'Dat dwong Feyenoord in het kampioensjaar wekelijks af en dat doet PSV nu'

    'Dat dwong Feyenoord in het kampioensjaar wekelijks af en dat doet PSV nu'

    woensdag 6 december 2017 om 07:28

    Renato Tapia barst van het zelfvertrouwen. De international van Peru laat zich ook in mindere perioden met Feyenoord niet uit het veld slaan.

    "That's me. Ik ga ook niet veranderen. Een verdediger moet af en toe de bal uit het stadion schieten, maar dat zal ik nooit doen. Liever een creatieve oplossing, ook al schrikken anderen daar wel eens van. Ik weet dat ik het kan", zegt Tapia in De Telegraaf. Woensdag krijgt hij met Feyenoord tegen Napoli de kans om eindelijk van de nul af te komen in de Champions League.

    "Het is zwaar", geeft Tapia toe, „om dat veld in De Kuip te betreden, je helemaal leeg te spelen en dan met lege handen te eindigen. Dat is in de Champions League én in de competitie gebeurd dit seizoen." Hij gelooft desondanks nog in de tweede plaats in de Eredivisie. "Als we zo doorgaan, halen we ze (AZ, Ajax en PEC Zwolle, red.) in. Geloof me."

    Tapia ziet tot zijn verbazing bij koploper PSV wat Feyenoord vorig seizoen kenmerkte. "Zo overtuigd zijn van de kracht in je eigen ploeg, dat je gewoon weet dat er in de laatste minuten nog een goal komt. Dat dwong Feyenoord in het kampioensjaar bijna wekelijks af. En dat doet PSV nu."

    Poll

    Gaat Feyenoord tegen Napoli zijn eerste CL-punt(en) pakken?

    (1604 stemmen)

    Plaats een reactie

    Korm +35523
    woensdag 6 december 2017 om 07:48
    Feyenoord zal wel op de derde of vierde plaats eindigen. Hoger zie ik het niet worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:50
    Je bent erg positief gestemd vandaag zie ik?
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    woensdag 6 december 2017 om 08:26
    of realistisch ;)
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    donderdag 7 december 2017 om 13:00
    Op zoek naar likes jaa
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    donderdag 7 december 2017 om 13:26
    waarom? omdat ik een mening heb? of omdat ik geen haat heb naar andere clubs?
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 6 december 2017 om 07:51
    Hoe meer mensen dat niet zien, groter de verrassing is, net als het kampioenschap vorig jaar (jaar ervoor 22 punten achterstand op de kampioen PSV)
    Vind ik leuk
    Korm +35523
    woensdag 6 december 2017 om 08:19
    Denk jij dat ze hoger gaan eindigen? Gat met PSV is denk ik al te groot...
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3707
    woensdag 6 december 2017 om 08:11
    Een balletje terug op de keeper is geen creatieve oplossing
    Vind ik leuk
    Gurdeep +153
    woensdag 6 december 2017 om 08:18
    Hij laat liever de bal van zich afpakken dan dat hij terugspeelt op de keeper. Moedig.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6102
    woensdag 6 december 2017 om 09:16
    Als je dat balletje met een rabona geeft is het best creatief hoor
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    woensdag 6 december 2017 om 15:29
    Als dat het enige is wat je op te merken hebt, dan doet hij erg veel goed
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    woensdag 6 december 2017 om 09:20
    Verschil is alleen dat Feyenoord alleen aan het eind van het seizoen bagger speelde en PSV daar op dag 1 al mee is begonnen.
    Zeker voor de winterstop speelde Feyenoord vorig seizoen het beste voetbal in combinatie met vrijwel alles winnen.
    Behalve GA eagles uit. maar die hebben dat later in het seizoen moeten ontgelden.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44993
    woensdag 6 december 2017 om 11:05
    Topscorers eredivisie:
    1. Lozano 10 goals
    2. Locadia 9 goals
    3. Van Ginkel 7 goals

    Sinds wanneer beheerst 1 club de top 3? Sinds dit jaar.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    donderdag 7 december 2017 om 13:01
    En dat voor een counterclubje haha , ze hebben zelf niet eens door hoe dom ze zijn ,, dat is t ergste
    Vind ik leuk
    Patje41 +636