'Het komt door onszelf, Ajax is nog altijd zoekende en dat is super frustrerend'

'Het komt door onszelf, Ajax is nog altijd zoekende en dat is super frustrerend'

woensdag 6 december 2017 om 09:13

Siem de Jong baalt dat het verschil met PSV al zo groot is. De Ajax-middenvelder geeft toe dat je moeilijk kunt beweren dat de Eindhovenaren onterecht aan kop gaan.

"Tien punten verschil is veel, eigenlijk veel te veel. De verschillen tussen beide ploegen zijn namelijk niet zo groot, alleen het rendement van PSV is veel hoger", zegt De Jong tegen Voetbal International. "Als je die laatste serie met zeges op FC Twente, PEC Zwolle en Excelsior op een rijtje zet, had het ook zomaar puntenverlies kunnen zijn."

"Dat het gat zo groot is, komt namelijk vooral door onszelf", vervolgt De Jong. "Wij zijn zelf nog altijd zoekende, het lijkt inmiddels op een repeterend verhaal en dat is super frustrerend. Zoals afgelopen zaterdag, als we verzuimen om de wedstrijd tegen FC Twente over de streep te trekken. Daardoor moeten we een flinke inhaalrace gaan maken en dan is het echt noodzakelijk om de onderlinge duels te winnen."

Toch houdt De Jong, vorig seizoen nog op huurbasis actief bij PSV, de moed erin. "Het is zeker nog niet gespeeld. Op dat vlak heb ik genoeg tastbare herinneringen. Eén keer kwamen we met Ajax terug van een flinke achterstand en haalden we het net niet, maar vervolgens heb ik ook twee keer wel meegemaakt dat we terugkwamen en alsnog met Ajax kampioen werden."

Poll

Stelling: als PSV zondag wint van Ajax is de titelrace beslist

(3579 stemmen)

Plaats een reactie

elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 09:24
Vind zondag alles best zolang Kluivert maar niet gelijk krijgt.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 09:24
Heb de hele week al last van gezonde zenuwen!

Laat het maar snel zondag zijn ;-)
Vind ik leuk
elmoo +97
woensdag 6 december 2017 om 09:29
Zenuwachtig ben ik niet hoef ook niet. Als we verliezen jammer dan. Week daarop een nieuwe kans als AZ dan maar verliest of gelijk speelt.
Vind ik leuk
Korm +22960
woensdag 6 december 2017 om 10:37
in jouw geval kan het beter maandag zijn, dan kan de inloop race van 13 punten beginnen ;)

hahaha zonder dollen, prettige wedstrijd alvast :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 10:37
Haha, ja ik spreek je nog wel zondag ;-)
Vind ik leuk
Korm +22960
woensdag 6 december 2017 om 12:10
Tja Rik, jullie hebben nog een aardig lastig programma ;)
Jullie moeten winnen, wij kunnen nog wel verliezen met de wetenschap dat ajax voor de winterstop nog wel puntjes laten liggen ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 12:10]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 12:21
Hehe, ja we zullen het allemaal wel zien :-)
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 11:04
Die inlooprace komen ze helemaal niet aan toe want zie jij ze alle resterende wedstrijden winnen? Ik denk dat Ajax de handen vol krijgt om in de buurt van AZ te blijven.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:21
Zenuwen voor de proefwerkweek ja... laat het maar snel 14dec zijn
Vind ik leuk
R2 +3210
woensdag 6 december 2017 om 12:57
Niet iedereen heeft daar nog last van, haha.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:25
Maar toen had je de Boer nog als trainer. Keizer is niet in staat om het gat te dichten.

Ben benieuwd wat er in de winterperiode gehaald gaat worden...
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 09:35
"Ben benieuwd wat er in de winterperiode gehaald gaat worden..."

Een trainer met uitstraling die respect afdwingt bij de spelersgroep..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:37
Ijdele hoop vrees ik.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 6 december 2017 om 09:46
De wens is de vader van de gedachte.
Vind ik leuk
zwollie +3923
woensdag 6 december 2017 om 10:06
Ben bang dat ze helemaal niemand halen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:18
Hoezo, ze hebben voor bijna 10 miljoen toch al een knul die net voetbalt gehaald?
Vind ik leuk
zwollie +3923
woensdag 6 december 2017 om 10:28
Die komt pas in het nieuwe seizoen.
Vind ik leuk
129 +423
woensdag 6 december 2017 om 09:29
Winst Ajax zou prachtig zijn, maar mochten ze verliezen gaat mijn bloed daar echt niet meer van koken. Al compleet afgestompt door het kloten beleid, we gaan van misser naar misser. Waardeloze tactiek, waardeloze trainer, waardeloze instelling.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:42
Het zou nog kunnen maar gezien de kwaliteit in de selectie zijn 10 punten erg veel. Overmars heeft gewoon gefaald met het halen van directe versterkingen. Ik zie dit futloos Ajax geen 10 punten meer inhalen als het dan nog niet erger wordt. Waardeloos beleid, waardeloze technisch directeur en waardeloze spelers. Ik kijk liever naar volgend seizoen en hopelijk een nieuwe technisch directeur.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:42]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:26
Zoek een hobby ofzo
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:34
slectie is prima.. kijk de eerste wedstrijden maar voor de kwalificatie.. toen konden ze het ook nog.m de trainer demotiveerd de spelers alleen maar en heeft totaal geen benul welke opdracht hij de spelers mee het veld in laat gaan
Vind ik leuk
zwollie +3923
woensdag 6 december 2017 om 10:05
En als je dan ook nog een trainer hebt, die het allemaal niet meer weet, dan word het niets meer.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:08
De waardige Marcel Keizer hoeft voor zijn positie niet te vrezen. Cynisme dicteert dat het tragische Abdelhak Nouri-incident zijn lifeline en reddingsboei voor dit seizoen is.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:27
En dat denk je echt? Of wil je gewoon weer wat zeggen.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
woensdag 6 december 2017 om 10:38
Verkeerde keus gemaakt Siem?
Vind ik leuk
Cappie +5778
woensdag 6 december 2017 om 12:27
Dit jaar had hij geen keus. PSV hoefde hem niet meer.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:45
we hebben een trainer nodig die beslissingen durft te nemen en daar ook achter staat
Vind ik leuk
Bhj +78
woensdag 6 december 2017 om 11:39
We moeten zoeken naar een trainer, als we die hadden dan waren we ook niet meer zoekende geweest.

Wat betekent dat je eigenlijk op zoek bent naar mensen die begrijpen dat je deze man niet als trainer had moeten aanstellen.

Dus eigenlijk ben je op zoek naar bestuurders.

Kortom, Flappie, Henrichs en Bergkamp moeten plaatsmaken voor mensen met een hart en dan het liefst nog één voor de club ook.
Vind ik leuk
Bhj +78
woensdag 6 december 2017 om 11:40
Het zal mij overigens aan mijn derrière oxideren of wij winnen of verliezen.
Ik zit er niet om te winnen of verliezen, ik zit er om leuk voetbal te zien.

Dat heb ik dit seizoen vrijwel nooit gezien.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:03
Hij geeft hier indirect ook aan dat keizer jet niet is en ook niet gaat worden. Goes gedaan vind ik. Heel goed.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:41
Ik lees dat ajax nog steeds zoekend is naar 12 wedstrijden.
Meschien is opsporingverzocht wat om het te vinden.
Want volgens mij is ajax altijd zoekend als ze verliezen.
Ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen.
De ene keer zijn ze zoekend de andere keer zijn ze uit vorm of ongestelt je weet het nooit bij ajax.
Ik weet wel dat het onzin is.
Als je nog zoekend bent scoor je geen 40 keer in 12 wedstrijden.
Al moet ik zeggen dat ze alleen veel scoren tegen degradatie kandidaten.
Meschien ligt het aan die zogenaamde talenten die ajax heeft.
Die denken dat ze goed zijn.
Meschien moet ajax de scheidsrechters nog meer geld geven.
Meschien kennen ze dan zeggen dat ze niet meer zoekend zijn.
IK vind het gewoon allemaal amateur gedrag wat ajax verzint.
ik hoop dat feijenoord tweede word achter psv.
Ajax verdient een tweede plaats niet met dit gedrag
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:11
Totaal geen zenuwen. Ik wéét dat Ajax die Eindhovenaren kansloos zal laten. 6-0, 5 x Dolberg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Het komt door onszelf, Ajax is nog altijd zoekende en dat is super frustrerend'