'Dat dwong Feyenoord in het kampioensjaar wekelijks af en dat doet PSV nu'

'Dat dwong Feyenoord in het kampioensjaar wekelijks af en dat doet PSV nu'

woensdag 6 december 2017 om 07:28

Renato Tapia barst van het zelfvertrouwen. De international van Peru laat zich ook in mindere perioden met Feyenoord niet uit het veld slaan.

"That's me. Ik ga ook niet veranderen. Een verdediger moet af en toe de bal uit het stadion schieten, maar dat zal ik nooit doen. Liever een creatieve oplossing, ook al schrikken anderen daar wel eens van. Ik weet dat ik het kan", zegt Tapia in De Telegraaf. Woensdag krijgt hij met Feyenoord tegen Napoli de kans om eindelijk van de nul af te komen in de Champions League.

"Het is zwaar", geeft Tapia toe, „om dat veld in De Kuip te betreden, je helemaal leeg te spelen en dan met lege handen te eindigen. Dat is in de Champions League én in de competitie gebeurd dit seizoen." Hij gelooft desondanks nog in de tweede plaats in de Eredivisie. "Als we zo doorgaan, halen we ze (AZ, Ajax en PEC Zwolle, red.) in. Geloof me."

Tapia ziet tot zijn verbazing bij koploper PSV wat Feyenoord vorig seizoen kenmerkte. "Zo overtuigd zijn van de kracht in je eigen ploeg, dat je gewoon weet dat er in de laatste minuten nog een goal komt. Dat dwong Feyenoord in het kampioensjaar bijna wekelijks af. En dat doet PSV nu."

Poll

Gaat Feyenoord tegen Napoli zijn eerste CL-punt(en) pakken?

(1603 stemmen)

Plaats een reactie

Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 07:48
Feyenoord zal wel op de derde of vierde plaats eindigen. Hoger zie ik het niet worden.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 07:50
Je bent erg positief gestemd vandaag zie ik?
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 08:26
of realistisch ;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:00
Op zoek naar likes jaa
Vind ik leuk
Korm +23125
donderdag 7 december 2017 om 13:26
waarom? omdat ik een mening heb? of omdat ik geen haat heb naar andere clubs?
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 07:51
Hoe meer mensen dat niet zien, groter de verrassing is, net als het kampioenschap vorig jaar (jaar ervoor 22 punten achterstand op de kampioen PSV)
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 08:19
Denk jij dat ze hoger gaan eindigen? Gat met PSV is denk ik al te groot...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:04
Ondanks de nodige foutjes nog heeft Tapia zich wel goed verbeterd t.o.v. vorig seizoen.
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 08:17
Ben over hem, Amrabat, St.Juste, Haps, mindere mate Larsson en Boetius, dan ook tevreden. Blij dat Tapia nu laat zien waar hij voor gehaald is, Amrabat speelt straks Vilhena of El Ahmadi uit het team
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 08:26
Zal vilhena zijn, die wordt met de week minder...
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 08:55
Die mag wel even banken, zie daar nu liever Toornstra spelen met KEA en Amrabat daar achter of anders Larsson/Berghuis op zijn plek. Creativiteit
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 10:23
ik heb het niet zo op amrabat...
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 10:46
Hoeft ook niet, zolang je geen reden geeft. Amrabat kan met de juiste instelling nog een mooie carrière krijgen, kracht, techniek, snel... Ben echt tevreden dat hij is aangetrokken
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 12:11
Ik vind hem grosieren in fouten en balverlies. op een gegeven moment moet dat er echt uit
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 15:24
Hij is 1 van de spelers die balvast is en risico in zijn spel legt, vergeet niet, deze jongen zit net bij Feyenoord en ook net pas wat meer speeltijd aangezien hij eerst op de bank, toen rechtsback stond...
Vind ik leuk
Korm +23125
donderdag 7 december 2017 om 07:48
We gaan het mee maken
Vind ik leuk
Nielsk +35
vrijdag 8 december 2017 om 07:56
Zeker, ben tot nu toe erg tevreden over hem, net als Tapia op zijn positie tot nu toe. Af en toe houd ik mijn hart vast bij zijn acties, maar het zijn spelers met een body en die risico durven te nemen. Naast van Beek is dat echt nodig! Botteghin en van der Heijden moeten zich weer bewijzen, Malacia laten staan ipv Nelom, Boetius of Larsson, spelen allebei niet goed. Amrabat zal altijd moeten spelen. Overigens ben jij volgens mij voor PSV niet? Alvast gefeliciteerd met het kampioenschap, PSV speelt met het geluk van de kampioen en Ajax zal het naar mijn mening weer niet waar maken, voor het vierde jaar op rij. Dat zien ze zelf ook in want ze zijn al bezig voor volgend jaar.
Vind ik leuk
Korm +23125
vrijdag 8 december 2017 om 08:00
Feyenoord heeft inderdaad een leuk elftal alleen zou het meer stabiel moeten draaien. Of Amrabat altijd zou moeten spelen weet ik niet.. soms vraagt een wedstrijd om een andere middenveld en dan kan ik mij voorstellen dat het een middenveld is zonder Amrabat.

Klopt, ik ben voor PSV maar zo zeker ben ik niet dat PSV wel even kampioen wordt. Het elftal vind ik matig en ik weet dat PSV zeker nog punten gaat verspelen. Als ajax of Feyenoord dan in een flow zit dan kan er rare dingen gebeuren. Eerst zondag maar afwachten ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:29
Je bent de enige die over Boetius, al is het dan wel in mindere mate, tevreden bent.
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 08:54
Dat komt omdat ik niet alleen naar zijn fouten maar ook zijn goede dingen kijk. Er loopt een mindere, Bilal. Ben zeker nog niet tevreden over wat ik wil zien maar had het erger verwacht met hem
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:11
Een balletje terug op de keeper is geen creatieve oplossing
Vind ik leuk
Gurdeep +165
woensdag 6 december 2017 om 08:18
Hij laat liever de bal van zich afpakken dan dat hij terugspeelt op de keeper. Moedig.
Vind ik leuk
Hoogeveen +4054
woensdag 6 december 2017 om 09:16
Als je dat balletje met een rabona geeft is het best creatief hoor
Vind ik leuk
Nielsk +35
woensdag 6 december 2017 om 15:29
Als dat het enige is wat je op te merken hebt, dan doet hij erg veel goed
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 09:20
Verschil is alleen dat Feyenoord alleen aan het eind van het seizoen bagger speelde en PSV daar op dag 1 al mee is begonnen.
Zeker voor de winterstop speelde Feyenoord vorig seizoen het beste voetbal in combinatie met vrijwel alles winnen.
Behalve GA eagles uit. maar die hebben dat later in het seizoen moeten ontgelden.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19885
woensdag 6 december 2017 om 11:05
Topscorers eredivisie:
1. Lozano 10 goals
2. Locadia 9 goals
3. Van Ginkel 7 goals

Sinds wanneer beheerst 1 club de top 3? Sinds dit jaar.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:28
Hey clown, er zijn nog genoeg andere spelers die 7 goals hebben.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:01
En dat voor een counterclubje haha , ze hebben zelf niet eens door hoe dom ze zijn ,, dat is t ergste
Vind ik leuk