent en kans op kans creëert? Tegen Twente was het best goed zelfs. Alleen de verdediging faalde anders werd het een simpele 3-0. Daarna in 3 wedstrijden 1 goal tegen.
PEC Zwolle, dat inderdaad was mazzel. De rest niet.

Wat dacht je van Ajax tegen Twente? Betere van het spel eerste helft, maar moeten het hebben van 2 vrije trappen en een van richting veranderd schot. Als je PSV als gelukkig en slecht waardeert, dan waardeer je Ajax zelfs daaronder.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:27
Mazzel bedoel ik niet per se negatief hier....
Maar je pakt 2x de 3 punten in de allerlaatste minuut tegen Twente en PEC, das 6 ipv 2 punten. Scheelt ff 4 puntjes.
Mocht PSV ook op die manier zondag beter zijn in Amsterdam en het blijft maar gelijk, dan is het ook des Ajax dat het dubbeltje dan juist net weer hun kant opvalt en zij de 3 punten pakken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:45
Zeker niet
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:33
Hoop het. Normaal gesproken zouden ze moeten winnen maar Ajax is niet in topvorm. Ik hoop 2 aanvallende ploegen te zien en lekker hard mannelijk voetbal. Maar aangezien Blom fluit denk ik dat dat niet gaat gebeuren. De wedstrijd zal steeds onderbroken worden door die pipo.
Vind ik leuk
Gurdeep +165
woensdag 6 december 2017 om 07:27
13 punten zou wel echt schandalig zijn. Ik vraag me af of het gevolgen heeft voor Kayser Sose.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:35
Tis maar goed dat Wim Kieft niet meer in Eindhoven rondloopt, anders hadden die 10 puntjes allang bij hem in de neus gezeten
Vind ik leuk
Korm +23134
woensdag 6 december 2017 om 07:40
??? waardeloze opmerking
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:42
Ook niet zo'n goede grap, anders had ik er nog wel kunnen lachen, jammer
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:44
VP EDIT: ongepaste reactie
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 13:16
Gooi die dikke paal in de vuilnisbak dan zit je piemeltje ook niet meer klem stuk sacherijn.
Vind ik leuk
Korm +23134
woensdag 6 december 2017 om 07:38
Het verbaasd mij ook dat PSV zo'n voorsprong heeft. Ik vind de selectie ook erg matig, vooral verdedigend! Ik denk dat Ajax wel een betere selectie heeft maar er spelen meer dingen bij de club waarom het niet loopt. ik denk 2-0
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 08:06
Dat hoor ik al jaren, Ajax betere selectie, je koopt met al dat geld op de bank er alleen geen prijzen voor. Waarom kopen? De selectie lukt het al zeker 3 jaar lang niet en mogelijk komt daar een vierde bij
Vind ik leuk
Korm +23134
woensdag 6 december 2017 om 08:17
Ik zeg alleen maar wat ik constateer en gevoel bij heb. Heb nou niet het idee dat PSV onverslaanbaar is met dit elftal. Verdedigend erg zwak. Middenveld voldoet alleen van ginkel. Aanval is wel oke
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 11:31
verdedigend is het bij ons ook matig dus daar staan ze gelijk in
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:02
Beide teams hebben niet de beste verdediging, daardoor kon het wel eens een leuke pot worden. Ik zeg 3-3. In de 92e door Lozano!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:12
Ik denk dat Ajax dit weekend de genade klap gaat krijgen. Het klinkt misschien overdreven maar ik denk dat PSV zich naar een ruime 1-4 countert.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:14
Ja Psv scoort erg gemakkelijk. Je hebt er echt verstand van.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:26
Hahaha na al die mazzel afgelopen weken opeens zo ruim winnen? Jij bent niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:57
Mazzel is als de bal naast zou rollen, maar door slecht maaiwerk van de terreinknecht een polletje is blijven staan en de bal daardoor een andere wending krijgt en het doel in rolt. Of...... als de keeper de bal stuitert om hem vervolgens het veld in te trappen maar wederom door slecht maaiwerk een polletje is achter gebleven waardoor de bal niet stuitert en dus dood op de grond blijft liggen en een speler van de tegenpartij hem een trap het doel in geeft. Dat is mazzel. Isimat maakte een zuiver doelpunt. Goed ingeschoten. Niet meer niet minder. Binnen de speeltijd aangegeven door de scheids. Nergens staat geschreven dat je geen doelpunt mag maken in de blessuretijd en als je dat toch doet het niet telt want het is mazzel. En als keeper Zoet keer op keer de tegenstander weerhoud van scoren dan is dat ook geen mazzel, maar goed keeperswerk. Waarvoor staat hij anders in het doel. Ja........ juist........ ballen tegenhouden. En als hij er 10 tegenhoud heeft PSV dan mazzel en de tegenstander pech? Die glibberbal van Onana tegen Twente. Dat hij die bal door zijn hand liet glibberen maar niet het doel in verdwijnt. Dat is mazzel. Man oh man had ik me kapot gelachen. Had het 4-3 geworden maar door mazzel is Ajax afgang bespaard gebleven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:08]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:35
De wonder analist die Perez heet zegt wat heel Nederland al een tijdje weet met die 13 punten voorsprong.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:35
Tja Kenneth en in een normaal bedrijf kan de directie dan (terecht) zijn biezen pakken.
In dit ‘bedrijf’ gaat ook veel geld om en eigenlijk kan je ook hier maar één conclusie trekken: de verantwoordelijken hebben compleet gefaald en dienen onmiddelijk ontslagen te worden aangezien ze zelf niet capabel genoeg zijn om in de spiegel te kijken en te constateren dat ze volledig tot op het bot gefaald hebben.
Vind ik leuk
mchollie +2658
woensdag 6 december 2017 om 09:00
Als AZ zaterdag wint van Heracles dan staat er lekker veel druk op de wedstrijd va zondag.

5 voor op Ajax en nog maar 5 achter op PSV, wat gaat het worden??
Vind ik leuk
129 +443
woensdag 6 december 2017 om 09:24
Dus wat het ook gaat worden, AZ loopt uit Ajax, en in op PSV. Best knap.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:58
Uhm als Ajax wint kan AZ niet op Ajax uitlopen. Als PSV wint kan AZ niet op PSV inlopen. Alleen bij gelijkspel kan AZ zowel op Ajax uitlopen als op PSV inlopen. Maar dan moet AZ wel zelf winnen ook. Dus...
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 10:00]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:15
Agio...
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 13:24
@mchollie,
Az zal wel winnen? toch?
Wat zal dat doen met Sjakkie zijn bloeddruk?
Jullie schuld denk daaraan.
Vind ik leuk
mchollie +2658
woensdag 6 december 2017 om 19:16
Ik ga er wel van uit. AZ heeft een betere selectie en speelt thuis, dus Forza AZ.

Leg de druk maar bij Ajax en PSV.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:55
Ajax kan vrijuit voetballen omdat het naar zeggen van de filosofische en hoogbegaafde Marcel Keizer nog steeds gebukt gaat onder de nasleep van het opmerkelijke Abdelhak Nouri-drama.

Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 13:39
@Schlachtenbummler,
Voor de winterstop gaat Ajax nauwelijks nog iets verliezen.
Laten we zeggen (als het niet tegenzit voor Ajax) alleen tegen PSV en AZ dus nog 6 puntjes. Gezien PEC - Feijenoord - en Utrecht dan voorbij gaan staat ons aller Ajax op de 6de plaats.
Gezien het Nouri-incident een knappe prestatie, toch?
Mag Marcel Keizer het volgend jaar nog eens proberen hij kan er tenslotte ook niets aan doen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:53
Ik hoop voor Ajax niet dat ze achter komen zeg.... man man man, dan breekt de hel los daar. In de ogen van veel supporters wordt het dan een kansloos tweede helft van het seizoen.
Ben erg benieuwd wie de slag op het middenveld gaat winnen of of Pereiro eindelijk weer eens opstaat in een topper.
Vind ik leuk
Zultkop +2085
woensdag 6 december 2017 om 11:18
Laat het maar een 0-0 blijven, no guts no glory.
Vind ik leuk
B3v3r +111
woensdag 6 december 2017 om 11:20
Is het nu al niet klaar dan? Ook al wint Ajax is het gat nog 7 punten.
Zie PSV dit jaar niet veel punten meer laten liggen, zijn gewoon heel degelijk en hebben het geluk van de kampioen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:33
en hopelijk ook klaar voor Keizer
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 11:34
Ajax wint deze strijd.

dit laten ze niet gebeuren. 13pnt. achterstand.
Vind ik leuk
VVVke +1256
woensdag 6 december 2017 om 13:43
13?
16 ze krijgen AZ ook nog
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 13:46
lekker man.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:00
Gedaan is het nooit. 13 punten zijn niet onoverkomelijk. Lastig word het wel voor Ajax. Die zal dan de sterren van de hemel moeten gaan spelen terwijl PSV punten moet laten liggen her en der na de winterstop. We zullen het allemaal aanschouwen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 14:00]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:37
ik zal altijd ook al zal PSV dit weekend de voorsprong vergroten naar 13 punten dan is er nog steeds niets beslist het is pas beslist als het seizoen afgelopen is we hebben al de afgelopen jaren genoeg gezien dat de beslissingen vaak op de laatste speeldag beslis is geworden PSV hoef maar net 'n aantal wedstrijden minderen dagen te hebben en AJAX het tegen overgetelde dan kan PSV nog naar de tweede plek zakken dus niets is beslist op de laatste speeldag van het seizoen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:15
Ajax zal keihard uithale, 6-0.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als het gat dertien punten wordt is het in mijn ogen wel klaar voor Ajax'